مقالات آموزشی

چگونگی شروع وبلاگ نویسی به عنوان یک محقق

مفید بود؟

برای شروع وبلاگ نویسی بهتر است این محتوا را بخوانید. حتما از یک دانشمند همکار این را شنیده اید که اگر قصد دارید در قرن 21 یک محقق باشید، باید همیشه آنلاین باشید. شما به خواندن وبلاگ بقیه دانشگاهیان علاقه دارید و همچنین از اینکه دو درصد خود را با دنیا به اشتراک می گذارید، لذت می برید. شما بنا بر دلایلی تصمیم به شروع وبلاگ نویسی کرده اید، برای اینکه می خواهید تحقیقاتی که انجام داده اید را مدرک و ثبت کنید و یا اینکه قصد دارید تاملی بر روی تحقیقات خود داشته باشید.

تولید محتوا سئو

هر دلیلی که باعث شود شما به سمت وبلاگ نویسی بروید، ابتدا ممکن است احساس ترس نسبت به انجام این کار داشته باشید. در اینجا مراحلی را که برای شروع وبلاگ نویسی باید در نظر داشته باشید، آورده شده است.

1.پست مهمان بنویسید

اگر برای شروع وبلاگ نویسی مطمئن نیستید و یا اینکه فکر می کنید زمان و مطالبتان برای داشتن یک وبلاگ کافی نیست، برای امتحان یک پست مهمان برای وبلاگ دیگری بنویسید (این آزادی را دارید که صدایم کنید و داستان ها و تجربیات خود را در PhD Talk (بحث دکترا) به اشتراک بگذارید). محتوا نویسی وبلاگ را با یک پست مهمان شروع کنید.

هنگام نوشتن پست مهمان برای وبلاگ دیگری، می توانید توسط ارتباط با ویراستار وبلاگ، چیزهایی که علاقه دارید درباره آن بنویسید را توصیف کنید (این را جزء چکیده کوتاهی از کار خود در نظر بگیرید) و به ویراستار بگویید که چگونه پست شما می تواند برای خوانندگان این وبلاگ منفعت داشته باشد.

یک ایمیل واضح و مختصر برای خود بسازید تا بتوانید جایگاه کم خود را در اینترنت حفظ کنید. معمولا، ویراستار شما را با دستورالعمل هایی که باید در آن وبلاگ استفاده کنید آشنا می کند، مثلا می توانید آن را شبیه به دستورالعمل های قالب بندی مقاله برای انتشارات در نظر بگیرید، و همچنین ویراستار شما را راهنمایی می کند تا موضوع خود را در یک پست وبلاگ،  بیشتر توسعه دهید.

2.به یک وبلاگ مشترک ملحق شوید

برای شروع وبلاگ نویسی اگر فکر می کنید که قادر هستید به طور منظم بنویسید اما این قصد را ندارید که خیلی متعهد باشید، به یک وبلاگ مشترک مانند گرد هکر (GradHacker) ملحق شوید، یا اقدام به ساخت یک وبلاگ جمعی برای گروه تحقیقاتی یا پروژه خود کنید. اگر مسئولیت ها را تقسیم کنید، می توانید بدون اینکه همه مسئولیت ها را به دوش بگیرید باعث رشد وبلاگ به عنوان یک پروژه شوید.

3.یک سکوی وبلاگ انتخاب کنید

در محتوا نویسی وبلاگ، اگر می خواهید یک وبلاگ مشترک داشته باشید یا قصد راه اندازی وبلاگ اختصاصی خود را دارید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
-قصد دارم وبلاگ من در اینترنت در چه جایگاهی قرار داشته باشد؟
آیا قصد دارید وبلاگ خود را جزء قسمتی از یک وب سایت قرار دهید یا اینکه می خواهید فقط به عنوان یک وبلاگ باقی بماند؟ آیا فقط دامنه خود را می خواهید یا اینکه با یک وبلاگ نویس یا حساب وردپرس مشکلی نخواهید داشت.

هزینه تولید محتوا متنی

-وبلاگ من از چه اسمی برخوردار خواهد بود؟
به محض اینکه تصمیم گرفتید که جایگاه وبلاگ خود را در کجای اینترنت قرار دهید، شروع به انتخاب نامی مناسب برای وبلاگ خود کنید. آیا قصد دارید اسم خود را روی وبلاگتان بگذارید یا نام خاص دیگری برای وبلاگ خود در نظر دارید؟
بعد از اینکه به جواب این سوال ها رسیدید، می توانید اقدام به ثبت نام برای مکان خود در شبکه جهانی وب کنید. از این لحظه به بعد، باید برای شروع وبلاگ نویسی آماده شوید و چیدمان خود را سر هم بندی کنید.

