مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص نوشتن خبرنامه جذاب و جامع

مفید بود؟

با توجه به اینکه تولید خبرنامه می تواند به برند سازی و  رشد کسب و کار شما کمک زیادی کند. ما در این مقاله آموزش ساخت خبرنامه جذاب را برای  شما آماده کردیم تا با نحوه نوشتن خبرنامه جذاب و جامع؛ به طور کامل آشنا شوید

تولید محتوا سئو شده

امروزه، ما بیش از هر زمان دیگری اخبار گوش می کنیم  تا در جریان اتفاقات اخیر قرار گیریم. برای مطلع شدن از اتفاقات و اخبار مربوط به سلامتی، یا برای پر کردن ساعتهای خالی وقتمان و یا برای کشف و یادگیری به کانال های اجتماعی و برنامه های خبری روی آورده ایم. ما وقت زیادی از روزمان در این شبکه ها صرف می کنیم. این یک فرصت عالی برای مشاغل است تا با ایجاد خبرنامه توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جذب کنند.

امروز گزارشگران کمتری برای تأمین این اخبار در دسترس هستند. این بدان معناست که اتاق خبرها سخت تر و سریعتر از گذشته کار می کنند. خبرنگاران به مطالب خبری نیاز دارند. گزارشگران معمولا به دنبال اخبار و اطلاعات مرتبط و مفید هستند که بتوانند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

بنابراین، چگونه با انتشار اخبار خود توجه خبرنگار را جلب می کنید؟ ساده است.

یک خبرنامه کامل و جامع ایجاد کرده و انتشار دهید. نحوه نوشتن خبرنامه از اهمیت زیادی برخوردار است. محتوای خبری با عنوانی قوی، مرتبط، تصاویر چندرسانه ای جذاب؛ که این محتواها نباید صرفا برای مخاطبان شرکت شما طراحی شده باشد. بلکه باید به گونه ای طراحی شود که نظر خوانندگان رسانه ای را جلب کند.

نحوه نوشتن خبرنامه به شرح زیر است:

محتوای خبری خود را با یک تیتر جذاب و صریح آغاز کنید.

عنوان شما، محتوای اخبار شماست. در ساخت خبرنامه عنوان اهمیت زیادی دارد. برای نوشتن یک عنوان جذاب، از این چهار مرحله ذکر شده در ادامه استفاده کنید. چهار مرحله ذکر شده، توصیه و روش کار  وایلی، مربی و برنده جایزه نویسندگی می باشد:

• مختصر باشد سعی کنید عنوان خود را بین 5 تا 8 کلمه در نظر بگیرید.

• روی مخاطب خود تمرکز کنید.

• از افعال مهیج و وسوسه کننده استفاده کنید

• از صفت و قید صرف نظر کنید.

هزینه تولید محتوا متنی

اگر روی مخاطبان آنلاین متمرکز هستید، استفاده از Google Trends را فراموش نکنید. با استفاده از گوگل ترند می توانید اطمینان حاصل کنید که کلمات انتخابی شما با اصطلاحات جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.

با عنوان فرعی؛ مخاطب را ترغیب به خواندن ادامه متن کنید. 

عناوین فرعی تا زمانی که کاربر محتواها را باز نکرده قابل مشاهده نخواهد بود، بنابراین در عنوان اصلی محتوا، هدف اصلی و مفهوم متن را ذکر کنید. در محتوای فرعی نیز برای ادامه داستانی که عنوان اصلی شما می گوید استفاده کنید. به طور خلاصه عنوان فرعی باید کوتاه، جذاب و در یک جمله واحد در راستای عنوان اصلی و هدف مقاله باشد.

با مدیا و آیتم های گرافیکی ارتباط برقرار کنید.

اکنون در جهان برای ارائه اطلاعات از تصاویر بهره گرفته می شود. گزارشگران از تصویر برای ارائه  اطلاعات استفاده می کنند. برای پوشش محتواهای خود، باید یک آیتم بصری را در بیانیه مطبوعاتی خود بگنجانید.

نحوه نوشتن خبرنامه طبق روش وایلی  همراه با گرافیک  و تصویر است. از محتواهای سازمان؛ بارها بارها به  صورت تکراری استفاده نکنید. در  عوض شما می توانید برای تولید مدیاهای جدید، عکس، اینفوگرافیک، کارت ویزیت، gif و  یا فیلم های ویدیویی وقت بگذارید.  این نشان می دهد که محتواهای شما تا چه حد می تواند بر روی مخاطبان تاثیر  بگذارد.

