مقالات آموزشی

ویژگی های دوربین ولاگ چیست؟ توضیحاتی درباره راهنمای خرید دوربین مخصوص ولاگ

مفید بود؟

تولید محتوای ویدئویی

و ولاگ روز به روز در حال پیشرفت کردن است و دوربین ولاگ نیز نیازمند قوی تر شدن نسبت به قبل است. روز به روز تصاویر و فیلم های پیشرفته ای در سراسر دنیا پخش خواهد شد. به فرض مثال اگر دوربین ولاگ ما مثل 10 سال پیش بود، باید با کیفیت 3GP اقدام به ضبط ولاگ می کردیم.
آیا در دنیای امروزی، دوربین ولاگ باید 3gp باشد؟ خیر. امروز ما حرف از فرمت 4K برای دوربین ولاگ میزنیم، اما آیا 10 سال دیگر نیز 4K جواب خواهد بود؟ خیر.
روز به روز شاهد پیشرفت در زمینه های دوربین ولاگ هستیم. اما نترسید، قرار نیست تا شما برای شروع ولاگ خود از دوربین ولاگ با کیفیت استفاده کنید و یا هزینه های چند صد میلیونی کنید تا بتوانید کار ولاگ خود را آغاز کنید.
شما می توانید با دوربین ولاگ موبایل خود، اقدام به ضبط ولاگ کنید. بله، صرفا با موبایل خود، می توانید ولاگ ضبط کنید و آن را در سراسر اینترنت پخش کنید و کیفیت استاندارد را نیز تجربه خواهید کرد.
این روزها، گوشی های پیشرفته ای به بازار آمده است و می توانید فرمت 4K یا فول اچ دی را با گوشی های موبایل خود ضبط کنید و بنابراین نیازی به تهیه دوربین ولاگ با کیفیت و گران قیمت نیست.
بیشتر بخوانید: آموزش ساخت ولاگ به صورت کامل – چگونگی جذب مخاطب برای ولاگ!
استاندارد ولاگ این است که با هر چیزی که در دست دارید بتوانید اقدام به ضبط ولاگ کنید.
ولاگرهایی وجود دارند که هزینه های چند صد میلیونی می کنند تا بتوانند ولاگ خود را ضبط کنند. اما باور کنید که آنها نیز در اوایل راه خود، از امکانات ساده استفاده می کردند و هیچ هزینه ای نکردند.
تا ولاگ خود را گسترش ندهید، نباید اقدام به خرید دوربین ولاگ با کیفیت کرد. اگر قرار بر پروژه با کیفیت باشد، صرفا می توانید با استفاده از دوربین گوشی خود، اقدام به ضبط ولاگ کنید.

باید همین الان اقدام به خرید دوربین ولاگ کنم!

اگر پول اضافه ای در دست دارید، به جای اینکه همین الان بروید و تجهیزات ولاگینگ را خریداری کنید، بهتر است اول با گوشی دوربین خود اقدام به ساخت ولاگ و تمرین ضبط ولاگ کنید.

پس از اینکه کانال یوتیوب شما بیش از 10 هزار مشترک را کسب کرد، آن وقت می توانید تجهیزات را کم کم خریداری کنید.
بسیاری از افراد، منتظر هستند تا مشترک کانال یوتیوب آنها، به هزار مشترک برسد. درست است که پیدا کردن هزار مشترک یوتیوب کار سختی است، اما آنچنان سخت نیست که انگار کوه کنده باشید. بلکه نیازمند صبر و تلاش است تا بتوانید 1000 سابسکرایب یوتیوب / مشترک یوتیوب را به دست آورید.

