مقالات آموزشی

روند نوشتن مقاله های سفید که باعث افزایش هرچه بیشتر علاقه مخاطبان شود

مفید بود؟

(الگو) چگونه مقاله های سفیدی را بنویسیم که مخاطبان واقعاً می خواهند آن ها را بخوانند ؟

همان طور که می دانید نوشتن یک مقاله سفید آنقدر ها هم کار ساده ای نیست. اگر قبلاً از شما خواسته شده که یک مقاله بنویسید حتما می دانید که این مورد بسیار ساده نیست  و اگر این اولین نمونه کار شماست حتما سوالات زیادی خواهید داشت، رایا مارکتینگ نیز در این خصوص به کمک شما آمده است.

مقاله های سفید مدون و پشتیبانی شده می توانند ابزاری بسیار قدرتمند جهت جلب اعتماد خوانندگان و حتی ایجاد اقتدار در برند شما باشند. با این وجود، اغلب بازاریابان این مقالات را با یک ذهنیت محدود رد می کنند، به همین خاطر محتوای غیر الهام گرفته ای ارائه خواهد شد.

اگر شما قصد دارید که با نحوه چگونگی شروع و نوشتن پروژه آشنا شوید این مطلب رایا مارکتینگ را از دست ندهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بنابراین در این مطلب شما یاد خواهید گرفت که:

 چه مواردی مقاله های سفید با کیفیت بالا را از ادعاهایی که در مراکز صنعتی رخ می دهد مستثنی می کند؟

 چگونه می توان برای مطالب طولانی مدت تحقیق و طرح را شروع کرد؟

 با استفاده از الگوی موجود بهترین روش جهت نوشتن مطالب را انتخاب کنید.

 همین طور به وضوح مشخص است که وقتی مطالعه و تحقیق را تمام کردید و با یک مشاوره 100٪ مبتنی بر تجربه در دنیای واقعی آماده خواهید بود که با اطمینان بیشتری کار را شروع کنید.

الگوی مقاله سفید

شما در این مطلب به دنبال اصول اصلی نوشتن مقاله های سفید و موثر هستید. اما در ابتدا باید مطمئن شوید که الگوی مقاله سفید (قالب Word) در دسترس شما قرار دارد و سپس  از آن استفاده کنید تا بتوانید تمام توصیه های موجود در این مطلب را انجام دهید.

 

مقاله سفید دقیقاً چیست؟

مقاله سفید در واقع همان طور ک در مطالب گذشته به آن پرداختیم یک سندی است که موضوع خاصی را استدلال می کند یا مشکلی را برای مخاطبانش حل می کند. اما در اصل منشا آن به عنوان اسناد رسمی دولتی شناخته شده است. بنابراین با توجه به این موارد شرکت ها، برند ها و موسسات غیرانتفاعی از هر نوع آن برای ایجاد اقتدار موضوعی خود از آن ها استفاده می کنند.

به گفته جغد پوردو:

معمولا، هدف از یک مقاله سفید این است که از آن بتوانید طرفداری کنید و توضیح دهید که یک موقعیت خاص می تواند بهترین راه برای رفتن باشد یا یک راه حل خاص برای حل یک مسئله خاص می تواند بهترین باشد. زمانی که از آن جهت اهداف تجاری استفاده شود، قادر است بر روند تصمیم گیری مشتریان فعلی و احتمالی تأثیر به سزایی بگذارد.

پیشنهاد می شود مقاله چگونه می توان یک مقاله سفید قانع کننده ایجاد کنیم؟ را نیز بخوانید.

