مقالات آموزشی

آنالیز ویژگی هایی که لازم است در تولید کننده محتوا در نظر بگیریم

مفید بود؟

تولید کننده محتوا افرادی هستند که بر اساس اطلاعات عمومی و تخصصی که دارند و همچنین قدرت بالایی که در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در مدت زمانی کوتاه دارند، می­توانند در تولید محتوا با کیفیت موفق باشند . تولید کننده محتوا باید بداند اصول تولید محتوا چیست و با آن ها آشنا باشد. زیرا در صورتی که اطلاعات یک فرد بسیار زیاد باشد، اما در زمینه نویسندگی تخصص نداشته باشد، باز هم نمی­تواند محتوای مورد نظر را تولید کند.

تولید محتوا یکی از مشاغل امروزی و آنلاین به شمار می­رود، زیرا تا چند سال پیش کمتر کسی می­توانست محتوای باکیفیت تولید و از این حوزه کسب درآمد داشته باشد. تولید کننده محتوا باید دارای ذهنی خلاق باشد تا بتواند در مدت زمان کوتاهی آن چیزی که مورد نیاز بوده را از ذهن خود به داخل فایل ورد برده تا بتوان آن محتوا را بر روی سایت منتشر کرد.

کیفیت محتوا و سرعت تولید محتوا از جمله مواردی بوده که تولید کننده محتوا باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشد. هر کدام از این موارد به طور کامل در محتوا رعایت نشود، باعث عدم رضایت کامل کاربر می­شود. شرکت رایا مارکتینگ یکی از فنی ترین تیم های تولید کننده محتوا را در اختیار دارد.

تولید کننده محتوا چه وظایفی دارد؟

تولید کننده محتوا باید وظایف محوله خود را به خوبی و با دقت کامل انجام دهد. یکی از وظایف اصلی تولید کننده محتوا داشتن حس مسئولیت پذیری است. معمولا سایت ها برای بروز رسانی نیاز به محتوای جدید دارند. بدین ترتیب تولید کننده محتوا باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا محتوای درخواستی را در موعد مقرر به دست کاربر برساند.

در غیر این صورت ممکن است برای دفعات بعدی کاربر به سراغ رقبا برود. این مسئله برای یک کسب و کار خدماتی مانند تولید محتوا، بسیار مهم است و داشتن حس مسئولیت پذیری می­تواند به افزایش مشتریان و کسب درآمد بیشتر کمک کند. یکی دیگر از وظایف تولید کننده محتوا، دلسوزی است. نویسنده ای که دلسوز نباشد، ممکن است مطالب غیر علمی، کپی و… را به دست کاربر برای انتشار بر روی سایت برساند.

این کار هم برای صاحب سایت و هم برای خود فردی که در زمینه تولید محتوا فعالیت داشته، خطرناک است. زیرا از طرفی ممکن است به سایت آسیب رسانده و همچنین از دست رفتن موقعیت شغلی برای تولید کننده محتوا را نیز ممکن است به همراه داشته باشد. بدین ترتیب داشت دلسوزی در هنگام تولید محتوا، هم برای مشتری و هم برای تولید کننده محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مهارت های عمومی مورد نیاز برای فرد تولید کننده محتوا 

کامپیوتر 

اولین و مقدماتی ترین مهارت برای فرد تولید کننده محتوا، کامپیوتر است. علم کامپیوتر بسیار گسترده است و به همین خاطر در این بخش به مواردی که برای تولید محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده، اشاره می­شود. اولین بخشی که باید بر روی آن تسلط کافی وجود داشته باشد تا بتوان محتوای باکیفیت تولید کرد، ورد است. نرم افزار Word برای نوشتن بسیار ضروری بوده و نیاز است اطلاعات خود در مورد این رم افزار و نحوه کار با آن را افزایش داد.

اینترنت 

دومین موضوعی که در این بخش به آن پرداخته می­شود، اینترنت است. توانایی سرچ کردن در اینترنت یکی از مهمترین مهارت های تولید کننده محتوا به شمار می­رود. بهتر است شیوه های مختلف سرچ به زبان فارسی و انگلیسی را فرا گرفته تا در هنگام تولید محتوا بتوان از آنها استفاده کرد.

علاوه بر کامپیوتر، خلاقیت نیز از جمله مهارت های عمومی مورد نیاز برای تولید محتوا است. اگر ذهن، خلاقیت لازم را داشته باشد، می­تواند هر روز در مورد موضوعات مختلف مطالب جدیدی را تولید کند. خلاقیت یکی از مهارت های اکتسابی بوده و فرد باید با تمرین کردن، خلاقیت خود را افزایش دهد.

