مقالات آموزشی

نحوه داشتن تولید محتوای هدفمند

مفید بود؟

برای کسانی که از تولید محتوای هدفمند سر در نمی آورند، بازاریابی وابسته به معنی تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت دیگری در وب سایت شما است. مردم فکر می کنند چون برای هر مشتری جدیدی که محتوای شما به سمت شرکت یا مرکز خدمات و محصولات می فرستد و کمیسیون دریافت می کنید پس تبلیغاتچی آن شرکت هستید. اما مگر حرف مردم مهم است؟ پس بی توجه به دیگران، بهتر است یکی از موثرترین روشهای کاربردی برای بازاریابی وابسته بپردازیم: تولید محتوای هدفمند محصول برای شرکای وابسته.

چرا باید برای شرکت های وابسته تولید محتوای هدفمند داشته باشید؟

به عادت های خرید آنلاین خود فکر کنید. می توانم حدس بزنم که بدون تحقیق و بررسی قبلی هرگز یک خرید بزرگ انجام نمی دهید. به طور کلی در اکثر مواقع به دنبال توصیه دیگران می روید. این توصیه می تواند از طرف یکی از دوستان باشد یا می تواند از منبع آنلاین مورد اعتماد شما باشد. اگر دست به تولید محتوای هدفمند بزنید خودتان می توانید به آن منبع مورد اعتماد تبدیل شوید و کلی پول هم از این راه عاید تان خواهد شد.

تحقیق در مورد کیفیت محصول وقتی خود مردم از هزار راه می توانند محصول را زیر و رو کنند کار سختی است و برای همین هم تولید محتوای هدفمند سخت تر می شود.  بازاریابی وابسته به طور کلی به عنوان روشی مطمئن برای “درآمد انفعالی” شناخته می شود. اما دقیقا هم این گونه نیست. شما علاوه بر خود محصول باید با محصولات وابسته و برند های وابسته ی دیگر نیز ارتباط برقرار کنید.

سعی کنید نام تجاری خود را داشته باشید و همان را تبلیغ کنید و در این مورد نیز تولید محتوای هدفمند داشته باشید. برای تولید محتوای هدفمند در بازاریابی وابسته مقداری تلاش لازم است، اما به قول قدیمی ها آپولو که نمی خواهید هوا کنید. اگر کمی فکر، وقت و تلاش روی هم بگذارید تجارت کوچک وبلاگ شما می تواند در کمترین زمان شما را به سود برساند.

با انجام موارد زیر می توانید از طریق تولید محتوای هدفمند برای محصولات، شروع به درآمد زایی کنید:

1.    برای انجام پروژه های تولید محتوا در بازاریابی وابسته یک شرکت ثبت نام کنید.
2.    تولید محتوای جذاب و آموزنده درباره یکی از محصولات این شرکت داشته باشید. در این محتوا، پیوند ویژه ردیاب را که هنگام ثبت نام باید دریافت کنید با خود داشته باشید. اگر کسی از طریق لینک پیوند شما خریدی انجام دهد، شرکت مطلع خواهد شد.
3.    اگر شخصی که محتوای شما را دنبال می کند متقاعد شود تا محصول معرفی شده توسط شما را بخرد، روی پیوند فوق کلیک کرده و خرید می کند و محتوای شما باعث می شود تا آن خریدار مشتری محصولات دیگر یا مشتری دائم شود.
4.    شما کمیسیون دریافت می کنید.

تولید محتوای هدفمند برای شرکت های وابسته فراتر از سود مالی، مزایای دیگری نیز دارد. اگر یک وبلاگ یا یک وب سایت مشاغل کوچک دارید، نوشتن نظرات صادقانه، دقیق و درست به شما کمک می کند تا:

  •     مخاطبان خود را حفظ کرده و تعداد آن ها را رشد دهید.
  •    با استفاده از کلمات کلیدی خاص و هدفمند، ترافیک سایت خود را بالا ببرید.
  •    خود را به عنوان یک متخصص مطمئن در تولید محتوا به همه بشناسانید.