4.تجربیات هفتگی خود را بنویسید

اکنون که دارای مکانی در شبکه جهانی وب هستید، بگذارید موضوعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که برای شروع وبلاگ نویسی قادر به نوشتن درباره آنها می باشید. می توانید تجربیات تحقیق خود را با نوشتن یک به روز رسانی هفتگی درباره چیزی که روی آن کار می کنید به اشتراک بگذارید، و اینکه در طول هفته گذشته روی چه چیزهایی کار کرده اید و یا اینکه چه چیزهایی درمورد موضوع تحقیق یا آکادمی شما به طور کلی توجه شما را به خود جلب کرده است. با وجود اینکه من گزارش هایی مانند اینها را در PhD Talk قرار نمی دهم، اما واقعا به خواندن اینگونه به روز رسانی های حالت طولانی تر از محققانی که پیرو وبلاگ های آنها هستم، علاقه مند می باشم و از خواندن آنها نهایت  لذت را می برم.

5.انتشارات و بیانیه های خود را به اشتراک بگذارید

در محتوا نویسی وبلاگ، شما می توانید انتشارات و بیانیه های خود را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید، زیرا وبلاگ شما بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن آنها می باشد. با وجود اینکه یک وبلاگ دارای مطالبی می باشد که هنگام انتشار خلاصه مقالات شما ممکن است جایگاه مناسبی برای خوانندگان (آینده) شما باشد و توجه آنها را جلب کند،

شما می توانید اطلاعات کنفرانسی که در آن شرکت کرده اید و یا خلاصه مقاله ای که ارائه داده اید را به صورت یک پست کوتاه بنویسید و همچنین می توانید اسلایدهای خود را به طور اشتراک اسلاید نمایش دهید. برای شروع وبلاگ نویسی، در اینجا می توانید نمونه ای از اینکه چگونه بیانیه ها و سخنرانی هایم را بعد از کنفرانس به اشتراک گذاشته ام، و اینکه چگونه درباره مقالات مجله که جدیدا منتشر شده است نوشته ام را مشاهده کنید.

 

6.توضیحی درباره تحقیق خود دهید

برای شروع وبلاگ نویسی می توانید در وبلاگ خود درمورد علم خود به روشی جذاب تر بنویسید، وبلاگ شما بهترین مکان برای نوشتن آن می باشد. می توانید نکاتی که من درباره اینکه چگونه تحقیقات خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید را در پست قبلی من مطالعه کنید. از این امکان برخوردار هستید که به صورت آنلاین فیلم های آزمایشات خود را به اشتراک بگذارید، اما قادر به انجام این کار در مقالات مجله نخواهید بود. می توانید مجموعه ای از عکس ها را با توضیحات کامل درباره کارهایی که در آزمایشگاه انجام داده اید، ارائه دهید،دوباره، در جامعه علمی ما رسانه خاصی وجود ندارد.

7.چیزهایی که یاد گرفته اید را به اشتراک بگذارید

زمانی که تحقیقات خود را به شکل یک مقاله در می آورید و آن را منتشر می کنید، بیشتر نتایج روش بسیار موثر را منتشر کرده اید. من قبلا وبلاگ نویسی را به عنوان یک هدف ممکن برای برخورد با تعصب و جانبداری انتشار- و از بین بردن نسخه کج از واقعیت که بعضی از اوقات از تحقیق به علت جانبداری انتشار به دست می آوریم را پیشنهاد داده ام.

برای محتوا نویسی وبلاگ، اگر احساس می کنید که رغبتی ندارید چیزهایی که برای شما در آزمایشگاه فایده ای نداشت را آنلاین به اشتراک بگذارید (اگرچه من فکر می کنم که باید این کار را انجام دهید؛ زمانی که ما به راستی علم باز را پذیرفته باشیم، فقط می توانیم تحصیلات و آکادمی بالاتر را بر هم بزنیم)، شما می توانید داستان هایی درمورد چیزهایی که در آزمایشگاه یا تحقیق شما مفید بوده اند را به اشتراک بگذارید.

من تمرکز خود را در سال های زیادی روی اینگونه از پست ها گذاشته ام، زیرا علاقه و رغبت زیادی به نوشتن آنها دارم و از اینکه به حضار علمی و آکادمی گسترده تری دسترسی داشته باشم، نهایت لذت را می برم. نمونه اینگونه از پست ها این مقاله است که در آن من نحوه چگونگی نوشتن چکیده هایم را به اشتراک گذاشته ام.
 

8.مقاله دیگری را مورد نقد و بررسی قرار دهید

این احتمال وجود دارد که شما مشغول خواندن پست وبلاگ آکادمی دیگری هستید و به این نتیجه می رسید که در رشته تحصیلی شما واقعیت چیز دیگری است. می توانید به قسمت نظرات پست اصلی بروید و با نوشتن در آن عکس العمل خود را نسبت به نویسنده نشان دهید، اما می توانید قدم بهتر از آن را بردارید و آن این است که برای شروع وبلاگ نویسی در وبلاگ خود جواب کاملی را بنویسید. این نکته را در نظر بگیرید که باید یک “نقد” متمدن داشته باشید، نه اینکه به نظرات شخص دیگری هشدار کامل بدهید. نمونه اینگونه از پست ها تفکر (خیلی قدیمی) من درباره لیستی از چیزهایی است که بهتر بود در سال 2011 رها می شدند.

