مقالات آموزشی

آشنایی با نگارش نظر بهتر در بخش نظرات

مفید بود؟

نحوه نگارش نظر

از این جهت می تواند مهم باشد که موجب توجه افراد به شما شود. این توجه می تواند به مشاهده وبلاگ شخصی شما یا دعوت به همکاری و مواردی از این قبیل ختم شود. مقالات زیادی در مورد چگونگی نوشتن پست های عالی وبلاگ وجود دارند از آداب نوشتن پست گرفته تا نحوه ارائه راه کار و مواردی از این قبیل اما در این مقاله سعی کردیم همه تجربیات را در راستای بلاگ نویسی و نظرات اجتماعی جمع آوری نموده و تحت عنوان “نحوه نگارش نظر” در اختیار شما قرار دهیم.

قطعا هر بلاگری در طول دوران وبلاگ نویسی خود، با چندین مورد روبرو شده است که نظرات وی پذیرفته شود و زمینه های بحث و گفتگوهای بیشتر را ایجاد کند. البته لحظات ناخوشایند نیز وجود دارد که سخنان وی مورد انتقاد قرار گیرد و آزار و اذیت را برای او توسط صحبت تند سایر خوانندگان به وجود آورد. اگر واقعاً نمی دانید چگونه یک نظر خوب بنویسید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. ناامید نشوید، ممکن است برای هر یک از شما این اتفاق بیفتد.

خواننده ای که دانش کمی دارد یا یادگیرنده است یا اسپم کننده است. اما یک خواننده با درک کافی از موضوع می تواند هم منتقد باشد و هم مشتری. در حالت اول ، تقریباً هیچ مفهومی از تبدیل بازدیدها به نظر وجود ندارد. اما در مورد دوم قطعا این مورد وجود دارد و بر روی سئو وب سایت نیز تاثیر دارد. شما به عنوان یک خواننده باهوش اغلب تصمیم می گیرید که نظر دهید.

اما فقط به این دلیل که نمی دانید نحوه نگارش نظر  خوب پیست، از جمع متمایز شوید ، مورد توجه قرار نخواهید گرفت. بنابراین اظهار نظرهای خسته کننده را متوقف کنید و با این راهنمای کوچک شروع به نوشتن نظرات عالی کنید. نحوه نگارش نظر موجب می شود تا بتواند بین خود و دیگران تمایز ایجاد کنید تا سایرین شما را ببینند.

این مقاله برای کسی است که نمی داند برای ایجاد ارتباط با سایر وبلاگ ها و افراد چگونه رفتار نماید و از چه تاکتیکی استفاده نماید لذا در ادامه نحوه نگارش نظر خوب و کاربردی توضیح داده می شود.

دانستنی های مهم در نحوه نگارش نظر بهتر و آداب تولید متن نظر

مقاله زیر به  شما کمک می کند تا از یک وبلاگ و پست های آن بازدید کنید ، توجه نویسنده آن را جلب کرده و تعداد پیوندهای به سایت خود افزایش دهید. همچنین تلاش شده است تا آداب تولید متن نظر برای شما عنوان گردد.

در زیر  چند ایده در مورد چگونگی نوشتن نظرات بهتر وجود دارد تا به یک ستاره در زمینه درج نظر تبدیل شوید. رعایت این موارد می تواند به شما کمک کند تا خوانندگان را از طریق وبلاگ های پر بازدید به وبلاگ خود جذب کنید ، بک لینک ایجاد کنید و با آنها ارتباط برقرار کرده و دوست شوید. همچنین می توانید با استفاده از همین رویکرد درباره هر مقاله یا ژورنالی تفسیر بنویسید.

– دیوانه باشید!

مهم نیست که شما چه شخصی هستید ، یک بازاریاب اینترنتی یا فقط یک خواننده عادی. اگر موضوع مورد بحث را پیدا کردید ، بحث کنید. سعی کنید درباره هر موضوعی که می خوانید و دوست دارید یا دوست ندارید ، یک نظر حرفه ای بنویسید. هرچه بیشتر نظر دهید،اعتماد به نفس شما نیز می شود و  بیشتر برای اظهار نظر های آینده آماده تر خواهید بود.