دوربین ولاگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حال این سوالی است که در آینده به کار شما می آید و یا اینکه در حال حاضر، شما پتانسیل گسترش کانال یوتیوب خود را مشاهده می کنید و می خواهید همین الان اقدام به خرید دوربین ولاگ کنید. پس مطالعه این بخش، واجب است.
از خود سوال می پرسید که دوربین ولاگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد. باید بدانید که دوربین مخصوص ولاگ، باید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد و تنظیم Focus آن به گونه ای باشد که بتوانید فیلم خود را با کیفیت بالا ضبط نمایید.
بیشتر بخوانید: چگونه می توان شغل ولاگری را توسعه دهد؟ – آموزش توسعه شغل ولاگری
صرفا اینکه یک دوربین ولاگ گران قیمت را تهیه کنید به هوای اینکه دوربین خوبی را انتخاب کرده باشید، اشتباه است. شما باید از تک تک ویژگی های دوربین خود با خبر باشید و پس از آن اقدام به تهیه آن کنید.
همانطور که ذکر شد، دوربین ولاگ باید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد، لنز دوربین به هنگام خرید آسیب ندیده باشد و حتما به این مورد توجه خاص داشته باشید. دوربین نباید دارای لرزش زیاد باشد.
کیفیت ضبط صدای آن خارق العاده باشد و از همه مهمتر، از برند خوب تهیه کنید.
اگر به دنبال خرید دوربین ولاگ با کیفیت هستید، باید از سایت های معتبر و یا فروشگاه های معتبر اقدام به خرید کنید. متاسفانه در بازار امروزی، بسیار مشاهده شده است که اجناس تقلبی بجای اصل به فروش میرسد و ولاگر فکر می کند که یک دوربین اصلی را تهیه کرده است.
پس اگر نمی توانید یک دوربین خوب را انتخاب کنید، بهتر است از کسی کمک بگیرید که با دوربین های مختلف کار کرده باشد و تجربه عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفیت را داشته باشد.

 

پیشتر ذکر شد، کیفیت میکروفون دوربین ولاگ باید مناسب باشد. اما نکته ای که لازم به ذکر است، این است که شما قرار نیست صرفا با دوربین ولاگ، اقدام به ضبط صدای خود کنید. بلکه باید از یک میکروفون که بر روی یقه شما نصب می شود استفاده کنید و یا از میکروفون استودیویی / خانگی استفاده کنید.
منظور از کیفیت صدای مناسب دوربین مخصوص ولاگ، این است که صدای طبیعت و سالن را به خوبی ضبط کند وگرنه هیچ اعتباری نیست که صدای شما در دوربین خوب ضبط شود.

صنعت ولاگ به چه اندازه بزرگ است؟

ولاگینگ روز به روز در حال رشد است و اکثر جوانان و کارآفرینان اقدام به ضبط ولاگ می کنند و همین باعث شده است تا محبوبیت آن گسترش پیدا کند. شما می توانید از هر چیزی که دوست دارید اقدام به ضبط ولاگ کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه می توان به صورت حرفه ای اقدام به ادیت ولاگ کرد؟ – آموزش ادیت ولاگ به صورت اصولی
اگر اهل مسافرت کردن هستید، اقدام به ضبط ولاگ کنید. اگر به فوتبال علاقه مندید و شما و دوستانتان هر روز فوتبال بازی می کنید و یا دیگر ورزش های گروهی را انجام می دهید، می توانید از آن اقدام به ضبط ولاگ کنید.
اگر اهل ماجراجویی هستید، می توانید از کارهایی که انجام می دهید و یا مکان هایی که می روید، با دوربین ولاگ، یک ویدئو مناسب را ضبط کنید و آن را در سطح اینترنت پخش کنید.
ویدیو شما قرار است توسط دنیا مشاهده شود. پس چرا اقدام به ضبط ولاگ نمی کنید؟
اکثر ویدیوها در یوتیوب و Vimeo پخش می شود و بازدیدهایی بسیار زیادی کسب می کنند. در این میان، ممکن است یکی از ویدئوهای شما، دارای بازدید بسیار زیادی شود و مخاطبین زیادی را به دست آورید. پس از آن می توانید اقدام به تبلیغات در ویدئوهای خود کنید و از آن کسب درآمد داشته باشید.
صنعت ولاگینگ بسیار بزرگ و وسیع است، اما مهمتر از آن، ضبط ویدئوهای با کیفیت است که باید با دوربین ولاگ اقدام به ضبط ولاگ کنید.
ویدیوهای بی کیفیت، دیگر جایگاهی ندارند و مخاطبین هیچ علاقه ای به تماشا آن ندارند. بنابراین، اگر قرار باشد تا با دوربین گوشی N73 که 10 سال پیش داشته اید اقدام به ضبط ولاگ کنید، مطمئن باشید هیچگونه مخاطبی را به دست نخواهید آورد.

