مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره طراحی بنر جوشکاری را با هم بررسی کنیم. بدین منظور نیاز داریم بدانیم بنر چیست و چه نقشی در دنیای تبلیغات بازی می‌کند؟ پس از آن می‌توان به این مبحث رسید که چگونه یک بنر جذاب طراحی کنیم؟ پس با ما همراه باشید.

می‌توان گفت بنرهای تبلیغاتی از جذاب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند و نقش بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند. بنابراین، طراحی یک بنر جذاب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان و افزایش فروش داشته باشد. بله، همانطور که متوجه شدید بنر به عنوان اصلی‌ترین ابزار برای معرفی درست یک کسب و کار به شمار می‌آید. بنابراین بنر باید به گونه‌ای طراحی شوند تا بتوانند تمام و کمال توجه افراد مختلف را به خود جلب کنند. بنرها معمولا هر چقدر ساده‌تر باشند، کیفیت بیشتری دارند. به طور کلی بنرهای ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی توانایی بیشتری در جذب مخاطب دارند. مطلب دیگری که در طراحی بنر جوشکاری اهمیت زیادی دارد، شناسایی طیف مخاطبان بنر تبلیغاتی جوشکاری است.

بدین منظور بهترین کار این است که قبل از طراحی بنر جوشکاری با مخاطبان خود در این زمینه صحبت کنید و بپرسید چه توقع یا انتظاری از یک بنر تبلیغاتی جوشکاری دارند؟ علاوه بر شناسایی مخاطبان، مطلب بعدی استفاده از نام تجاری یا لوگوی تبلیغاتی است. برای این منظور بهتر است برای طراحی بنر جوشکاری حتما از یک نام تجاری استفاده مناسب جوشکاری استفاده کنید. برای این منظور حتما نام تجاری خود را در سمت بالای بنر و یا در گوشه‌ها قرار دهید تا در ذهن مخاطب ثبت شود. علاوه بر اینکه می‌توان بنر را در جایگاه‌های عمومی نصب کرد، می‌توان بنر را در اینترنت نیز قرار داد. بنابراین، مکان نصب بنر و به عبارتی جایگیری بنر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر آن را در فضای بیرونی نصب می‌کنید، باید آن را در جایی قرار دهید که رفت و آمد و تردد در آنجا زیاد باشد. اما اگر قصد قرار دادن بنر را در فضای اینترنت دارید، بهتر است آن را در وسط یا مرکز وب قرار دهید. در واقع بهتر است آن را در جایی قرار دهید که مخاطب حتما به آن توجه کند. بدترین انتخاب برای بنرهای تبلیغاتی، قرار دادن بنرها در انتهای وب است. از انواع نرم افزارها در طراحی وب می‌توان به مشهورترین آن‌ها یعنی فتوشاپ و کورل اشاره کرد.

 

اصول طراحی بنر جوشکاری چیست؟

قطعا انجام هر کاری راه و روش خود را دارد. به عبارتی دیگر انجام هر کاری نیاز به رعایت اصول خاصی دارد. طراحی بنر جوشکاری نیز اصول خود را دارد. این اصول عبارت است از:

  • در طراحی بنر، نهایتا از 3 یا 4 رنگ استفاده کنید.
  • در بیشترین حالت از 3 یا 4 فونت استفاده کنید.
  • برای ترکیب رنگ‌ها از مجموع رنگ‌های گرم و شاد استفاده کنید.
  • در متن بنر حتما از کلمه‌های کلیدی مهم و اصلی استفاده کنید.
  • از فونت کمتر از 10 استفاده نکنید.
  • متن شما بیشتر از 4 خط نشود.
  • حجم بنر کمتر از 150 کیلوبایت باشد.
  • به فرمت خروجی بنر توجه داشتید که یکی از گزینه‌های JPEG، PNG و HTML باشد.
  • از عباراتی نظیر عجله کنید و کلیک کنید، حتما استفاده کنید.
  • اگر برای خدمات خود، تخفیف، قرعه‌کشی و هدیه‌ای در نظر دارید، حتما آن را در بنر ذکر کنید.

