مفید بود؟

چگونگی نوشتن نظر و آشنایی با آن موجب می شود تا شما در فضاهای مجازی یا حتی زندگی روزمره بتوانید با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کرده و از دید آنان یک شخص قابل اطمینان باشید. در همین راستا در این مقاله تلاش شده است تا نکات مهم برای بیان نظر عنوان گردد. تولید محتوایی برای نوشتن نظر باعث می شود تا افراد نسبت به ایده شما جذب شوند و این مورد سرآغاز گفتگوهای دیگر باشد.

• دلیل اهمیت آشنایی با چگونگی نوشتن نظر و آداب نگارش نظر

بیان نظر  و چگونگی محتوای نظر دادن در بسیاری از شرایط زندگی واقعی لازم است. به عنوان مثال یک دوست از شما مشاوره می خواهد ، رئیس شما می خواهد نظر شما را در مورد یک موضوع تجاری بشنود. در درس انگلیسی نیز برای بالا بردن مهارت نوشتن، لازم است تا از نحوه نگارش نظر آشنا باشد.

• آماده سازی

برای نظر دادن ابتدا به موضوع بیندیشید. نظر شما چیست؟ از چه استدلال هایی می توانید برای حمایت از ایده های خود  و بیان نظرات استفاده کنید؟

مقاله بهترین راهنما در مورد نحوه نوشتن نظر خوب  و بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را بخوانید.

• ساختار و محتوا

-مقدمه

تعریف مسئله

برای جلب توجه و علاقه خواننده به موضوع، در زمان نظر دادن از مقدمه استفاده کنید. مشکلی را که قرار است درباره آن بحث کنید، مشخص کرده و مروری کوتاه درباره آنچه که فکر می کنید، انجام دهید، سپس دلایل آن را ارائه دهید.

– نظر و دلایل

دلیل خود را بیان کنید و در هر پاراگراف بر روی یک نکته اصلی تمرکز کنید. اینکه دقیقاً چه چیزی بنویسید ، به نوع بیان نظرات شما وابسته است.

– نتیجه

مهمترین استدلال هایی را که به بهترین وجه نظر شما را تایید می کنند، خلاصه کنید و آنها را برای بیان نظر خود استفاده نمایید.

• زمان های مهم

حال ساده

• وظایف معمولی

– نظر دهید و با بیان نظرات خود مساله را باز کنید.

یکی از موارد مهمی که در چگونگی نوشتن نظر باید به آن توجه شود، این است که با بیان نظرات خود مثالها و استدلال هایی را ارائه دهید که عقاید شما را تأیید می کند. در نظرات شما باید دلایل، مثال و یک بیانیه وجود داشته باشد.

 

– مقایسه کنید.

ویژگی های مشترک و متمایز پیدا کنید. در بیان نظرات شما باید نتیجه گیری و انتقاد وجود داشته باشد.

– انتقاد کنید.

زمانیکه که قصد نظر دادن دارید، لازم است تا مزایا و معایب را پیدا کنید و در مورد نظر کسی اظهار نظر کنید. ( این مورد معمولاً منفی است)

 – بحث و گفتگو انجام دهید.

همه جوانب یک مسئله را تجزیه و تحلیل کنید (… چیست؟ / آیا مشکلی برای… نیست؟)

– بررسی نمایید.

موضوع را از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار دهید. یک مسئله را تجزیه و تحلیل کنید. مزایا و معایبی احتمالی را نشان دهید.

– توجیه

در بیان نظر گاها نیاز است مه نظر دیگر را پشتیبانی کنید یا شاید مزایایی دیگر را نشان دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.