مقالات آموزشی

نحوه نوشتن داستان های الهام بخش و خودیاری

مفید بود؟

“صنعت خودیاری” یا “صنعت کمک به خود”، یک بازار 10 میلیارد دلاری است؛ به عبارت دیگر، مردم در سراسر جهان به سختی تلاش می کنند تا به خود کمک کرده و خود را از هر نظر ارتقاء بدهند.

از طرفی، این موضوع فرصتی بسیار استثنایی و عالی برای برای نویسندگان است تا در این بازار بزرگ، محصولات خود از جمله کتاب ها و مقالاتی که به خوانندگان در جهت خودیاری کمک می کند را به فروش برسانند.

شما به عنوان یک نویسنده می توانید با نوشتن داستان های الهام بخش، نه تنها به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنید؛ بلکه تاثیرات بسیار مثبت و مفیدی بر روی هزاران مخاطب بگذارید.

تولید محتوای سئو شده

با ابزارهای امروزی، مردم به راحتی می توانند به به آخرین دانش و اطلاعات روز دنیا به راحتی و در هر مکان و زمان دست پیدا کنند.

بنابراین، به عنوان یک خالق و نویسنده داستان های الهام بخش، اکنون فرصتی عالی و بی سابقه برای نوشتن پیش روی شماست که در دو دهه پیش حتی کسی فکر انجام این کار را هم نمی کرد.

داستان های الهام بخش خود را همین امروز منتشر کنید.

در دنیای امروز، شما به عنوان یک نویسنده، به سادگی هر چه تمامتر می توانید آثار و داستان های الهام بخش خود  را در قالب مقالات کوتاه خودیاری؛ کتابها یا مقالات الهام بخش؛ انگیزشی و… در وبلاگ ها؛ مجلات آنلاین؛ خبرنامه های پست الکترونیکی؛ مقالات پیام متنی؛ استوری رسانه های اجتماعی؛ داستان های منتخب و گلچین شده؛ اسکریپت های کوتاه ویدیویی و ده ها مکان دیگر منتشر کنید.

اگر علاقه و استعداد زیادی در نوشتن مقالات و آثار پرصفحه دارید، می توانید کتابهای چاپی؛ کتابهای الکترونیکی؛ کتابهای صوتی و فیلم نامه هایی الهام بخش و جذاب را به راحتی بنویسید و به فروش برسانید.

هزینه تولید محتوا متنی

در این مقاله، ما به شما نکاتی در مورد یافتن موضوعات جذاب و پرفروش در زمینه داستان های الهام بخش؛ خودیاری و تحول شخصی را آموزش داده و به شما کمک می کنیم تا با انواع روش های نگارش داستان های الهام بخش؛ پرفروش و مخاطب پسند آشنا شوید.

پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ابتدا باید مخاطب هدف داستان های الهام بخش خود را بشناسید!

هر نویسنده حرفه ای قبل از شروع به نوشتن، به اولین چیزی که فکر می کند، مخاطبین هدف خود است.

او قبل از آغاز به کار، ابتدا از خود سوال می کند که خوانندگان این داستان چه کسانی هستند؟

درک مخاطبین هدف و شناسایی نقاط مشترک بین همه آنها، موجب ارتباط بهتر و جهت گیری کلی داستان خواهد شد.

شاید شما هم به عنوان یک نویسنده، دائم به این موضوع فکر می کنید که داستان های الهام بخش و خودیاری محدودی برای نوشتن وجود دارد. اما این فکر کاملا اشتباه است!

سعی کنید دوباره فکر کنید. اگر خسته شدید، استراحت کوتاهی کرده و مجدد فکر کنید، هر چه بیشتر… بهتر…

داستان های الهام بخش فقط مخصوص افراد افسرده؛ غمگین و یا افرادی که در انجام کارهایشان مدام باید تقویت انگیزه شوند، نیست!

بلکه این گونه داستان ها، برای خانم های خانه دار؛ دانش آموزان و دانشجویان؛ مدیران شرکت ها؛ متخصصان و افرادی که در زمینه خود اشتغالی فعالیت می کنند هم بسیار انگیزه بخش و مفید است.

6 روش عالی برای بیان داستان زندگی شخصی خود

در نتیجه، شما می توانید موضوع داستان های الهام بخش خود را از نظر استراتژیک، دقیقا متناسب با مخاطبان هدف خاص خود، تنظیم کنید.

داستان های الهام بخش به چه داستان هایی می گویند؟

قبل از اینکه درباره داستان های الهام بخش بحث کنیم، ابتدا باید بدانیم معنی کلمه “الهام” چیست؟

“الهام” به قسمتی از ایده ارائه شده در داستان گفته می شود که به خوانندگان، راه حلی برای حل مشکلات زندگی خود یا مشکلات احتمالی که در آینده ممکن برای آنها پیش بیاید، ارائه می دهد.

هدف اصلی “الهام”، ایجاد انگیزه در مخاطب است و اینکه بتواند برای رسیدن به اهداف خود مانند شاد بودن؛ دستیابی به موفقیت در زندگی و مهمتر از همه برای اینکه احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند، از آن کمک بگیرند.

بنابراین، با توجه به معنی کلمه “الهام”، می توان گفت:

داستان های الهام بخش برای ایجاد احساس مثبت و امیدبخشی به خوانندگان نوشته شده است.

