مقالات آموزشی

همه چیز درباره طراحی بنر حرفه‌ای

مفید بود؟

در این مقاله قصد بررسی صفر تا صد طراحی بنر حرفه‌ای را داریم. بدین منظور ابتدا باید بدانیم اساسا بنر چیست و چه کاربردی دارد؟ سپس باید با اصول طراحی یک بنر حرفه‌ای آشنا شویم. در ادامه با مواردی همچون تعرفه طراحی بنر و پوستر، طراحی بنر گیف آنلاین، ساخت بنر و لوگو، طراحی بنر اینستاگرام، قیمت طراحی بنر تبلیغاتی، آموزش طراحی بنر تبلیغاتی، نرم افزار طراحی بنر، سفارش طراحی بنر گیف نیز آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بنر به یک طرح گرافیکی که در کوتاه‌ترین شکل ممکن به ارائه یک پیام به مخاطبان می‌پردازد، گفته می‌شود. بنر می‌تواند شامل یک یا چند تصویر باشد و از این تصاویر جهت بهتر انتقال دادن پیام خود استفاده کند. بنر برای معرفی یک محصول به کار می‌رود و با هدف افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش طراحی می‌شود. بنرهای تبلیغاتی خود دارای چند گروه مختلف هستند که در ادامه به انواع و اقسام آن‌ها اشاره خواهیم کرد. طراحی بنرها نیاز به رعایت اصول و نکات خاصی دارد که در ادامه به اصول طراحی بنر حرفه‌ای اشاره خواهیم کرد.

بنرها در گذشته بیشتر پارچه‌ای بودند و پس از طراحی در مکان‌های عمومی نصب می‌شدند و مردم با عبور و مرور خود نگاهی به این بنرهای فیزیکی نیز می‌انداختند. اما امروزه بنرها علاوه بر اماکن عمومی در فضای اینترنت و وب‌سایت‌ها نیز قرار می‌گیرند و به تبلیغ می‌پردازند و به بنرهای اینترنتی مشهور هستند.

به همین دلیل برای طراحی بنر باید از فردی مشاوره و راهنمایی بگیرید که در این زمین دارای مهارت و تسلط باشد. یکی از بهترین انتخاب‌‌ها برای طراحی بنر حرفه‌ای، استفاده از شرکت‌هایی است که در این زمینه دارای فعالیت‌های مختلف هستند. انواع این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ با استفاده از تیمی از طراحان و گرافیست‌های موفق در این زمینه به طراحی انواع بنر، پوستر و … مشغول هستند. بنابراین برای طراحی بنر حرفه‌ای از این شرکت‌ها در کنار طراحان فردی نیز می‌توانید کمک بگیرید.

از اصول طراحی بنر حرفه‌ای چه می‌دانید؟

در این قسمت به اصول طراحی بنر حرفه‌ای اشاره خواهیم کرد. برای این منظور ابتدا باید بدانید هر بنری از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است:

گزاره ارزش یا ارزش پیشنهادی

هنگامی که مخاطب به بنر شما نگاه می‌کند باید متوجه ارزش پیشنهادی بنر شما بشود. در واقع منظور از ارزش پیشنهادی این است که مخاطب بداند وجه تمایز بنر شما یا در واقع کالا یا خدماتی که شما در حال معرفی و تبلیغ آن هستید با سایرین در چیست؟ اگر برای کالای خود خدماتی ویژه مانند تخفیفات فصلی، دوره‌ای به همراه قرعه کشی قائل هستید، حتما آن‌ها را در بنر خود ذکر کنید. این عبارات بیانگر ارزش پیشنهادی یا گزاره ارزش بنر شما هستند.

دکمه فراخوان

این دکمه به ایجاد حس فوریت و در واقع تقویت انگیزه در مخاطب کمک می‌کند. مخاطب با دیدن عباراتی نظیر “کلیک کنید و یا عجله کنید و یا همین حالا” ترغیب شده تا با مخاطب ارتباط برقرار کند. برای این کار حتما شماره تماس و یا راه ارتباطی مناسبی را بسته به نوع بنر در نظر بگیرید. این دکمه که مخفف آن CTA است به معنای جلب توجه مخاطب است که معادل انگلیسی آن برابر با Call to Action است.

لوگو یا برندینگ

در طراحی بنر حرفه‌ای، استفاده از لوگوی کالا و یا نام تجاری کالا و یا محصولی که در حال تبلیغ آن هستید، اهمیت بسیار زیادی دارد. لوگو یا نماد تجاری، به معنای این است که شما این تبلیغ را از طرف چه کسی می‌بینید؟ در واقع مخاطب شما چه کسی است؟ اگرچه معمولا بیشتر بنرهایی که می‌بینیم دارای لوگو هستند اما تعداد اندکی از این بنرها توانسته‌اند از این لوگوها به صورت موثر استفاده کنند. لوگو می‌تواند ترکیب یک نام تجاری با علائم و نشانه‌های مخصوص باشد که هدف از طراحی آن این است که در ذهن مخاطب ثبت شود و در دراز مدت تاثیر مثبتی بر روی برندینگ و تصویر سازی از برند مورد تبلیغ داشته باشد. بنابراین استفاده از لوگو را فراموش نکنید!