اما سوال پیش می آید که چگونه می فهمید که باید با کدام شرکت ها برای تولید محتوا همراه شوید؟ باید برای چه محصولی تولید محتوای هدفمند داشته باشید؟ فقط شما می توانید به این سوالات پاسخ دهید. اما اگر جواب این سوال ها در ذهن شما نیست پس می توان چند سوال دیگر پرسید تا به جواب این سوال ها نیز برسیم.

تولید محتوای هدفمند

تعیین محصولاتی که باید برای آن ها تولید محتوا صورت گیرد
اگر بخواهید بدانید چه نوع محصولات وابسته ای را باید در وب سایت خود مورد تولید محتوای هدفمند قرار دهید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  •   علایق شما مهم هستند.
  • مخاطبان هدف شما باید مشخص شوند.
  •     خودتان از محصول استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این سه فاکتور، اساساً متوجه می شوید که جایگاه تان کجاست و دقیقاً چه چیزی در این جایگاه قرار می گیرد.
بهتر است مثالی بزنیم، فرض کنید یک وبلاگ مبتنی بر عشق به آشپزی و به اشتراک گذاری دستور العمل های جدید هنر آشپزی دارید. به آنچه که خوانندگان از شما انتظار دارند فکر کنید. به نوع شرکای وابسته فکر کنید که در متن این وبلاگ می خواهید برای آن ها هم تولید محتوای هدفمند داشته باشید. شما می توانید این کار را انجام دهید به شرطی که کارتان هدفمند باشد.

شما می توانید برای فروشگاه ها و شرکت هایی که لوازم خانگی و جدیدترین وسایل آشپزخانه، خدمات تحویل غذا یا کلاس های آشپزی آنلاین را اداره می کنند تولید محتوای هدفمند داشته باشید و با آن ها همکاری کنید. حتی می توانید برای رویدادهای غذایی مانند جشنواره های محلی تولید محتوا داشته باشید. اینها مواردی است که به جد معتقدم خوانندگان شما به آنها علاقه خواهند داشت و کاملاً دوست دارند تا نظرات شما را در مورد این مسائل بدانند.

شروع به تولید محتوا برای نرم افزار های بازاریابی

اگر از نا کجا و وسط محتواهای دیگر، شروع به تولید محتوا برای نرم افزار های بازاریابی یا کفش ورزشی کنید این امر برای خوانندگان شما ممکن است عجیب به نظر برسد و اصلا دیگر نخواهند که محتوای شما را دنبال کنند.  هنگام تولید محتوای هدفمند، باید رو به نوشتن نظرات صادقانه بیاورید و این امر را از خوانندگان خود دریغ نکنید. از این رو، اگر محصولاتی که برای شان تولید محتوا می کنید مطابق با جایگاه فکری شما نباشند، چگونه

می توانید محتوایی خوب و هدفمند تولید کنید؟ اگر ورزش نکرده باشید، محتوای شما درباره آخرین برند های لباس ورزشی برای خوانندگان ارزشی نخواهد داشت. چگونه می توانید با اقتدار بگویید که فلان محصول خوب است یا بد اگر آن را خودتان امتحان نکرده باشید؟
بسیار خوب، تا اینجا نکاتی را در مورد نحوه انتخاب محتوا مورد بررسی قرار دادیم. اما در مورد خود محتوا چطور؟ از کجا شروع به تولید محتوای جذاب و فوق العاده می کنید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا به همین موضوع پی ببرید.

چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

“صداقت بهترین سیاست است” یکی از اصطلاحات پر کاربردی است که باید زیاد شنیده باشید. این عبارت در بیشتر اوقات درست است، در حقیقت اولین قانون تولید محتوای هدفمند و جذاب، صادق بودن است. اگرچه تولید محتوایی که امتیاز پنج ستاره ی خواننده را می گیرد می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد اما به پول خوبی که از سمت شرکت های وابسته به محتوا به جیب تان سرازیر می شود نگاه کنید.

