مقالات آموزشی

اصول نوشتن و ایده هایی برای عنوان پست مهمان

مفید بود؟

سوالی که برای افراد بسیاری پیش می آید، این است که پست مهمان چیست و چه تفاوتی با پست معمولی و منظم وبلاگ دارد. پست مهمان عبارت از مقاله ای است که در وبلاگ شخصی دیگر نوشته می شود. در واقع وقتی که در وبلاگ خود چیزی می نویسید، به آن «پست» می گویند، اما اگر در وبلاگ شخص دیگری بنویسید، به آن «پست مهمان» گفته می شود. پست مهمان به دلایل متعددی از جمله اینکه به برند نویسنده یا برندی که بسیار مورد جستجو قرار می گیرد، اشاره می کند، می تواند ابزار ارزشمندی برای بازاریابی شهرت باشد. اما هدف اکثر افراد از نوشتن پست مهمان گذاشتن بک لینک است.

اگر شما وبلاگ شخص دیگری را پیدا کرده اید که مناسب وبلاگ نویسی است و قصد نوشتن در آن دارید، به شما «نویسنده مهمان» می گویند. در ادامه اینگونه فرض می کنیم که شما هم نویسنده مهمان هستید و هم اینکه امیدوارید که بتوانید از طریق نوشتن پست مهمان به یکی از قسمت های سایت خود بک لینک بدهید.

اصول نوشتن پست مهمان

در ادامه چند دستورالعمل برای نوشتن پست مهمان معرفی می کنیم که بهتر است آنها را به یاد داشته باشید. مسلما می توانید اطلاعات زیادی در مورد اینکه پست مهمان چیست در اینترنت پیدا کنید، ولی ما در اینجا به زبان ساده و سریع، به اصول مهم پست مهمان خواهیم پرداخت.

تولید محتوا سئو شده

نکات مهمی که باید در مورد نوشتن پست مهمان به یاد بسپاریم.

• پست مهمان باید به خوبی نوشته شود. تنها در این صورت است که برای موتورهای جستجو و مردم دلچسب می شوند.

• پست مهمان باید به روز باشد. قرار است مردم آنها را بخوانند تا به بیشترین اطلاعات دست یابند.

• پست مهمان باید به شکلی نوشته شود که تمایل و علاقه مردم برای به اشتراک گذاری آنها از طریق شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کند. اشتراک گذاری باعث افزایش تعداد خوانندگان می شود.

• پیوندهای خروجی باید مفید و مربوط به مقاله باشند. متن لنگر مربوط به لینک ها باید دقیق باشد.

• یادتان باشد که برای سایت هایی که مدام در حال پست کردن محتواهای مهمان هستند، پست مهمان نفرستید، چون لینک های اینگونه سایت ها عملا بی فایده هستند.

چه کسی می تواند نویسنده پست مهمان باشد

تقریبا هر کسی می‌تواند برای نوشتن پست مهمان دست به کار شود، ولی فقط تعداد کمی از افراد هستند که می توانند چنان پست مهمان خوبی بنویسند که وایرال شود. به طور کلی نمی توان پستی را وادار کرد که وایرال شود. ولی در واقع آنچه یک پست احتیاج دارد، وایرال شدن نیست، بلکه مفید بودن، به روز بودن و خوب نوشته شدن است که به مرور باعث ایجاد ترافیک و اشتراک لینک پست می شود.

هزینه تولید محتوا متنی

پست مهمان خوب، به روز و مرتبط به موضوع است و می تواند در طول و اندازه های متفاوتی نوشته شود. اکثر پست های مهمان بین 500 تا 1000 کلمه هستند، ولی افرادی مثل نیل پاتل می گویند که پست مهمان می تواند از این هم طولانی تر باشد،

مثلا حدود 2500 کلمه. داده ها می گویند که هرچه محتوا بیشتر و طولانی تر باشد، به معنای آن است که وب سایت شما شانس بیشتری برای به دست آوردن موقعیت بالاتر در نتایج گوگل دارد. برای یک بررسی اجمالی درباره نحوه نوشتن پست مهمان برای مخاطبان این پست مربوط به مقالات دارای سئو را مطالعه کنید.

