مقالات آموزشی

آشنایی با هزینه طراحی لوگو، یک سرمایه گذاری بلند مدت برای ادامه کسب و کارمان

مفید بود؟

شاید نخستین چیزی که پس از تصمیم گیری برای طراحی لوگو به ذهن صاحبان کسب و کار می رسد، هزینه طراحی لوگو  است. همان¬گونه که می دانید لوگو یکی از اساسی¬ترین و حائز اهمیت ترین بخش¬های هویت برندهای گوناگون به شمار آمده و نخستین عنصری است که توجه مشتریان بالقوه را به برند و کسب و کار مربوطه جلب می نماید. همین امر موجب شده است که طراحی لوگو به ویژه برای برندهایی که به دنبال پیشی گرفتن از رقبای خود هستند، به موضوعی بسیار تاثیرگذار و حیاتی تبدیل گردد.

بازار رقابتی امروز

بازار رقابتی امروز به گونه ای است که کوچک ترین کوتاهی و تقصیری میتواند جایگاه برندهای مختلف را از عرش به فرش کشیده و آنان را به دست فراموشی بسپارد. این در حالی است که کوچک ترین اقدام مثبتی نیز میتواند یک برند را به اوج معروفیت و محبوبیت برساند. طراحی لوگو از جمله مهم ترین عواملی است که موفقیت یک برند را تضمین میکند. در این میان هزینه طراحی لوگو نیز اگرچه در مقایسه با بازدهی آن بسیار اندک است، اما یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب شده که جاودانگی یک کسب و کار در اذهان را به دنبال خواهد داشت.

 

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق عمل کرده و در میان رقیبان سر سختتان بدرخشید، استخدام یک طراح لوگوی حرفه ای یا کار با یک شرکت طراحی لوگوی حرفه ای میتواند محکم ترین گامی باشد که در این زمینه برداشته اید. طراحی لوگو صورت گرفته توسط این افراد فوق حرفه ای و شرکت های بزرگ موجب می شود که شما با اطمینان خاطر به انجام سایر امور به منظور پیشرفت کسب و کار خود بپردازید. چرا که از تمایز و منحصر به فرد بودن لوگوی دریافتی اطمینان داشته و خیالتان از بابت این که شعار برندتان در عین سادگی و رسایی به مشتریان رسیده است، راحت می باشد.

     هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

هزینه طراحی لوگو یا به عبارت دیگر تعرفه طراحی لوگو 99 هزینه ثابتی نبوده و با توجه به لوگوی درخواستی شما متفاوت است. اما به طو کلی می¬توان گفت که این هزینه در داخل کشور از 5 هزار تومان شروع شده و حتی تا 60 میلیون تومان نیز ادامه دارد. این در حالی است که هزینه طراحی لوگو در خارج از کشور بین 10 دلار تا 100 هزار دلار تخمین زده شده است. آن چه ما به التفاوت این هزینه¬ها را تعیین می کند، سطح حرفه¬ای بودن طراحان است. در ادامه به معرفی گروه¬های مختلف طراحان و قیمت طراحی لوگو آرم و نشانه توسط آن ها خواهیم پرداخت.

  • Logo Design

 هزینه طراحی لوگو با استفاده از سایت های دارای قالب طراحی لوگو آماده

اگر به دنبال پرداخت کمترین هزینه ممکن برای طراحی لوگو هستید، وب سایت های طراحی لوگو آنلاین بهترین پیشنهاد برای شما هستند. این دسته از شرکت ها با ارائه آنلاین قالب هایی با قابلیت ویرایش محدود هزینه کمی را از شما دریافت می نمایند. گفتنی است که شرکت های مذکور چندین هزار قالب آماده طراحی لوگو دارند که حتی امکان دانلود رایگان بسیاری از آن ها برای شما میسر می باشد.

  هزینه طراحی لوگو توسط افراد فریلنسر آماتور

گروه بعدی از افرادی که می توانید طراحی لوگوی مورد نظر خود را به آن ها بسپارید، افراد فریلنسر آماتور هستند. این دسته از افراد غالبا آشنایی چندانی با طراحی لوگو نداشته و صاحب دانش و تخصص زیادی در این زمینه نیستند. این گروه از افراد غالبا از سایت های دارای قالب آماده استفاده نموده و یا بانک های قالب لوگو و یا لوگوی سایر کمپانی ها را به کار می گیرند و پس از تغییرات بسیار جزیی آن را در اختیار شما قرار می دهند.

