مقالات آموزشی

آشنایی با برترین نکات برای نوشتن یک نقد

مفید بود؟

نکات نوشتن یک نقد

هدف نقد کردن، بررسی و قضاوت چیزی است. ما هرروزه چیز های زیادی را نقد میکنیم. برای مثال، وقتی شما یک برنامه تلویزیونی، یک میوه و هر چیز دیگری را دوست دارید، در واقع آنها را نقد و بررسی کرده اید .هنگامی که یک نقد می نویسید، وظیفه ی شما بررسی و قضاوت آن، با استفاده از شواهد موجود میباشد. در ادامه، برترین نکات برای نوشتن یک نقد، توضیح داده شده است:

تولید محتوای خوب

1. چیزی که میخواهید نقد کنید را بیش از یکبار بخوانید ، ببینید و یا گوش کنید. 

در نکات مهم نقد و بررسی یک اثر، برای بار اول، تنها یک حس کلی از متن گرفته و سپس به نقاط قوت و ضعف آن فکر میکنید . آن را دوباره بررسی کنید تا برداشت های قبلی خود را تایید کنید . این بار با دقت یادداشت برداشته و حتما آماده هر نوع تغییر نسبت به برداشت قبلی خود باشید.

2. اطلاعات ضروری ارائه کنید. 

یکی از نکات کلیدی در نقد و بررسی، این است که عنوان کامل اثر و نام نویسنده ی آن و یا سازنده آن را به خوانندگان بگویید . ناشر اثر ، تاریخ انتشار آن و سایر اطلاعات مربوط به آن و اینکه خوانندگان از کجا میتوانند آن را تهیه کنند را هم بنویسید . جزییات ، باید بسیار دقیق باشند .

3. مخاطب خود را بشناسید. 

برای تولید محتوای نقد و بررسی، باید بدانید که نقد و بررسی ها در همه جا منتشر میشوند، چه فضای مجازی باشد و چه روزنامه ها، مجلات و غیره. حتما درباره جایی که قرار است نوشته شما منتشر شود تحقیق کرده و بر اساس آن بنویسید. به چیز هایی که باید توضیح دهید فکر کنید . بعضی افراد، نیاز به پیش زمینه ای برای درک کردن مطالب جدید دارند و حتما باید به این مورد توجه کنید.

تولید محتوا سئو شده

4. موضع بگیرید. 

در محتوای متنی نقد و بررسی، حتما نظر خود درباره اثر را مشخص کنید. مثبت ، منفی و یا مخلوطی از هر دو . حتی اگر مخاطبین با نشر شما موافق نبودند ، شما باید با نظرات و شواهد موجود، نظر خود را توضیح دهید و سعی نکنید موضع خود را تغییر دهید.

5. نحوه قضاوت خود را توضیح دهید. 

از برترین نکات برای نوشتن یک نقد، این است که درباره معیار های خود برای بررسی ، توضیح دهید . مثلا اگر معیار شما برای بررسی یک کتاب ، نوع شخصیت پردازی آن است ، حتما این را در نوشته خود ذکر کنید .

مطالعه مقاله آموزشی کاربردی برای تهیه داستان خبری یک شرکت را به شما پیشنهاد می کنیم

6. با آوردن شواهد کافی از معیار های خود حمایت کنید. 

با آوردن نقل قول هایی از اثر ، از نقد خود حمایت و پشتیبانی کنید . حتما دقت کنید که عین متن مورد بررسی را در نوشته خود آورده و آن را تغییر ندهید.

7. عناصر ژانر های مختلف را بشناسید. 

در ادامه نکات برای نوشتن یک نقد، هر ژانری، عناصر خاص خود را دارد . در ژانر معمایی، تعلیق وجود داشته ، درصورتی که در ژانر رمانتیک، باید افراد جذب یکدیگر شوند. این عناصر را شناخته و از انها در معیار های خود استفاده کنید.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا متنی

8. مقایسه کنید. 

مقایسه کردن ، بررسی شما را دقیق می کند . فرض کنید شما دیالوگ های یک فیلم را عالی میدانید. میتوانید با آوردن مثال هایی از دیالوگ های خشک و بی روح دیگر فیلم ها، نظریه خود را اثبات کنید.

9. کل اثر را خلاصه نکنید .

در برترین نکات برای نوشتن یک نقد، باید بدانید که، کتاب ها ، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی هم، شروع، بدنه و پایان دارند. مردم بخشی از این آثار را می خوانند و تماشا می کنند زیرا می خواهند بدانند چه اتفاقی خواهد افتاد . بگذارید از داستان هایشان لذت ببرند. یک ایده کلی از آنچه اتفاق می افتد ارائه دهید ، اما اسرار مهم، به خصوص پایان داستان را لو ندهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.