گاهی اوقات استخدام یک متخصص برای نوشتن پست های مهمان کار ارزشمندی است، زیرا انجام دادن این کار به صورت مداوم و همیشگی اهمیت زیادی دارد. چه کسی وقت دارد حداقل هفته ای یک پست بنویسد؟ ما این کار را انجام می دهیم.

اصول نوشتن تیترهای پست وبلاگ

فرض کنیم کسب و کار شما درباره ماشین اصلاح لاماست و عبارت مورد نظر شما برای جستجو که قصد دارید آن را بهبود ببخشید. این عبارت است«کسب و کار ماشین اصلاح Lloyds Llama». در این مورد می توانید مقالاتی برای پست کردن بر روی وبلاگ یک نفر دیگر بنویسید که دارای چنین عناوینی باشند:

• بهترین ماشین های اصلاح Llamas

• ده پرسش و پاسخ درباره ماشین اصلاح Llamas

• اسرار ماشین اصلاح Llamas برملا شدند!

• ریش تراش های افسانه ای Llamas در طول تاریخ

• رستوران های نیویورک که اجازه استفاده از ماشین اصلاح Llamas را به شما می دهند.

اگر شما مالک ریش تراش llama  باشید، این تیترها کاملا دقیق و جذاب برای کسب و کار شما هستند. به یاد داشته باشید که هدف یک تیتر این است که هنگام جستجوی نتایج، بر روی آن کلیک شود.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

اما این را هم بر خاطر داشته باشید که برخی از تیترها تله کلیک هستند. تیترهای تله کلیک به معنای تیترهایی هستند که شما را برای کلیک کردن  فریب می دهند، اما قرار نیست محتوایی که بر روی تیتر آن کلیک می کنید، دقیقا همان محتوایی باشد که به دنبال آن هستید. اصلا به خاطر همین هم به آنها تله کلیک می گویند. هرچند گاهی هم چنین اتفاقی می افتد. در ادامه نمونه ای از تیترهای تله کلیک را بررسی می کنیم:

آنچه پزشکان در شکم این دختر بچه پیدا کرده اند، غیرقابل باور است

این تیتر، یک تله کلیک است، چون نوعی خلاء اطلاعاتی در ذهن شما ایجاد می کنند که هم هیجان انگیز است و هم اینکه بر روی ترس از دست دادن فرصت تاکید می کند.

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری درباره تیترهای تله کلیک پیدا کنید.

ایده هایی برای عنوان پست مهمان

عناوین معمولی وبلاگ / پست مهمان می توانند شامل ایده های زیر شوند.این ایده ها فقط قطره ای آب برای بارور ساختن حسن خلاقیت شما در نوشتن تیتر هستند:

• چه چیزی …

• چگونه …

• نکاتی برای …

• نمونه هایی از …

• بهترین نمونه های …

• فواید …

• گزینه های جایگزین برای …

• الگوی [پردازش] …

• مقایسه [محصول] با [محصول] …

• نحوه تعمیر …

• نحوه استفاده از …

• نحوه ادغام …

• نحوه لغو کردن …

چگونه در پست مهمان خود لینک بدهیم

راهنمای نهایی برای وبلاگ نویسان مهمان

در هر مقاله ای که می نویسید، فرصتی برای لینک دادن به یک مقاله دیگر هم وجود دارد. بنابراین اگر فرض کنیم که سه آدرس سایت وجود دارند که قصد دارید آنها را تبلیغ کنیم؛ یکی از آنها وب سایت خود شماست، و دو تای دیگر مقالاتی مربوط به کسب و کارتان هستند که در نتایج جستجو رتبه بالایی به دست آورده اند، هرچند به اندازه کافی نیست. لیست این لینک ها به شرح زیر هستند:

http://lloydsllamashaving.com/

http://shavedllamas.com/

اما مخاطبان نمی خواهند فقط به این لینک ها مراجعه کنند، آنها می خواهند به لینک های مراجع دیگر هم مراجعه کنند. همه لینک های خروجی به سایر سایت ها برای خوانندگان مهم هستند.