مهم ترین هدف داستان های الهام بخش، مثبت گرایی است. درون مایه کلی این نوع از داستان های انگیزشی، اشاره به مهربانی؛ یادآوری تمام زوایا و نکات مثبت زندگی و داشتن ذهنیتی شفاف و باز است.

بهترین روش برای نگارش داستان های الهام بخش و خودیاری

 

یک روش عالی برای نگارش داستان های الهام بخش و خودیاری، این است که هر ایده را برای مخاطبی خاص طراحی کنید. برای این کار نیز قبل شروع به نگارش، باید درباره این قشر خاص از مخاطبین به اندازه کافی مطالعه کنید.

حتی می توانید از حکایت ها و مطالعات موردی مناسبی که با دیدگاه ها و تجربیات مخاطبین هدف شما متناسب است، کمک بگیرید.

شما می توانید مخاطبان هدف خود را به دو دسته: مخاطبین فردی (افراد عادی) و مخاطبین سازمانی (سازمان ها) تقسیم کنید.

برای شناسایی اهداف خاص دسته مخاطبین فردی هم می توانید تقسیم بندی را جزئی تر کنید:

1.دوره های مختلف زندگی

• فارغ التحصیلان دبیرستان؛

• فارغ التحصیلان دانشگاهی؛

• پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه؛

• بحران ورود به 30 سالگی؛

• بزرگسالان؛

• همسریابی؛

• زندگی زناشویی؛

• بحران شروع نیمه دوم زندگی (50 سالگی)؛

• پرورش فرزندان؛

• دوران پیری و بازنشستگی؛

• پدربزرگ و مادربزرگ و…

2.مشکلات درونی

• استرس؛

• اضطراب؛

• افسردگی؛

• ضربه های روحی؛

• شکست و…

3.مشکلات بیرونی

• بیکاری؛

• ذهنیت ها و تفکرات منفی؛

• نگاه بدبینانه به زندگی؛

• پیشرفت شغلی؛

• مسائل سازمانی و…

4.آرزوها

• موفقیت مالی؛

• موفقیت عاطفی؛

• موفقیت فکری؛

• موفقیت معنوی؛

• موفقیت در دوست یابی/ رابطه؛

• موفقیت شغلی و…

5.حالات ذهنی یا احساسی

• ذهن آگاهی؛

• خوشبختی؛

• وضوح و شفافیت ذهنی؛

• موفقیت؛

• دلسوزی؛

• امید؛

• ایمان؛

• عشق و…

مهم ترین زیرسبک های فرعی در داستان های الهام بخش

نوشتن کاری آسانی است، اما فکر کردن سخت است. یک نویسنده حرفه ای و متخصص، غالبا مهارت تغییر دیدگاه خود به دیدگاه متفاوت دیگری را دارد؛ هر چند، الگوی کلی تفکر او همچنان ثابت باقی می ماند.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا متنی

به عنوان مثال، اگر فردی منفی نگر و بدبین هستید، به احتمال زیاد در مقام یک نویسنده نمی توانید به راحتی از مثبت نگری و خوش بینی صحبت کنید و این در نوشته های شما کاملا مشخص و مشهود خواهد بود!

اگر می خواهید در نوشتن داستان های الهام بخش، متخصص شوید، پس همین حالا دست از منفی نگری و بدبینی برداشته و نگرش مثبت؛ مهربانی و خوش بینی را در وجود خود، جای داده و درونی کنید.

در درون افراد خود الهام بخش، پنج “زیر سبک (ژانر) اصلی” وجود دارد:

1. الهام بخش عمومی

2. خوشبختی

3. اعتماد به نفس

4. بهبود حافظه

5. موفقیت

اغلب پرفروش ترین و موفق ترین کتاب های خود الهام بخش، موضوعات زیر را پوشش می دهند:

• بهبود بهره وری

• شکل گیری و تغییر عادت ها

• مثبت اندیش بودن

• مهربانی؛ رحم؛ شفقت و دلسوزی

• حق شناسی

• ذهن آگاهی

• امید و عشق

• انگیزه

• تکیه به خود واقعی و اینکه در هر شرایطی خود واقعی من باشیم.

• حفظ ایمان و از دست ندادن آن در تمام شرایط ممکن

 

پیشنهاد می کنیم مقاله تولید محتوا خوب را مطالعه نمایید

مهم ترین نکاتی که برای یافتن موضوع برای داستان های الهام بخش باید بدانید!

یکی از روش های مفید برای اینکه بهترین و جذابترین موضوعات را برای داستان های الهام بخش و خودیاری خود پیدا کنیم، این است که حداقل از دو نوع منبع استفاده کنید:

منبع اول خودتان و منبع دوم هر چیز دیگری است.

اگر از خودتان به عنوان نقطه شروع داستان الهام بخش خود استفاده می کنید، باید مدتی را صرف تفکر و اندیشه کنید تا ناب ترین؛ خاص ترین؛ انقلابی ترین و در نهایت تحول آفرین ترین ایده را پیدا کنید.

یک موضوع می تواند هر ایده یا مفهومی باشد که در تمام این سالها، انگیزه شما برای نوشتن را برانگیخته باشد.

اگر هنوز نمی دانید در مورد چه موضوعی کتاب بنویسید، یک روش خوب برای الهام ایده به ذهنتان و برانگیخته شدن تخیل شما، بررسی لیست کتاب های پرفروش یا مقالات پرطرفدار در وبسایت های معروفی مثل آمازون و  Medium و… است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.