– از آدرس ایمیل صمیمانه و البته انسان گونه استفاده کنید

ابزارهای نظارت بر هرزنامه ، مانند Akismet ، انسان نیستند. آنها قبل از اینکه نظرات در سیستم درج شوند، از لحاظ هرزنامه بودن، بررسی های لازم را انجام می دهند لذا ارتباطات و آدرس های ایمیل را بررسی می کنند. اگر از یک آدرس ایمیل مانند adsfgt778xx@hotmail.com استفاده می کنید ، به احتمال زیاد به عنوان هرزنامه با شما رفتار می کنند. پیشنهاد می شود از ارسال پیام کوتاه و عبارات غیرطبیعی در آدرس ایمیل خود جلوگیری کنید. همچنین ، از عبارات زشت و زننده در آدرس ایمیل خود استفاده نکنید.

– از نام و چهره واقعی خود استفاده کنید

واقعاً کسی باشید که هستید. اجازه دهید مدیر وب سایت و دیگر مفسران و خوانندگان با شما تماس بگیرند و شما را بشناسند. به علاوه ، یک نمایه و آواتار واقعی از چهره خود درج نمایید تا نشان دهنده شما باشد.

– به پیوندها و لینک ها اهمیت دهید

با افزودن پیوندی به نام خود یا وبلاگ خود می توانید بک لینک دریافت کنید. پیوندهای بی فایده را در نظرات خود قرار ندهید. پیوندهای لازم را می توان اضافه کرد اما آنها نیز باید به درستی با یک متن لنگر توصیف شوند و ارتباط برقرار نمایند.

مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را نیز بخوانید.

– به موضوع اهمیت دهید و تاپیک باشید

هرگز از موضوع خارج نشوید. نظرات بی ربط یا حذف می شوند یا به پوشه هرزنامه ارسال می شوند. با این وجود می توانید در مورد موضوعاتی که فکر می کنید می توانند کمتر یا بیشتر با مقاله ای که درباره آن نظر می دهید ارتباط داشته باشند ، بحث کنید.

– جالب باشید

نظرات کوچک و غیر جالب مانند “با تشکر برای ارسال پست.” ، “مقاله عالی بود، متشکرم.” هیچ ارزشی ندارند. البته این مورد به این معنا نیست که اصلا از آنها استفاده نشود بلکه می توانید در کنار نظرات خود از این عبارات نیز بهره ببرید. خواندن یک خط کوتاه بسیار عالی است ، اما باید منطقی باشید. پیام های کوتاه هر اندازه که مفید هم باشند باز ممکن است از دیده مخفی شوند و به آنها توجهی نشود. اگر واقعاً می خواهید عشق خود را به مقاله نشان دهید ، این کار را به روشی مناسب انجام دهید. در زیر یک مثال خوب از نحوه نگارش نظر  کاربردی وجود دارد که به احتمال زیاد در بین نظرات مردم متمایز است:

 

اگر کامنت فوق را با دقت بخوانید ، می بینید که چیز خاصی توسط نویسنده نظر گفته نشده است. اما این نحوه نگارش نظر همیشه جالب بوده است. اول از همه او به نویسنده رایان درود فرستاد و سپس به او گفت که چرا این مقاله را دوست دارد. تمجید کرد و سپس رفت. قطعا این نظر بیشتر از موارد قبلی مورد توجه قرار گرفته است.

– از کلمات خوب استفاده کنید

کلمات خوب جمله بهتری را می سازند. همیشه درمورد کلماتی که می خواهید در یک نظر استفاده کنید دقت نظر داشته باشید. انتخاب کلمات باید دقیق باشد.