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، فریلنسرهای آماتور آشنایی زیادی با این حوزه ندارند. از همین رو هزینه طراحی لوگو توسط این افراد بسیار ناچیز می باشد. اگر شما هم تمایل چندانی به پرداخت هزینه های قابل توجه برای طراحی لوگو ندارید، این افراد گزینه های مناسبی برای انجام کارتان هستند.

   هزینه طراحی لوگو توسط افراد فریلنسر نیمه حرفه‌ای

افرادی که از آن¬ها تحت عنوان افراد فریلنسر حرفه ای یاد می شود، گروهی از افراد هستند که در زمینه طراحی لوگو دانش محدودی دارند. این افراد غالبا از طرح های از پیش طراحی شده ایده گرفته و پس از انجام تغییرات قابل توجهی لوگوی درخواستی شما را تحویل می دهند. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که افراد فریلنسر نیمه حرفهای با فریلنسرهای آماتور چه تفاوتی دارند؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که فریلنسرهای نیمه حرفه ای در مقایسه با نوع آماتور خود دارای علم بیشتری در زمینه طراحی لوگو بوده و در انجام این کار تا حدودی خلاقیت و نوآوری خود را مورد استفاده قرار می دهند.
هزینه طراحی لوگو توسط فریلنسرهای نیمه حرفه ای در مقایسه با فریلنسرهای آماتور اندکی بیشتر می باشد. اساسی ترین ایرادی که به کار این دسته از افراد وارد است، این است که کار آن ها نیز تا حدودی برگرفته از طرح های دیگران بوده و به طور کامل نتیجه خلاقیت خودشان نیست.

علاوه بر این، طرح های نهایی ارائه شده توسط این افراد از نظر ساختار مهندسی نیز دارای نقاط ضعف قابل توجهی هستند. اصلی ترین دلیل دریافت هزینه طراحی لوگو کم توسط این گروه از طراحان همین ایرادات و معایب است.

 

    هزینه طراحی لوگو توسط گروه ها و تیم های آماتور

اصلی  ترین تفاوتی که میان تیم های طراحی لوگو آماتور و افراد آماتور و فریلنسرهای نیمه حرفه ای وجود دارد، این است که این تیم ها به منظور انجام وظیفه طراحی لوگو از خرد جمعی استفاده می نمایند. این در حالی است که اصول طراحی لوگو توسط تیم های آماتور دقیقا مشابه اصول به کار گرفته شده توسط افراد آماتور و نیمه حرفه ای است. چرا که طرح های ارائه شده به وسیله این گروه‌ها نیز برگرفته از طرح های پیشین بوده و میزان خلاقیت و نوآوری استفاده شده در تهیه آن¬ها بسیار ناچیز است.
هزینه طراحی لوگو دریافتی توسط این تیم¬ها اگر چه در مقایسه با گروه های پیشین بیشتر است، اما در کل هزینه چندان زیاد و قابل توجهی نیست.

    هزینه طراحی لوگو توسط تیم ها و شرکت های تبلیغاتی متوسط

شرکت ها تبلیغاتی فعال در زمینه طراحی لوگو به منظور انجام طراحی های درست و تاثیرگذار گرافیست ها و طراحان با تجربه ای را به کار گرفته و بدین ترتیب در زمینه کاری خود موفق تر عمل می کنند. طراحان و گرافیست های حاضر در این شرکت ها با اصول تبلیغاتی مناسب به منظور تهیه یک لوگوی مناسب تا حدود زیادی آشنایی دارند. این افراد اگر چه ممکن است تجربه انجام پروژه های زیادی را در کارنامه خود نداشته باشند، اما کیفیت کاری آنها در مقایسه با گروه های پیشین بسیار بهتر بوده و از همین رو هزینه طراحی لوگو درخواست شده توسط آن ها بیشتر است.
بیشتر بودن هزینه طراحی لوگو دریافتی تیم ها و شرکت های تبلیغاتی متوسط به دلیل کیفیت، زیبایی و خلاقیت به کار گرفته شده در طرح¬های ارائه شده توسط آن ها است.

   هزینه طراحی لوگو توسط افراد حرفه ای و مشهور

طراحی های صورت گرفته توسط افراد مشهور اگرچه زیبایی و کیفیت چشمگیری را برای شما به ارمغان می آورد، اما مستلزم پرداخت هزینه طراحی لوگو بالایی است. یکی از مهم ترین معایب مربوط به طراحی های انجام شده توسط افراد حرفه ای و مشهور این است که ایده و خلاقیت به کار گرفته شده در تهیه این لوگوها انفرادی بوده و نتیجه خرد جمعی نیست. اما در حالت کلی طرح نهایی با طرح های ارائه شده توسط سایر گروه¬های فوق الذکر اختلافات بسیار چشمگیری دارد.

