مقالات آموزشی

علت علاقمندی مردم به ولاگ چیست؟ – بررسی ویژگی ولاگ

مفید بود؟

ویژگی ولاگ چیست؟ محتوای صوتی و تصویری و ولاگ ها این روزها محبوب هستند و از آنجا که این موضوع جهانی تقریبا در همه کشورها حاکم است، یوتیوبرها و تازه واردان برای نشان دادن زندگی روزمره و آنچه که روز آنها را رقم می زند، ولاگ تولید می کنند و این یکی از برترین ویژگی ولاگ است.

مردم اغلب به این فکر میکنند که ویژگی ولاگ چیست و چگونه ولاگ را راه اندازی کنند اما به دلیل کمبود اطلاعات، خلاقیت آنها هرگز دیده نمی شود. ولاگ ها این روزها محبوبیت زیادی دارد زیرا مردم دوست دارند ببینند مردم چگونه زندگی خود را میگذرانند و محتوای بسیار جالب آن چیزی است که مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند.

در این مقاله، ما در مورد همه چیز در مورد ولاگ ها و چگونگی شروع ولاگ از ابتدا صحبت خواهیم کرد.

ولاگ چیست و چگونه کار می کند؟ – همه چیز درباره ویژگی ولاگ

ولاگ با کلمات ساده می تواند به عنوان وبلاگ ویدیویی نامیده شود زیرا از همان مطالب تشکیل شده است اما در قالب تصویری است. افرادی که می خواهند در مورد آشپزی بیاموزند می توانند یک وبلاگ بخوانند اما دیدن یک فیلم به آنها تجربه عملی زیادی می دهد. وبلاگ نویسی می تواند در مورد تجارب زندگی، کارهای روزمره در دفتر یا خانه و غیره باشد.

ویژگی ولاگ هنگامی مطرح می شود که شما می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اشتیاق به نشان دادن زندگی خود در جهت تحریک آنها هستید یا مخاطبان را با محتوایی که به آنها نشان میدهید درگیر کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت ولاگ به صورت کامل – چگونگی جذب مخاطب برای ولاگ!

تاریخچه مختصر ولاگینگ

ولاگینگ اولین عکس را قبل از وجود یوتیوب گرفت اما اگر در مورد ولاگ یوتیوب صحبت کنیم، این قضیه از سال 2004-2005 شروع شد زمانی که بنیانگذار یوتیوب اولین ویدیوی خود را که در آن در یک باغ وحش ایستاده است بارگذاری کرد. گرچه آن ویدیو حدود 15-20 ثانیه است اما می توان آن را اولین ولاگ یوتیوب منتشر شده در نظر گرفت و این نکته از ویژگی ولاگ است.

قبل از وجود یوتیوب، تعداد کمی از افراد در حال ثبت تجربیات خود بودند اما هیچ بستر مشخصی برای نمایش آنها وجود نداشت و ویژگی ولاگ خاصی وجود نداشت. اما امروز با حضور یوتیوب، بسیاری از وبلاگ نویسان داریم که داستانی درباره سفر، برنامه های روزمره، غذاهای کشور و موارد دیگر تعریف می کنند و به صورت ولاگ منتشر می کنند.

تفاوت بین ولاگ و وبلاگ – ویژگی ولاگ چیست؟

وبلاگ ها اطلاعاتی هستند که به صورت متن، تصویر و نقل قول های متناسب با علاقه خوانندگان منتشر می شوند در حالی که ولاگ ها نمایشی بصری از حال و هوای موجود، بیان و تبادل اطلاعات از طریق فیلم زنده یا فیلم ضبط شده است.

چه چیزی باعث تفاوت ولاگ و وبلاگ با یکدیگر می شود؟

ولاگ ها توانایی نمایش و بیان وضعیت فعلی را با عبارات دارند در حالی که وبلاگ ها می توانند مدتی قبل بنویسند و اگر به موقع به روز نشوند مردم هنوز آنها را می خوانند.

