مقالات آموزشی

معرفی اصطلاح تبلیغات آنلاین و چگونه انجام می شود ؟

مفید بود؟

آنچه که امروزه در مورد تبلیغات اینترنتی و شرکت تبلیغات اینترنتی  شنیده و دیده ایم گویای این است که عصر ارتباطات و دیجیتال در دنیای کنونی حرف اول را می زند و مردم برای معرفی محصولات خود مانند خرید و فروش و یا روابط اجتماعی به این روش به معرفی محصولات خود می پردازند و با سراسر مردم دنیا ارتباط برقرار میکنند. 

 

 

جالب است بدانیم اولین نمونه تبلیغاتی اینترنتی از طریق پست الکترونیک یا همان ایمیل که توسط گری تورک، در سال 1978 از یک شرکت لوازم دیجیتال برای بسیاری از کاربران این شرکت در غرب آمریکا در مراسم رونمایی، مدل جدیدی از کامپیوتر را معرفی و به عنوان تبلیغ فرستاد، صورت گرفت. رفته رفته در سیاستهای رایج قابل قبول، بازاریابی با نامه الکترونیکی ، به سرعت توسعه پیدا کرد و به عنوان ایمیل تبلیغاتی سرانجام معروف شد.

 

شرکت تبلیغات آنلاین چیست؟

در تاریخچه تبلیغات اینترنتی که اولین پیام های تبلیغاتی توسط چه کسانی و چه تاریخی و چگونه صورت گرفت و باعث گردید در جهان معرفی گردد،  مطالب زیادی می توان مطرح کرد که بحث مورد نظر ما نمی باشد. اما در این بین در مورد یکی از روشهای جدید و پراستفاده تبلیغات اینترنتی و یا شرکت تبلیغات اینترنتی آنلاین صحبت خواهیم کرد.

این روش تبلیغاتی، که در کسب و کاره ها و ارتباطات میان مردم و جوامع در سراسر دنیا با استقبال جالب و جذابی روبرو شده است.  تبلیغات به روش آنلاین می باشد. که در واقع به آن تبلیغات اینترنتی آنلاین میگویم. حال میخواهیم در مورد این نوع تبلیغات آنلاین یا بازاریابی اینترنتی بیشتر بدانیم.

این روش یک نوع از تبلیغ است که برای تحویل دادن پیامهای بازاریابی تبلیغاتی به مخاطبین از طریق اینترنت به صورت نمایش تبلیغاتی به طور بصری که،  نوشتن متن، انیمیشن ها، ویدیو،تبلیغات بنری در سایت ها، یا تصاویراست به مخاطب انتقال میدهد، صورت میگیرد. 

 

تبلیغات آنلاین چگونه انجام می شود:

نمایش تبلیغاتی به صورت آنلاین، غالبا کاربران را با ویژگی های بخصوص خود برای اثر بخشی بیشتر و آگهی، در شرکت تبلیغات اینترنتی  مورد هدف قرار می دهند. و همچنین بازاریابی و یا تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی از انواع نمایش تبلیغات، مانند تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات موبایل، سایت های تبلیغاتی، شرکت تبلیغات اینترنتی، را شامل می شود. در واقع هر فعالیتی که برای ایجاد اطلاعات، علاقه و انجام فعالیتی درباره خدمات و محصولات مشخص از طریق اینترنت برای مخاطبان صورت پذیرد، یک تبلیغات آنلاین گفته می شود.

 

تعریف کامل تبلیغات آنلاین و عملکرد آن:

می توان در تعریف کامل تبلیغات آنلاین این چنین بیان کرد که عموما دو شخص را در برمیگیرد، یک کسی که آگهی ها را درون پکیج تبلیغاتی خود در واقع جای میدهد که به آن ناشر میگویند و دیگر آگهی دهنده که آگهی ها را برای کسی که تبلیغ میکند و میتوان گفت نشر دهنده، می دهد فراهم می کند.

همچنین شرکت تبلیغات اینترنتی ، کمک میکنند آگهی تبلیغاتی به طور فنی با وجود متخصصین ماهرکه آموزش تبلیغات اینترنتی را در این حیطه فرا گرفته اند و فعالیت میکنند و کار تبلیغاتی مستقل برای آگهی دهنده انجام می دهند.که به طور مثال می توان شرکت تبلیغاتی رایا مارکتینگ را نام برد.

در واقع در جهان پیش رو تبلیغات آنلاین یک تجارت بزرگ محسوب می شود که به طور شگفت انگیزی در حال رشد و پیشرفت است. تبلیغات آنلاین یا همان بازاریابی اینترنتی به طور چشمگیری در همه بخش های صنعتی و تجاری توسط شرکت تبلیغات انلاین مورد استفاده قرار می گیرد. امروز بسیار شاهد این هستیم  که به کمک اینترنت و فضای مجازی شرایط فعالیت بهتر را برای افرادی که در این حیطه فعالیت دارند محیا ساخته است.