این پول حاصل محتوایی است که برای خوانندگان تولید کرده اید و آن ها هم مداوم برای خرید از روی لینک پیوندهایی که به صفحه ی خرید داده اید کلیک می کنند. شاید برای تولید محتوای جذاب این هم دلیل خوبی نباشد.

ویژگی های اصلی بازاریابی شرکت های وابسته

اول از همه فوق العاده کوته بینانه است که فکر کنید خوانندگان متوجه می شوند که به آنها دروغ می گویید و بیایند امتیاز پنج ستاره به محتوای تولیدی شما در مورد محصولات نامناسب بدهند. اگر مخاطب تان زیاد هم باشند به اصطلاح خودمانی آن ها را با دروغ می پرانید. اگر می خواهید یک تجارت نامعقول داشته باشید و مردم را از خودتان دور کنید پس دروغ بگویید.

گرچه کسب درآمد یکی از ویژگی های اصلی بازاریابی شرکت های وابسته به محتوا است، اما برای شما فرصت خوبی پیدا شده تا خیل مخاطبان خود را افزایش دهید. اگر مردم به آن به عنوان سایتی نگاه کنند که کسی به محتوایش اعتماد ندارد پس راه اندازی یک سایت تولید محتوای هدفمند هیچ فایده ای ندارد. اگر برای هر محصولی را که محتوا تولید می کنید، بخواهید کلی تعریف و تمجید بنویسید خب ممکن است برای مخاطبان تان عجیب به نظر برسد.

 

هر چیزی بالاخره نقصی هم دارد. شک نکنید هیچ چیز در این دنیا بی عیب نیست. همچنین این واقعیت را در نظر داشته باشید که آنچه ممکن است برای شما نقص باشد لزوما برای شخص دیگری ممکن است عیب که هیچ بلکه یک ویژگی یا حتی امتیازی برای فروش باشد. آنچه در نگاه یک نویسنده نکات مثبت یک محصول است ممکن است برای دیگری نکات منفی باشد و بالعکس.

محتوای صادقانه و دقیق

شما هرگز نمی توانید همه را راضی کنید، بنابراین بهترین کار این است که تولید محتوای هدفمند خود را با در نظر گرفتن گروه مخاطبان خود تنظیم کنید. باید بدانید که آن ها در این محصول به دنبال چه چیزی هستند؟ حتی اگر کسی در حالی که در مورد محصول خاصی شک کرده باشد، به محتوای سایت شما بر بخورد و آن را بخواند و در نهایت تصمیم به خرید نگیرد، لزوما چیز بدی نیست.

اگر محتوای شما صادقانه و دقیق باشد مردم دوباره به وبلاگ یا وب سایت شما باز خواهند گشت تا نظر شما را درباره محصولات دیگر را نیز بدانند.
بدون تعادل در تولید محتوای هدفمند، محتوای شما شبیه آگهی های فروش خواهد بود. شما یک شریک برای شرکت های وابسته به محتوا هستید، نه یک آژانس تبلیغاتی. به یاد داشته باشید که هرگز وسوسه نشوید تا در مورد محصولی و آن هم بخاطر مقدار بیشتری پول، مبالغه کنید.

عناصر اصلی یک محتوای آموزنده

هر محتوای نقد گونه ای که می نویسید باید با دیگر محتوا ها متفاوت باشد. مهم نیست تولید محتوا برای هر محصول شبیه به هم باشد یا شباهتی نداشته باشد. اگر در زمان تولید محتوای هدفمند موارد زیر را به خاطر بسپارید، متن شما می تواند ذهن خوانندگان شما را به خود مشغول کند.