آیا یک مقاله سفید واقعا بهترین قالب محتوا را دارد؟

قبل از این که شروع به کار کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که یک قالب متفاوت دیگری می تواند برای رسیدن به مخاطب و جذب آن و همین طور رسیدن به اهداف شما بهتر کار کند. به همین خاطر جهت کمک به تصمیم گیری شما در مورد این که آیا نوشتن مقاله سفید بهترین روش است؟ این نمودار را دنبال کنید:

ده نمونه از مقاله های سفید واقعی که شما می توانید جهت الهام گرفتن از آن دنبال کنید

سوالی که مطرح می شود این است که مقاله سفید معمولاً چه شکلی است؟ معمولاً آن ها به صورت PDF ارائه می شوند و تا حدی هم به گزارش الکترونیکی یا گزارش تحقیقاتی معمولی شباهت دارند.

در ادامه مثالی آورده شده است که در ادامه هم پیوند هایی به شما ارائه شده که نمونه های این مقاله در آن وجود دارد:

متحد کردن پیام های تجاری اول شخص

منابع بازاریابی LinkedIn (کتابخانه ای از مقالات سفید)

مسیر دسترسی به داده (IBM)

قهوه در آمریکا (Experian)

این شما نیستید که مصرف می کنید  (Vox Media)

مقاله سفید امنیتی Google (Google)

Apple ProRes (اپل)

استراتژی مارک آهنی White Papers (Ironclad)

DNA مارک (گروه منشور مقاله سفید)

Microsoft Azure Stack HCI (مایکروسافت)

مورد اول: درک آنچه در مورد آن می نویسید

مرحله اول این است که بگذارید بدانیم در مورد چه چیزی می نویسید که خود  شامل چندین مرحله است.

همین طور مشخص کنید که برای چه افرادی قصد نوشتن دارید. چه کسی قرار است مقاله سفید شما را بخواند؟ در حالت ایده آل،  اگر بخواهید در نظر داشته باشید که سازمان یا شرکت شما چه ایده ای داشته باشد و مخاطبان و مشتریان اهداف شما چه افرادی باشند.

رایا مارکتینگ یک راهنمای جامع تهیه کرده است که می تواند  در زمینه خدمات تولید محتوا به شما کمک کند.

مشکلاتی را که می توانید برای آن ها راه حل تهیه کنید را شناسایی کنید. پس از این که مخاطبان را شناسایی کردید، به این فکر کنید که چه نوع اطلاعاتی از آن ها نیاز دارید.

در مرحله دوم، شما همچنین می توانید محصولات یا خدمات خود را جهت رفع مشکل آن ها معرفی کنید.

می توانید مشکلات را با محصول معرفی شده خودتان هماهنگ کنید. زمانی که می دانید چه مشکلی را باید حل کنید، مسلما برای مقاله سفید خود هدف خواهید داشت.

بنابراین، چالش بعدی شما این است که تصمیم بگیرید کدام یک از اهداف را برای نوشتن انتخاب و آن را بنویسید  و از کدام زاویه شروع کنید.

با یک جلسه فکری ساده می توانید به این امر بسیار کمک کنید.

چند سوال جهت شروع به نوشتن

با پرسیدن چند سوال می توانید نوشتن را شروع کنید:

کدام یک از مشکلات در اولویت اصلی قرار دارند؟ در نظر داشته باشید که با موارد ضروری شروع می شود.

کدام یک از مشکلات را می توانم به کار خود مرتبط کنم؟ سازمان یا شرکت شما می خواهد به عنوان  یک مرجع در منطقه ای که شما تازه به آن وارد شده اید و شروع به کار کرده اید شناخته شود، یا این که شما یک محصول یا خدمات جدید ارائه می دهید و قصد دارید خودتان را به عنوان بهترین گزینه نشان دهید.

پس ایده هایی را پیدا کنید که بتواند اهداف شما را با اهداف مخاطبان خود همسو نماید.

در چه نوع مواردی متخصص هستیم؟ اگر شما در زمینه ای که برایتان آسان است و در آن شناخته شده اید، مسلما دانش یا تخصص عمیقی خواهید داشت پس یک مقاله سفید می تواند به تقویت این درک به شما بسیار کمک کند.

توصیه می کنم مطالب بعدی را مطالعه نمایید

رئوس مهم در مطالب خود را یادداشت کنید.