1- مودب: هنگام نوشتن نظر آرام باشید. از کلمات رسمی استفاده کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا مودب به نظر برسید. حتی در شرایط تهاجمی سعی کنید مودب باشید. روش های زیادی وجود دارند که شما می توانید فقط با نوشتن کلمات رسمی از موقعیت های ناخوشایند انتقاد کنید. آنها را یاد بگیرید یا فقط از بحث خارج شوید.

2-   بدون خطا: قبل از زدن دکمه “انتشار / نظر” ، تمام کلمات نظر خود را بررسی کنید. همیشه در هنگام اظهار نظر فرصتی برای اصلاح اشتباهات خود ندارید. پس عاقل باشید.

– به زبان نگارش مقاله تسلط کافی ندارید؟ فقط عذرخواهی کنید

بیش از 200 کشور غیر انگلیسی در جهان وجود دارند. اگر به هر یک از آنها تعلق دارید ، حتماً در نوشتن انگلیسی با مشکلات خاص خود روبرو هستید. اگر احساس می کنید که نظر شما از نظر دستور زبان و هجی کامل نخواهد بود ، فقط در پایان عذرخواهی کنید. این مورد برای سایر زبان ها که در تضاد با زبان نگارش پست است نیز صدق می کند.

– کلمات خود را قالب بندی کنید

هر زمان گزینه قالب بندی در ابزار درج نظر موجود بود ، سعی کنید از آن استفاده کنید. بگذارید به شما نشان دهیم که قالب بندی چگونه بر روی نوشتن نظرات بهتر تأثیر می گذارد. با توجه به دو منظر زیر ، کدام یک از دو مورد زیر جالب تر است؟

نظر اول

نظر دوم

دومی به نظرم بهتر است! چه تفاوت هایی را در آنجا می بینید؟

در نظر دوم HTML ساده تری استفاده شده است که آن را بیشتر قابل فهم می کند.

متن پررنگ برای تاکید بر یک عبارت استفاده می شود. لیست بندی در هر کجا که نیاز باشد استفاده می شود و متن را قابل فهم می نماید. و لینک دهی به متن لنگر درست نیز در قالب بندی بسیار اهمیت دارد

– اگر مخالف هستید، بیان دارید و سوال بپرسید.

همیشه موافقت با نویسنده مقاله لازم نیست. بعضی اوقات ، اگر فکر می کنید نیاز به مخالقت است ، می توانید مخالف باشید. این روش بسیار خوبی برای شروع یک بحث سالم است. اما مخالفت باید یک دلیل داشته باشد. فقط ننویسید که با یک نکته یا کل پستی که تازه خواندید مخالف هستید ، بلکه دلیل مخالفت خود را نیز ذکر کنید.

اگر واقعاً نکته ای را بیان کردید پس یک خواننده خوب می باشید! همچنین می توانید سوالاتی را مطرح کنید تا بحث بیشتر ادامه یابد.

– قوی باشید

گفتن این مورد الزامی نیست اما توجه کنید که بعضی اوقات شما همه آداب و معاشرت های ممکن را دنبال می کنید اما بازهم پاسخ های بد دریافت می نمایید … یا حتی نظرات شما تایید نشده باقی می مانند. در هر دو حالت ، شما باید قوی باشید. اگر پاسخ های بدی در پاسخ به شما می آید ، آنها را مودبانه اداره کنید. اگر نظرات شما تایید نشد ، سعی کنید با نویسنده تماس بگیرید و از او بخواهید آن را تایید کند.

– برگشت

با دنبال کردن همه این مراحل نظر دادید و گذاشتید؟ حال باید پیگیری کنید که نظر شما چگونه عمل می کند. به طور منظم به پست وبلاگ برگردید و بررسی کنید آیا پاسخ های جدید ارسال شده است.

در این مقاله تلاش شد تا نحوه نگارش نظر و آداب تولید متن نظر ارائه شود. در نظر داشته باشید که شرکت رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوای متنی بسیار قوی بوده و می تواند هرگونه متن و محتوایی را با توجه به درخواست کاربر تولید نماید لذا اگر به فکر محتوای خوب هستید با ما تماس بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.