1.    مزایا و معایب محصول

این دقیقاً همان چیزی است که روی ان تاکید داشتیم. اینکه چه چیزی در مورد یک محصول خوب است و چه چیزی بد. به عنوان یک شریک برای شرکت های وابسته به محتوا بسیار وسوسه انگیز است که مزایای محصول شان  را تبلیغ کنید، اما، همانطور که قبلاً تاکید کردیم: این کار را نکنید. درمورد آنچه که فکر می کنید خوب یا بد است باید صادق باشید. هرچه ذهنیت عمیق تری در مورد یک محصول داشته باشید تولید محتوای هدفمند شما بیشتر آموزنده خواهد بود.

برای مثال محتوایی که در TechRadar برای گوشی هوشمندی تولید شده، در توصیف مزایا و معایب احتمالی، می توان مثال زد. محتوای تولید شده TechRadar با خلاصه ای از خوب یا بد بودن گوشی شروع می شود و سپس نویسنده به ادامه مقاله می پردازد. این یک روش عالی برای ترغیب مردم است تا بقیه موارد را نیز بخوانند. برای خوانندگانی که تمایل به خواندن مقالات طولانی ندارند این نوع محتوا که با مزایا و معایب شروع می شود، جذاب است

جوانب مثبت و منفی نیز فقط مربوط به محصول نمی شود، به برند محصول هم فکر کنید! چه فایده ای دارد که محصولی خوب باشد اما خدمات به مشتریان در این شرکت ضعیف باشد؟ شاید یک شرکت به تازگی مخلوط کن خارق العاده ای تولید کرده باشد، اما مایکروویو هایی که قبلا ساخته ممکن است در گذشته عملکرد ضعیفی داشته اند. اگر فکر می کنید اطلاعاتی با علاقه خواننده شما مرتبط است حتما در موردش تحقیق کنید و آن را وارد محتوای خود کنید.

2.    قیمت گذاری

آیا فلان محصول خاص، ارزش قیمتی را دارد که روی آن گذاشته شده است؟ آیا نسخه ارزان تری وجود دارد که همین کار را به همان خوبی انجام دهد؟ خوانندگان شما ارزش این را دارند که همه چیز را بدانند.

3.    به جزییات توجه کنید.

برای هر محصول احتمالاً جزئیات زیادی وجود دارد که می توانید به متن خود اضافه کنید. به جزئیاتی فکر کنید که ممکن است مورد علاقه ی مخاطبان شما باشد. فرض کنید یک وبلاگ نویس مد هستید و البته دوستدار محیط زیست و دوست دارید در مورد لباس هایی محتوا تولید کنید که سازگار با طبیعت هستند و در ان ها از پوست یا خز حیوانات استفاده نشده است. برخی از نکاتی که ممکن است در تولید محتوای هدفمند برای یک لباس بخواهید ذکر کنید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  •     از چه ساخته شده است
  •     کجا  تولید شده است
  •  صرفه اقتصادی دارد؟

فکر بدی نیست که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های یک محصول و جزییات احتمالی مورد علاقه ی مشتریان با سازنده ی کالا تماس بگیرید.

4.    به روز رسانی های محصول

آیا این محصول نسخه به روز شده یک محصول قدیمی است؟ چه فرقی دارد؟ چگونه مقایسه می شود؟ آیا حافظه بیشتری دارد یا فرمول جدیدی دارد؟ یا آیا به روز رسانی فقط این بوده که رنگ محصول عوض شده است؟ خوانندگان شما شایسته این هستند که بدانند آیا چیزی اساساً همان محصول است با بسته بندی جدید و براق تر یا یک ویژگی جدید به آن محصول اضافه شده است؟

5.    مقایسه کردن

تا اینجا اگر خوب پیش رفته باشید در مورد بعدی به موضوع مقایسه می رسید. مقایسه محصولات با یکدیگر می تواند همه موارد قابل قیاس از قیمت گذاری و به روز رسانی محصول گرفته تا چیزهایی شبیه این را شامل شود. مردم خواندن توصیه های شما را دوست دارند. البته خریداران دوست دارند محصولات را با قیمت پایین تر هم تهیه کنند.