معمولاً محتوای مقالات سفید نسبتاً طولانی هستند. البته می توان گفت که همان روند رئوس مطالبی که برای یک بخش کوتاه تری مثل پست وبلاگ استفاده می شود در اینجا  نیز کاربرد خواهد داشت. اگر چه ممکن است لازم باشد که استفاده از آن در مقالات کمی طولانی تر و دقیق تر صورت بگیرد تا از این طریق بتوانید افکار خود را مدیریت نمایید.

طرح کلی موثردر مقاله سفید می بایست شامل موارد زیر باشد

عنوان: با یک نسخه کاری که موضوع شما را شرح می دهد شروع کنید این لینک . CoSchedule’s Headline  Analyzer Studio می تواندبه شما کمک کند.

یک خلاصه اجرایی: خلاصه محتوا تقریبا (حدود 200 کلمه) است که  در مورد موضوع مقاله سفید شما و توصیف آنچه خواهد بود، است.

پس به این فکر کنید که چرا کسی باید آنچه را که می خواهید بنویسید را بخواند.

مقدمه: تا حالا به ای فکر کرده اید که در مقدمه ی خود باید به کدام نکات بپردازید؟ اینها همان مواردی هستند که شما در متن مقاله ی سفید خود باید به آن بپردازید.

عنوان های فرعی بخش: مانند عنوان شما، البته این عناوین نیازی نیست که کاملا نهایی شوند، اما شما می بایست ایده های روشنی درباره آنچه که در هر بخش متن مقاله بحث خواهید کرد، داشته باشید.

اگر عنوان اصلی که انتخاب کرده اید در واقع اصلی ترین مشکلی است که شما می توانید آن را حل کنید، پس  هر عنوان فرعی را نیز یک عنوان فرعی در نظر بگیرید تا گامی در جهت حل آن مشکل بردارید.

اگر نیاز بود زیر هر عنوان فرعی، نقاط نشانه گذاری دیگری نیز اضافه نمایید تا دقیقاً آنچه را که درباره آن می نویسید روشن کند.

همیشه قبل از این که بخواهید در مورد آن بگویید، در ابتدا بدانید که چه چیزی را می خواهید و می خواهید  چه بگویید. بنابراین عناصر زیر را در نظر بگیرید:

نوارهای کناری: مقاله های سفید اغلب حاوی ستون های کناری یا  اطلاعات اضافی یا جداول داده می باشند، مثل یک مجله ای که می خوانید. در هر بخش، هر ایده ای در  نوار کناری احتمالی را که ممکن است داشته باشید را حتما لیست کنید. در واقع این مورد می تواند شامل هرنوع تحقیق یا داده ای باشد که شما باید آن را پیدا کنید.

تصاویر: آیا ایده یا داده هایی خواهید داشت که به بهترین شکل بصری آن ها را ارائه دهید؟

نتیجه گیری: خلاصه مطالب اصلی خود را می توانید در این بخش بیان کنید. در صورت مناسب بودن نتیجه گیری، ممکن است در اینجا نیز شما بخواهید فراخوانی جهت اقدام اضافه کنید.

در این قسمت ممکن است یک طرح کلی فرضی به نظر برسد.

پیشنهاد می شود مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و تولید محتوای خوب را نیز بخوانید.

تحقیقات اصلی خود را انجام دهید

به طور کلی این مرحله از سخت ترین مراحل است، اما به طور حتم می تواند یکی از ارزشمندترین نتایج را به دنبال داشته باشد. اگر به اطلاعاتی که در دسترس عموم است دسترسی داشته باشید، رقابت شما نیز این چنین خواهد شد. البته ناگفته نماند که تحقیقات اصلی که خودتان آن ها را تولید کرده اید، منحصراً قدرتمندتر خواهد بود.

در این بخش چند مزیت برای تحقیق اصلی وجود دارد

این شما و سازمان شما را به عنوان یک منبع معتبر تأسیس می کند.