 

نحوه نوشتن بدنه خبرنامه

پس از نوشتن عنوان اصلی و زیر عنوان ها نوبت به نوشتن متن اصلی و یا بدنه خبرنامه می رسد. برای نوشتن آن، ما طبق روش وایلی پیش می رویم و آنها را به شما می گوییم. نحوه نوشتن خبرنامه طبق نظر وایلی بدین شکل است که برای برای تأکید بر نکات کلیدی خود از تیتر، بولت گذاری و حروف کج استفاده کنید.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

پاراگراف اول:

پاراگراف اول مقاله شما خلاصه ای کوتاه (30 کلمه ای) از  کل محتوا شماست. این بخش باید حاوی شرح خلاصه از مفهوم کلی مقاله بوده و کاملا جذاب و تاثیر گذار باشد.

این بخش  باید به گونه ای نوشته  شود که بتواند داستان شما را به طور کامل بیان کند، در غیر این صورت افراد تصمیم می گیرند ادامه مقاله را نخوانند. بخشی از این پاراگراف اغلب در نتایج موتور جستجو زیر لینک  سایت شما ظاهر می شود، بنابراین از این فضا برای جلب توجه خوانندگان استفاده کنید. قرار نیست  در این بخش  دائم به مخاطب بگویید که شما کی هستید و یا شرکت شما چیست. بلکه شما باید بتوانید  به قدری این پاراگراف جذاب و ترغیب کننده بنویسید که مخاطب برای کلیک کردن  روی لینک سایت شما ترغیب شود.

پاراگراف دوم:

بند دوم مقاله شما باید حاوی نقل قول های شما از شخصی در سازمانتان باشد. این شخص می تواند مدیر عامل یا مدیر محصول باشد.این نقل قول کاربرد محصول و خدمات شما را بیان می کند.

پاراگراف سوم:

این بخش باید اطلاعات اصلی خبرنامه شما را در قالب لیست داشته باشد. از این بخش برای ارائه مشخصات محصول و خدمات خود استفاده کنید. این می تواند داده های مهم، قیمت مشتری یا هر دو باشد. هنگام تهیه اطلاعات پشتیبانی از اخبار خود، از بولت گذاری استفاده کنید تا استفاده از آن برای خبرنگاران آسان باشد.

پاراگراف چهارم:

آخرین پاراگراف از انتشار شما خلاصه ای کوتاه است، که به شرح اصول و تأثیرات اصلی می پردازد. فراموش نکنید که برای استفاده از داده های اصلی اضافی، لینک های مربوطه را نیز باید اضافه کنید.

پاراگراف پنجم:

این بخش  خلاصه خدمات و رسالت شرکت شماست که باید لینک هایی به صفحه اصلی داشته  باشد.

اطلاعات تماس را وارد کنید.

برای اینکه برقراری ارتباط آسان باشد. هر خبر مفیدی باید شامل اطلاعات تماس است تا خبرنگار بتواند به راحتی جزئیات را مستقیماً از شخصی در سازمان شما بدست آورد. برای اطمینان از دیدن و پاسخ دادن به این سوالات، یک شماره یا آدرس ایمیل اضافه کنید که مرتباً کنترل می شود.

مطالعه مقاله چگونه می توان بیانیه های مطبوعاتی بنویسیم می تواند برای شما مفید باشد

اکنون، کار خود را آزمایش کنید.

اکنون که خبرنامه خود را نوشتید، وقت آن است که کار خود را آزمایش کنید. از یک همکار یا دوست خود بخواهید که متن شما را بخواند و نکات اصلی را تکرار کند. این به شما خواهد گفت که مخاطبان شما با پیام شما ارتباط برقرار کرده اند یا نیاز به تجدید نظر دارند.

برای جذب مخاطبان و اطلاع رسانی به آنه، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای اخبار متنی و تصویری کاملاً مرتبط را در اختیار خوانندگان قرار دهید. برای به حداکثر رساندن این شانس، مراحل ما را که در مورد نحوه نوشتن خبرنامه و  نحوه ساخت خبرنامه الکترونیکی گفتیم، دنبال کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.