مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره نحوه تبدیل مصاحبه به مقاله و هرآنچه در این خصوص وجود دارد

مفید بود؟

در حال حاضر شما نحوه طراحی سوالات جالب و مناسب برای مصاحبه را یاد گرفته اید ، حال قدم بعدی نحوه تبدیل مصاحبه به مقاله است . به نکاتی برای تبدیل مصاحبه به مقاله ، که در زیر آورده شده دقت کنید .

نقل قول های مصاحبه

به نقل قول های مصاحبه ی خود ، مانند تکه های شکلات روی شیرینی نگاه کنید ! شما باید این نقل قول های مصاحبه را در سراسر مقاله خود استفاده کنید تا متنی خوشمزه تر و بهتر داشته باشید . اما از طرف دیگر باید با عوامل دیگری مثل اطلاعات ، واقعیت ها و نوشته های خودتان هم ترکیب شود تا بتوانید به یک مقاله ی کامل برسید . یک مقاله ی کامل که  در حال تولید محتوای آن هستید باید دارای نقل قول های مصاحبه به جا و خوبی است ، خیلی بهتر از لیستی از پرسش و پاسخ های متوالی می باشد .

در نحوه تبدیل مصاحبه به مقاله مقاله ی خود را با نقل قول های مصاحبه تکمیل کنید تا به سوالاتی که ممکن است برای مخاطب پیش بیاید پاسخ دهید . خواننده می خواهد گفته های مصاحبه شونده را بداند ، اما تصویر سازی قبلی و اطلاعاتی که شما به متن اضافه می کنید ، مطلب را کامل تر خواهد کرد .

نکاتی برای تبدیل مصاحبه به مقاله :

1.    بعد از مصاحبه ، پرسش و پاسخ ها را در جایی جداگانه بنویسید .

2.    به نوشته های خود نگاه کنید و تمرکز و نوع زاویه دید مقاله خود را انتخاب کنید.

شاید از قبل ایده هایی از نوع زاویه دید و نگرش خود داشته باشید ( چون حتما قبل از مصاحبه تحقیقاتی راجع به او انجام داده اید ) یا شاید هم ، زاویه ای در حین خواندن مصاحبه پیدا کنید ،

برای مثال زمانی که یک مصاحبه شونده ، درباره دوران کودکی خود و فرزندانش با شما صحبت می کند ، ممکن است در همان موقع ، شما موضوع و نوع زاویه دید مصاحبه را بر این اساس تغییر دهید . مسلما قبل از مصاحبه باید موضوع واحد و مشخصی انتخاب کنید ، اما اگر به هر دلیل مسیر مصاحبه منحرف شد ، باید خود را با آن هماهنگ کنید.

اگر در پیدا کردن نوع زاویه دید به مشکل برخوردید ، اندکی از این موضوع دوری کنید . غذا بخورید ، بیرون بروید و کمی هم بخوابید و بعدا دوباره به سراغ آن بروید . همچنین می توانید از یک دوست یا آشنا بخواهید مقاله را خوانده و نظرش را به شما بگوید .

3.    نکته بعدی در نحوه تبدیل مصاحبه به مقاله ، باید بتوانید  در نوشته های خود ، مواردی که ارزش نوشته شدن در مقاله را دارند مشخص کنید .

چون هر چیزی که مصاحبه شونده گفته نباید در مقاله نهایی آورده شود . برای مثال تنها برخی از اطلاعات داده شده را باید در مقاله بیاورید . مثلا وقتی نویسنده ای در مصاحبه می گوید من 15 کتاب نوشته ام ، نیاز به آوردن آن در مقاله نیست ، چون چیز خاص و منحصر به فردی درباره او به ما نمی گوید .

حذف کردن اطلاعات و نقل قول هایی که جالب نبوده و هیچ جزییات اضافه ای به متن اضافه نمی کنند مشکلی ندارد .
گاهی اوقات ، می توانید اطلاعات مهم را با یک رنگ و اطلاعاتی که کمتر مهم هستند را با رنگی دیگر مشخص کنید .

How I Write an Interview-Based Feature Article

4.    نکاتی برای تبدیل مصاحبه به مقاله حالا ، اطلاعات را مرتب کنید .

شما اطلاعات را به ترتیب اهمیت مشخص کرده اید . ( هرم وارونه را به خاطر بیاورید ، جایی که اطلاعات مهم تر ، در ابتدای متن نوشته شده  و به همین ترتیب باقی نوشته ها آورده خواهند شد . )

 

5.    مقاله ی شما نیاز به یک آغاز ، میانه و یک پایان دارد .

به این فکر کنید که چگونه میخواهید مقاله خود را معرفی کنید . چه اطلاعاتی را می خواهید در آغاز متن قرار دهید تا بهتر بتوانید حس معرفی را به مخاطب انتقال دهید ؟

6.    سپس ، اولین دست نویس خود را بنویسید ،که شامل اطلاعات و نقل قول هایی است که مشخص کرده اید

در نحوه تبدیل مصاحبه به مقاله تنها مطالب گفته شده را گزارش نکنید . داستان بگویید . شما می توانید طوری نقل قول های مصاحبه را مرتب کرده و قرار دهید که در جهت جریان بهتر مکالمه باشد ، اما تا جایی که پیام گفته های وی تغییر نکند .
سعی کنید با نوشتن اطلاعات پیش زمینه ای به روایت داستان خود کمک کنید . برای مثال ، اگر با یک نویسنده درباره کتاب جدیدش گفت و گو می کنید ، می توانید درباره کتاب های دیگر او و دستاوردهایش نیز اطلاعات بدست آورید .

همچنین بخوانید : روش تولید محتوا برای مجله

استفاده از نقل قول ها :

مطمئن شوید که مفهوم و محتوای اصلی گفته های یک فرد را تغییر نداده اید و چیزی به آن اضافه یا از آن کم نکرده اید .
حذف کردن کلماتی مانند ( اها ، هوم ، آهان و …) تا جایی که معنا و مفهوم خاصی نداشته باشند ، مشکلی ندارد. مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا   را نیز مطالعه کنید تا دید بازتری در رابطه با تولید محتوا پیدا کنید.

لغات :

مصاحبه کننده : شخصی که سوالات را می پرسد .
مصاحبه شونده : شخصی که به سوالات پاسخ می دهد .
قلاب : یک تکه بسیار جالب از متن ، که به نوعی خوانده را جذب و درگیر می کند .
زاویه مصاحبه : تمرکز مصاحبه ی شما و دیدگاهی که برای تعریف داستان از آن استفاده می کنید .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.