ویژگی های تبلیغات آنلاین:

ویژگی هایی خاص در تبلیغات آنلاین دیده می شود که انواع  متنوعی از تبلیغ  در آن وجود دارد، که اکثر روش های آن برای کسب و کارها،  مناسب  است. در حقیقت تبلیغات به صورت آنلاین به طور شگفت انگیزی جذاب و به حرفه شغلی، و کارآمد برای ایجاد ارتباط با مصرف کننده ها تبدیل شده است.

این نوع تبلیغ بهترین روش ارائه آگهی تبلیغاتی در نوع خود می باشد که احتمال خرید مشتری را بالا میبرد و سریع ترین امکان را برای خرید آسان و دسترسی راحت به مشتری برای خود اختصاص داده است. در تبلیغات اینترنتی امکان اینکه بتوانیم اطلاعات را کم و یا زیاد و یا و یراش کنیم وجود دارد.

مشتریان میتوانند با پرداخت هزینه به صرفه کیفیت تبلیغات خود را مشاهده کنند، که شرکت تبلیغات اینترنتی که در این زمینه فعالیت تبلیغات اینترنتی  دارند و به صورت آنلاین هستند  این راه را برای مشتریان آسان ساخته است. آنها پیشنهاد میکنند که کدام آگهی ها برای مشتری از نظر تعرفه تبلیغات اینترنتی  به صرفه هستند. برای مثال شرکت تبلیغاتی کلیک، که در خصوص تبلیغات آنلاین از این روش استفاده میکنند.

انواع شرکت های تبلیغات اینترنتی

اکنون به چند مورد از انواع تبلیغات آنلاین که چطور انجام می شوند را به صورت مختصر اشاره میکنیم:

تبلیغات نمایشی

از قدیمی ترین تبلیغات آنلاین تبلیغات نمایشی می باشد، این نوع روش در صفحه های اصلی سایت ها یا در برخی از اپلیکیشن ها  و یا آپ های پر بازدید که بنرهای تبلیغاتی دارند در اندازه های گوناگون و طراحی های متفاوت نیز خواهید دید.

تبلیغات کلیکی

در این مدل از تبلیغات آنلاین یک نوع شرکت تبلیغات اینترنتی است که به ازای هر بار کلیکی که کاربری، به صفحه شما واکنش نشان می دهد و با کلیک برروی تبلیغات ، وارد وب سایت شخصی شما می شود شما هزینه پرداخت می کنید و  شما می توانید در این نوع تبلیغ آنلاین تنها به مخاطبان خاص خود هدفتان را نمایش داده و کیفیت فعالیت خود را افزایش دهید.

تبلیغات متنی

در این نوع از تبلیغ، شما می توانید به صورت سنتی در روزنامه ها و یا مجلات و خبرگزاری های معروف و مطرح متن خود را منتشر کنید که در این خبرگزاری ها و حتی  شرکت تبلیغات اینترنتی  مخاطبین ویژه خود و هزینه های خاص خود را دارند.

تبلیغات صوتی

 همه ما تا حدودی در مورد تبلیغات صوتی در رادیو شنیده ایم، اما این نوع تبلیغ صوتی کاربرد زیادی در تبلیغات آنلاین که در موردش صحبت کردیم را ندارد. تبلیغات صوتی در شبکه های شنیداری آنلاین می تواند بازخورد خوبی داشته باشد. به عنوان مثال در پادکست های آموزشی اینترنتی قبل از شروع خواندن کتاب های صوتی ، سایت های پخش موسیقی قبل از پخش موسیقی، به تبلیغ می پردازند

تبلیغات شبکه های اجتماعی

یکی از رایج ترین روش های تبلیغات آنلاین، تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. این نوع تبلیغ از جایگاه خاصی برخوردار است و چون کاربران در این شبکه ها فعالیت های زیادی دارند لذا به محبوبیت این نوع تبلیغ بسیار زیاد افزوده است. در این خصوص شبکه های اجتماعی زیادی در دنیا رواج دارند که باید پر کاربرد ترین آن ها را با شناخت کامل نسبت به کاربران و امکانات، و بسته به نوع فعالیت هر کدام انتخاب کرد.

باید اینطور بیان کرد که برخی از پیام رسان ها هستند که علاوه بر شبکه اجتماعی، در ارسال تبلیغات شما بسیار موثر هستند که این پیام رسان ها در بین عموم افراد جامعه از محبوبیت بیشتری برخوردارند و ارتباط قوی تر با مشتریان در امر تبلیغ ایفا می کنند. در ایران شبکه های اجتماعی هایی که بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است و ارتباط قوی تری با مخاطبین خود دارند را نام میبریم: لینکدین (linkedinتلگرام (Telegram)، فیسبوک (Facebookاینستاگرام (Instagram)، توییتر (Twitter)، یوتیوب (Youtube)، واتس آپ (Whatsapp).

برای مشاهده هزینه تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغات در گوگل

توسط وبتو و کسب اطلاعات بیشتر به منوی ” لیست هزینه و زمان ” مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.