 

بنابراین در اولین مقاله تان می خواهید به آدرس lloydsllamashaving.com لینک بدهید. ممکن است مقاله شما چیزی شبیه به این شود:

بهترین تیغه ها برای ماشین اصلاح Llamas

یکی از مهم ترین سوالاتی که در مورد ماشین های صلاح Llama پرسیده می شود، این است که: بهترین تیغه ها موجود برای این ماشین کدام است؟ ما انواع تیغه ها را امتحان کرده ایم، از تیغه های The Heiniger Llama Kit گرفته تا تیغه های Wizard Shears. At Lloyds و متوجه شده ایم که بهترین تیغه های موجود تیغه های Wizard هستند.

در پاراگراف بالا کلمه «Lloyds» به صورت هایپرلینک درآمده و اگر بر روی آن کلیک کنید شما را به وب سایت lloydsllamashaving.com می برد (البته در اینجا اگر بر روی آن کلیک کنید به وب سایت خود ما منتقل خواهید شد). وب سایت و یا وبلاگ شما احتمالا این کار را برایتان خیلی راحت کرده و نیازی ندارید که دیگر HTML را بنویسید. ولی اگر هم نوشتید، احتمالا با حالت زیر روبرو خواهید شد:

از چند لینک می توانیم در متن استفاده کنیم؟

اگر لینک هایتان ربطی به مطلب ندارند، هیچ! اما اگر برای مقاله مناسب هستند و مربوط به مطلب می باشند، هر تعداد که لینک مناسب بدهید مشکلی ندارد و استانداردی برای تعداد آن وجود ندارد. در واقع سوال اصلی این است که که آیا گذاشتن لینک باعث بهتر شدن مقاله می شود؟ اگر پاسخ به این سوال منفی است، لینکی اضافه نکنید، حتی اگر لینکی که می دهید به مطالب خودتان باشد. در پاراگراف آخر این مقاله متوجه خواهید شد که نکته مهم، کیفیت است.

اما اگر هنوز به داشتن یک دستورالعمل کلی اصرار دارید، به ازای هر 500 کلمه یک لینک می توانید قرار دهید. بنابراین پست مهمانی که با 1000 کلمه نوشته شده است، فقط می تواند دو تا سه لینک داشته باشد. حتی اگر پست مهمانی که نوشته اید، جذابیت زیادی داشته باشد، گذاشتن لینک های اضافی از جذابیت آن کم می کند. یادتان باشد که آنچه می نویسید، به خواننده مربوط است نه به نیازهای شما.

سوءاستفاده ها و از بین رفتن پست مهمان؟

در ژانویه 2014 مت کاتس رئیس بخش وب اسپم گوگل چنین گفت: «اگر در حال استفاده از وبلاگ نویسی مهمان هستید تا بتوانید در سال 2014 لینک گذاری کنید، احتمالا دیگر نمی توانید این کار را ادامه دهید. چرا؟ چون به مرور زمان این کار بیشتر و بیشتر تبدیل به اسپم می شود. و اگر هم تعداد زیادی وبلاگ نویسی انجام می دهید، حتما به شرکت بدی ارتباط برقرار کرده اید». آیا دیگر دوره نوشتن پست مهمان سر آمده است؟

نه! ولی پاسخ وب اسپم مثبت است. به نظر ما نوشتن پست مهمان به این راحتی و به صورت خود به خود از بین نمی رود. مگر می توان انتشاراتی های بزرگ را بدون مشترکین آنها تصور کرد؟ ولی همانطور که رنک برین و سایر آپدیت های گوگل گسترش پیدا می کنند، سوءاستفاده از این روش هم باید کاهش پیدا کند.

به نظر می رسد که گوگل از سبک سنجی به عنوان شناسه نویسندگان استفاده می کند

ممکن است به نظر گوگل برسد که سئوکاران بیش از حد از پست مهمان استفاده می کنند. ما بر این باور هستیم که گوگل از نوعی سبک سنجی به همراه سایر روش های دیگر، مثل لینک پروفایل ها و محتوای مخدوش استفاده می کند تا وبلاگ ها و نویسندگانی را که از نوشتن پست مهمان برای ساختن لینک استفاده می کنند، شناسایی کند.