مهارت های تخصصی مورد نیاز برای فرد تولید کننده محتوا 

آشنایی کامل با زبان و ادبیات فارسی، یکی از مهمترین مهارت های تخصصی مورد نیاز برای فرد تولید کننده محتوا به شمار می­رود. رعایت کامل علائم نگارشی و همچنین املای صحیح کلمات را می­توان زیر مجموعه این موضوع دانست. با رعایت این قوانین محتوا زیباتر و روان تر شده و بیشتر جلب توجه می­کند. بدین ترتیب افرادی که با زبان و ادبیات فارسی آشنایی بیشتری دارند، برای تولید محتوا گزینه مناسب تری به نظر می رسند.

از دیگر مهارت های تخصصی تولید کننده محتوا، می­توان به تخصص در نویسندگی اشاره کرد. برای مثال در هنگام نوشتن از جملات و پاراگراف های طولانی نباید استفاده شود. زیرا خواننده را به زحمت انداخته و این موضوع می­تواند بر روی رضایت مخاطب تاثیر منفی داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که در نویسندگی مطرح می­شود، استفاده از سرتیتر است. سرتیترها باید حاوی کلمه کلیدی کانونی یا همان موضوع کلی محتوا باشند تا به سئو سایت نیز کمک کنند.

توانایی استفاده از نرم افزارهای تخصصی یکی دیگر از مهارت های تخصصی تولید کننده محتوا به شمار می­رود. نرم افزارهایی که برای پیدا کردن کلمه کلیدی کانونی مورد استفاده قرار می­گیرند را نیز می­توان زیر مجموعه این موضوع قرار داد. گوگل ترندز (Google Trends) یکی از ابزارهای مورد استفاده در تولید محتوا بوده که می­توان کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط را به راحتی پیدا کرد.

تولید کننده محتوا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 

داشتن تسلط کافی بر موضوع مورد بحث 

یکی از ویژگی های تولیدکننده محتوا این است که باید در زمینه های مختلف اطلاعات کامل داشته باشد تا بتواند برای سایت های مختلف با موضوعات و کاربری های متفاوت محتوا تولید نماید. برای این که اطلاعات خود را بالا ببریم، بیاید میزان مطالعه خود در زمینه های مختلف را افزایش داد. همچنین تحقیق برای نوشتن محتواهای مختلف، اطلاعات فرد تولید کننده محتوا را تا حدود زیادی افزایش می­دهد.

داشتن انسجام ذهنی و پرهیز از پراکنده گویی 

تولید کننده محتوا باید از همان ابتدا بداند چه مطالبی را قرار است در محتوا قرار دهد. بدین ترتیب می­تواند با انسجام بیشتری محتوا را تولید کند و پراکنده گویی را به صفر برساند. هر چه یک محتوا منسجم تر تولید شود، مخاطب را بیشتر ترغیب به دنبال کردن آن می­کند. دنبال کردن کاربر، می­تواند منجر به خرید محصول یا استفاده از خدمات یک سایت شود.

همچنین طولانی شدن مدت زمان حضور کاربر در سایت، بر روی بهینه سازی سایت یا سئو سایت نیز تاثیر مثبت می­گذارد. بدین ترتیب تولید محتوای منسجم و باکیفیت، هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو ارزشمند است. به همین خاطر تولید کننده محتوا باید به این موضوع که انسجام ذهنی و پرهیز از پراکنده گویی بوده، اهمیت زیادی بدهد.

آشنایی با سئو سایت 

یکی از ویژگی های اصلی تولید کننده محتوا، آشنایی کامل با سئو سایت است. بهینه سازی سایت یا سئو به کلیه کارهایی گفته می­شود که محتوا را برای موتورهای جستجو جذاب تر می­کند. معمولا موتورهای جستجو به موارد مختلفی از جمله کپی نبودن محتوا، چگالی کلمه کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مرتبط، استفاده از سرتیتر مناسب و… اهمیت می­دهند. الگوریتم های گوگل را فرد تولید کننده محتوا باید به خوبی بشناسد.

برای مثال الگوریتم پاندا یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل به شمار می­رود. الگوریتم پاندا محتوا را از نظر کپی بودن یا نبودن بررسی می­کند، بدین ترتیب در صورتی که فردی از محتوای کپی استفاده کند، گوگل به راحتی این موضوع را متوجه می­شود. پنالتی شدن سایت می تواند یکی از جریمه های در نظر گرفته برای سایت های منتشر کننده محتوای کپی باشد.

بدین ترتیب نیاز است تا فردی که به عنوان تولید کننده محتوا در حال فعالیت است، با سئو سایت آشنایی کامل داشته باشد. محتوای سئو شده می­تواند به گرفتن جایگاه کمک کند و محتوایی که سئو نباشد، هیچ گونه ارزشی برای هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو ندارد.

برای مشاهده هزینه تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به منوی ” لیست هزینه و زمان ” مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.