اگر مقاله سفید شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی بسیار موثر جهت دسترسی دیگران به آن تبدیل شود، بسیار جالب و جلب توجه نخواهد بود؟

این موقعیت به شما چیزی را هدیه می دهد که هیچ کس دیگری آن را نخواهد داشت و این  مورد باعث می شود که مقاله ی سفید شما بسیار ارزشمندتر از آن چیزی شود که هرکسی قادر است در یک بعد از ظهر زیبا خود را با Google سرگرم کند و محتوای شما را بخواند. در مورد مخاطبان و صنعت خود بیشتر خواهید آموخت.

برای مثال در سال گذشته، ما از مخاطبان وبلاگ خود نظرسنجی انجام دادیم. که موفق شدیم یافته های خود را به یک پست وبلاگ 5000 کلمه ای تبدیل کنیم. این موارد به اندازه کافی طولانی بود که بتواند محتوای یک مقاله سفید را تکمیل کند، البته اگر تصمیم داشته باشیم آن را به عنوان یک مقاله منتشر کنیم. همچنین در مورد مخاطبان ما چیزهای زیادی به ما آموزش داد.

اگر زمان و منابع لازم را برای انجام مطالعه تحقیقاتی خود دارید، رایا مارکتینگ یک راهنمای خارق العاده برای شروع کار دارد.

گزارش های تحقیق را جستجو کنید

گزارش های تحقیقاتی صنعت می تواند یک پایه و اساس بسیار عالی جهت محتوای شما  آن هم با پشتیبانی داده ها ارائه نماید.

در اینجا برخی منابع بالقوه جهت بررسی وجود دارد:

فارستر

گارتنر

می توانید جستجوی سریع Google [YOUR INDUSTRY] شرکت تحقیقاتی خود را در Google انجام دهید.

این موارد می تواند اطلاعات و بینشی ایجاد کند که به شما در ساختن پرونده خود به طور موثر کمک می کند.

Wolfram Alpha  را مشاهده کنید.

Wolfram Alpha  خود  را “موتور دانش محاسباتی” معرفی می کند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که معنی آن چیست؟ در واقع این یک موتور جستجوی حقایق و داده ها با قابلیت محاسبه داخلی می باشد. به طور کلی یک ابزار بسیار قوی و قدرتمند جهت تحقیقات شما به حساب می آید. آن ها راهنماها و منابع زیادی جهت راهنمایی شما دارند.

سعی کنید از وب سایت های دولتی و معتبر استفاده کنید

بسته به صنعت و حیطه کاری شما، چندین وب سایت دولتی وجود دارد که می توانند برای تحقیقات شما مفید باشند. در بخش زیرین چند مورد قابل بررسی است:

اداره تجارت کوچک ایالات متحده

واقعیت یاب آمریکایی

اداره آمار کار

در حال حاضر، شما آماده قالب بندی و نوشتن این مقاله خواهید بود

تاکنون ما کارهای زیادی انجام داده ایم حتی بعضی از آن ها شامل مقدار اندکی نوشتن بود.

ولی با این حال بیشتر وقت خود را صرف آماده شدن جهت نوشتن کرده ایم.

نوشتن یک مقاله سفید همان طور که می دانید آسان نیست. زیرا شما در حال مشاهده و آماده سازی یک پروژه  هستید. اگر موضوع شما  صنعتی است و در مورد آن می خواهید بنویسید  ولی تخصص و تسلط کافی به موضوع ندارید، باید بدانید که آماده سازی شما در (طرح کلی ، تحقیق و کار با SME های داخلی یا مشتری) از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مقاله های سفید چگونه از نوشتن انواع دیگر مطالب متفاوت هستند؟

ما در ابتدا  به این موضوع پرداختیم، اما باز هم لازم است که تکرار کنیم. با توجه به شباهت هایی که وجود دارد، نوشتن یک مقاله سفید بسیار به نوشتن یک پست وبلاگ شباهت دارد، مطالعه موردی، گزارشات تحقیق، مثل لیست مواد غذایی نیست …که  شما متوجه خواهید شد.

