مقالات آموزشی

آشنایی با سایتهای بازاریابی اینترنتی

مفید بود؟

امروزه با وجود اینترنت در دنیای تکنولوژی، در بازارهای کسب و کار، فروش محصولات تولیدکنندگان توسط بازاریابی اینترنتی، تبلیغ در گوگل و جذب و استقبال مردم در بازارها، جان تازه ای را در رونق کسب و کار به خود گرفته است. و با بوجود آمدن بازاریابی اینترنتی، در دنیای کسب و کار جذابیت محصولات و ارائه خدمات، بیشتر به چشم میخورد.

تولیدکنندگان محصولات و خدمات برای بازاریابی اینترنتی اشتیاق بیشتری نشان می دهند و بازاریابی اینترنتی را در جذب مخاطبین و مشتریان برای ارائه محصولات خود موثر می دانند و این قابل تامل است که سایت بازاریابی اینترنتی در جهان و دنیای کسب و کار، توسط شرکت بازاریابی اینترنتی که در این زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند، امروزه نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

 

 سایتهای بازاریابی اینترنتی:

تعداد بهترین سایتهای بازاریابی اینترنتی در ایران تقریبا زیاد است که در طراحی سایت فعال می باشند. و دارای تجربه در سالهایی که فعالیت می کنند هستند و شاید این تجربیات حاصل ده سال یا بیشتر یا کمتر… است. و می توان گفت که قدمت تاریخچه در سایت های اینترنتی یا شرکت بازاریابی اینترنتی  یکی از موفقیت های کاری آنها باشد که نشانگر تجربه، سایت های بازاریابی خود باشد. اما این فقط کافی نیست. برای یک شرکت بازاریابی اینترنتی موفق فاکتورهای بیشتری نیاز است.

1. دیجی کالا

2. خانومی

3. دیجی استایل

4. روبان

5. رایامارکتینگ

6. بامیلو

7. ورزش3

8. تبیان 

 

بهترین سایتهای اینترنتی جهان:

در دنیای امروز مردم وابسته به خرید های آنلاین و اینترنتی هستند. شروع این جریان از آمریکا بود و به طور آهسته در سراسر دنیا پخش شد. این شگفتی در دنیای خرید اینترنتی در کشورهایی که در واقع جهان سوم مانند چین و هند پیشرفت داشته است. اکنون چند سایت آنلاین در جهان که برتر می باشند را نام می بریم تا با انها اشنا شوید.

1. سایت اینترنتی خرید آنلاین Amazon

2. سایت خرید آنلاین ای بی

3. سایت خرید آنلاین والمارت

4. سایت خرید آنلاین علی بابا

5. سایت خرید آنلاین تارگ

6. خرید آنلاین بست بای

7. سایت خرید آنلاین فلیپ کارت

8. خرید آنلاین شاپ

9. آنلاین شاپ گروپان

10. خرید آنلاین ikiya

 

رایا مارکتینگ یکی از سایت های بازاریابی دیجیتال در ایران:

همه شرکت های اینترنتی معتبر مثل دی جی کالا، تبیان، خانومی،….و دیگر سایتها همه در تولید محتوا می توان گفت از برترین ها در ایران هستند. ساخت یک محتوا باید جدی گرفته شود. در واقع تولید محتوا یکی از اصلی ترین ستون های دیجیتال مارکتینگ است. تولید محتوا یکی از معجزاتی است که در جستجوی گوگل می توانید به آن پی ببرید.  شرکت بازاریابی اینترنتی، خوب در تولید محتوا باید قوی عمل کند.

که به یکی از شرکت های مطرح بازاریابی اینترنتی ایران می پردازیم. شرکت رایا مارکتینگ  با بیش از 7000 نفر نویسنده سئو، و 9000  نفر گرافیست  و موشن کار، و تعداد 11000 هزار تایپیست محتوا و 1200 نفر برنامه نویس وب و موبایل و  3000 گوینده با صدای خاص در این زمینه ها و با بهترین کیفیت تولید محتوا و کمترین هزینه تبلیغ در گوگل، هزینه تبلیغات در اینستاگرام و سایر خدمات رضایت مشتریان خود را به ارمغان آورده است.

