مقالات آموزشی

نحوه ایجاد یک مقاله سفید قانع کننده

مفید بود؟

چگونه می توان یک مقاله سفید بنویسیم که دارای چشم انداز فوق العاده ای باشد که شما را متقاعد کند (الگوی رایگان + 4 نمونه)

شما چه مدیر پروژه بازاریابی، مدیر حساب یا نویسنده باشید و وظیفه نوشتن مقاله سفید را بر عهده داشته باشید ممکن است این اولین مقاله سفید شما باشد، بنابراین شاید بپرسید چه کاری باید انجام دهید؟

قبل از یادگیری در مورد نحوه  تولید محتوا و نوشتن مقاله سفید یا حتی نگاه کردن به یک الگوی مقاله سفید اولین چیزی که باید بدانید این است که اصلا مقاله سفید چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مقاله سفید در واقع یک سند فروش چند صفحه ای است که در آن می توانید  آماری را مشاهد کنید که با انواع نمودارها ارائه می شود. گاهی اوقات، از یک مقاله سفید در تنظیمات کسب و کار استفاده می شود.

برای این که واقعاً یاد بگیرید مقاله سفید چیست؟ این مطلب در سایت رایا مارکتینگ به شما کمک می کند تا بدانید  مقاله سفید چیست؟

مقاله یک راهنمای ساده به صورت گام به گام: چگونه یک مقاله سفید بنویسیم؟ را نیز بخوانید.

مقاله سفید چیست؟

مقاله سفید را نمی توان یک کتاب الکترونیکی دانست. درست است که بین مقاله سفید و کتاب الکترونیکی شباهت هایی وجود دارد، اما کاملاً با هم یکسان نیستند. کتاب الکترونیکی بصری تر است، در حالی که یک مقاله سفید سرشار از متن است. کتاب الکترونیکی بیشتر به صورت مکالمه  است، در حالی که یک مقاله سفید به صورت رسمی شناخته شده است.

از همه مهم تر این که، یک مقاله در مورد شما نیست. بلکه مرتبط به مخاطبان شما می باشد. شما در مقاله سفید به هنگام نوشتن نمی خواهید که در مورد میزان عالی بودن محصولی که معرفی می کنید بنویسید. بلکه شما قصد دارید توضیح دهید که چگونه می توان از محصول یا خدمات معرفی شده توسط شما که می تواند مشکل مشتری شما را حل نماید صحبت کنید.

شما نباید درباره خودتان توضیحی دهید باید بیشتر با مخاطبان خود صحبت کنید.

بنابراین، شما آمادگی این را دارید که نوشتن مقاله ی خود را شروع کنید.

مخاطبان خود را ایجاد کنید

خوب در وهله اول شما آمادگی کامل جهت نوشتن مقاله را ندارید پس می بایست دقیقاً کسانی را که برای آن ها قرار است مقاله را بنویسید تعیین کنید.

پس شما باید مخاطبان هدف خود را کاملا بشناسید.

سوالاتی از تیم فروش خود که محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند طرح ریزی کنید. نظرسنجی های تحقیقاتی شرکت را انجام دهید و ببینید بیشترین واکنش  متعلق به کدام یک از پست های شبکه های اجتماعی است. شما می توانید از تمام این اطلاعاتی که به دست می آورید  جهت ایجاد نمایه برای مخاطبان خود استفاده نمایید. مثلا می توانید  برای هر نوع مشتری که به کالای خاصی از شما نیاز دارد به سوالات: چه زمانی چه چیزی،  کجا و چرا پاسخ دهید.

به وسیله همین اطلاعات شما به راحتی  به اطلاعات مشتری خود دست پیدا می کنید و می توانید تصویری از همین مشتری ها تهیه کنید که شامل عنوان شغلی، جنسیت، درآمد، زندگی خانوادگی، شخصیت، موقعیت مکانی و مهم تر از همه مشکلات آن ها و این که چطور می توانید به حل آن ها در یک یا چند مورد از مشکلات کمک نمایید.

بعد از این که مرحله را طی کردید در می یابید که چه افرادی قرار است مقاله شما را بخواند. هر چقدر تمرکز شما قوی باشد بایستی برای مخاطبان بیشتری مقاله بنویسید.

هرگز از اصطلاحات صنعتی استفاده نکنید. نباید به این فکر کنید هر کسی که  مقاله ی شما را می خواند می داند که SEO چیست.

“بهینه سازی موتور جستجو” را بنویسید.

با تحقیقات خود شروع کنید

تحقیقاتی که شما جمع آوری می کنید محدود به یافتن مخاطبان هدف نیست. بنابراین ناگفته نماند که تحقیق کردن برای تهیه محتوای مقاله سفید بسیار ضروری است.