طراحی بنر جوشکاری مانند هر بنر دیگری از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که حتما بایستی سعی کنید از این سه قسمت در بنر خود بهره ببرید. این سه قسمت عبارت است از:

ارزش پیشنهادی

همانطور که در بالا هم ذکر شد، اگر برای خدمات جوشکاری که ارائه می‌دهید، تخفیف و یا قرعه‌کشی و یا هر چیزی که متفاوت باشد، قائل هستید حتما آن را در بنر خود ذکر کنید. این قسمت به معنای همان ارزش پیشنهادی بنر شما است. به این قسمت، گزاره ارزش نیز گفته می‌شود.

لوگو یا نماد تجاری

برای اینکه به مخاطب نشان دهید تبلیغاتی که می‌بیند از طرف چه کسی است حتما باید در بنر خود از یک نماد یا لوگوی زیبا و واضح استفاده کنید.

فراخوان

همانطور که در بالا هم ذکر شد در بنر از کلمات و عباراتی نظیر عجله کنید و کلیک کنید، بهره ببرید. این عبارات در مخاطب حس فوریت را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مخاطب به فکر تماس با مشتری بیفتد.

 

از انواع طراحی بنر جوشکاری چه می‌دانید؟

اگر بخواهیم به انواع طراحی بنر جوشکاری و به طور کلی به انواع طراحی بنر اشاره کنیم باید گفت به طور کلی بنرها در سه گروه جای می‌گیرند.

  • بنرهای ثابت که دارای یک تصویر و یک متن هستند. البته می‌توانند از تصویر هم بهره نبرده باشند. اما به طور کلی از ارزانترین نوع بنر هستند و کارایی زیادی در دنیای تبلیغات دارند.
  • بنرهای تعاملی یا فلشی که می‌توانند دارای یک یا چند تصویر باشند ولی نمی‌توان در این گونه بنرها از لینک برای اطلاع دهی و ارجاع استفاده کرد.
  • بنرهای متحرک یا انیمیشن که این بنرها با پسوند gif ذخیره می‌شوند و در آن‌ها می‌توان مانند دسته دوم از یک یا چند تصویر استفاده کرد با این تفاوت که می‌توان لینک‌های جداگانه‌ای در این بنرها برای ارجاع دهی قرار داد. همچنین در طراحی این نوع بنرها معمولا از اینمیشن‌های زیر 15 ثانیه استفاده می‌شود که بسیار جذاب خواهد بود.

خوب است بخوانید: همه چیز درباره طراحی بنر لوازم برقی

در طراحی بنر جوشکاری از انواع بنرهای ساده و تعاملی می‌توان بهره برد. هر چند که گروه اول کارایی بیشتری دارد. همچنین یکی از طرح‌هایی که در زمینه طراحی بنر جوشکاری کاربرد دارد، بنر لایه باز است. این طرح که به صورت psd ذخیره می‌شود، دارای مزایای زیادی است از جمله:

  • صرفه جویی در زمان
  • امکان سفارشی سازی یا اختصاصی سازی هر طرح برای مشتری
  • امکان ویرایش یا تغییر تمامی المان‌های موجود در بنر

شاید تنها ایراد این طرح، خلاقیت متوسط آن باشد که به واسطه نقاط قوت آن قابل چشم‌پوشی است. در شکل زیر یک بنر جوشکاری را مشاهده می‌کنید.

 

در شکل شماره 3 شما تصویر یک کارت ویزیت جوشکاری را مشاهده می‌کنید. شاید در نگاه اول کمی این کارت شلوغ به نظر برسد اما به هر حال برای بیان خدمات جوشکاری نیز به ارائه چنین اطلاعاتی نیاز است. اما طراح می‌توانست از رنگ‌های دیگری برای پس زمینه یا بک گراند کار استفاده کند. برای مثال استفاده از رنگ نارنجی و یا آجری و ترکیب آن با نماد دستگاه جوشکاری، ترکیب قابل توجهی می‌شد.

 

اما تصویر شماره 4 توانسته است در جذابیت بصری با وجود استفاده از بک گراند تیره، بهتر عمل کند و از نماد جوشکاری یعنی دستگاه جوش بهتر بهره برده است. بنابراین همانطور که مشاهده می‌کنید دو کارت ویزیت با بهره‌گیری از یک طیف رنگ و نمادهای یکسان هر کدام اثرات متفاوتی بر روی مخاطب می‌گذارد. برای طراحی بنر جوشکاری، باید از طراحان فردی در این زمینه و یا شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند مانند رایا مارکتینگ که با مجموعه‌ای از طراحان همکاری دارند، استفاده ک

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.