در ادامه به تعدادی از فعالیتهای این شرکت اشاره ای خواهیم داشت. که شامل تبلیغات محتوای متنی، طراحی موشن، رپورتاژ آگهی، طراحی بنر، تبلیغ در گوگل، می باشد. اینک به روش استخدامی رایامارکتینگ اشاره خواهیم داشت.

استخدام در رایا مارکتینگ چگونه است:

اگر علاقمند به استخدام در دیجیتال مارکتینگ هستید باید بدانید که رایامارکتینگ در این زمینه ها و مهارت ها استخدام می نماید. تخصص در طراحی گرافیک، نویسندگی در تمامی رشته ها، کارمند تمام وقت در شعب تهران، طراح موشن گرافی، طراح سایت و برنامه نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتور، تولید پادکست و گویندگی، تایپیست محتوا، نویسنده سئو، کارمند غیرحضوری، مدرس دوره های دیجیتال، که همه به صورت غیر حضوری انجام می شود.

شما می توانید با مراجعه به سایت رایا مارکتینگ در هر رشته ای که مهارت دارید فرم پر کرده و با شرکت ارتباط برقرار کنید و اگر شرایط لازم را داشتید با این شرکت همکاری های لازم را داشته باشید.

 

شرکت های بازار یابی اینترنتی

در دنیای دیجیتال امروز، رشد سریع اینترنت را شاهد هستیم. و قابلیت هایی که میتوان از این امکانات و تکنولوژی توقع داشت دور از انتظار نیست. در بازارهای کسب و کار وجود اینترنت بسیار موثر بوده است و دست فعالان در این عرصه را باز گذاشته است.

در واقع این فناوری بهترین کاربرد را در مشاغل امروزی ایجاد کرده است از جمله، بازاریابی اینترنتی و ایجادشرکت باراریابی دیجیتال موفق، که برای معرفی بازاریابی اینترنتی محصولات، در این زمینه باعث شده اند تا تولیدکنندگان امید بیشتری به رونق در کسب و کار خود داشته باشند. و فعالیت در شرکت بازاریابی اینترنتی  و معرفی و مطرح کردن خدمات تولیدکنندگان و محصولات می باشد و جذب مشتریان بیشتر از همین طریق برایشان مطلوب تر است.

یک شرکت بازاریابی اینترنتی که با روش خاص خود باید رضایت تولیدکنندگان و مخاطبان را داشته باشد قطعا در کار خود موفق تر بوده و پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و در بین مخاطبین از محبوبیت زیاد برخوردار خواهد بود. با پیشرفت محیط وب و دنیای اینترنت، کسب و کارها، به  استفاده از انواع بازاریابی اینترنتی برای برند کردن محصولات خود اشتیاق بیشتری برای جذب کاربران از طریق شرکت بازاریابی اینترنتی نشان داده اند.

اکنون باید توجه داشت که یک شرکت بازاریابی اینترنتی، کسب رضایت مخاطبین و مشتریان را مهمترین موارد کاری آن شرکت دانست. و دارای شرایط خاصی، برای جذب مشتریان بیشتر و معرفی محصولات و برند سازی آن هستند. این موارد در واقع دسترسی راحت و آسان، سرعت در سایت، رابط کاربری، داشتن علامت های اعتماد، گرافیک و طراحی سایت زیبا و…

استخدام بازاریابی اینترنتی

 در بازار کسب و کار برای مطرح شدن یک محصول و برند کردن آن، یک کارشناس اینترنت و آشنا به بازاریابی اینترنتی در مورد کسب و کار، بسیار موثر و تاثیر گذار خواهد بود.

آنها کمک می کنند، با تخصصی که در این زمینه دارند به تبلیغ محصولات تولیدکنندگان در شرکت بازاریابی اینترنتی، که سبب می شوند برای جذب مشتریان بیشتر و مطرح کردن محصول به صورت تخصصی تر و البته فروش بیشتر این محصول. حال باید بگوییم که یک بازاریاب دیجیتال خوب چه شرایطی را شامل می شود و در چه زمینه هایی باید مهارت داشته باشد. که به برخی از آنها اشاره میکنیم.