مقالات سفید باید:

دارای لحن حرفه ای: این نوشتار رسمی و تقریباً به سبک آکادمیک نزدیک است.

دارای موضوع متمرکز: یک موضوع را انتخاب کنید و آن را کاملاً کاوش نمایید.

مبتنی بر واقعیت: ادعاهایی که تایید نشده اند متعلق به این بخش نیست.

پشتوانه کردن داده ها: شما اصلا مجبور نیستید که به ریاضیات علاقه مند باشید، اما باید بدانید که اعداد برای تقویت نوشتن شما چه کاری می توانند انجام دهند.

عنوان مناسب خود را بنویسید

عنوان شما اولین موردی است که مقاله ی سفید شما را به مخاطبان معرفی می کند. شما به طور کلی می خواهید عنوانی را بنویسید که بسیار واضح باشد و باعث شود مخاطبانتان بر روی آن ها کلیک کنند. با این حال، شما نمی خواهید از هر چیزی استفاده کنید که بیش از حد گاه به گاه تصور شود.

عنوان شما باید هر یک از موارد زیر را داشته باشد: 

عنوان شما باید سود واضحی برای خواننده رقم بزند: مثلا این که چرا آن ها باید اهمیت دهند؟ چه فایده ای دارد که آن ها می توانند از صفحه عنوان شما گذر کنند؟

حرفه ای: اگر محتوایی که برای وبلاگ یا رسانه های اجتماعی شما سرگرم کننده و عامیانه باشد، مقاله سفید کاملا برعکس آن است زیرا یک مقاله سفید باید لحنی حرفه ای داشته باشد و به خودی خود نیازی به بی روح بودن ندارد، پس در این بخش از بهترین قضاوت خود استفاده کنید.

می توانید برای خواننده خود انتظارات واقع بینانه ای تعیین کنید: مثلا اگر عنوان شما در رابطه با این موضوع باشد: “شرکت های حمل و نقل می توانند ده راه حل برای حمل و نقل سریع تری به شما تحویل دهند” ، پس بهتر است در مورد هر ده تاکتیک به جزئیات آن بپردازید. شاید هم تعجب کنید که چند “مقاله سفید” پاراگرافی از متن را که با تصاویر احاطه می کنند و این کار را هم بسیار خوب می نامند.

بیایید به پنج عنوان فرضیه ای نگاهی بیندازیم که شما قادر هستید آن را دنبال کنید:

 چگونه شرکت های SaaS می توانند در حدود 53٪ از مشتریان را در سال 2017 بیشتر جذب کنند؟

 چرا برای تیم های بازاریابی تقویم های محتوایی بسیار مهم هستند؟

  راه حل که مشاغل کوچک قادر هستند با استفاده از آن با شرکت های سازمانی رقابت کنند.

 چرا بایستی شرکت ها از مدیریت پروژه چابک استفاده نمایند؟

 سازمان های غیر انتفاعی چگونه می توانند جمع آوری کمک مالی بهتری انجام دهند؟

نمونه های که در بالا به آن اشاره خیلی خلاق نیستند، اما همه آن ها حداقل یکی از موارد زیر را می تواند پشتیبانی کند:

 سود واضح

 فعل استات یا عمل

 لحنی حرفه ای

آنچه یک عنوان باید شامل شود.

نوشتن مقدمه

مقدمه شما باید مخاطبان خود را به سرعت جذب کند به طور کلی باید حاوی نکات اصلی باشد که مابقی سند شما را پوشش دهد.

در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که باید پوشش دهد:

به مشکلی که قرار است مقاله ی شما به حل کردن آن بپردازد را بیان کنید. جهت ایجاد فوریت های اضافی، می بایست پیامد های عدم اقدام را نیز مورد بررسی قرار دهید.