موضوعات وبلاگ ها و ویژگی ولاگ می توانند یکسان باشند اما درک بین مخاطبان بصری و مخاطبان متن به نوعی متفاوت است.

محتوای ویدئویی به شما کمک می کند تا براساس اطلاعاتی که می گیرید سریع تصمیم بگیرید، با این وجود وبلاگ های متنی گاهی اوقات قابل بررسی و نقد هستند.

این به مخاطب بستگی دارد که چه نوع محتوایی را دوست داشته باشد، امروزه مخاطبانی وجود دارند که عاشق خواندن هستند و کسانی نیز وجود دارند که از دیدن ولاگ ها لذت می برند و این ویژگی ولاگ است.

از نظر محبوبیت، شکی نیست که ولاگ ها می تواند مخاطبان زیادی را به شما جلب کند در حالی که ممکن است وبلاگ نویسی متنی مدتی طول بکشد تا آن را بخوانید و همچنین گوگل تصمیم خواهد گرفت که آیا محتوای شما باید رتبه خوبی داشته باشد یا نه اما در یوتیوب معیارهای رقابت گاهی توسط مخاطبان تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت ولاگ با وبلاگ به چه صورت است؟ – چرا باید ضبط ولاگ را شروع کرد؟

 

چرا مردم ولاگ می کنند؟ – ویژگی ولاگ برای مردم چیست؟

دلیل خاصی برای ولاگ وجود ندارد، با این وجود دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید یکی از آنها را شروع کنید ویژگی ولاگ متفاوتی وجود دارد.

ولاگ ها به طور کلی به عنوان داستان سرایی یا گرامی داشتن خاطرات با محتوای ویدئویی در نظر گرفته می شود که در آن راوی احساسات و بیانات دقیق را در مورد موضوع یا مسئله بیان می کند و این بخشی از ویژگی ولاگ است.

انگیزه های مختلفی وجود دارد که یک هنرمند ویدیو را برای رفتن به ولاگینگ دنبال می کند و می خواهند از ویژگی ولاگ استفاده کنند که عبارتند از:

• آنها می خواهند تجربه سفر خود را در طول زمان ثبت کنند؛

• افرادی که می خواهند در مورد جامعه یا فرهنگ خود به جهانیان نشان دهند؛

• برخی از آنها در مورد زندگی خود و یک حرفه خاص صحبت می کنند؛

• افرادی که شرکت خود را اداره می کنند و می خواهند از طریق محتوای ویدئویی مخاطبان خود را ایجاد کنند و در مکان های مختلف شروع به ولاگینگ می کنند؛

• برخی از ولاگ کاران تمام تلاش خود را برای ایجاد حس تجربه و اشتیاق در بین مخاطبانشان برای دعوت از آنها به زندگی خود انجام می دهند؛

چگونه یک ولاگ راه اندازی کنیم؟

اگر به فکر راه اندازی یک ولاگ هستید اما هنوز در مورد اینکه ولاگ چیست و چگونه می توانید یکی را راه اندازی کنید و یا اینکه چیزی درباره ویژگی ولاگ نمیدانید، این چند نکته مطمئنا به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

• ابتدا بفهمید چه کسی مخاطب شما است و چه علاقه ای دارد و ویژگی ولاگ شما چیست.

• در برخی همایش های آنلاین شرکت کنید و درباره مفهوم ولاگینگ تحقیق کنید و از کلیه جوانب مثبت و منفی اطلاعات کاملی کسب کنید.

• با بودجه کم شروع کنید و سپس از اشتباهات بیاموزید و در هر ویدیو بداهه پردازی کنید. یک حساب یوتیوب ایجاد کنید و کانالی متناسب با شخصیت یا تجارت خود ایجاد کنید.

• همیشه قبل از شروع ولاگ، یک طرح کلی یا اسکریپت درست کنید.

• فیلم های خود را ویرایش کنید و روایت های بهتری را اضافه کنید تا مخاطبان از محتوای شما راحت باشند.

• کیفیت سخت افزار خود را مانند دوربین، ابزارهای سبک، میکروفون و … در سطح بالا نگه دارید.