 

نکات فنی مهم هنگام طراحی بنر حرفه‌ای

در این قسمت به صورت تیتر وار به نکات فنی مهم هنگام طراحی بنر حرفه‌ای اشاره خواهیم کرد:

  • در طراحی بنر حرفه‌ای، از 4 خط متن بیشتر استفاده نشود.
  • در طراحی بنر حرفه‌ای، از فونت کوچکتر از 10 استفاده نکنید.
  • در طراحی بنر حرفه‌ای، فونت متن با فونت عنوان باید متفاوت باشد. به عبارتی دیگر فونت عنوان باید بزرگتر از فونت متن باشد. در کل متن بیشتر از 3 فونت استفاده نشود.

خوب است بخوانید: از طراحی بنر صنعتی چه می‌دانید؟

  • استفاده از فونت‌های خمیده، نازک، باریک، شکسته، نستعلیق، میخی و نامتعارف در طراحی بنر حرفه‌ای جایز نیست.
  • در ترکیب رنگ‌ها به اصول روانشناسی رنگ‌ها دقت کنید. همچنین بیشتر از 3 یا 4 رنگ در یک بنر استفاده نکنید.
  • برای طراحی بنر حرفه‌ای، حتما از یک چارچوب و یا قاب و کادر استفاده کنید.
  • فرمت‌های خروجی مناسب بنرهای تبلیغاتی PNG، JPG، GIF و HTML5 است.
  • حجم فایل خروجی بیشتر از 150 کیلوبایت نباشد. این مورد هنگام چاپ بنر بسیار اهمیت دارد.

نکات ذکر شده از نکات مهم هنگام طراحی بنر حرفه‌ای است.

انواع طراحی بنر حرفه‌ای کدام است؟

در این قسمت به انواع طراحی بنر حرفه‌ای و یا به بیان انواع بنرهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت. این بنرها عبارت است از:

بنر ثابت

این نوع بنر یک طرح گرافیکی ساده است. از لحاظ هزینه نسبت به سایر گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. می‌تواند دارای یک تصویر باشد و یا فاقد تصویر باشد.

بنر تعاملی یا فلشی

این نوع بنر می‌تواند یک یا چند تصویر داشته باشد و با کمک تصاویر به بیان اهداف و پیام‌های خود بپردازد. این نوع بنرها فاقد لینک هستند.

بنر متحرک یا گیف

هنگامی که قصد دارید تبلیغات خود را به صورت یک داستان با استفاده از تصاویر مختلف بیان کنید و به آن روایت داستانی یا قصه مانند بدهید، بهترین حالت استفاده از نر متحرک با پسوند GIF است. در این نوع بنرها معمولا از انیمیشن یا تصاویر متحرک زیر 15 ثانیه استفاده می‌شود. این نوع بنرها هزینه بیشتری نسبت به دو گروه قبل دارند. علاوه بر این در این بنرها می‌توان لینک جداگانه برای هر تصویر به منظور ورود به صفحه اصلی قرار داد.

اگر بخواهیم در مورد این تبلیغات مثال‌های عینی بیاوریم، باید گفت یکی از بهترین نمونه‌ها برای بنرهای تبلیغاتی از نوع گیف یا متحرک، تبلیغات آژانس‌های مسافرتی به منظور نشان دادن خدمات خود است. برای طراحی بنر حرفه‌ای به صورت گیف هم می‌توانید خودتان از تصاویر آرشیوی استفاده کنید و هم اینکه خود مشتری تصاویری در اختیار شما قرار دهد تا از آن‌ها جهت استفاده در بنر در نرم‌افزارهای فتوشاپ یا کورل استفاده کنید. در واقع بنرهای متحرک به معرفی یک محصول به صورت یک قصه می‌پردازد.

این قصه می‌تواند به صورت تکه تکه و در چند بخش نمایش داده شود. این نوع بنر به تازگی‌ها بسیار رواج پیدا کرده است و تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. یکی از بهترین نمونه‌های حال حاضر دنیای تبلیغات که به صورت بنر ثابت قابل اجراست و البته بسیار پر طرفدار، طرح لایه باز است. این طرح با فرمت PSD تهیه می‌شود و دارای مزایای زیر است:

  • قابلیت تغییر تمامی عناصر بنر در صورت ابراز نارضایتی کاربر یا مشتری
  • امکان صرفه جویی زمانی خوب به منظور طراحی بنر حرفه‌ای
  • امکان سفارشی سازی طرح مورد نظر برای هر مشتری با توجه به سلیقه وی

جدای از این مطلب که هدف از طراحی هر بنر با دیگری می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی می‌توان یک اصل کلی و مشترک برای تمامی طرح‌ها در نظر گرفت و آن هم رعایت سادگی در طراحی بنر حرفه‌ای است. در طراحی بنر علاوه بر در نظر گرفتن هدف طراحی ، باید محتوا و تصاویر انتخابی برای آن به گونه‌ای باشد که مخاطبان در نگاه اول به بنر، مفهوم آن را درک کنند. بنابراین برای طراحی بنر حرفه‌ای حتما سراغ یک طراح حرفه‌ای بروید. برای آگاهی از تعرفه طراحی بنر و پوستر و یا قیمت طراحی بنر تبلیغاتی نیز می‌توانید از طراح مشاوره و یا استعلام قیمت بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.