به خلاصه کردن نکات کلیدی که مقاله ی شما را پوشش می دهد بپردازید. بنابراین یک نمای کلی از آنچه که خوانندگان از ابتدا تا انتها می توانند از آن انتظار داشته باشند را ارائه نمایید.

درباره فواید مطالعه  کردن مقاله ی به طور مفصل توضیح دهید تا خواننده بداند بعد از خواندن محتوای شما قادر است  چه کارهایی انجام دهد.

نوشتن هر بخش

وقتی که توانستید با معرفی خود و عنوان، توجه خواننده را جلب کنید ولی باز هم می خواهید آن را حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که هر بخشی که در توضیح عنوان به آن پرداخته اید را ارائه دهید.

وقتی که در حال نوشتن یک بخش بسیار طولانی هستید، امکان دارد مبحث خود را گم کنید و ارتباط بین پاراگراف ها را از دست بدهید. به همین خاطر بهتر است پایبندی به طرح کلی را حفظ کنید زیرا بسیار مهم است و امیدواریم که زمانی را به آن اختصاص دهید.

شما با تحقیق کامل و ارائه طرح کلی قوی می توانید نوشتن واقعی را به صورت نمایی برای خودتان بسیار آسان کنید.

حال بیایید یک طرح کلی فرضی را با هم بررسی کنیم:

نحوه انتخاب کردن دامپزشک

 گزینه هایی را در منطقه خود پیدا کنید.

 درباره هر کدام تحقیق کنید.

 تماس بگیرید.

(الگو ) بهترین راه جهت سازماندهی با تحریریه بازاریابی محتوا 

اگر بخواهیم در مورد این بخش بنویسیم، بهتر است  با پاراگرافی درباره اهمیت انتخاب یک دامپزشک خوب شروع  کنیم و پس از آن  می توانیم هر یک یا دو پاراگراف (یا بیشتر)  را به زیر بخش های اختصاصی مرتبط با همان پاراگراف ارائه دهیم.

پیروی کردن از این دستور موجب می شود که نوشتار محتوای مقاله ی شما به خوبی به صورت یک ترتیب منطقی از یک نقطه به نقطه دیگر جریان یابد.

می توانید به هنگام نوشتن هر بخش، از لیست های نشانه گذاری یا شماره  استفاده کنید زیرا متن را ساده تر می کند. مثلا:

 در مورد موضوع شما این یک نکته بینشی است.

 در اینجا داده های جالب دیگری نیز وجود دارد.

 آنقدر ادامه دهید تا این که در هر بخش از یک طرح اصلی خود کار کنید.

 ویرایش کنید. ویرایش کنید. ویرایش کنید.

اولین پیش نویس شما نمی تواند یک سند بزرگ مثل این باشد، بنابراین بسیار مهم است که یک فرایند ویرایش خواندن صورت بگیرد و اگر هم سازمان یا شرکت شما یک نویسنده یا ویراستار دیگری هم دارد می توانید با یکدیگر همکاری کنید تا پیش نویس خود را ویرایش و کامل کنید.

یک فرایند ویرایش تنظیم نمایید

بایستی مطلع باشید که کدام ویرایشگر زودتر از موعد به شما کمک خواهد کرد تا یک روند مشخص را توسعه دهید. طبق تجربه رایا مارکتینگ، ساده ترین راه جهت استفاده از ویرایشگر در Microsoft Word یا  Google Docs است.

روند ویرایش خود را ایجاد کنید.

اگر به ویرایشگر دسترسی نداشتید و حتی اگر هم این امکان را داشته باشید پیشنهاد دیگری که می تواند به شما بسیار کمک کند استفاده از ابزارهایی مانند گرامرلی و همینگوی  می باشد.

ویرایش برای محتوا ، نه فقط برای دستور زبان

زمانی که یک مقاله سفید (یا هر چیز دیگر) را  ویرایش می کنید بسیار مهم است که برای محتوا هم ویرایش کنید و نه فقط به املا و دستور زبان آن توجه داشته باشید.

