مقالات آموزشی

نکاتی درباره پر اهمیت ترین اصول تولید محتوا برای سایت

مفید بود؟

آشنایی نکات اصول تولید محتوا برای سایت

رعایت نکات مربوط به اصول تولید محتوا برای سایت می­تواند نقش موثری در افزایش کیفیت محتوا داشته باشد. به همین خاطر افرادی که در زمینه تولید محتوا برای سایت فعالیت دارند، باید همواره اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی را رعایت کرده تا هم در بین مخاطبان و هم در موتورهای جستجو اعتبار لازم را دریافت نمایند. تولید محتوا برای هر سایتی ضروری بوده و بدون تولید محتوای مناسب، سئو (SEO)سایت با مشکلات زیادی مواجه می­شود.

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که ” از کجا بفهمیم اصول تولید محتوا را رعایت کرده ایم؟ ” . برای دست یابی به پاسخ سوال خود می توانید مقاله فوق را بخوانید.

نکات بسیار زیادی پیرامون اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی وجود دارد. با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا، لازم دانستیم تا این نکات را با زبانی ساده و روان بیان کرده تا همه افراد بتوانند از آن بهره لازم را برده و در امر تولید محتوا موفق تر عمل نمایند.

هر چه اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی بیشتر رعایت شوند، تولید کننده محتوا می تواند از کیفیت محتوای تولید شده اطمینان خاطر بیشتری پیدا کند. بدین ترتیب نمی­توان ارتباط مستقیم بین اصول تولید محتوا و کیفیت محتوای تولید شده را کتمان کرد.

هدف گذاری صحیح برای تولید محتوا

یکی از اصول تولید محتوا برای سایت، هدف گذاری صحیح می­باشد. معمولا فردی که قصد دارد محتوایی را تولید کند، باید در ذهن خود یک هدف مشخص و در عین حال صحیح داشته باشد تا بتواند با حرکت به سمت هدف خود، کیفیت محتوا را بالا برده و آن را تبدیل به یک محتوای ارزشمند نماید.

معمولا هدف اصلی از تولید محتوا، باید جذب مخاطب باشد نه اینکه به دنبال گرفتن رنک از موتورهای جستجو باشیم. البته این را نیز باید بدانیم که در صورت راضی کردن مخاطب از طریق تولید محتوا، قطعا موتورهای جستجو از جمله گوگل (Google) پاداش خوبی برای سایت شما در نظر گرفته و رنکینگ سایت شما ارتقاء می­یابد.

بدین ترتیب با هدف گذاری صحیح و حرکت در مسیر درست تولید محتوا، می­توان با یک تیر دو نشان را هدف گرفت. هدف گذاری صحیح برای تولید محتوا را می­توان یکی از اصلی ترین اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی دانست. زیرا در صورتی که هدف اصلی را گرفتن رنکینگ از موتورهای جستجو بگذاریم، قطعا چگالی کلمه کلیدی افزایش می یابد.

 این افزایش هم باعث زشت شدن متن و نارضایتی کاربر شده و هم باعث می­شود الگوریتم های گوگل اعتبار لازم را برای سایت در نظر نگیرند. زیرا مخاطب با دیدن متن بی کیفیت سایت را ترک می­کند و ترک سریع سایت نیز توسط گوگل یک نقص در نظر گرفته شده و نمره منفی برای سئو سایت دارد.

اهمیت تصاویر در تولید محتوا

یکی دیگر از اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی، استفاده کردن از تصاویر با کیفیت است. معمولا تاثیرگذاری تصاویر در ذهن مخاطب بسیار بیشتر از متن بوده و این موضوع باعث می­شود تا با استفاده از تصویر مناسب، بتوان مخاطب را جذب کرده و او را متمایل به خواندن متن کرد.

هر چه مخاطب زمان بیشتری را در سایت سپری کند، آن سایت از نظر گوگل دارای ارزش و اعتبار بالاتری است. بدین ترتیب جذب مخاطب از طریق تصاویر می­تواند یکی از اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی به شمار رود. البته این را هم باید بدانیم که هر تصویری برای قرارگیری در سایت مناسب نیست. اول از هر چیز تصویر باید با کلیدواژه یا کلمه کلیدی اصلی ارتباط داشته باشد.

بعد از آن کیفیت و رزولوشن عکس بوده که اهمیت پیدا می­کند. تصاویری که تار هستند نمی­توانند گزینه مناسبی برای سایت های اینترنتی باشند. در مرحله بعد باید ابعاد تصویر مورد بررسی قرار بگیرد. تصاویری که بسیار کوچک بوده برای استفاده در سایت مناسب نیستند. تصاویر انتخاب شده باید آرم یا لوگوی خاصی نداشته و آدرس سایت دیگری نیز بر روی آنها درج نشده باشد.

