مقالات آموزشی

چطور با نوشتن پست وبلاگ راجب موضوع تحقیق خود، یک پست وبلاگ عالی ایجاد کنید؟

مفید بود؟

برای نوشتن پست وبلاگ، نیازی نیست که علم موشک داشته باشید. نوشتن پست وبلاگ کار بسیار آسانی می باشد. کاری که برای نوشتن پست وبلاگ باید انجام دهید این است که بنشینید، کامپیوتر و تلفن همراه خود را خاموش کنید، در این صورت فقط می توانید در عرض 45 دقیقه سریع و فوری یک پست وبلاگ عالی بنویسید.

تولید محتوا سئو شده

هنگام نوشتن پست وبلاگ، مراحل زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید یک پست زیبا و جالب تهیه کنید.

1.موضوع :

ابتدا برای انتخاب موضوع اقدام کنید. موضوعی را انتخاب کنید که نه خیلی کلی و نه خیلی محدود باشد. قبل از اقدام به وبلاگ نویسی، به سوالات زیر پاسخ دهید:

• موضوع من شامل چه چیزی است؟

• این نوشتن پست وبلاگ چه پیام اصلی را به خواننده می رساند؟

• نوشتن پست وبلاگ شما شامل چه داستان اصلی می باشد؟

2.مخاطبان :

زمانی که نوشتن پست وبلاگ را شروع می کنید، باید به مخاطب / خواننده خود نیز فکر کنید. یکی از مزیت های وبلاگ نویسی این است که غیر از همکاران / دانشمندان همکار خود، می توانید به مخاطبان دیگری نیز دستیابی داشته باشید- البته ممکن است فقط بعضی از آنها به خواندن وبلاگ علاقه مند باشند. مخاطبان اصلی ما دارای تخصص خاصی نمی باشند،

بنابراین زبانی که ما در نوشتن پست وبلاگ از آن استفاده می کنیم باید قابل فهم و دارای اصطلاحات مختصر و غیر فنی باشد- اگر می خواهید از اصطلاحات فنی استفاده کنید، باید آنها را برای مخاطبان توضیح دهید. سعی کنید از جملات ساده و شفاف استفاده کنید!

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا متنی

3.محدودیت های کلمه:

از بارگذاری بیش از حد وبلاگتان خودداری کنید. محتوا نویسی وبلاگ باید به اندازه ای باشد که خواننده بتواند در عرض چند دقیقه آن را بخواند و همچنین برای خواننده قابل هضم باشد. کار نوشتن همچنین نباید برای شما زیاد باشد. پست های معمولی وبلاگ که از موفقیت برخوردار هستند، شامل 700 تا 1000 کلمه می باشند- این قانون را استثنائات اثبات می کند.

در محتوا نویسی وبلاگ، چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

4.محتوا نویسی وبلاگ:

نوشتن یک وبلاگ علمی با نوشتن یک مقاله مجله ای متفاوت می باشد. وبلاگ نویسی چهره انسان را در پشت علم نشان می دهد و درز بین علم و عموم را کاهش می دهد. بنابراین، در نوشتن پست های وبلاگ باید این موارد را بیاوریم: تفکرات ما، حکایت های فردی، داستان ها و همچنین مشکلات و چالش هایی که در زندگی با آنها مواجه می شویم. به دلیل سومین ماموریت تحقیق، بسیار مهم است که فاصله بین دنیای علمی و آکادمیک با افراد خارج از این حوزه کم شود. وبلاگ ها نشان می دهند که محققان هم افرادی مانند من و شما هستند.

در محتوا نویسی وبلاگ باید توجه کنید موضوعاتی را انتخاب کنید که رسانه ها درمورد آنها بحث می کنند و تفکرات و نظرات خود را درباره آنها بر اساس تجربیات خود و یا نتایج تحقیقاتی که انجام داده اید بنویسید. حتی اگر نتیجه تحقیق خاصی را به دست نیاورده اید، می توانید از تجربیات گذشته خود برای نوشتن درباره آنها استفاده کنید، درست است؟ حتی نوشتن ذره ای از نظرات و تفکرات خود نیز بسیار عالی می باشد.

5.الهام بگیرید:

شروع به خواندن بقیه وبلاگ ها کنید تا بتوانید از آنها الهام بگیرید. روش ها و سبک هایی که در وبلاگ های دیگر توجه و علاقه شما را به خود جلب کرده است را انتخاب کنید و آنهایی که خوشتان نیامده است را دور بیندازید. در اینجا یک پست خوب و مفید درباره اینکه چگونه وبلاگ نویسی طبیعت و ماهیت تحقیقات علمی و آکادمیک را تغییر می دهد، آورده شده است، فقط چگونگی برقراری ارتباط توسط نوشتن پاتریک دونلیوی برای وبلاگ تاثیر گذار LSE را نشان نمی دهد.

برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را بیشتر کنید، باید برای وبلاگ های تحقیقاتی که وجود دارند، یک وبلاگ بنویسید. اولین لیست از وبلاگ ها که ممکن است علاقه مند باشید در آنها شرکت کنید، در اینجا آورده شده است:

• وبلاگ تاثیر گذار LSE

• مکالمه

• ناتیلوس (علم، فرهنگ و فلسفه در آن با هم ترکیب شده اند)

وبلاگ های زیاد دیگری نیز در این رابطه وجود دارند.

پست وبلاگ عالی از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

6.نوشتن پست وبلاگ:

هنگام نوشتن پست وبلاگ، ابتدا باید ساختار و خط داستان را سنجاق کنید. کلمات کلیدی را فوری لیست بندی کنید و آنها را در خط داستان خود قرار دهید.

ساختار:

بر عکس ساختاری که در مقالات علمی برای فرستادن وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است شما نوشتن پست وبلاگ را با نتایج مهم / جملات ساده شروع کنید و سپس آنها را با پیش زمینه اطلاعات خود تهیه کنید.

 

 

وبلاگ های خوب و عالی، داستان نویسی می کنند! بنابراین، به داستانی که قصد دارید برای این وبلاگ خاص بنویسید، فکر کنید. اگر از وبلاگتان به عنوان یک وبلاگ تفسیر نظر استفاده می کنید، می توانید داستانی را با آن ادغام کنید و توضیح دهید که چرا این نظریه را دارید. احتمال دارد در کنفرانسی شرکت کرده باشید و یا به طور تجربی، دست به انجام تحقیقاتی زده باشید که نظرات شما را تغییر داده اند.

هزینه تولید محتوا متنی

توجه داشته باشید داستان ها زمانی جذاب تر می شوند که اختلاف/ خطر شکست/ مبارزه/ جنگ در آن ادغام شده باشد.

زبان:

• از اول شخص استفاده کنید.

• صدای فعال را به کار ببرید.

• “شما تحقیقات خود را “تحقیر” نمی کنید، بلکه آنها را به درستی، ساده، شفاف و مختصر برای خوانندگان خود توضیح می دهید” (سارا بون).

• زیر مجموعه مناسبی را انتخاب کنید زیرا “هر زیر مجموعه و پاراگراف می تواند بهترین مسیر را برای متن ایجاد کند و همچنین برای خوانندگانی که به طور کلی وبلاگ را می خوانند نیز بسیار مناسب است”.

• جملات پرسشی را به کار نبرید. اگر از جمله های موضوعی سوالی استفاده کنید، محتوای ضعیفی را ایجاد کرده اید.

• به سراغ منابع علمی نروید (میستر ادر و همکاران؛ 2019، 11). همچنین تمام منابعی که از آنها استفاده می کنید را به عنوان لینک پیوند در متن خود قرار دهید.

از تصاویر مصور، نقل قول ها، ویدیوها، فایل های صوتی، نقشه ها و موارد مشابه در محتوا نویسی وبلاگ خود استفاده کنید. از منابع در متن خود استفاده کنید تا به خواننده این امکان را بدهید هر زمان که بخواهد به راحتی آنها را پیدا کند و نگاهی به آنها بیندازد.

نوشتن پست وبلاگ خود را وارد بحث در سکوی وبلاگی کنید که قصد دارید پست وبلاگتان در آن منتشر شود:

• به دنبال سایر پست های وبلاگ باشید که از قسمتی از وبلاگ شما حمایت و پشتیبانی می کنند و با پیوند دادن آنها در متن خود، دید کلی سکوی وبلاگ خود را افزایش دهید.

• “دعوت به عمل” کنید؛ با این روش می توانید از خواننده دعوت کنید تا بیشتر بخواند و در اصل به معنی پیوند به بیشتر خواندن است (به عنوان مثال، مقاله های علمی که منتشر شده اند، پست وبلاگ، مقاله های خبری، چهره های آنلاین، پادکست و…). شما می توانید نوشتن پست وبلاگ خود را با پیوند “دعوت به عمل” به پایان برسانید.

عنوان تحقیق خوب چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

7.عنوان تحقیق خوب :

یک عنوان تحقیق خوب و عالی را نمی توان به راحتی پیدا کرد، اما این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. وقت اضافی خود را هدر ندهید و در آن زمان به دنبال پیدا کردن عناوین جذاب و درگیر کننده باشید. با انتخاب یک عنوان تحقیق خوب می توانید مخاطبان و خواننده های زیادی را جذب وبلاگ خود کنید. اگر موارد زیر را به خاطر بسپارید، می توانید یک عنوان تحقیق خوب برای محتوا نویسی وبلاگ خود پیدا کنید:

• حداقل از 7 عنوان تحقیق خوب جایگزین استفاده کنید تا به تنوع زیادی برسید.

