مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره نحوه تولید محتوای کاربردی در خصوص محصول در سال ۱۴۰۰

مفید بود؟

دوست دارم به آخرین خرید مهمی که همین اواخر داشته اید فکر کنید حتما نباید چیز بزرگی بوده باشد، فقط به محصولی فکر کنید که وقت گذاشته اید و قبل از خرید در موردش تحقیق و بررسی لازم را به عمل آورده اید.

یعنی محتوای آنلاین برای محصول را در فضای مجازی بررسی کرده اید. چه وسیله نقلیه جدیدی بوده باشد، چه یک وسیله الکترونیکی، لوازم آشپزخانه، وسایل ورزشی، لوازم آرایشی زیبایی، یا حتی یک کتاب جدید به همه اینها فکر کنید به شرطی که حس کنید قبل از خریدنش زمان کافی داشته اید تا فکر کنید و تحقیق کنید.

محتوای آنلاین برای محصول در فضای مجازی

در طول تحقیقات خود، در مقابل گزینه های دیگری که روی میز داشته اید، مقالات مقایسه ای، محتواهای تحلیلی و لیست هزینه ها را خوانده اید و بررسی کرده اید. این امر به شما کمک کرده تا در جستجوی خود محدود شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

من فکر می کنم هنگامی که همزمان با چند محصول مواجه شده اید، چندین مقاله و متن و محتوا را باید خوانده باشید. اگر این کار را انجام داده باشید شما جزء 95٪ از خریداران هستید که می گویند قبل از خرید یک محصول محتوای آنلاین برای محصول را می خوانند.

 

یک عامل تعیین کننده

در حقیقت 72٪ از خریداران تا زمانی که محتوایی را نخوانند برای خرید هیچ اقدامی انجام نمی دهند و البته 97٪ از خریداران نیز ادعا دارند محتوای تولید شده برای محصولات  بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می گذارد.
با آماری که پیش رو داریم، کاملاً مشخص است که محتوای آنلاین برای محصول می تواند برای مشتری که میخواهد محصولی را بخرد یا از آن صرف نظر کرده و گزینه های دیگری را بررسی می کند یک عامل تعیین کننده باشد.
به همین دلیل است که من همیشه متعجب می شوم وقتی برخی از نویسندگان از من می پرسند، “چه نوع محتوایی را باید تولید کنم؟”

بهترین محتواها شامل گزینه های زیر هستند:

  •     لیست هزینه
  •     مقایسه با دیگر محصولات
  •     لیست های بهترین ها از برند های مشابه
  •     چالش ها و مشکلات
  •     نظرات دیگران
  • How to write a practical product review in 2020

مشکلات معمول نویسندگان نوپا در تولید محتوای آنلاین برای محصول

هر وقت به نویسندگان توصیه می کنم که تولید محتوا کنند، همیشه بهانه های یکسانی دارند که باعث می شود نتوانند این کار را انجام دهند:

1.    خریداران باید نظرات خود را بنویسند

به هر حال، خریداران افرادی هستند که محصولات را خودشان خریداری کرده اند و نسبت به خرید خود هم احساس شور و اشتیاق کافی دارند تا دیگران را در مورد محصول خریداری شده مطلع کنند یا هشدار دهند، درست است؟
در حالی که تولید محتوا توسط خریداران می تواند بسیار مفید باشد (من خودم از طریق این مقالات در آمازون به اجناس نگاه می کنم)، اما بیشتر نظرات مشتریان چندان قابل اتکا نیست و تا حدی هم گاهی مشکوک به نظر می رسد.

 اعتبار و ارزش یک محصول

همه ما کاملاً با این نکته آشنا هستیم که چرا مردم نظرات مصرف کنندگان در مورد کالا را می خوانند: یا می خواهند به وجد بیایند یا می خواهند عصبانی شوند. تا به حال چند بار مقالات تجزیه و تحلیل در آمازون را خوانده اید و بیشترین رتبه بندی پنج ستاره و یک ستاره را دیده اید؟ حال، چقدر آن رتبه بندی پنج ستاره را قابل اعتماد می دانید؟ ممکن است فکر کنید بعضی از این مقالات در مورد محصول بی انصافی کرده اند.