 

انجام بازاریابی اینترنتی و نکاتی که باید در ان رعایت کرد

 یکی از اصلی ترین و در واقع  مهمترین قسمت بازاریابی اینترنتی بررسی بازار است. اهمیت این موضوع در این است که بدانیم در بازار علاقه مردم  و جذب آنها به سمت چه چیزهایی است. برای اینکه یک بازاریاب در کار خود موفق باشد اولین کاری که میکند تحقیق در مورد محصولاتی که در بازار عرضه می شود و میزان علاقه مردم نسبت به آن محصول و یا تقاضای مردم به محصولات بازار چطور می باشد.

می توان اینطور بیان کرد که برای یک بازاریابی موفق باید درون بازار بود و نیاز مردم جامعه و علاقمندی های آن ها را شناخت.  و از موارد دیگر میتوان به مخاطب خاص اشاره کرد. ویژگی یک شرکت بازاریابی اینترنتی این است که تجربه کاربری خوب داشته باشد یعنی اگر مخاطبی از سایت بازدید دارد و حتی خرید انجام ندهد اما حس خوشایندی را تجربه کند و از دیگر ویژگی ها می توان گفت شرایط مطلوب و دلپذیری را برای جذب مشتریان ایجاد کند.

استفاده از یک شرکت بازاریابی اینترنتی محصولات، برای مطرح کردن محصولات تولیدکنندگان در بازارها بسیار موثر است. هزینه این روش در مقایسه تبلیغات دیگر پایین تر و در واقع  برای تولید کنندگان محصولات به صرفه تر می باشد. یک شرکت بازاریابی اینترنتی موفق سبب جذب مشتریان برای فروش محصولات در انجام بازاریابی اینترنتی، مناسب در کسب و کار می شود. و اعتماد مشتریان را به خود جلب میکند.

یک شرکت بازاریابی اینترنتی  خوب نیاز به طراحی تخصصی دارد. باید دسترسی به سایت آسان باشد و اطلاعات به روشی موثر مورد نمایش قرار گیرد و شرایط و امکانات را در دید مشتریان فراهم آورد تا به راحتی سفارشات و خدمات دیگر انجام شود. بازاریابی اینترنتی در مدل های مختلف انجام می شود. که به برخی از انواع بازاریابی اینترنتی اشاره می کنیم.

 

چند مورد از انواع  بازاریابی اینترنتی

1. بازاریابی ایمیلی

2. بازاریابی تبلیغات آنلاین

3. بازاریابی شبکه های اجتماعی

4. بازاریابی موبایلی

5. بازاریابی کلیکی

6. بهینه سازی، سئو

7. وبلاگ نویسی

8. بازاریابی تبلیغات بنری

 

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم تا موفق و کارآمد باشد

حرفه ای های بازاریابی اینترنتی هدف خود را شناخته اند. حال کسانی که در این حرفه می خواهند فعالیت کنند و موفق باشند باید مخاطبین خاص محصولات خود را بشناسند. بازاریاب متخصص در بازار کسب و کار اینترنتی باید مهارت در شناخت خواسته های مخاطب خود را کسب کند تا بتواند در ارائه و معرفی کیفیت محصولات خود تسلط کافی را داشته باشد.

بازاریابی اینترنتی در دنیا توسط شرکت بازاریابی اینترنتی کولاک به پا کرده است. در این دنیای طوفانی اینترنتی برای موفقیت باید مبانی و اصول آن را بدانید. که چند مورد را به اختصار توضیح خواهیم داد.

1.محتوا اثر جادویی است

 یکی از مواردی که از اهمیت زیادی برخوردار است، نوشتن یک محتوای کارآمد و تخصصی می باشد. که در جذب مشتری بسیار موثر است. زمانی که با نوشتن اطلاعات درست و مفید در شرکت بازاریابی اینترنتی  مورد نظر خود،که مورد توجه مخاطبین است و نیاز او را برطرف میکند و ارائه آن توسط شما به صورت شفاف می باشد، جلب رضایت مخاطب را در بر خواهد داشت و این رضایت تبدیل به مشتریان می شوند.