9.روش پیاده سازی مقاله دیگر را توصیف کنید

آیا چیزی درباره تجربیات کسی خوانده اید (به عنوان مثال، نوع پست شماره 7) و قصد امتحان آن را دارید؟ برای شروع وبلاگ نویسی، چرا بعد از اینکه پس از مدتی یک روش معین را امتحان کردید، پستی درباره تجربیات خود نمی نویسید؟ مخصوصا وقتی نوبت به ترفندهای بهره وری می رسد، می توانید پیشنهادات وبلاگ نویسان دیگر را امتحان کنید و تناسب آنها را با زمینه کار و فعالیت خود بسنجید. این احتمال وجود دارد با مشکلاتی که در رشته تحصیلی شما رایج می باشد مواجه شوید- بنویسید که چگونه می توانید این مشکلات را حل کنید. ممکن است بعضی از روش ها برای شما بسیار سخت باشند، و می توانید بحثی درباره اینکه چگونه این روش ها را با واقعیت آشفته زندگی روزمره ترکیب می کنید داشته باشید.
 

10.به ویدیوها یا استوری فای بپیوندید

تا به حال از تحقیق و آزمایشات خود فیلم گرفته اید؟ برای محتوا نویسی وبلاگ می توانید فیلم های خود را در یوتیوب (Youtube) بارگذاری کنید و پستی درباره چیزهایی که آنها را آزمایش کرده اید و چیزهایی که به دست آورده اید بنویسید.
آیا گفتگوهای جذاب و جالبی با دانشگاهیان در توییتر (Twitter) داشته اید؟ این بحث ها و گفتگوها را به شکل یک استوری فای (Storify) درآورید و آنها را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.
می توانید نمونه ای از پست من درمورد جنسیت در دانشگاه را مشاهده کنید.
در شروع وبلاگ نویسی، کار خود را با این تفکرات شروع کنید- می توانید به عنوان یک نویسنده مهمان یا در یک پروژه گروهی و یا در وبلاگ خودتان این کار را انجام دهید. من را در جریان اینکه از کجا قصد دارید شروع به نوشتن کنید قرار دهید و به من بگویید که چه نوع پستی از این لیست را مایلید امتحان کنید!
بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا متنی

پست های اخیر وبلاگ

چالش ها و موقعیت های محققان بین المللی در روزهای کرونا
با وجود اینکه 11 ماه از بروز بیماری همه گیر جهانی کرونا می گذرد، این ویروس همچنین چالش ها و موقعیت هایی را نیز برای ما فراهم کرده است که می توانیم درمورد آنها تامل کنیم. در پست امروز، تمرکز من بر روی چالش ها و موقعیت های معتبر برای همه محققان می باشد. علاوه بر این، من یک رهبری بین المللی…
4 فوریه 21   اوا لانتسوقت
مسابقه وبلاگ/ وی لاگ/ پادکست: به عنوان یک محقق، نکات شغلی خود را با مخاطبان ما به اشتراک بگذارید
آیا شما یک محقق، کاندیدای دکترا، فوق دکترا یا استاد در هلند هستید و قصد دارید به بقیه محققان در قدم بعدی شغلشان کمک کنید؟ برای ما یک پست وبلاگ، وی لاگ یا پادکست بسازید و بهترین مخاطبان را جذب کنید! انتقال آکادمیک به دنبال…
28 ژانویه 21   Els- انتقال آکادمیک (AcademicTransfer)

ارگونومی هنگامی که از خانه کار می کنید
در طول 5 الی 9 ماه گذشته، اکثر ما کار در منزل را بیشتر از هر زمان دیگری تجربه کرده ایم. قبلا، بعضی از ما کار در منزل را بعضی از اوقات یا هفته ای یک روز و یا روزی چند ساعت انجام می دادیم. قبل از داشتن…
7 ژانویه 21   اوا لانتسوقت
ذهن خود را برای تحقیق سرگردان کنید
تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که در لحظه ای که فکرش را نمی کنید راه حل یک مشکل به سراغتان بیاید؟ ممکن است نوری از بینش هنگامی که در حال دوش گرفتن هستید یا روی دوچرخه خود هستید و یا در صف انتظار برای ناهار می باشید، به سراغتان بیاید. ممکن است شگفت زده شوید- بعد از همه اینها، چرا…
30 دسامبر 20   اوا لانتسوقت
چشم اندازها، نظرات و بحث ها: راهنمای پیشنهادی برای پروژه های مشترک
سلام بر همه خوانندگان! بیشتر از یک سال از زمانی که من شروع به تحصیل در مقطع دکترا کرده ام می گذرد. من بر روی یک پروژه مشترک بین دانشگاه واگنینگن و تحقیقات (WUR) و دانشگاه اوترخت (UU) مشغول به کار هستم. این برای من یک وضعیت…

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.