مقالات آموزشی

چگونگی بیان اصطلاح تعرفه تبلیغات اینترنتی

مفید بود؟

امروزه شاهد پیشرفت در دنیای اینترنت و گستردگی آن در تمام دنیا هستیم. حال می توانیم از این فناوری به صورت هدفمند و تاثیرگذار در فروش محصولات و ارائه خدمات به صورت حرفه ای و جذاب برای جلب مشتریان استفاده های کاربردی داشته باشیم. از این رو انواع تبلیغات (تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در گوگل) به شیوه های مختلف اینترنتی با اهداف مشخص وجود دارد.

از مهمترین اهداف تبلیغات اینترنتی یا همان تبلیغات آنلاین می توان فروش محصولات و معرفی برند کالا برای ارائه به مخاطبان و مشتریان و همچنین از نظر هزینه برای شرکت هایی که محصولات خود را از طریق اینترنت به مشتریان خود معرفی می کنند در نظر گرفت.

 

هرچه تبلیغات با کیفیت تر باشد شرایط مطلوب تری را در فروش محصولات و معرفی برند مربوطه رقم خواهد زد. بر این اساس ما به برخی از این تبلیغات اینترنتی که شامل تعرفه هایی می باشد اشاراتی خواهیم کرد.

از جمله: تعرفه تبلیغات بنری در سایت،  تعرفه تبلیغات در شبکه های اجتماعی، قیمت کمپین تبلیغاتی، تعرفه تبلیغات در سایت تابناک، تعرفه تبلیغات در سایت ورزش 3، تعرفه تبلیغات در دیجی کالا، تعرفه  تبلیغات در اینستاگرام(Instagram) و قیمت انواع تبلیغات …که این تبلیغات  شامل تعرفه تبلیغات اینترنتی متفاوتی میباشد.

 

حال با تعرفه تبلیغاتی اینترنتی از جمله هزینه تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغ در گوگل و چگونگی ارائه آن برای جلب رضایت مشتریان، و ویژگی هایی که یک تعرفه تبلیغات اینترنتی  مطلوب و مناسب برای جذب افراد بیشتر و ماندگار خواهد داشت آشنا می شویم.

تعرفه تبلیغات اینترنتی یعنی چه؟

تبلیغات به مشتری کمک میکند که در انتخاب محصول با شناخت و آگاهی بیشتری تصمیم گیری کند و راه را برای بیان تفاوت بین محصولات و خدمات و برند های مطرح در تعریف کیفیت کالاها برای مشتریان، آسان می سازد. بر این اساس مشتریان بر حسب بودجه و نیازی که دارند میتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را با در نظر گرفتن تعرفه تبلیغات اینترنتی انتخاب کنند.

 برند های پیشتاز میدانند که امروزه در تبلیغاتشان برای معرفی محصول خود باید صداقت داشته باشند و تعرفه های مشخص و به صرفه برای جذب مشتریان بیشتر ارائه دهند، در غیر این صورت در بین مشتریان و افراد بی اعتمادی و بی ارزش بودن برند را ایجاد میکنند.

بنابراین برای رقابت در بازار کسب و کار در بین رقبای کاری خود و ارائه محصول، با کیفیت عالی برای توسعه بخشیدن به ویژگی محصولاتشان از طریق تبلیغات واقعی با تعرفه تبلیغات اینترنتی ارزان و معقول به معرفی کالا و خدمات خود توسط برخی از شرکت های تبلیغاتی مانند رایا مارکتینگ که در خصوص این فرآیند نقش مطلوبی را ایفا کرده است برای برند سازی و شناخته شدن کالای خود کمک میگیرند.

 

 

نقش تبلیغات در رشد اقتصادی

امروزه دنیای تبلیغات نقش بسزایی در رشد اقتصادی جوامع بازی می کند. بر این موضوع واقف هستیم که صنعت تبلیغات زنده و پویاست، که به دلیل ترویج آگاهی و معرفی کالا و خدمات برروی خرید و فروش محصولات اثر میگذارد که مستلزم تعرفه تبلیغات اینترنتی مشخص و جلب رضایت مشتری را دارا است. با توجه به محصول در بازار کسب و کار، نوع تعرفه تبلیغات اینترنتی  و قیمت انواع تبلیغات متغیر خواهد بود. واین به نوع محصول و میزان بودجه بندی برند مورد نظر در این زمینه بستگی دارد.

برای بعضی از برندهای کوچک، تبلیغات ممکن است فصلی و یا گاه گاه با توجه به بودجه آن شرکت، در بخشی از روزنامه ها و مجلات محلی به صورت جزئی و  کوچک باشد. اما با در نظر نگرفتن کوچک یا بزرگی شرکتها ، برندهای تبلیغاتی موفق اثر بسیاری در مطرح شدن محصول در بازارهای کسب و کار برای صاحبان کالا و خدمات ایجاد می کند که شامل تعرفه تبلیغات اینترنتی متفاوت که بستگی به نوع تبلیغات دارد خواهد داشت.