سبک سنجی روشی است برای شناسایی نویسنده بر اساس سبک نگارش.

این روش چگونه انجام می شود؟ هزاران سایت وجود دارند که فقط لینک می فروشند. شخصی مقاله ای ای از سایت می خرد، آنها محتوا را تهیه می کنند، لینکی را به سایت خودشان می دهند و پست گذاشته می شود. ایده این است که گوگل مقاله را پیدا می کند، لینک را برای رسیدن به سایت هدف دنبال می کند و لینک را به عنوان یک سیگنال مرجع در نظر می گیرد که در نهایت به رتبه بندی صفحه هدف در نتایج جستجو کمک می کند. این روش تا سال 2012 کاملا معمول بود در آن زمان گوگل یک به روز رسانی برای شکست دادن شبکه های خصوصی وبلاگ (PBN) انجام داد.

کل یک صنعت برای پرداخت به پست های مهمان اختصاص داده شده است

کل یک صنعت بر اساس پرداخت به پست مهمان شکل گرفته است. یک نویسنده پست مهمان سئوکار ممکن است هزاران مقاله درباره موضوعات مختلف بنویسد و با نام های مختلف در سایت های بسیاری پست کند. ولی اگر گوگل از سبک سنجی برای شناسایی نویسنده در سایت های مختلف استفاده کند، می تواند سایت هایی که لینک های درون پست های مهمان را می فروشند، را هم شناسایی کند. ما فکر می کنیم که اینهم  یکی از روش های Penguin آپدیت شده گوگل از سال 2012 است.

بنابراین اگر می خواهید از پست های مهمان برای سئو نویسی استفاده کنید، مراقب استفاده از سایت هایی باشید که این کار را به صورت مرتب و یا حتی بدتر از آن، همیشه انجام می دهند. شما هزینه می کنید، ولی لینک ها به حساب نمی آیند چون به روزرسانی الگوریتم Penguin گوگل در زمان واقعی اجرا می شود. هیچکس، حتی گوگل، و مطمئنا شخصی که برای آن لینک پولی دریافت کرده است، به شما نخواهد گفت که آن لینک به درد نمی خورد.

گوگل می خواهد که پست های مهمان حاوی لینک های نوفالو باشند

جان مولر از گوگل در این توییت می گوید: «اگر محتوا / لینک هایی را ارائه می کنید، این لینک ها نباید سیگنالی منتقل کنند و باید کد rel-sponsored / rel-nofollow با آن همراه شده باشد.»

 

گوگل الزاما از صاحبان وبلاگ هایی که پست مهمان می گذارند می خواهد که لینک های این پست ها را در وبلاگ خود با نوفالو تگ کنند تا گوگل بفهمد که این لینک، حتی اگر واقعا قابل اعتماد باشد، احتمالا قابل اعتماد نیست.
نوفالو می تواند باعث آسیب زدن به سئو شود.
جالب خواهد بود که ببینیم چقدر از وبلاگ نویسان نوفالو را به لینک های خروجی خود نسبت می دهند. چرا؟ چون اضافه کردن کد rel-nofollow به لینک های خارجی ، بیشتر انگیزه های افراد برای کمک به بهبود محتوای یک وبلاگ به عنوان مشارکت کننده مهمان را از بین می برد. بعضی افراد فقط می خواهند حرف بزنند، ولی تجربه ما اکثریت قریب به اتفاق مردم را نشان می دهد که به امید لینک گذاشتن در وبلاگ ها مشارکت دارند.

چرا؟ چون محتوای تازه و با کیفیت بالا، یک سیگنال بزرگ برای سئو است. پس افزودن کد نوفالو به همه لینک ها به عنوان مسئله ای تلقی می شود که می تواند به رتبه بندی وبلاگ در گوگل آسیب برساند. آیا از این موضوع مطمئن هستیم؟ نه! ولی گمان می کنیم که در اکثر مواقع، چنین اتفاقی خواهد افتاد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.