بررسی های ساختگی به اعتبار و ارزش یک محصول می تواند ضربه بزند. جدا از قابلیت اطمینان و عدم تعادل در محتوای آنلاین برای محصول تا به حال با محتوایی روبرو شده اید که قواعد بی طرفی را در آن دیده باشید؟ یعنی اینکه آن محصول چه نقد مثبت گرفته باشد و چه منفی اما محتوای آنلاین برای محصول واقع بینانه بوده باشد. آیا تا به حال فکر کرده اید نوشتن نظر نهایی در مورد محصول تا چه حد می تواند خوانندگان را برای خرید محصولی ترغیب یا منصرف کند؟

تولید محتوای آنلاین برای محصول

چه تعداد محتوا به شما کمک کردند تا تصمیم بگیرید که آیا این محصول برای شما مناسب است یا خیر؟ محتوای تولید شده توسط خریداران و نظرات مصرف کنندگان در مورد کالا بخش مهمی از محتوای آنلاین برای محصول است که دیگر خریداران را یا برای خرید ترغیب یا از خرید کردن منصرف می کند.

البته این نوع محتوای تولید شده می تواند گاهی نیز بی مصرف و به درد نخور باشد. به عنوان مثال خودم اخیراً در آمازون برای سگم افسار جدیدی خریداری کردم. در حالی که چند محتوای کوتاه ارزشمند پیدا کردم اما بسیاری از محتواهای تولید شده اصلاً مفید نبودند.

2.    اشخاص ثالث باید نظرات خود را بنویسند.

بسیاری از سایت های تولید محتوا برای مصرف کننده وجود دارند که به صورت شخص ثالث هستند و ارزیابی هایی عالی برای محصول ارائه می دهند. آنها اغلب قابل اعتماد هستند زیرا معمولاً سودی در محصولاتی که برایش محتوا تولید می کنند ندارند. اگر چنین باشد و سودی ببرند معمولاً در همان اول محتوا این را اعلام می کنند.

اعتماد مشتریان برای فروش امری بسیار مهم است. وقتی همه میخواهند سود ببرند پس بهتر این است که اشخاص ثالث دست به تولید محتوای آنلاین برای محصول بزنند. اشخاص ثالث در نوشته های شان جوری برخورد می کنند که انگار محصول دم دست شان است و همیشه از خود می پرسند آیا مشتری همیشه به من می تواند اعتماد کند؟ چون بحث محتوای آنلاین برای محصول پیش می آید و اشخاص ثالث سودی نمی برند پس پاسخ به این پرسش مثبت است.چرا باید برای محصولات محتوای آنلاین تولید کنید؟ در بالا به پنج مورد اساسی اشاره کردم. این گزینه ها از مهمترین عناوین برای مقالات وبلاگی و تولید محتوای آنلاین برای محصول است. اینها گزینه هایی هستند که در بررسی محتوای آنلاین برای محصول پاسخگوی بیشترین سوالاتی هستند که مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری برای خرید از خود می پرسند

گرچه ممکن است محتوا  ها کمتر مربوط به بخش خدمات باشد اما چرا که نه؟ حتی می توان در مورد خدمات مشاغل نیز محتوای آنلاین تولید کرد. اما چرا باید در وب سایت یا وبلاگ خود تولید محتوا کنید؟

محتوای آنلاین ته قیف است نه سر قیف!

هنگام نوشتن محتوای آنلاین برای محصول (Online content for the product) مردم را از وسط تا ته قیف فرض بگیرید که باشند. این مردم افرادی هستند که به شدت در حال بررسی محتوا برای خرید بوده و به تصمیم نهایی بسیار نزدیک هستند. اما اول می خواهند اطمینان حاصل کنند که انتخاب درستی کرده اند یا خیر.

پشیمانی خریدار را کم کنید.