در بحث مقایسه محصولات با یکدیگر حتما از عقل سلیم خودتان بهره ببرید. فکر کنید برای یک گوشی هوشمند ارزان در حال تولید محتوا هستید. اگر شخصی در حال خواندن محتوای در مورد گوشی هوشمند ارزان است، احتمالاً پول زیادی برای خرج کردن ندارد. با این حال خیلی بد است اگر به خواننده ی خود توصیه کنید بی خیال جدیدترین آیفون شود چرا که این امر هم کار شما را بی ارزش می کند و هم خواننده شما را ناامید می سازد.

 

البته این بدان معنا نیست که در تولید محتوا نتوانید از گوشی های رده بالا اسم ببرید یا خودتان را محدود کنید. اگر یک ویژگی خاص مانند دوربین با کیفیت و خوب دارد آن را می توانید با دیگر گوشی های موجود در بازار مقایسه کنید. برای خوانندگان تان مقایسه محصولات با یکدیگر جالب است. اما اگر روی ابزار و ویژگی های مشترک می خواهید تمرکز کنید پس بهتر است گوشی خاصی را با سایر گوشی های در همان محدوده قیمت، مقایسه کنید.

6.    تصاویر خوب و عناصر بصری

با عکس می توانید خواننده را با محصول آشنا سازید. جدا از دیگر جنبه های مثبت دیگری که یک محتوای صادقانه دارد، با در اختیار داشتن محصول قادر خواهید بود نسبت به نویسندگانی که فقط به تصاویر تولید کننده دسترسی دارند تصاویر بهتری نیز تولید کنید و در لابلای متن قرار دهید. شما می توانید از هر گوشه ی محصول عکس بگیرید و در صورت وجود نقص یا عیب خیلی راحت آن عیب را برجسته کنید. همچنین می توانید با عکس نحوه عملکرد محصول را نشان دهید.

اگر می خواهید عمیق تر محتوایی را تولید کنید، چرا یک ویدیو را در لابلای محتوای خود قرار ندهید؟ اگر در حال تولید محتوای هدفمند برای یک سرویس یا نرم افزار آنلاین باشید، ایده ی استفاده از ویدیو بسیار عالی است. حال اگر خودتان ویدیو را تولید و ضبط کنید خیلی راحت اطلاعات لازم را می توانید به مخاطبان تان انتقال دهید.
علاوه بر عکس یا فیلم از محصول، سایر عناصر بصری نیز برای لابلای متن عالی هستند. عناصر بصری شامل اینفوگرافیک ها، چارت و جداول هستند.

7.    سیستم امتیاز دهی

یک سیستم نمره دهی آسان برای اینکه در ذهن بماند علی الخصوص یک سیستم نمره دهی تصویری، به برجسته شدن محتوای شما کمک می کند و باعث این می شود که متن شما مورد توجه قرار گیرد. اگرچه سیستم نمره دهی عددی خوب است اما برای خیلی ها سیستم امتیاز دهی ستاره ای بیشتر جواب می دهد. ایجاد سیستم امتیاز دهی خیلی آسان است. اگر می خواهید جنبه های مختلف یک محصول را ارزیابی کنید، باید معیارهای سنجش ارزش آن محصول را انتخاب کنید.

برای هر معیار در امتیاز دهی، یک مبحث اصلی خواهید داشت. راحت ترین سیستم، امتیاز دهی ستاره ای است. در این سیستم، نمره ی تک ستاره به عنوان امتیاز بد و پنج ستاره به عنوان امتیازی عالی تلقی می گردد.
برای مثال مجله بررسی فیلم Empire از امتیاز ستاره در رتبه بندی فیلم خود استفاده می کند.