پیشنهاد می کنم گروه های تحقیقاتی مانند فارستر  را  از دست ندهید می توانند مفید باشند.

اطلاعات مربوط به سرشماری ایالات متحده توسط حقیقت یاب آمریکایی ارائه می شود.

اداره آمار کار نیز یک منبع بسیار مهم است.

اگر به تحقیقات خود ادامه دهید و آن ها را عملی کنید، در واقع  تضمین می کنید که مقاله ی شما شامل اطلاعات اختصاصی است که مخاطبان در هیچ جای دیگری نمی توانند این اطلاعات را پیدا کنند و حتی این کار می تواند پیوند های ورودی به مقاله ی شما را افزایش دهد. از طرفی شما می توانید مقالات سفید رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

پیشنهاد می شود مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و استراتژی تولید محتوا را نیز بخوانید.

طرح کلی مقاله سفید

شاید تصور کنید شما آماده هستید که طرح کلی مقاله سفید خود را بنویسید. اما باید در جواب بگویم که خیر؛ شما هنوز  کاملا آمادگی نوشتن مقاله را ندارید. چون طرح کلی مرحله مهمی است که توانایی پرداختن به آن را ندارید. این روند مقاله سفید را ترسیم می کند و در واقع می توان گفت آن را بسیار منظم تر و خواناتر می کند.

به هنگام پرداختن به طرح کلی عجله نکنید. زیرا این فرایند ارزش وقت گذاشتن را دارد و شما می توانید به هنگام نوشتن مقاله سفید در وقتتان صرفه جویی کنید.

توصیه رایا مارکتینگ به شما در تهیه طرح کلی این است که سعی کنید این کار را حتی المقدور تیمی انجام دهید زیرا هرچه همکاری بیشتر باشد، طرح کلی بهتر خواهد شد. زیرا این کار شامل آزمایش و خطای زیادی خواهد بود. در صورت لزوم از شروع کار هرگز نترسید و این انتظار را نداشته باشید که در مرحله اول کار تمام شود زیرا طرح کلی مقاله سفید را باید چندین بار بنویسید و دوباره بنویسید تا نتیجه نهایی مثبت شود.

در مرحله طرح کلی، تجدید نظر در آن بسیار آسان تر خواهد بود.

در این بخش  شما اجزای یک مقاله سفید را برنامه ریزی می کنید.

بنابراین رئوس مطالب مقاله حاوی موارد زیر است:

عنوان

خلاصه اجرایی (چکیده نیز خوانده می شود)

معرفی

عنوان های فرعی هر قسمت از مقاله ی شما

به طور کلی، در  بخش اول شما یک بیان از مسئله ارائه خواهید داد. در واقع شما به مشکل خواننده اشاره کرده اید.

معمولا بخش دوم به  راه حل مشکل و مزایای راه حل می پردازد. حتی می توانید درباره نتیجه عدم خرید نیز راه حل خود را بیان کنید.

در بخش آخر نتیجه گیری شماست. در این بخش شما مقاله سفید را خلاصه کرده و اقدام به پایان می کنید.

البته در تهیه مقاله ی شما نیاز به سه بخش ضروری نیست اما به طور کلی فرمول بیان راه حل و نتیجه گیری می تواند یک راهنمای خوبی باشد.

الگوی مقاله سفید

شما می توانید در رایا مارکتینگ نمونه های رایگان الگوی مقاله سفید را بارگیری کنید یا نگاهی به ساختار مقاله زیر بیندازید:

عنوان مقاله ی شما

نام نویسنده

آدرس ایمیل نویسنده یا رسانه اجتماعی

تاریخ

در حالت ایده آل، عنوان شما می بایست دارای حداقل 50-60 حرف باشد و با در نظر گرفتن بهینه سازی موتور جستجو نوشته شود. Google Keyword Planner

می تواند از منبع مفیدی تهیه شده باشد.

عنوان شما باید پررنگ اما حرفه ای باشد.

عنوان باید فواید مطالعه مقاله ی شما را نشان دهد.

عنوان شامل یک یک آمار برای هدایت شما و فعل عملی باشد.

عنوان مقاله  شما می تواند شامل عبارت “مقاله سفید” هم باشد البته این موضوع کاملا به مخاطبان شما بستگی دارد. مثلا اگر مشتری شما جزء افرادی باشد که به خواندن مقاله های سفید عادت داشته باشد، می توانید این اصطلاح را قید کنید. در غیر این صورت، توصیه می کنم عنوان “مقاله سفید” را حذف کنید.

نمونه های عنوان

5 روش که XYZ جلسه نرم افزار می تواند جریان کار شما را ساده کند.