مردم مایل هستند تا زمان زیادی را صرف این کنند که چه محصولی را بخرند. هرچه تصمیم برای آنها مهمتر باشد  زمان بیشتری را به تحقیق در مورد گزینه های موجود اختصاص می دهند. آخرین اتفاقی که می خواهند بیفتد خرید کالایی است که به نظر می رسد برای آنها مناسب نباشد. بنابراین افراد به بررسی محتوای آنلاین برای محصول روی می آورند تا بدانند این محصول برای آنها مناسب باشد، چرا که احساس می کنند در محتوای آنلاین پاسخ های صادقانه تری دریافت می کنند.

عدم اعتماد به فروشندگان

یکی از بزرگترین مزایای اینترنت این است که زمینه رقابت بین خریداران و فروشندگان را مساوی می کند. همین چند سال پیش، فروشندگان دروازه ی اطلاعات محصول بودند و می توانستند تصمیم بگیرند که این اطلاعات را با خریداران به اشتراک بگذارند یا نه. بیایید با هم صادق باشیم، اگر شما بخواهید همین حالا و بدون تحقیق در مورد یک خودرو به یک بنگاه خرید و فروش خودرو بروید، چقدر احساس اطمینان می کنید که فروشنده با شما صادق است و کمک می کند ماشین مناسب خود را پیدا کنید؟
خیلی اعتماد ندارید، درست است؟ در حقیقت، در یک نظرسنجی که توسط HubSpot انجام شد فقط 3٪ از مردم به فروشندگان اعتماد دارند ( از این میان فقط 1٪ به فروشندگان اتومبیل و بنگاه اعتماد دارند).

خریداران از شما یاد می گیرند

شاید مهمترین دلیل برای اینکه بخواهید محتوایی را تولید کنید بخاطر این باشد که مردم یا خریداران آن محتوا را می خوانند. مطمئنا، اشخاصی که سودی از محصول ندارند در زمینه آموزش افراد در مورد یک محصول بتوانند بهتر از هر کسی عمل کنند، اما خوانندگان پس از مطالعه محتوا چه می کنند؟ مردم روی پیوندهای موجود که در محتوای آنلاین برای محصول قرار داده اید کلیک می کنند و حتی به Google مراجعه می کنند و می فهمند دارند

چه چیزی را می خرند.

اگر خریداران در حال خواندن محتوای وب سایت شما هستند پس یعنی در حال یادگیری از شما هستند، آنها دارند به نام تجاری شما اعتماد می کنند و شما شانس زیادی دارید که آنها را از یک خواننده ی صرف به یک مشتری که پولش را روی محصول معرفی شده خرج می کند تبدیل کنید.

چگونه می توان برای وبلاگ تولید محتوا کرد؟

حالا که فهمیده ایم چرا باید روی تولید محتوا وقت بگذاریم و می دانیم چرا محتوای آنلاین برای محصول اهمیت دارد پس بهتر است در مورد تولید محتوا برای وبلاگ نیز مطالبی را یاد بگیریم.

1.    متعهد باشید: چگونه؟ صادق باشید.

اولین مورد: اگر می خواهید متن شخصی و محتوای آنلاین برای محصول تولید کنید، نمی توانید مردم را اقناع کنید که دارید در مورد عجب محصولی می نویسید که چقدر فروش عالی و خوبی داشته است. به یاد داشته باشید، مردم به محتوا بیشتر اعتماد دارند و آنقدر ها به فروشندگان اعتماد ندارند.

با این حال، باید از قالب یک فروشنده بیرون بیایید و مثل یک مصرف کننده به محصول نگاه کنید. شما باید بپذیرید که محصول مورد نقد شما مناسب همه نیست. وقت بگذارید و شرایط واقعی و انواع خریداران را در نظر بگیرید. بدانید این محصول برای چه کسی مناسب است و برای چه کسی مناسب نیست.

