مقالات آموزشی

معرفی اصطلاح تبلیغ در اینترنت رایگان

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم بدانیم تبلیغ در اینترنت رایگان به چه معناست؟ بدین منظور باید بدانیم نحوه ثبت تبلیغات در اینترنت به چه صورت است و تاریخچه آن به چه صورت است؟ همچنین در ادامه با مواردی همچون تبلیغات اینترنتی رایگان در گوگل، تبلیغات رایگان، آگهی اینترنتی رایگان، تبلیغ رایگان کتاب، تبلیغ رایگان اپلیکیشن، سایت تبلیغات رایگان، درج آگهی رایگان در پارس تبلیغ، تبلیغ رایگان خدمات تهران نیز آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم از تبلیغات سخن بگوییم حتما همه شما یاد انواع تبلیغاتی که در تلویزیون و هنگام تماشای سریال به ناچار باید آن‌ها را تماشا کنید، خواهید افتاد اما اگر بخواهیم کمی ذهن شما را جلوتر ببریم حتما همه شما یاد تراکت‌ها و انواع بنرها خواهید افتاد که در خیابان دیده‌اید و یا بارها به شما داده‌اند و شما حتی بدون نگاه کردن به عنوان و یا متن تراکت آن را در سطل زباله انداخته‌اید.

باز هم اگر بخواهیم شما را به به سمت تبلیغات موجود در اینترنت ببریم باز هم یاد تبلیغات مزاحم و اعصاب خرد کنی که تحت عنوان پاپ آپ هنگام کار با وب‌سایت‌های مختلف در صفحات وب ظاهر شده‌اند، خواهید افتاد و یا خیلی از شما یاد تبلیغاتی که هنگام بازی‌های اینترنتی مجبور به تماشای آن‌ها هستید، خواهید افتاد!

اما با این مقدمه نسبتا طولانی می‌خواهیم بگوییم منظور ما از تبلیغ در اینترنت رایگان اصلا این مدل تبلیغاتی که همه شما به یاد آن‌ها افتادید، نیست بلکه منظور ما تبلیغات موثری است که شما به صورت رایگان در اینترنت و در تمامی کشورهای دنیا به منظور معرفی کسب و کار خود امکان استفاده از آن را دارید. منظور ما از تبلیغ در اینترنت رایگان، درج آگهی مربوط به کسب و کار شما به صورت رایگان، دقت کنید کاملا رایگان! در اینترنت است. در ادامه با این سایت‌های معتبر و نحوه قرار دادن آگهی به صورت رایگان در آن‌ها آشنا خواهیم شد.

از تاریخچه تبلیغ در اینترنت رایگان چه می‌دانید؟

اگر بخواهیم به طور دقیق به تاریخچه تبلیغ در اینترنت رایگان نگاهی بیندازیم باید گفت تبلیغات اینترنتی منظور ما دقیق از نوع رایگان نیست به کمتر از دو دهه قبل باز می‌گردد. پس همانطور که می‌بینید این نوع تبلیغات خیلی هم سابقه طولانی ندارد و به تازگی راه خود را در دنیای تبلیغ و بازاریابی باز کرده است اما به علت اینکه توانسته خیلی موثر واقع شود، به محبوبیت و استقبال فراوانی در میان کاربران دست پیدا کرده است.

اما اولین باری که تبلیغات در اینترنت دیده شد به 27 اکتبر سال 1994 برمی‌گردد. این تبلیغات به شکل یک بنر ساده یعنی مجموعی از یک تصویر گرافیکی ساده با یک متن رنگی بود که به زبان انگلیسی بر روی آن متنی نوشته شده بود که معادل این جمله بود “آیا تا به حال با موست اینجا رو کلیک کردی؟ و در ادامه متن “الان کلیک خواهی کرد”. تبلیغات به این شکل بسیار جدید بود و اصلا هم تا قبل از این رواج نداشت. در شکل زیر می‌توانید این تبلیغ بنری را مشاهده کنید.

در واقع اولین تبلیغ اینترنتی به سایت Hotwired که در آن زمان وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده بود، برمی‌گردد. سردبیر این مجله برای اینکه بتواند از وب‌سایت خود درآمد بیشتری کسب کند تا بتواند هزینه و دستمزد نویسنده‌های خود را بپردازد به سراغ تبلیغات اینترنتی رفت و در وب‌سایت خود قسمتی را به گرفتن تبلیغات اختصاص داد. درست به مانند نسخه‌های چاپی مجلات!