8.    بخش نظرات

وجود بخش نظرات چندان  ضروری نیست، اما بودنش خوب است. به خصوص اگر می خواهید سئو را بهبود ببخشید و یک فروم یا انجمن ایجاد کنید بخش نظرات می تواند مفید باشد. سعی کنید در  این بخش بحث ایجاد کنید.
در پایان تولید محتوای هدفمند خود سعی کنید که با یک سوال، نتیجه بگیرید. به راحتی می توانید این کار را بکنید، انگار که خواننده هایی دیگری نیز هستند که از این محصول استفاده کرده یا اینکه احساس متفاوتی نسبت به محصول دارند را دارید در ماجرا دخیل می کنید. هرچه نظرات در وب سایت یا وبلاگ  شما بیشتر شود، صفحه ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد و در موتور های جستجو رتبه بندی بالاتری خواهد داشت.

ساخت یک نسخه جذاب برای محتوای هدفمند

تا به کنون شما با عناصر اصلی برای تولید محتوای جذاب آشنا شده اید. اما اگر هنر نوشتن شما ضعیف باشد و هماهنگی با محصول گیج کننده باشد خب این اصلا خوب نیست. همه ی نویسندگان محتوا نویسان خوبی نیستند.

اما این بدان معنی نیست که یک نویسنده نمی تواند یک محتوا نویس خوب باشد. تولید محتوای هدفمند یک مهارت است که به زمان و تمرین نیاز دارد. نمی توانید انتظار داشته باشید که یک شبه یک نویسنده ی محتوای خوب شوید. باید سخت کار کنید و بعد از مدتی پیشرفت خواهید کرد. برخی از مراحلی که می توانید طی کنید و مهارت های نوشتاری خود را بهبود ببخشید عبارتند از:

  •   مطالعه نحو و دستور زبان
  •    شرکت در دوره های آنلاین تولید محتوا
  •    خواندن تا آنجا که ممکن است
  •    دوستان خود را وادار کنید تا نظرشان را در باره ی محتوای شما اعلام کنند
  • How to write product reviews

هدف شما این نیست که یکی مثل شکسپیر باشید. کاری که دارید انجام می دهید باید با بیان صریح و موثر باشد. اختصار در اینجا امری مهم است. یعنی چه؟ یعنی به جملات و پاراگراف های کوتاه بچسبید و در صورت لزوم از عنوان های فرعی استفاده کنید. با این کار متن شما روشن تر و راحت تر خوانده می شود.

 

به تعمع فکر کنید

تعمع روشی برای تولید محتوای اقناع کننده است. از این گزاره معمولاً در تولید محتوای هدفمند تبلیغاتی و بازاریابی محتوای آنلاین استفاده می شود. تعمع یک آناگرام یا عبارتی ساختگی است که باید برای هر کسی که فیلم گلن گری از گلن راس را دیده، آشنا باشد. بر خلاف آن فیلم، هدف لزوماً ترغیب خواننده برای خرید محصول نیست، بلکه هدف متقاعد کردن خواننده است که شما در این موضوع منبع معتبری هستید. در اینجا تجزیه و تحلیل آنچه تعمع مخفف آن است چنین خواهد بود:

ت = توجه

سریع خواننده خود را جذب کنید. به خواننده بگویید چرا باید به محتوا توجه کند و خواندن را ادامه دهد. توجه داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و خواسته های آنان چیست. ببینید آنها از محتوایی که شما تولید کرده اید چه می خواهند؟

ع = علاقه

توجه خواننده شما جلب شده است؟ اکنون وقت آن است که خوانندگان را علاقه مند کنید. یک روش خوب برای انجام این کار درگیر کردن احساسات یا همدلی با آنها است. اگر می توانید موضوع را شخصی کنید. در مورد این صحبت کنید که چرا خودتان دارید از این محصول استفاده می کنید و چرا می خواهید تجربه خود را با آنان در میان بگذارید. تمام حرف شما در این مرحله شاید شامل یک حکایت خنده دار یا یک داستان شنیدنی و جذاب باشد. روایتی را برای خوانندگان خود نقل کنید که آنها به آن داستان اهمیت دهند.