 

با دوربین ولاگ چند دقیقه ضبط کنیم؟

این سوالی است که بسیار پرسیده می شود و جواب های مختلفی برای آن است. اما بهترین جواب این است که نمی توان برای همه یک نسخه پیچید.
ولاگ شما مرتبط با چه موضوعی است؟ چرا دوربین ولاگ را خریداری کردید؟ چند مخاطب دارید؟ آیا مطالب شما اختصاصی است و یا اینکه سطح عمومی دارد؟
برای کدام یک از پلتفرم های شبکه اجتماعی اقدام به ضبط ولاگ می کنید؟
پس از پاسخ دادن به این سوالات، میتوانید به سوال اینکه باید برای ولاگ خود چند دقیقه صرف کنیم و چه مدت زمانی باید ویدیو خود را تولید کنیم، پاسخ دهید.
بیشتر بخوانید: چگونه یک ایده ولاگ جذاب داشته باشیم؟ – 0 تا 100 راهنمایی به دست آوردن ایده ولاگ
برای مثال، شما برای پلتفرم یوتیوب، می توانید مابین 5 دقیقه الی 45 دقیقه ویدئو تولید کنید. واقعیتی وجود دارد این است که حوصله مخاطب بیشتر از این سر می رود و صفحه لپ تاپ خود را می بندد و یا مشغول ویدئو دیگر و یا مشغول کار دیگری می شود.
برای اینستاگرام، حداقل 30 ثانیه و حداکثر 59 ثانیه زمان کافی است. اگر قصد دارید تا ویدئو مخصوص IGTV منتشر کنید، می توانید تا 30 دقیقه ویدئو تولید کنید.
برای توییتر، زمان مناسب بین 3 دقیقه الی 8 دقیقه می باشد.
برای فیسبوک، زمان مناسب بین 4 دقیقه الی 15 دقیقه می باشد.
البته، همه این مسائل، بستگی به شما و مخاطبین دارد.

هزینه دوربین ولاگ

متاسفانه در کشور ایران، ناشی از فعالیت های قاچاق ارز و… شاهد ثابت ماندن نرخ دلار نیستیم و روز به روز قیمت اجناس تغییر می کند و همه این موارد، وابسته به قیمت دلار می باشد.

 

ممکن است قیمت دوربین شما 200 دلار باشد که با نرخ دلار 25 هزار تومانی، می توان گفت قیمت آن 5 میلیون است. حال، با تغییر قیمت دلار، قیمت دوربین ولاگ نیز تغییر می کند.
بنابراین، نمی توان گفت که هزینه دوربین ولاگ در ایران X است. زیرا قیمت اجناس روز به روز تغییر می کند.
اگر پول زیادی در دست دارید و به شغل ولاگری علاقه مندید، می توانید اقدام به خرید دوربین ولاگ کنید. مهم نیست که شما کار ولاگری را امروز شروع کنید یا نه. شما می توانید در روزهای آینده و یا ماه های آینده، این دوربین را با قیمت بالاتری برای فروش بگذارید و به نوعی در این کار سرمایه گذاری کردید.

نتیجه

دوربین ولاگ برای ضبط ولاگینگ، بسیار مهم است و هر ولاگری باید یک دوربین مخصوص ولاگ داشته باشد. در واقع با خرید دوربین ولاگ، قرار است تا کارهای با کیفیت را ضبط کنید و آن را در سطح اینترنت پخش کنید.
در این مقاله، به ویژگی های یک دوربین خوب مخصوص ولاگ پرداختیم و گفتیم که یک دوربین ولاگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد و همچنین در مورد صنعت ولاگ، نکاتی را ذکر کردیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.