چگونگی افزایش وفاداری مشتری را در شبکه های اجتماعی

برون سپاری کارکنان فناوری اطلاعات قادر است هزینه ها را 30 درصد کاهش دهند

در بخش بعدی نوبت به خلاصه اجرایی یا خلاصه مقاله می رسد. این قسمت باید در ارائه دلیل جهت خواندن مقاله سفید شما به مشتری قانع کننده باشد. نکات اصلی را در مقاله سفید را ارائه دهد. خلاصه مقاله باید دارای  150-250 کلمه باشد و باید در صفحه عنوان مقاله سفید قرار بگیرد، یک صفحه ر ا به عنوان و چکیده اختصاص دهید که به عنوان نوعی رزومه برای تیم فروش شما  معرفی شود. می توان گفت چکیده مقاله سفید پیوندی به کل مقاله سفید باشد.

فهرست مطالب

معرفی

بیان مسأله

راه حل  اول

راه حل دوم

راه حل

نتیجه

بعد از همه ی  این موارد می توان جدول مطالب در مقاله سفید قرار دارد که می تواند در صفحه مرتبط با خودش باشد. در حالی که قسمت های مقدمه و نتیجه گیری در متن مقاله عنوان شده اند، به همین ترتیب باید برای محتوای قسمت های راه حل و بیان مسئله نیز عنوان شوند. در این مثال الگوی مقاله سفید سه بخش راه حل گنجانده شده است چون بیشتر اوقات هم مشکل و هم راه حل باید به چند قسمت تقسیم شوند.

شما باید توجه داشته باشید که در بالای هر صفحه نام شرکت و وب سایت شما چگونه باید نشان داده شود. از طرفی هم می توانید یک سرصفحه برای مقاله خودتان ایجاد کنید که به طور خودکار برای هر کدام از صفحات با آن محتوا پر شود.

معرفی

مقدمه مقاله یک لایه بعد از چکیده قرار دارد. در این بخش شما درباره مشکل خاصی که محصول و خدمات شما قادر است حل کند و همچنین راه حل های خاصی که آن ها را به مشتری خود پیشنهاد می کنید معرفی می نمایید. در این قسمت شما حتی  می توانید به صورت خلاصه جزئیات بیشتری از آنچه که لازم است توضیح دهید. شما در این مرحله  به قدر کافی به علاقه خواننده خود واقف شده اید و به راحتی می توانید به این مرحله برسید. پس اکنون شما آزادی بیشتری دارید و به راحتی در صورت نیاز می توانید از داده های پشتیبانی کننده استفاده کنید.

بیان مسأله

در این بخش می توانید به عمق مشکلات مشتری بپردازید. در واقع می توانید در مورد روند مسائل بازار صحبت کنید. حتی این که در صنعت خاص مشتری شما چه می گذرد؟ تقریباً در این مرحله لازم است که آماری و اطلاعاتی که لازم است برای پشتیبانی از دیدگاه شما درج شود. شما در این قسمت باید به راه حل آینده و مزایای آن راه حل اشاره نمایید. به یاد داشته باشید، حتی اگر این کار توسط خواننده شما انجام شده باشد، شما هنوز هم باید دلیل خود را جهت ادامه مطالعه ارائه نمایید. یکی از راه های انجام این کار هم جذب احساسات خواننده  می باشد. زیرا اکثر افراد از روی احساسات اقدام به خرید می کنند، بنابراین می توانید احساسات را در این امر زیر نظر بگیرید تا زمانی که رنگ و بوی کلی مقاله ی شما حفظ شود. (الگوی شخصیت موثر خریدار در اینجا)

راه حل ها

بیشتر نقاط مشکل آفرین، به ویژه زمانی که بحث درباره امنیت سایبری باشد، راه حل ساده ای نخواهد داشت.. بنابراین چندین صفحه بعدی مقاله به این قسمت اختصاص داده می شود.

هر راه حلی را که معرفی می کنید  وارد جزئیات آن شوید. زیرا این بخش، قلب مقاله ی شما می باشد. پس فواید هر کدام از راه حل ها را برای خواننده خود روشن نمایید.

همان طور که یک محلول منفرد را  به قطعات کوچک تر می توان تقسیم کرد تا هضم آن آسان تر شود. محتوای مقاله را نیز به همین منوال می توان انجام داد و در صورت امکان تا می توانید در بخش راه حل ها و در کل مقاله سفید، از لیست های دارای  شماره دار و اشکالی که نشان از تفکیک و شماره بندی دارند استفاده کنید تا پیگیری نمودن مطالب بسیار آسان تر شود.

البته راه حل ها می تواند بستگی به بخش مخاطبان شما مختلف باشد. به عنوان مثال علاقه دولت به امنیت سایبری با یک تجارت الکترونیکی بسیار متفاوت است. پس وقت بگذارید و با هر بخشی از مخاطبان خود صحبت کنید.