عدم استفاده از محتوای کپی

محتوای کپی را می­توان یکی از مضر ترین چیزها برای سایت دانست. تولید کده محتوا باید مطالبی را که می­نویسد از تحلیل و تجزیه اطلاعات دریافتی از سایت های مختلف داخلی و همچنین ترجمه سایت های خارجی کسب کرده باشد. در صورتی که محتوا کپی باشد، گوگل از طریق الگوریتم پاندا آن را تشخیص داده و هیچ ارزشی برای چنین محتوایی قائل نمی­شود.

از طرفی دیگر نیز سایت را در ادامه با جریمه سنگینی مواجه خواهد کرد. کپی بودن محتوا علاوه بر موتورهای جستجو، بر روی مخاطب نیز تاثیر منفی می­گذارد. معمولا افراد مختلف برای اطلاع از موضوعی خاص، سایت های زیادی را بررسی می­کنند. چنانچه محتوایی در سایت های مختلف به صورت کپی مشاهده شود، کاربر احساس خوشایندی پیدا نمیکند.

از طرفی دیگر ممکن است آن محتوا را در یک الی چند سایت دیگر نیز مشاهده کرده و دیگر جذابیتی برای وی نداشته باشد. این موضوع باعث ترک سایت در همان چند ثانیه اول شده و تاثیر منفی در سئو سایت دارد. بدین ترتیب یونیک و اورجینال بودن محتوا را می­توان یکی از مهمترین اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی دانست.

استفاده از تگ یا سرتیتر جذاب

سرتیتر یا تگ های H که به آنها هدینگ نیز گفته می­شود، تاثیر بسیار زیادی در مرتب سازی متن و افزایش کیفیت متن دارد. به همین خاطر از آن به عنوان یکی از اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی یاد می­شود. سرتیترها باید دارای کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه اصلی باشد.

سرتیترها هم برای مخاطب ارزشمند بوده و هم از نظر گوگل ارزش و اعتبار بالایی به محتوا می­دهند. سرتیترها بر اساس اهمیت می­توانند با تگ H2 یا H3 نوشته شوند. معمولا سرتیترها با رنگ دیگری به غیر از رنگ متن و همچنین بولد کردن مشخص می­شوند. این موضوع باعث می­شود تا مخاطب در نگاه اول سرتیترهای یک محتوا را ببیند.

حال اگر این سرتیترها توانست نظر مخاطب را جلب کند، مخاطب در سایت باقی مانده و کل متن را بررسی خواهد کرد. اما اگر سرتیترها جذابیتی برای کاربر نداشته باشند، ترک سایت در چند ثانیه اتفاق می­افتد. بدین ترتیب تگ یا سرتیتر می­تواند بر روی سئو سایت تاثیر زیادی داشته باشد. زیرا ترافیک سایت و مدت زمان حضور کاربران در سایت از گزینه های با اهمیت در امتیاز دهی گوگل به سئو سایت هستند.

رعایت چگالی کلمه کلیدی

یکی دیگر از اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی، استفاده از کلمه کلیدی اصلی با چگالی مناسب است. چگالی کلمات کلیدی باید بی 1.5 الی 3 درصد از کل کلمات متن باشد. بدین ترتیب برای یک مقاله 1000 کلمه ای می­توان 15 الی 30 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.

رعایت چگالی کلمه کلیدی کمک می­کند تا محتوا توسط کلمه کلیدی بمباران نشود. بمباران متن توسط کلمه کلیدی می­تواند بر روی سئو سایت اثرات منفی بگذارد. رعایت چگالی کلمه کلیدی کمک می­کند تا متن هم برای مخاطب قابل تحمل تر شده و هم گوگل امتیاز لازم را به محتوای تولید شده بدهد.

برای اینکه بتوان جذابیت متن را حفظ کرد و در عین حال کلمه کلیدی اصلی نیز بیش از اندازه مورد استفاده قرار نگیرد، می­توان از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کرد. کلمات کلیدی مرتبط با هر تعدادی در متن قابل استفاده بوده و محدودیت خاصی از این نظر وجود ندارد. کلمات کلیدی مرتبط کلمات هم خانواده یا با معنا و مفهومی نزدیک به کلمه کلیدی اصلی هستند.

 

کلام آخر

رعایت اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی موضوعی است که هم بر جذابیت و زیبایی متن تاثیر گذار بوده و هم بر روی سئو سایت تاثیر فراوانی دارد. بدین ترتیب افرادی که در تولید محتوا اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی را رعایت می­کنند، در کار خود موفق تر عمل کرده و پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

لازمه هر کاری نیز پیشرفت است و با ماند در یک جای ثابت، نمی­توان قله های موفقیت را طی کرد. بدین ترتیب رعایت اصول تولید محتوا برای سایت های اینترنتی باید سرلوحه کار تولید کنندگان محتوا قرار گیرد.

برای مشاهده هزینه تولید محتوا

توسط وبتو و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به منوی ” لیست هزینه و زمان ” مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.