• عناوینی را در نظر بگیرید که فکر می کنید بیشتر مردم معمولا آنها را در گوگل جستجو می کنند تا بتوانید عنوان تحقیق خوب و مناسبی پیدا کنید؛ عناوین خوب و عالی وبلاگ خود را در گوگل جستجو کنید.

• آیا عنوانی را که در نظر گرفته اید، قسمتی از داستان شما را تشکیل می دهد؟ اگر این طور باشد، بسیار عالی است. اگر این طور نیست، سعی کنید قسمتی از داستان خود را با آن ادغام کنید.

• به این فکر کنید که خواننده با خواندن وبلاگ شما، چه چیزهایی برداشت می کند. عنوان تحقیق خوب  باید طوری باشد که وقتی خواننده به آن نگاه می کند، بداند که قرار است با خواندن این وبلاگ چه چیزهایی به دست آورد.

• سعی کنید وبلاگتان همیشه به موقع و به روز باشد. عنوان تحقیق خوب خود را با یک بحث عمومی رایج ارتباط دهید.

بعد از اینکه پست وبلاگ عالی خود را منتشر کردید، چه کاری باید انجام دهید؟

8.منتشر کنید و با صدای بلند داد بزنید :

قبل از اینکه پست وبلاگ عالی خود را منتشر کنید، درمورد توسعه ها و بهبودها، ویرایش ها، طبقه بندی برچسب ها / کلمات کلیدی که نوشتن پست وبلاگ را در آن منتشر می کنید، با ویراستارهای وبلاگ درباره آنها گفتگو کنید.

بعد از اینکه پست وبلاگ عالی خود را منتشر کرده اید، بگذارید همه درباره آن بدانند. برای اینکه وبلاگ خود را رایج کنید، باید قطعه ها، کدر بودن متن و غیره برای رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید.

نظرات خوانندگان و مخاطبان وبلاگ خود را بخواهید. برای اینکه بتوانید میزان مخاطبان وبلاگ خود را افزایش دهید، مثلا می توانید یک مسابقه عکس در وبلاگ خود برگزار کنید.

سکوهای وبلاگ عالی را برای پست های متقابل در نظر بگیرید، جایی که برای جذب مخاطبان بیشتر، همان نوشتن پست وبلاگ دوباره منتشر می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله شروع وبلاگ نویسی به عنوان یک محقق چگونه است؟ را مطالعه نمایید

9.به دنبال کارهای رایج دیگر خود می روید و به این فکر می کنید که پست بعدی وبلاگتان به چه صورت باشد. به چه کارهایی علاقه دارید و چه چیزهایی برای شما هیجان آور می باشد؟ چه موضوعاتی در دید شما جذاب تر به نظر می رسند؟ هنگامی که در حال انجام تحقیقات خود بوده اید، چه موضوعات شگفت انگیزی برای شما آشکار شده اند؟ این موضوع ها برای نوشتن پست وبلاگ، فوق العاده هستند. زمانی که تحقیقات خود را انجام می دهید، ممکن است که منابع زیادی در دسترس شما قرار گیرد (مانند متن، تصاویر و غیره) که می توانید به طور مستقیم برای نوشتن پست بعدی وبلاگ خود به آنها مراجعه کنید.

نویسندگان مشترک برای وبلاگ های بعدی که قصد دارید در آینده بنویسید را دنبال کنید. نویسندگان مشترک باعث می شوند که مخاطبان بیشتری جذب وبلاگ شما شوند.

این مشارکت کوتاه دارای بازدید مختصری درباره اینکه چگونه کار خود را با نوشتن یک پست وبلاگ عالی شروع کنید می باشد. اگر دوست دارید درباره جزئیات بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم که نگاهی به این پست وبلاگ توسط پاتریک دونلوی بیندازید: اهمیت نوشتن پست وبلاگ در محیط های علمی و آکادمیک، آشنایی با وبلاگ های متفاوت و 6 نکته مهم که ویراستارهای وبلاگ علمی و آکادمیک باید درباره آن بدانند.

کیلی اوکس نیز درباره اینکه چگونه یک وبلاگ علمی موفق ایجاد کنیم، بررسی خوبی در اینجا انجام داده است. او معتقد است که یک وبلاگ علمی موفق به مواردی درباره مراحل نوشتن پست وبلاگ عالی اشاره می کند.

با این حال، مراقب باشید درباره وبلاگ ها، مسیر و روش اشتباهی را انتخاب نکنید و منحرف نشوید. فقط سر جای خود بنشینید و اقدام به نوشتن پست وبلاگ کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.