  • طراحی لوگو و برندینگ، گامی مهم در راستای ماندگاری!

   هزینه طراحی لوگو توسط آژانس‌های خلق برند و طراحان حرفه ای

این دسته از آژانس ها نسبت به عناصر بصری دارای دید کاملی هستند. این گروه ها پیش از شروع طراحی لوگوی مورد نظر به مطالعات بسیاری پرداخته و با بهره گیری از تجربیات گروه و ایده های تیمی به طراحی لوگو می پردازند. جالب است بدانید که هزینه طراحی لوگو توسط این تیم ها به نسبت هزینه های دریافتی توسط افراد مشهور و حرفه ای کمتر و در مقایسه با سایر گروه ها تا حدودی بیشتر است.

وبتو ، پیشنهادی طلایی برای آنان که خاص هستند!

جالب است بدانید که رایا مارکتینگ مفتخر است که با به کارگیری بیش از 11000 گرافیست با تجربه هزینه طراحی لوگو را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. یکی از اصلی ترین مواردی که در کنار ارتقای کیفیت موجب کاهش چشمگیر هزینه های دریافتی توسط رایا مارکتینگ شده است، استفاده از به روزترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها در زمینه طراحی لوگو است. اگر می خواهید در کسب و کار خود بدرخشید، رایا مارکتینگ را به عنوان پیشنهادی ویژه از ما بپذیرید.

 

 

سوالات متداول

  • تعرفه طراحی لوگو در سال 99 چقدر است؟

    هزینه طراحی لوگو یا به عبارت دیگر تعرفه طراحی لوگو 99 هزینه ثابتی نبوده و با توجه به لوگوی درخواستی شما متفاوت است. اما به طو کلی می‌توان گفت که این هزینه در داخل کشور از 5 هزار تومان شروع شده و حتی تا 60 میلیون تومان نیز ادامه دارد. این در حالی است که هزینه طراحی لوگو در خارج از کشور بین 10 دلار تا 100 هزار دلار تخمین زده شده است. آن چه ما به التفاوت این هزینه‌ها را تعیین می‌کند، سطح حرفه‌ای بودن طراحان است.

  • هزینه طراحی لوگو توسط تیم‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی متوسط چقدر است؟

    شرکت‌ها تبلیغاتی فعال در زمینه طراحی لوگو به منظور انجام طراحی‌های درست و تاثیرگذار گرافیست‌ها و طراحان با تجربه‌ای را به کار گرفته و بدین‌ترتیب در زمینه کاری خود موفق تر عمل می‌کنند. طراحان و گرافیست‌های حاضر در این شرکت‌ها با اصول تبلیغاتی مناسب به منظور تهیه یک لوگوی مناسب تا حدود زیادی آشنایی دارند. این افراد اگر چه ممکن است تجربه انجام پروژه¬های زیادی را در کارنامه خود نداشته باشند، اما کیفیت کاری آن¬ها در مقایسه با گروه¬های پیشین بسیار بهتر بوده و از همین رو هزینه طراحی لوگو درخواست شده توسط آن‌ها بیشتر است. بیشتر بودن هزینه طراحی لوگو دریافتی تیم‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی متوسط به دلیل کیفیت، زیبایی و خلاقیت به کار گرفته شده در طرح‌های ارائه شده توسط آن‌ها است.

  • هزینه طراحی لوگو توسط آژانس‌های خلق برند و طراحان حرفه‌ای چقدر است؟

    این دسته از آژانس‌ها نسبت به عناصر بصری دارای دید کاملی هستند. این گروه‌ها پیش از شروع طراحی لوگوی مورد نظر به مطالعات بسیاری پرداخته و با بهره‌گیری از تجربیات گروه و ایده‌های تیمی به طراحی لوگو می‌پردازند. جالب است بدانید که هزینه طراحی لوگو توسط این تیم‌ها به نسبت هزینه‌های دریافتی توسط افراد مشهور و حرفه‌ای کمتر و در مقایسه با سایر گروه‌ها تا حدودی بیشتر است

  • بهترین گزینه برای طراحی لوگو کدام است؟

    جالب است بدانید که رایا مارکتینگ مفتخر است که با به کارگیری بیش از 11000 گرافیست با تجربه هزینه طراحی لوگو را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. یکی از اصلی¬ترین مواردی که در کنار ارتقای کیفیت موجب کاهش چشمگیر هزینه¬های دریافتی توسط رایا مارکتینگ شده است، استفاده از به روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در زمینه طراحی لوگو است. اگر می‌خواهید در کسب و کار خود بدرخشید، رایا مارکتینگ را به عنوان پیشنهادی ویژه از ما بپذیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.