مخاطب همیشه به دنبال یک محتوای خوب و مفید در اینترنت می باشد و محتوایی قدرت جذب دارد که کاربردی و درجه یک باشد و خوانندگان و مخاطبان رضایت از شرکت بازاریابی اینترنتی  را داشته باشند. از آنجایی که مخاطب برای خواندن محتوا وقت می گذارد پس باید محتوا قدرتمند عمل کند.

2. پیشنهاد های جذاب و خلاقانه

پیشنهاد های جذاب برای فروش محصولات ویا بازدید از شرکت بازاریابی اینترنتی  خود ایجاد کنید. حالا می تواند تخفیفات درصدی باشد، میتواند بن خرید در فروشگاه باشد، میتواند دعوت به یک رستوران از طریق قرعه کشی باشد، شاید هم برگزاری یک مسابقه جذاب درون سایت باشد، و هزاران مورد دیگر که بستگی به شرایط کسب و کار شما دارد و هماهنگی همه به صورت امکان پذیر باشد.

3. از بنرهای تکراری استفاده نکنید

از تکرار بنرهای تبلیغاتی برای معرفی و مطرح کردن خود استفاده نکنید. بنرهایی که حاوی جملات و یا شعار های تکراری هستند راحت از دید مخاطب رد می شوند و بی توجهی مخاطب را در پی خواهد داشت. سعی کنید جذابیت و خلاقیت را در طرح بنرهای تبلیغاتی خود بگنجانید.

از آنجایی که این حس رقابت در بازار کسب و کار برای جذب مشتریان و مخاطبین بیشتر بین رقبا به چشم میخورد، بنر تبلیغاتی جدید و جالب شگفت انگیزتر خواهد بود و مورد توجه مخاطبین قرار خواهد گرفت. این خلاقیت میتواند در یک جمله انگیزشی باشد و یا در طراحی گرافیکی سایت و…

4. استفاده از رسانه ها برای تبلیغات

وجود شبکه های مجازی در انواع مختلف این امکان را به شما می دهد که در هر کدام به روش خاص آن شبکه تبلیغات اینترنتی داشته باشید. و دست شما را برای انواع تبلیغات در شرکت بازاریابی اینترنتی  باز میگذارد.

شما به عنوان یک بازاریاب اینترنتی موفق باید در تمام این محیط حضور داشته باشید و تنوع در تبلیغات خود را بالا ببرید حال در هر شبکه به صورت مجزا و تخصصی عمل کنید. امروزه شبکه های مجازی پر بیننده در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است و حضور در این فضا برای بازاریابی اینترنتی بسیار موثر خواهد بود.

5. تهیه فهرستی از خدمات و کالاهای مورد علاقه مردم

یکی از موفقیت هایی که می شود  در بازاریابی اینترنتی به آن اشاره کرد، توجه به علاقه عمومی مردم و مخاطبین در دنیای مجازی و اینترنت می باشد. هرچقدر شما درباره توقعات و خواسته های مخاطبین بیشتر بدانید جذب کردن مخاطبین برای شما آسانتر خواهد بود. و میزان فروش کالا و ارائه خدمات شما افزایش می یابد.

6. پرداخت های آنلاین را فعال کنید

در صورتی که شما تلاش برای جذب مشتری و مخاطبین خود از روش های مختلف تبلیغاتی کرده اید، و رضایت مشتری را بدست آورده اید حال نوبت به بازدهی این فعالیت می رسد و نتیجه خرید مشتری از شما می شود.

 اینک یک شرایط فوق العاده برای مشتری باید ایجاد کنید تا بتواند یک خرید آنلاین راحت و سریع از شرکت بازاریابی اینترنتی شما و در عین حال محیط امن برای پرداخت اینترنتی مخاطب ایجاد کنید. و تنوع در نوع پرداخت داشته باشید حال درگاه هایی اینترنتی و یا سایت های پرداخت اینترنتی می تواند گزینه ای مناسب باشد.