سعی کنید نمونه هایی از راه حل هایی که واقعی هستند را در عمل ارائه دهید.

در صفحات راه حل های شما مثل بیانیه مسئله،  می توان از داده های تجسم شده استفاده کرد.

بعداً بیشتر در مورد طراحی مقاله سفید صحبت خواهیم نمود، اما مشاهده کردید که روش بالایی با نوشتن متن  و آمار با ایجاد جدول به همراه دو سلول یکی برای داده ها و دیگری برای متن در مایکروسافت ورد  انجام شد

حتی اگر شما به عنوان یک طراح فانتزی نباشید، تکنیک های زیادی که در این سند وجود دارد شما را جذاب نشان خواهد داد.

نتیجه

نتیجه گیری به طور کلی یک خلاصه ای از نکات اصلی مقاله شما محسوب می شود. پس اگر نکات خاصی وجود داشته باشد و شما می خواهید برای آخرین بار آن ها را دوباره تکرار و تاکید کنید این فرصت بسیار مناسب است که  شما این کار را انجام دهید.

به استثنای چکیده و منابع، این بخش باید کوتاهترین بخش مقاله ی شما باشد. در این بخش شما نباید هیچ گونه نموداری وارد کنید. زیرا این یک مطالعه کلی و عمیق خواهد  بود که بخش  قابل توجهی برای خواننده اختصاص داده می شود و حتی اگر زمان خواندن فرا رسیده باشدخواننده می داند که به پایان کار نزدیک شده است.

احتمالاً خواندن این مقاله یک وظیفه ای محسوب می شود که بر عهده خواننده گذاشته می شود و در این بخش هم خواننده می داند که کارش تقریباً تمام شده است.

نتیجه گیری مقاله ی شما باید در یک پاراگراف کوتاه و جداگانه به پایان برسد. این  جا هم می تواند بخش دیگری باشد که احساسات خواننده خود را جذب و تحریک کنید.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

• امروز دفاع از آن حملات سایبری را شروع کنید.

• اکنون آن لیست های ایمیل را تقویت نمایید.

• به سفارش عالی ما شامل نرم افزار ها دسترسی پیدا کنید و زمان بیشتری برای اداره  کردن دفتر خود خواهید داشت.

منابع

شما در این بخش می توانید منابعی که از آن ها مطالب را تهیه می کنید نشان دهید. همچنین می توانید منابع اضافی برای خوانندگان خود در نظر داشته باشید. در این حالت پیوند به مقالات ارجاع شده منابع نیز در این مقاله ذکر شده است.

” برای انجام یک تجزیه و تحلیل کامل رقابتی یک فرایند 10 مرحله ای اثبات شده است [شامل. الگو] ”توسط مکس بنز گرداوری شده است.

صحنه فایل

filestage.io/blog/competitive-analysis

“33نوع وثیقه بازاریابی: راهنمایی برای بازاریابی بهتر” توسط مکس بنز

filestage.io/blog/marketing-collateral

” فرآیند بازاریابی محتوای شما چگونه به نظر می رسد” از جون سونگ

filestage.io/blog/content-marketing-proces

“چگونه جریان کار خلاق شرکت خود را ساده کنیم (و از صفرشروع  و به موفقیت برسیم)” نوشته مکس بنز

filestage.io/blog/manage-creative-workflow

هرگز فراموش نکنید که مقاله سفید خود را ویرایش کنید.

در حال حاضر که اولین پیش نویس مقاله ی خودتان را نوشتید، وقت آن رسیده که ویرایش کنید. این روند را دست کم نگیرید. معمولاً، ویراستار یا تیم ویرایشگر همان فرد یا تیمی نیستند که مقاله سفید را نوشته اند.

ویرایش مختص برای دستور زبان، هجی کردن همچنین سبک نوشتن است. پس مخاطبان هدف خود را به خاطر بسپارید.

همیشه از خودتان سوال کنید که آیا اصطلاحات صنعتی را به درستی استفاده کرده اید؟

از همه مهم تر، که باز هم تاکید رایا مارکتینگ بر روی آن است این است که محتوا را ویرایش کنید حقایق و تحقیقات خود را چند بار بررسی نمایید.

حالا آماده شوید که پیش نویس دوم مقاله ی خودتان را بنویسید، تیم تدوین رایا مارکتینگ توصیه های خود را به شما عزیزان ارائه داده است. با این حال، ویراستاران و نویسندگان باید به خاطر داشته باشند که هیچ کدام از سند یا مقاله ای به طور کامل نخواهد بود.

با این وجود در آنجا حتی بهترین نوشتن هم  می تواند به طریقی بهبود یابد. پس مهلت تعیین کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.