م = میل

تفاوت بین علاقه و میل تفاوت بین تعجب کردن در مورد محصول و در واقع تصور کردن استفاده از آن محصول است. اگر در مورد یک محصول یا خدمات حرف خوبی زده اید  از آن تعریف کرده اید، در مورد چرایی آن تعریف هم صحبت کنید. در این مرحله می توانید احساسات خوانندگان خود را بر انگیزید. در حقیقت دارید آنها را دعوت می کنید تا با تجربه مثبت با شما ارتباط برقرار کنند. شما در این مرحله دارید به آنها نشان می دهید که آنها نیز می توانند این تجربه ی مثبت را داشته باشند.

 

ع = عمل

محتوای خود را با یک فراخوان به پایان برسانید. این فراخوان لزوماً تبلیغ برای خرید یک محصول خاص نیست که شما دارید برایش محتوا تولید می کنید، مخصوصاً اگر طرفدار آن محصول نبوده باشید (با این حال همیشه به یاد داشته باشید که لینک های وابسته به وبلاگ یا وب سایت را در متن محتوا وارد کنید!). این لینک های کلیک خور می توانند خوانندگان جدید را به عضویت در وبلاگ شما، دنبال کردن خبرنامه یا پیگیری کار شما در شبکه های اجتماعی ترغیب کنند.
با به خاطر سپردن اصول تعمع در زمان تولید محتوا، می توانید محتوایی جالب، هدفمند و عملی ایجاد کنید.

ساختار بررسی کلی

چرا می گوییم یک محتوا بد است؟ این چهار ستاره است! این یک ستاره است یا این یک دستگاه عالی است و به خوبی کار می کند. بسیار خوب، بنا بر آنچه قبلاً اشاره کرده ام باید هم اکنون بگویم “محتوای خوب بد نوشته شده” است. در محتوای بد تمام عناصر اساسی که در مورد آن صحبت کرده ایم نادیده گرفته می شود. شما ممکن است با دانستن احساسی خواننده نسبت به محصول خودمان هم حس متفاوتی نسبت به آن محصول پیدا کنیم،

اما هیچ گاه نمی فهمیم که چرا خواننده ی محتوای ما چنین احساسی دارد. باید توضیح دهیم که چرا آن محصولی که این همه سنگش را به سینه می زنیم خوب کار می کند؟ باید بگوییم چرا آن محصول عالی است؟ اگرچه می توانید با این نوع محتوا خوانندگانی را نیز جلب کنید، اما اگر تصمیم دارید نویسندگی را برای تولید محتوا به صورت حرفه ای دنبال کنید، باید به تمام سوالاتی که ممکن است ذهن خواننده را درگیر کنید پاسخ روشن و مشخصی بدهید.
چه در حال نوشتن یک نظر باشید چه پست محتوایی در وب سایت یا وبلاگ داشته باشید،

هر محتوایی که تولید می کنید باید دارای این ویژگی ها باشد:

  •     آغاز – مقدمه
  •     میانه – اطلاعات اصلی
  •     پایان – نتیجه گیری

شاید در نگاه اول بگویید همه اینها را می دانستیم. وظیفه ی من گفتن است و معتقدم اگر نوشته متناسب با قدرت یک نویسنده ی موفق محتوا گذار نباشد آن ساختاری که از اول می دانستید ممکن است هیچگاه ایجاد نشود. بنابراین، قبل از شروع، قبل از اینکه محتوای شما به یک محتوای ثقیل و پیچیده تبدیل شود و ناامید شوید و بخواهید که تسلیم شوید، یک طرح کلی از محتوا برای خود بنویسید. در کل این ساختار اصلی می تواند حتی شکسته نیز شود.