7. ارتباط در برقراری با مشتریان و بالعکس

اگر برنامه ای تنظیم شود که مشتریان بتوانند نظرات و یا انتقادات خود را در آن ابراز کنند. شما از این روش می توانید به نقاط ضعف و قدرت خود پی ببرید و همچنان نظر مشتریان خود را در مورد کالا و خدمات بدانید. یک پرسش و پاسخ هم می تواند گویای قدرت شما در کار باشد و صداقت و شجاعت در این امر تاثیر گذار خواهد بود. در واقع در دسترس بودن برای مخاطبین جذاب است و باعث جذب مشتریان خواهد شد.

 

 درآمد از طریق بازاریابی اینترنتی به چه چیزهایی بستگی دارد و به چه میزان است؟

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ از روش های ارزان در دنیای اینترنت، برای جذب مشتری می باشد که ارائه کالا و خدمات با روش تکنولوژی های روز در دنیا مثل کامپیوتر و تلفن همراه….صورت می گیرد.

  • بکارگیری اینترنت

از نکات مهم در بازاریابی اینترنتی، بکارگیری اینترنت برای مطرح کردن محصولات و معرفی کالا و خدمات در شرکت بازاریابی اینترنتی  می باشد. و با توجه به پیشرفت اینترنت، از روش های اپلیکیشن، رسانه های اجتماعی، مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، …و تبلیغات بنری و تبلیغات ایمیلی و نمونه های دیگر صورت می پذیرد.

باید توجه داشت که بازاریابی اینترنتی یک مهارت است و کسی که وارد این شغل می شود، باید بتواند بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پل ارتباطی برقرار کند و با مهارتی که دارد، این ارتباط را حفظ کند و تلاش کند رضایت هردو طرف را بدست بیاورد و این کار فقط با تخصصی که در روش بازاریابی اینترنتی اجرا میکند امکان پذیر است.

  • یک بازاریاب باید بتواند خود را به مخاطب معرفی کند

یک بازاریاب باید بتواند خود را به مخاطب معرفی کند و در محیط اینترنت با روش های آنلاین با مخاطبین خود در ارتباط باشد. مثلا ارتباط در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت طراحی شده و یا شرکت بازاریابی اینترنتی خود. باید بدانیم که کسب درآمد از اینترنت همچنان کار ساده و راحتی نیست و لازمه آن مهارت می باشد که یک عامل فروش باید داشته باشد.

میتوان گفت کسب درآمد از دنیای اینترنت در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و درآمد های آنلاین در بین مخاطبین مورد توجه قرار گرفته است. داشتن اطلاعات در مورد نکاتی درباره بازاریابی اینترنتی می تواند کمک بزرگی در این عرصه باشد که به چند مورد اشاره خواهیم داشت.

تولید محتوا، در دسترس بودن، اولویت بودن مشتری در هر شرایط کاری، تعامل برقرار کردن با دیگران، مسائل بازاریابی اینترنتی را با کارهای غیر مرتبط مخلوط شود، بازاریاب بتواند حس پرسشو پاسخ را در بازدید کننده ترغیب کند، صداقت نکته مهمی است که باید فراموش نشود، و قبل از هرکاری خود را به جای خریدار و مخاطبین بگذارد. و چند نکته دیگر که توضیح داده ایم.

1. ارائه مشاوره:

یک بازاریاب موفق باید نشان دهد که در کار خود یک متخصص است و بتواند در این زمینه برند سازی کند. باید در دسترس باشد و راه های ارتباط و دسترسی به آن مشخص باشد و با مشتریان خود در ارتباط باشد.

 2. تبلیغات:

باید قسمتی از شرکت بازاریابی اینترنتی  مخصوص صفحه بازاریابی و تبلیغات تنظیم شده باشد تا برای مخاطبین به خوبی قابل مشاهده باشد و مخاطبین بتوانند ارتباط برقرار کنند و سفارشات خود را در اختیار سایت بگذارند.

3. بازاریابی اینترنتی به صورت درصدی:

بازاریابی در این روش، اینگونه است که کالا و یا خدمات تولیدکننده  توسط بازاریاب به مخاطبین یا مصرف کننده معرفی می شود و آنها را به خرید این محصول جذب میکند. از این طریق می تواند به تعداد مشتریان هزینه ای در نظر گرفته و دریافت کند، و روش دیگر میزانی از فروش را به عنوان دستمزد بازاریابی در نظر بگیرد.