چگونه می توانید به مردم کمک کنید تا بهترین تصمیم را بگیرند؟

برای کمک به خریداران باید متعهد شوید که در نوشتن محتوای خود صادق باشید. اگر تعصب خاصی نسبت به کالا دارید (مثلا اگر کالای را دارید می فروشید) حتما خوانندگان خود را در جریان بگذارید. اگر بخواهید محصولات خود را بفروشید و تعریف الکی کنید، خوانندگان خیلی زود این مساله را تشخیص می دهند و اعتماد خود را به شما و محتوایی که تولید کرده اید از دست خواهند داد. تمام این ها برای این بود که بگویم اجازه ندهید تعصب شما در کار شما در محتوای آنلاین برای محصول تأثیر بگذارد.

2.    سازماندهی و اولویت بندی کنید

قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بیاورید می بایستی که منظم شوید. با لیست تمام کالاهایی آغاز کنید که می خواهید برایشان تولید محتوا کنید. هنگامی که لیست خود را سازماندهی و فهرست کردید، باید اولویت بندی کنید که ابتدا کدام محتوای آنلاین برای محصول نوشته شود. این که می خواهید از کجا شروع کنید کاملا به خود شما بستگی دارد،

اما اگر با این مشکل روبرو هستید توصیه ی من این است که از فروشندگان برتر شروع کنید. از محصولاتی شروع کنید که جلوی چشم هستند و طرفدار دارند. اما اگر می خواهید میزان فروش را افزایش دهید، با تولید محتوا برای محصولاتی شروع کنید که از شما خواسته اند برایشان وقت بگذارید.

 

 

درباره محصولی که می خواهید بیشتر بفروشد یا محصولی که خودتان به تازگی خریده اید و میخواهید از آن بفروشید، تولید محتوا کنید. همچنین ممکن است درباره کلمات کلیدی بیشتر تحقیق کنید و بفهمید که مردم کدام محصولات را برای بررسی بیشتر جستجو می کنند.

  • چگونه می توانیم محتوایی برای محصولات وب سایت خود تولید کنیم؟

3.    با محصول آشنا شوید

اگر از قبل محصول را می شناسید که خیلی فوق العاده است. نوشتن نظرات همه ی راه نیست، اگر آنقدر با محصول آشنا نیستید باید تمام راه را با آن محصول رفته باشید.
در تولید محتوا کوشا باشید، یعنی اینکه:

  •     صفحه مشخصات محصول را بخوانید.
  •     نظرات مصرف کنندگان و شخص ثالث را بخوانید.
  •   به سراغ محصول بروید (در صورت امکان) و خودتان آن را امتحان کنید.
  •     با کارشناسانی که تجربه استفاده از این محصول را دارند مصاحبه کنید.
  •     با فروشندگانی که محصول را قبلا فروخته اند مصاحبه کنید.
  •    با مشتریانی که محصول را خریداری کرده اند مصاحبه کنید.
  •     معیارهای درجه بندی خود را مشخص کنید.
  •    چطور قصد دارید محصول را نقد کنید؟
  • بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

هنگامی که از نزدیک محصولی را شناختید باید معیارهایی را برای قضاوت و نقد آن محصول داشته باشید. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن محتوایی درباره وسایل نقلیه هستید بخشهایی را به نحوه رانندگی با آن خودرو در جاده، ویژگیهای ایمنی، ویژگیهای داخلی، اندازه صندوق عقب، قیمت و غیره اختصاص دهید.

اگر در حال بررسی ماشین های چمن زنی هستید دوام، سهولت در استفاده، کیفیت برش چمن، نگهداری، ویژگی های ایمنی، قیمت و عملکرد آن ماشین چمن زنی را مورد بررسی قرار دهید. معیارها بسته به محصولی که دارید در موردش محتوا تهیه می کنید، تغییر می کنند اما همیشه چیز هایی را بخاطر بسپارید که برای خریداران مهم هستند. محتوای آنلاین برای محصول در حقیقت برای خریدار و به جهت فروش بهتر محصول تولید می شود.

4.    طرح های کلی با توجه به نیاز خریدار ایجاد کنید.