این مورد شامل پرسیدن سوالات زیر است:

آیا این محتوا ممکن است به تمام سوالاتی که مخاطبان داشته باشند پاسخ دهد؟ پس اگر مورد مهمی جا افتاده است، آن را برای نویسنده یادداشت و ارسال کنید.

آیا در واقع همه چیز دقیق و منظم است؟  پس دوباره آمار، حقایق و منابع را بررسی کنید.

درک مطلب محتوای شما چقدر آسان است؟ ممکن است مخاطب شما درک دقیقی از زبان یا اصطلاحات مختلف نداشته باشد پس آن را یادداشت کنید و گزینه های دیگری هم برای آن در نظر بگیرید. این مورد را می توان به راحتی  با یک جستجوی ساده در Thesaurus.com اصلاح نمود.

البته این موارد به این معنا نیست که تصحیح اشتباهات دستوری و املایی مهم نیستند. ولی با این حال، اطمینان داشتن از کیفیت اطلاعات شما نیز به همان اندازه بسیار مهم می باشد.

چگونه مقاله سفید خود را قالب بندی کنیم؟

اگر به حد کافی خوش شانس باشید که در تیم خود یک طراح داشته باشید، آن ها طراحی و قالب بندی را احتمالا برای شما انجام خواهند داد. اما با این وجود  اگر فقط خودتان هستید ، باز هم  نگران نباشید! به همین خاطر در این مطلب الگوی مقاله ی سفید به صورت رایگان را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

در این قسمت نحوه ویرایش و استفاده از آن برای شما کاملا مفید و کارآمد است. پس بیایید با پر کردن صفحه عنوان خود شروع کنید؛

به نظر می رسد به این صورت باشد:

صفحه عنوان برای الگوی مقاله سفید

سعی کنید به اندازه کافی ساده باشد.

در مرحله ی بعدی دستورالعمل های موجود در الگو را جهت تکمیل کردن هر بخش از محتوا دنبال کنید:

بخش معرفی الگوی مقاله ی سفید

در این مرحله ممکن است بخواهید ظاهر هدرها و فونت های خود را تنظیم نمایید. انجام دادن این کار با Microsoft Word  بسیار آسان و راحت است. در این بخش تمام کاری که بایستی شما انجام دهید فقط ویرایش سبک های مورد نظر شما است. مواردی که نیاز به تنظیم است را انتخاب کنید و کلیک راست کنید و سبک های مورد نظر را پیدا کنید.

بیایید با حالت نرمال شروع کنیم:

قالب بندی سر صفحه های خود در Microsoft Word.

سپس روی اصلاح کلیک کنید

حال می توانید متن پاراگراف استاندارد خود را تغییر دهید

اصلاح سبک

اگر قصد دارید سبک های عنوان 1 ، 2 و 3 خود را تغییر دهید ، همین روند را دنبال نمایید.

بازگشت به بالا

تحویل برای طراحی

تا وقتی که شما یک طراح ماهر نباشید، بهترین راه حل این است که حداقل یک طراح برای مقاله ی خود داشته باشید تا گرافیک آن را ایجاد نماید. اگر چه این طراح به راهنمایی های شما نیاز خواهد داشت، بنابراین کار شما هنوز کامل نشده است.

چگونه  می توان به طراحان جهت تصویر را ارائه دهیم؟

به هنگام نوشتن، به این فکر کنید که چه نوع تصویری را می خواهید در محتوای مقاله قرار دهید.

بنابراین در سند خود می توانید یادداشت هایی را  بنویسید که حاوی اطلاعات زیر باشد:

سربرگ  GRAPHIC: جهت عنوان گرافیکی خود می توانید یک عنوان کوتاه ارائه دهید.

 کپی گرافیکی: شامل نسخه تشریحی

 داده های گرافیکی: شامل اعداد ، آمار ، معیارها، درصد  و موارد دیگر

 یادداشت های گرافیکی: افکار یا جهت تصویر دیگری را برای طراح خود بیفزایید.