4. سایت اینترنتی:

فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق سایت اینترنتی صورت می گیرد و خریداران بدون نیاز به حضور برای خرید از طریق خرید آنلاین به خواسته خود دست می یابند. و این قدرت خرید اینترنتی به روش آنلاین را بازگو میکند.

 

 حال به چند روش از کسب درآمد در بازاریابی اینترنتی اشاره میکنیم:

1. خدمات سئو و بهینه سازی

2. صنعت آموزش

3. راه اندازی وب سایت

4. همکاری در فروش

5. تبلیغات اینترنتی

6. طراحی سایت

7. تولید محتوا

8. طراحی اپلیکیشن

9. فروش فایل های آموزشی

10. بنرهای تبلیغاتی

11. تبلیغات کلیکی

12. تبلیغات در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

 

اکنون به اختصار تعدادی از روش های بازاریابی اینترنتی را توضیح دهیم: 

1. فعال بودن در شبکه های اجتماعی:

یکی از روش های کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی می باشد. فعالیت در این فضا و جذب اعتماد مخاطبین و اعتبار بین دنبال کننده ها، سبب می شود تا سفارشات تبلیغات صورت پذیرد و به ازای هر تبلیغ هزینه ای در نظر گرفته می شود. این روش در دنیا به یکی از راه های کسب درآمد در بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است.

2. بنرهای تبلیغاتی: 

در شرکت بازاریابی اینترنتی که توسط فعالین بازاریابی طراحی شده است، فضاهای خالی اطراف سایت وجود دارد که برای تبلیغات بنرها میتوان استفاده کرد و در این فضاها به صورت حرفه ای تبلیغات مخصوص انجام داد.

تبلیغات بنری به علت تصویری بودن جذب مخاطبین بالایی دارد و می شود گفت مخاطبین مخصوص به خود را دارد. با تبلیغات از این روش در شرکت بازاریابی اینترنتی  می توان هزینه هایی قابل توجهی در قبال تبلیغاتی که انجام می شود از مشتریان دریافت کرد.

3. ارائه فایل های آموزشی:

شاید شما در زمینه ای مهارت و تخصص دارید، که می توانید از همین روش به صورت فایل های ویدیویی و یا آموزش آنلاین و یا پی دی اف، به صورت دیجیتال در سایت های طراحی شده مخصوص کار خود ارائه دهید و از همین طریق کسب درآمد و به نوعی بازاریابی کنید.

شما از این روش می توانید سال ها کسب درآمد داشته باشید، چون فایل های آموزشی که تولید کرده اید همیشه موجود می باشد و شما با روش های بازاریابی مختلف به مخاطبین معرفی کنید و کسب درآمد داشته باشید که به نوع تلاش و فروش شما بستگی خواهد داشت.

4. تبلیغات کلیکی:

گونه ای دیگر از بازاریابی اینترنتی که در بین مخاطبین محبوبیت خاص خود را دارد، تبلیغات کلیکی می باشد. و اینگونه است که کسی که تبلیغش را توسط یک شرکت بازاریابی اینترنتی برای تبلیغ توسط تبلیغ کننده ها ارائه می دهد،  فقط بابت کلیکی که مخاطب برای تبلیغ انجام میدهد هزینه پرداخت می کنند و لینک تبلیغاتی یا بنری که باید تبلیغ شود داخل سایت به مدت مشخص گذاشته می شود و با هر بار کلیک روی تبلیغاتی که در سایت گذاشته می شود محاسبه می گردد.

5. تولید محتوا:

کسانی که در نویسندگی استعداد بالایی دارند می توانند از این روش کسب درآمد داشته باشند. یکی از راه هایی که می شود به آن اشاره کرد تولید محتوای متنی به صورت آنلاین و با کیفیت طبق قانون سئو نویسی میباشد که در دنیای امروزه با بازخورد خوبی روبرو شده است. نوشتن محتوای جذاب و با کیفیت باعث می شود درجه وب سایت شما به طور شگرفی افزایش یافته و از جذابیت خاصی برخوردار شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.