هنگام تولید محتوای آنلاین برای محصول، چیزی که باید به خاطر بسپارید این است: این محتوا مربوط به خریدار است نه مربوط به شمای نویسنده. خودتان را جای آنها بگذارید. شما در تلاش هستید تا به خریداران کمک کنید تا خرید مناسب نیاز خود را انجام دهند. گاهی اوقات این بدان معناست که مردم را در مورد نامناسب بودن یک محصول مطلع کنید.
برای کمک به شما در سازماندهی محتوای آنلاین برای محصول، در اینجا چند عنصر وجود دارد که باید به محتوای آنلاین برای محصول اضافه کنید:

  •     مقدمه
  •     توضیحات محصول
  •     مشخصات، ویژگی ها، ویژگی های ارتقای محصول
  •     معیارهای درجه بندی
  •     مزایا و معایب
  •     مشتریان مناسب برای محصول
  •     مقایسه با سایر محصولات
  •     نظرات متخصصان
  •     نظرات مشتریان
  •    موارد دیگر

 

چه مواردی را باید در مقدمه بگنجانید

از خلاقیت خود برای معرفی محصول استفاده کنید. هنگام معرفی محصول بدانید که خریدار چه نیازی دارد و این محصول می خواهد چه مشکلی را از خواننده برطرف کند. چرا خریدار در وهله اول به دنبال بررسی این محصول است؟ مشتری با مطالعه این محتوا امیدوار است چه چیزی را بدست آورد؟ تا می توانید خواننده را در مورد مزایا و معایب محصول آگاه کنید و او را مطلع کنید که این محصول میخواهد چه دردی را از او درمان کند.
توضیحاتی در مورد محصول بدهید

یکی از عناصر اصلی که مردم از خواندن محتوا می خواهند، تجزیه و تحلیل جامع همه مشخصات، ویژگی ها و نسخه های به روز شده از محصول است. با مشاهده مشخصات سازنده یا ابزارهای ذکر شده که هر محصول نیاز دارد به راحتی می توان این عناصر را یافت. ذکر همه مشخصات و ویژگی های موجود در محصول و نوشتن محتوایی قابل هضم می توان سخت فهم ترین مسائل را برای خریدار آسان کرد.

از معیارهای درجه بندی استفاده کنید

همانطور که در بالا ذکر شد چیزی که برای مصرف کنندگان بیشترین اهمیت را در مورد یک محصول دارد در نظر بگیرید. در زمان تولید محتوای آنلاین برای محصول و مقایسه آن محصول با سایر محصولات در کلاس خود، باید ببینید چه چیز هایی برای خریدار مهم است. می توانید برای هر یک از این موارد محتوایی دقیق بنویسید و یا از شکل ها و طرح های گرافیکی استفاده کنید تا نشان دهد محصولی که دارید برایش محتوا تولید می کنید چگونه و به چه شکل و در چه دسته بندی جا میگیرد.

جوانب مثبت و منفی در محصول را ذکر کنید

در حالی که تعریف و تمجید عالی است اما به یاد داشته باشید، خریداران در حال تلاش برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن محصول برای خودشان هستند. با این حال برای کمک کردن به خریداران که آگاهانه ترین تصمیم ممکن را بگیرند، نمی توانید فقط ویژگی ها و مزایا را ذکر کنید. به همین دلیل است که من قویا پیشنهاد می کنم در بخشی از محتوای آنلاین برای محصول مزایا و معایب محصول نیز به محتوا اضافه شود.

تناسب خوب و تناسب بد

همانند نوشتن نکات مثبت و منفی، به خوانندگان کمک کنید که بتوانند بفهمند آیا این محصول برای آنها مناسب است یا خیر. چیزی که می تواند خوانندگان را در گرفتن تصمیم درست و آگاهانه کمک کند ذکر این واقعیت است که آیا محصول برای آنها مناسب است یا نه.