این موارد می تواند کافی باشد تا طراح شما بتواند ایده ای را جهت ایجاد آنچه می خواهید ارائه دهد.

یک ستونی در مقابل طرح بندی دو ستونی 

اگر مقاله ی شما بسیار  طولانی است، ممکن است بخواهید یک طرح دو ستونی در آن قرار دهید. در واقع این مورد به این دلیل است که طول خط کوتاه تر، خواندن آن ها بسیار آسان تر خواهد بود.  اگر طراح شما بسیار حرفه ای باشد، می تواند با یک ظاهر یک طرح چند ستونی خلاقیت به خرج دهد.

این مثال را از LinkedIn بررسی کنید  (ثبت نام از طریق ایمیل لازم است)

تغییر ستون ها در Word

اگر هم به تنهایی کار می کنید، می توانم بگویم که الگوی شما به راحتی به یک طرح دو ستونی تبدیل می شود. متن خود را گویا و جذاب کنید،  سربرگ  Layout را پیدا کرده و یکی یا دو ستون بودن محتوا را انتخاب کنید.

تبلیغ مقاله سفید شما

شما یک محتوایی در قالب مقاله ی خود قرار داده اید. حال، چگونه می توانید افراد را وادار کنید که آن را بخوانند؟ پاسخ  به این سوال این است که با یک طرح تبلیغات جامع می توانید این کار را انجام دهید.

تصمیم بگیرید که مقاله ی خود را در کجا ثبت می کنید

اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که مقاله سفید شما باید در کجا قرار بگیرد. آیا در نظر دارید آن را در وب سایت خود درج کنید؟ یا  در صفحه وبلاگ یا صفحه فرود ؟

برای هر کدام از این موارد نکات مثبت و منفی وجود دارد. بیایید به جزییات هر کدام بپردازیم:

Landing Page: برای میزبانی مقاله ی سفید شما صفحات فرود در یک صفحه  آن هم با طراحی جذاب که برای تبدیل بهینه شده است، کاملا مناسب هستند. شما می توانید به راحتی صفحات فرود را با ابزار هایی چون  Unbounce ، Lead Pages  یا Instapage ایجاد نمایید.

پست های وبلاگ: این  گزینه  خیلی ساده و سریع  است. البته پست های وبلاگ به شما این فرصتی را می دهد که زمینه مقاله سفید خود را فراهم نمایید. از طرفی هم  حضور مقاله ی شما در صفحه اصلی وبلاگ می تواند دید بیشتری به آن دهد.

صفحات وب سایت: کتابخانه های منابع می تواند نقطه قوت جهت قرار دادن مقالات سفید باشد.

ایجاد چیزی مشابه با کتابخانه منابع MailChimp را در نظر بگیرید.

البته می توان رویکرد های ذکر شده را  نیز با هم ترکیب کرد. برای مثال، می توان برای مقاله ی خود یک صفحه فرود ایجاد کنید و سپس در یک پست وبلاگ به آن پیوند دهید و بعد از آن  سند واقعی را در کتابخانه منابع خود درج کنید. این مورد می تواند یکی از حداکثر قرار گرفتن در کار سخت شما به شمار بیاید.

از لیست ایمیل خود استفاده کنید

اگر لیست صندوق ورودی ایمیل شما از متخصصانی تشکیل شده است که به نوع تحقیق در مقاله ی شما علاقه مند هستند می توانید مقاله ی خودتان را برای آن ها ارسال کنید.

موارد زیر را در نظر داشته باشید:

به لحن گفتاری حرفه ای پایبند باشید زیرا شما می خواهید معتبر و قابل اطمینان به نظر برسید.

روی مقادیر گیرنده ی ایمیل خود تمرکز داشته باشید.

لینک پیوند را در پایین تمامی ایمیل های که ارسال می کنید قرار دهید. اگر هم خبرنامه های ایمیلی ارسال می کنید حتما بخشی را برای مقاله سفید خود در نظر داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.