• همیشه سعی کنید هدف بیننده را از ویدئوهای اولیه به دست بیاورید و سعی کنید بر اساس آن هدف محتوا ایجاد کنید.

 

در سال 2000، اصطلاح ولاگ معرفی شد که به صورت جانبی به معنای ثبت ویدیو یا وبلاگ ویدیویی است، اما امروزه توسط وبلاگ نویسان به طور گسترده ای استفاده می شود. این روزها بیشتر وبلاگ نویسان برای مشهور کردن وبلاگ های خود اقدام به ولاگینگ می کنند.

بیشتر بخوانید: قوانین ساخت ولاگ چیست؟ – چگونه می توان با موفقیت ولاگ ایجاد کرد؟

چگونه یک ولاگ در اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

شروع یک ولاگ در اینستاگرام خیلی آسان به نظر نمی رسد و ویژگی ولاگ اینستاگرام دارای سختی های خاص خود است.

برای اینکه یک ولاگر موفق باشید باید آماده سازی، تجهیزات و تمرکز مناسب را داشته باشید. یکی از موثرترین استراتژی ها برای بازاریابی ولاگ خود در اینستاگرام، ایجاد یک فیلم جذاب برای اینستاگرام است. طول این فیلم ها می تواند از 3 ثانیه تا یک دقیقه باشد. می توانید با استفاده از تلفن خود مستقیما آنها را در اینستاگرام بارگذاری کنید یا از منبع دیگری برای انتقال فایل ها به تلفن خود و سپس به اینستاگرام منتقل کنید. بنابراین به شما امکان می دهد استراتژی خود را برای بازاریابی فیلم های خود در اینستاگرام با استفاده انعطاف پذیر از فیلم ها بهبود ببخشید.

امروز محتواهای ویدئویی توسط برندها برای نمایش و بازاریابی محصولاتشان با به اشتراک گذاری آنها در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام زنده و… استفاده می شود و این از ویژگی ولاگ اینستاگرام است. اما برای بازاریابی یک محصول باید بدانید که چگونه ساختن ولاگ اینستاگرام را شروع کنید.

اهداف خود را به وضوح تعیین کنید

ولاگ ها به طور معمول بر اساس فیلم های کوتاه از 5-60 ثانیه یا بیشتر ساخته می شوند. گفتن یک داستان جذاب در این مدت کوتاه آسان نیست و شما باید سعی کنید از تمام ویژگی ولاگ نهایت استفاده را کنید. بنابراین بسیار مهم است که آنچه می خواهید از طریق ویدیوی خود بیان کنید. بنابراین، قبل از ایجاد ولاگ شما باید ایده روشنی از هدفی که می خواهید از طریق آن بدست آورید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک ایده ولاگ جذاب داشته باشیم؟ – 0 تا 100 راهنمایی به دست آوردن ایده ولاگ

داستانی را روایت کنید

اگر این امکان را دارید که با فیلم خود توجه دیگران را جلب کنید، باید یک ولاگ ایجاد کنید. شما باید بتوانید از هر ثانیه فیلم استفاده کنید و به دیگران بگویید چه چیزی در ذهن شما است و این از ویژگی ولاگ است. همچنین باید در پایان فراخوانی برای ترغیب بینندگان برای برداشتن قدمی به جلو و تعامل با نام تجاری یا محصولات آن داشته باشد.

نتیجه

وبلاگ نویسی و ولاگینگ پتانسیل های زیادی دارند و در زمان های آینده، ماهیت اطلاعات در هر مکان تغییر خواهد کرد و ویژگی ولاگ نیز روز به روز بیشتر می شود و افراد زیادی شانس خود را امتحان می کنند تا بتوانند وارد دنیای ولاگ شوند. این روزها افرادی که میخواهند وبلاگ یا ولاگ راه اندازی کنند از اطلاعات نحوه راه اندازی ولاگ یا وبلاگ آگاهی ندارند. در این مقاله، شما تمام اطلاعات مربوط به ولاگ و مقایسه ولاگ در مقابل وبلاگ را به دست خواهید آورد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.