مقایسه با محصولات دیگر

وقتی خریداران تصمیم میگیرند که محصولی را بخرند، اغلب همزمان درباره چندین گزینه ای که پیش رو دارند به صورت مفصل تحقیق می کنند. آنها ممکن است از خواندن نقد و بررسی در مورد یک محصول به  خواندن نقد و بررسی در مورد محصولی دیگر روی آورند. همچنین ممکن است خریداران برای مقایسه بین دو یا چند محصول رقیب محتوا های زیادی را جستجو کنند. علاوه بر نوشتن محتوای آنلاین برای محصول، محتوای مقایسه ای را هم در نظر داشته باشید که بنویسید.

با این حال اگر بخشهایی را به محتوای خود اضافه کنید که توضیح دهد این محصول در بازار شامل چه رقبایی است می توانید خریداران را از جستجو برای مقایسه منصرف کنید. با افزودن بخش مقایسه در محتوای خود، خریداران در وقت و انرژی برای جستجوی مقالات مقایسه ای دیگر صرفه جویی می کنند. این عمل مقایسه با محصولات دیگر نقش مهمی در سازماندهی محتوای آنلاین برای محصول دارد.

نظرات متخصصان و دیگر خریداران را به محتوای خود اضافه کنید.

برای کمک به دیده شدن بهتر محتوای خود، نمونه هایی از نظراتی را ارائه دهید که از متخصصان یا سایر مصرف کنندگان دریافت کرده اید. این امر به خریداران کمک می کند تا در وب سایت یا وبلاگ شما، همه چیز را بیاموزند. همچنین می تواند به آنها این آگاهی را ببخشد که محصول چرا و به درد چه کسانی خورده است، و حتی به درد چه کسانی نخورده است. اگر خود شما در بررسی فلان محصول متخصص نیستید از مصاحبه با فروشندگان یا صاحبان کالا غافل نشوید، از حرف های آنها برای اعتبار بخشیدن به محتوای خود کمک بگیرید.

چه مواردی را باید در انتها مد نظر داشت؟

تا اینجا به طور کامل در مورد محصول به خوانندگان خود آموزش های لازم را داده اید، در تمام مدت منصفانه و عادلانه عمل کرده اید، اما حالا باید بدانید چگونه مقاله را جمع کنید.
شما باید به مردم آنچه را که می خواهند بدهید:

نظر نهایی

در آخرین مرحله برای سازماندهی محتوای آنلاین برای محصول مقیاس شما بر اساس اعداد، امتیاز دهی ستاره ای، رنگ ها یا ایموجی های خوشحال، اخمو و یا عصبانی، هر چه که باشد، خریداران می خواهند از نتیجه تحقیقات شما مطلع شوند. پس چه بخواهید چه نخواهید برای اینکه تولید محتوای آنلاین برای محصول شما تأثیرگذار باشد نباید از نوشتن نظر نهایی در مورد محصول غافل شوید.
آیا می توانید به خوانندگان کمک کنید تا تصمیم بگیرند که این محصول بهترین محصول برای آنها است یا باید تحقیقات خود را ادامه دهند و در دیگر منابع جستجو کنند؟

 

خدمات خود را ارائه دهید

امیدوارم که با خواندن این مقاله بدانید که چگونه باید به هدف تان متعهد باشید و برای فروش بتوانید محتوای آنلاین برای محصول تولید کنید. پایان بندی بهترین قسمت یک مقاله است که با نوشتن نظر نهایی در مورد محصول، می توانید به خوانندگان خود در یافتن، انتخاب و خرید محصول کمک کنید.

خواه پایان بندی حاوی لینک پیوندی به سبد خرید یک محصول باشد یا دعوت به دیدن و خواندن مقالات مرتبط یا حتی معرفی مکانی برای ارائه ی محصول، در این قسمت است که می توانید هم به خواننده ی خود خدمت کرده باشید و هم به فروشنده ی کالا، در هر دو صورت سود از آن شماست.

اعتباری که از سوی خریدار کسب می کنید و سود مالی حاصل از محتوای آنلاین برای محصول می تواند تیری باشد که با آن دو نشان را زده اید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.