 پس از این اتفاق و استقبال گسترده مردم بود که در سال 1995 شرکتی به نام Web connect جایگاه‌های بنری خود را اجاره می‌داد تا کاربران بتوانند تبلیغات اینترنتی خود را در آن بارگذاری کنند. در این سال بود که این شرکت توانست با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای مخصوصی توانست متوجه شود چه تعداد بازدید کننده از صفحات وب دیدن کردند؟ این اطلاعات یعنی تعداد کسانی که برای اولین بار بنر را دیده بودند به صاحبان کسب و کار کمک می‌کرد تا بدانند بنر ان‌ها تا چه حد موفق عمل کرده است؟

مطالعه مقاله استراتژی بازاریابی اینترنتی را به شما پیشنهاد می کنیم

پس از آن در سال 1997 بود که “نفرت انگیزترین تبلیغات اینترنتی” در طول تاریخ بشر پا به عرصه ظهور گذاشت! هنگامی که کاربران مشغول کار با اینترنت بودند، پنجره‌های تبلیغات به صورت ناخواسته تحت عنوان POP-UP ظاهر می‌شد که نارضایتی بیش از 90% مخاطبان را به همراه داشت به همین دلیل خیلی زود به فراموشی سپرده شد خوشبختانه کنار گذاشته شد!

از سال 1999 به بعد بود که تبلیغات متناسب با موتورها یجستجو یا اصطلاحا SEM پا به عرصه ظهور گذاشت. اما این شیوه تبلیغات با شیوه تبلیغاتی که امروزه تحت عنوان SEO می‌شناختیم، کاملا متفاوت است! در آن زمان صاحب هر کسب و کاری که برای تبلیغات خود بیشتر هزینه می‌کرد، رتبه بهتر و بالاتری در تبلیغات گوگل کسب می‌کرد که در نتیجه به علت عدم شایستگی و کیفیت مناسب تبلیغات جای خود را با بهینه‌سازی موتورهای جستجو عوض کرد. سرانجام از سال 2066 به بعد بود که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز رونق گرفت و تا به امروز نقش بسیار مهمی در دنیای تبلیغات ایفا می‌کند.

هزینه تبلیغ در گوگل

انواع تبلیغ در اینترنت رایگان به چه صورت است؟

در این قسمت به انواع تبلیغ در اینترنت رایگان اشاره خواهیم کرد. در واقع منظور ما از این عبارت، تمامی تبلیغاتی است که به صورت رایگان در سایت‌های معتبر در اینترنت قابل بارگذاری است. برای این کار باید واد سایت‌های معتبر شده و برای خود با استفاده از شماره موبایل خود نام کاربری و رمز عبور تعریف کنید و به عبارتی دیگر برای خود یک حساب کاربری تعریف کنید.

بدین ترتیب می‌توانید از مزایای تبلیغات رایگان استفاده کنید. برای مثال با استفاده از تبلیغات در گوگل می‌توانید به تبلیغ رایگان کتاب، تبلیغ رایگان اپلیکیشن و معرفی کسب و کار خود و یا خدمات خود بپردازید. برای مثال تهرانی‌های عزیز می‌توانند برای تبلیغات رایگان و معرفی خدمات خود با جستجوی عبارت “تبلیغ رایگان خدمات تهران” به ثبت تبلیغات خود بپردازند.

همچنین سایت‌های متنوعی در این زمینه فعال هستند مانند پارس تبلیغ که برای درج آگهی رایگان در پارس تبلیغ می‌توانید وارد سایت پارس تبلیغ شوید و به ثبت نام اولیه و تکمیل فرآیند ثبت آگهی رایگان مشغولش شوید. در تمامی این سایت‌ها مانند دیوار، شیپور، ایستگاه، ویرگول، نیاز روز، نیازپرداز و … پس از ورود به آن‌ها و انتخاب گزینه ثبت آگهی رایگان باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

در انتخاب عنوان آگهی به علت اینکه کاملا در چشم مخاطب است و به عنوان اولین گزینه پیش روی مشتری مطرح است، دقت کنید. همچنین سعی کنید جزئیات آگهی را با دقت وارد کنید و از تصاویر با کیفیت در معرفی کسب و کار خود بهره ببرید. برای این منظور می‌توانید از شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند و به تولید محتوا و طراحی تبلیغات مشغول هستند مانند رایا مارکتینگ کمک بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.