    آغاز – مقدمه

  •     محصولی را که در حال تولید محتوا برایش هستید معرفی کنید.
  •  اگر ادعایی در مورد آن محصول مطرح شده می توانید در موردش بحث کنید.
  •   درباره مشتریان و خریداران هدف خود صحبت کنید.
  •     جزئیات جالبی را که خوانندگان شما باید درباره محصول بدانند ذکر کنید.
  • بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

اگر دوست دارید می توانید سیستم امتیاز دهی ستاره ای را در مقدمه قرار دهید و ویژگی های مثبت و منفی را به عنوان راهی که خوانندگان را با محتوا درگیر می کنید ذکر نمایید.

    میانه – اطلاعات اصلی

وسط محتوا جایی است که متن اصلی خودش را باید نشان دهد. درباره همه ادعاهایی که محصول فوق الذکر دارد بی پرده صحبت کنید. اینجا جایی است که می توانید محصول را ستایش کنید، محصول را خوار و خفیف کنید یا بی تفاوت از کنارش بگذرید و خیلی در نوشتن خنثی عمل کنید.

  •     اولین برداشت شما و اینکه محصول روی ذهنیت شما تاثیر گذاشته یا خیر؟
  •     جوانب مثبت و منفی محصول را ذکر کنید.
  •     درباره هر ویژگی برجسته ای که محصول دارد صحبت کنید.
  •     هر آنچه از محصول که ناامیدتان می کند را ذکر کنید.
  •     در واقع چه کسی از این محصول سود خواهد برد؟
  •     آیا کیفیت بالا، ویژگی کاربر پسند بودن، ارزش قیمت و صرفه ی اقتصادی دارد؟
  •     آیا محصولات جایگزین دیگری وجود دارد؟
  • نحوه تولید محتوای کاربردی برای محصول در سال 1400

پایان – نتیجه گیری

  •     نکات اصلی را خلاصه نویسی کنید.
  •    افکار نهایی خود را بیان کنید.

این نکات در تولید محتوای هدفمند تنها چند مورد جهت راهنمایی شما می باشد. می توانید محتوای خود را هر طور که مایل هستید طرح بندی کنید. هیچ قانون دقیق و کاملی برای نوشتن محتوا وجود ندارد. با این حال، اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید اینجا نقطه شروع خوبی می تواند باشد.

 تهیه چک لیست تولید محتوای هدفمند برای شرکت های وابسته

و خب به اینجا رسیدیم. اکنون باید دنبال ایده های بهتری برای تولید محتوای هدفمند و جذاب برای شرکت های وابسته به تولید محتوا داشته باشید. همانطور که قبلاً گفتیم، ممکن است این مساله کمی وقت ببرد و کار بیشتری را بطلبد، اما تولید محتوای هدفمند ارزش آن را دارد که خود را به عنوان یک نویسنده ی مرجع در تولید محتوای هدفمند برای شرکت های وابسته معرفی کنید.

 

من در مورد امور بسیاری برای تولید محتوای هدفمند صحبت کردم و البته چیزهای زیاد دیگری برای یادآوری نیز وجود دارد. چک لیست زیر خلاصه ای از نکات اصلی که به آنها پرداختم را ارائه می دهد. قبل از شروع کردن به تولید محتوا حتماً به این چک لیست مراجعه کنید.

  •     جایگاه خود را مشخص کنید.
  •     در یک شرکت وابسته به تولید محتوا با شرکتی که با تولید محتوا همسویی دارد ثبت نام کنید.
  •     از محصول استفاده کنید.
  •     نوشتن را تمرین  کنید.
  •    محتوا را حتی الامکان در ساختار توصیه شده ی بالا تولید کنید.
  •     نوشتن نظرات صادقانه به شما کمک می کند تا محتوایی که تولید می کنید بهتر دیده و پسندیده شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.