حال به تعدادی محدود، از انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی و برخی سایتهای تبلیغات اینترنتی که مورد توجه اکثر مردم به دلیل دسترسی آسان تر بدون محدودیت ها هست اشاره میکنیم و برخی دیگر از شبکه ها هستند که با در نظر گرفتن شرایط کشورمان استفاده از آنها امری دشوار است. این شبکه های اینترنتی مثل فیسبوک (facebook)، یوتیوب (youtube)…است.

1. تبلیغات در اینستاگرام :

اینستاگرام از برنامه های اینترنتی پربازدید کننده و پرطرفدار دربین شبکه های اجتماعی است که مورد استقبال زیادی در دنیای اینترنت است، که برآورد هزینه آن بسیار دشوار میباشد. چون تعرفه های خاصی برای این شبکه اجتماعی نمیتوان در نظر گرفت، زیرا تبلیغات در این صفحات توسط افرادی که اینفلوئنسر نام دارند با قیمت گذاری ها و تعرفه های بالا انجام میشود و توسط افرادی که اطلاع از قیمتهای تعرفه تبلیغات اینترنتی دراین شبکه اجتماعی ندارند بسیار متفاوت میباشد.

و این شرایط را ایجاد کرده است که پیش بینی دقیقی از قیمت تعرفه ها برای کسب و کار در این برنامه اجتماعی بدست نیاید. و همچنین کشورهای دیگر دنیا نیز با این مشکل روبرو هستند، که برخی از کارشناسان توانستند بر اساس یک سری از مشاهدات خود تخمین هایی را در نظر بگیرند تا برای افرادی که میخواهند در این شبکه ها برای محصولات خود تبلیغات داشته باشند تا حدودی آگاهی بدست بیاورند.

2. تبلیغات در دیجی کالا:

دیجی کالا یکی از جمله موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی جدید است که در یک دهه اخیر فعالیت خود را در زمینه فروش اینترنتی به صورت گام به گام، پله های ترقی را پیموده است و  موفقیت ترین فروشنده اینترنتی به صورت خرده فروشی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است که تعرفه تبلیغات اینترنتی تعریف شده ای را مختص به خود طبق تعرفه تبلیغات اینترنتی در نظر گرفته است.

3.تبلیغات موبایلی و برخی از شبکه های اجتماعی:

یکی دیگر از راه های تبلیغات در اینترنت، تبلیغات موبایلی در شبکه های اجتماعی  گروهی مثل تلگرام و یا واتساپ هست که در دنیای امروز میان مردم جامعه از استقبال ویژه ای برخوردار گشته و کسب و کار های زیادی در این شبکه های اجتماعی از طریق تلفن همراه راه اندازی شده است و فروشنده ها از همین طریق مشتریان زیادی را جذب بازار کار خود کرده اند که این روش نیز تعرفه تبلیغات اینترنتی خاص و زیادی ندارد.

 و تقریبا می شود گفت که در برخی از گروه ها رایگان ارائه می شود و فروشنده درصدی از فروش خود را بابت هزینه تبلیغات در این گروه ها برای ادمین های این شبکه ها در نظر میگیرد و این امر به صورت توافقی هست و تعرفه تبلیغات اینترنتی خاصی را در شرایط کنونی به خود اختصاص نداده است که در حال حاضر مورد بحث ما نیز نمی باشد. حال برخی از ویژگی هایی که تعرفه تبلیغات اینترنتی میتواند در فروش محصولات و ارائه خدمات برای صاحبان کسب وکار در اینترنت داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر از هزینه های مورد نظر بیان می کنیم. باید بدانید که این تعرفه ها به صورت درصدی محاسبه میشود و از نظر مالی هم به نفع فروشنده محصول هست و هم به نفع خریدار. زیرا می توان برنامه ریزی های مالی مناسب برای ارائه محصول با کیفیت به بازار برای صاحبان کسب  و برای برند سازی محصول خود به صورت صحیح و کاربردی ایجاد کرد و مشتریان می توانند از لحاظ بودجه شخصی خود و برنامه ریزی مالی برای خرید کالای مناسب اقدام کنند.

نتیجه گیری:

در پایان میتوان اینطور استنباط کرد که تبلیغات اینترنتی علاوه بر اینکه صاحبان کسب و کار میتوانند از این روش به روز و مورد پسند بیشتر مردم دنیا برای معرفی کردن محصولات خود و حتی برند سازی آن در دنیای امروزه مطرح کنند وگام بزرگ در پیشرفت کسب و کار خود داشته باشند.

و همچنین با اکثر کشورهای جهان درخصوص ارائه محصولات خود ارتباط برقرار کنند. هرچند این شرایط در حال اجرا میباشد و خیلی از برند های معروف دنیا با همین روش فعالیت می کنند و برای دیگر شرکت ها الگویی خوبی خواهد بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.