مقالات آموزشی

چگونگی طراحی بنر و آنچه در این زمینه وجود دارد

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم بدانیم طراحی بنر چگونه است؟ بدین منظور ابتدا باید بدانیم بنر چیست و چه کاربردی دارد؟ پس از آن می‌توان به اصول طراحی بنر و نکات مهم هنگام طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی رسید. همچنین در ادامه با مواردی همچون نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر مغازه، آموزش طراحی بنر تبلیغاتی، آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ، آموزش طراحی بنر سایت، سایت طراحی بنر، نمونه بنر تبلیغاتی، اصول طراحی بنر بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

در دنیای دیجیتال امروز استفاده از بنرهای تبلیغاتی و اینترنتی به شدت پیشرفت کرده است. به همین دلیل آشنایی با انواع بنرهای تبلیغاتی ضرورت پیدا می‌کند. به طور کلی بنر به یک تصویر تبلیغاتی گفته می‌شود که دارای پیام مهمی برای انتقال به مخاطب است. امروزه Banner ها در ابعاد و اندازه‌های گوناگون یافت می‌شوند و به معرفی یک محصول و یا یک مکان که ارائه دهنده خدمات خاصی است، می‌پردازند.

معمولا نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی فتوشاپ است اگرچه ممکن است از سایر برنامه‌ها برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده شود اما این برنامه یعنی Photoshop یکی از اصلی‌ترین و بهترین برنامه‌ها در این زمینه است. اما طراحی بنر با استفاده از این نرم افزار از دست هر کسی ساخته نیست.

بلکه کار با نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی نیازمند یک طراح حرفه‌ای و دقیق است. طراح با استفاده از دانش طراحی که آموخته است در کنار تجربه‌ای که پس از مدتی در زمینه طراحی بنرهای تبلیغاتی به دست آورده است به این کار مشغول می‌شود. علاوه بر طراحان شخصی یا فردی که در زمینه طراحی بنرهای تبلیغاتی مشغول به کار هستند، شرکت‌های مختلفی همچون رایا مارکتینگ با به کارگیری مجموعه‌ای از طراحان و گرافیست‌های مسلط در این زمینه به فعالیت مشغول است. امروزه مردم علاوه بر طراحان فردی در این زمینه از این شرکت‌ها نیز در این راستا کمک می‌گیرند. برای اینکه بدانیم طراحی بنر چگونه است بایستی به سراغ بخش بعدی برویم. با ما بمانید.

 

اصول طراحی بنر چگونه است؟

همانطور که اشاره شد برای آشنایی با اینکه طراحی بنر چگونه است باید به سراغ بررسی اصول طراحی بنر برویم. طراحان حرفه‌ای علاوه بر اینکه با اصول طراحی بنر آشنا هستند با نحوه استفاده و یا به کار بردن استفاده از این اصول نیز آشنا هستند. اصول طراحی بنر عبارت است از:

استفاده از ابعاد و اندازه‌های درست

برای طراحی بنر بهتر است به سراغ اندازه‌های استانداردی که در این زمینه طراحی شده است، بروید و سعی کنید با توجه به جایگاهی که بنر قرار است در آنجا واقع شود از اندازه درست استفاده کنید. این جایگاه می‌تواند در بزرگراه‌ها و یا اتوبان‌ها به صورت نصب بیلبورد باشد و یا به صورت بنرهای اینترنتی که در پایگاه‌های وب و وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند، باشد.

 

استفاده درست و به جا از لوگو

برای طراحی بنر تبلیغاتی حتما نیاز به یک لوگو خواهید داشت. لوگو در واقع یک علامت تجاری است ک به مخاطب شما نشان می‌دهد این تبلیغ از طرف چه کسی است؟ این نماد بایستی به صورتی طراحی شود که هم در ذهن مخاطب بماند و هم به مخاطب آگاهی بدهد که با چه کسی طرف است. علاوه بر این بهتر است لوگو بسیار واضح طراحی شود اما این وضوح نباید به گونه‌ای باشد که توجه را از اسیر المان‌ها یا عناصر بنر منحرف کند.

گزاره ارزش یا ارزش پیشنهادی

این گزینه یکی از قسمت‌های مهم بنر است. اما شاید این عبارت کمی برای شما درکش سخت باشد، در ادامه به توضیح این گزینه خواهیم پرداخت. این قسمت در واقع جذاب‌ترین بخش شما از نظر مخاطب است. به عبارتی دیگر این قسمت است که مخاطب شما را از یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل می‌کند. عباراتی نظیر تخفیف ویژه، تخفیف کوتاه مدت یا فصلی، کارت هدیه، قرعه کشی و … از گزاره‌های ارزش مهم و کاربردی یک بنر تبلیغاتی هستند. ارزش پیشنهادی در واقع به منظور افزایش مخاطب طراحی شده است و در واقع اولین چیزی است که در یک بنر تبلیغاتی توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد.

 

Call to Action

این عبارت به معنای دکمه فراخوان است که معمولا از کوتاه شده آن یعنی CTA استفاده می‌شود. این دکمه به معنای دعوت به اقدام است. در واقع این دکمه مخاطب را به برقراری تماس بیشتر با شما ترغیب می‌کند. کاربر با کلیک کردن بر روی این گزینه وارد صفحه اصلی سایت تبلیغاتی شما خواهد شد. عباراتی نظیر “بیشتر بدانید”، “برای اطلاعات بیشتر به صفحه بعدی کلیک کنید” و یا “همین حال شروع کنید” از انواع دکمه‌های فراخوان هستند. این عبارات باید به عنوان کانون تبلیغاتی یا مرکز تبلیغاتی شما به منظور جلب توجه مخاطب باشد. این دکمه باعث افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

 

استفاده از یک قاب درست برای بنر تبلیغاتی

طبق یک اصل روانشناسی بیشتر افراد از دیدن یک تبلیغ در یک چارچوب و یا قاب مشخص را بیشتر دوست دارند نسبت به دیدن همان تبلیغات در یک فضای بدون چارچوب و قاب! بدین منظور بهتر است یک قاب مشخص برای طراحی بنر خود که دارای گرافیک مناسبی است را انتخاب کنید. ای قاب بهتر است تا لبه‌ها ادامه پیدا کند.

وضوح متن

برای بنر تبلیغاتی متنی را باید انتخاب کنید که دارای وضوح باشد. همچنین این متن باید با اولین نگاه مخاطب خوانده شود. بهتر است متن بنر بیشتر از 4 خط نباشد. همچنین در طراحی آن استفاده از فونت‌های ریز، نازک، شکسته، خمیده، نستعلیق جایز نیست.

علاوه بر این برای طراحی بنر از فونت کوچکتر از 10 استفاده نکنید. این نکته را فراموش نکنید که اندازه فونت عنوان باید از فونت متن اصلی متفاوت باشد. در واقع اندازه فونت متن باید کوچکتر از فونت عنوان اصلی باشد. همچنین به ارائه دادن اطلاعات اصلی اکتفا کنید. سعی نکنید تا تمامی اطلاعات را یکباره و در غالب یک بنر کوچک به خورد مشتری بدهید. بهتر است به دادن اطلاعات اصلی و جذاب از نظر مخاطب بسنده کنید.

خوب است بخوانید: همه چیز درباره طراحی بنر رومیزی

استفاده درست از رنگ‌ها در بنر

استفاده درست از رنگ‌ها با توجه به ماهیتشان و احساسی که به مخاطب انتقال می‌دهند، به خودی خود یک مقاله تمام عیار است. برای مثال رنگ نارنجی حس سرزندگی و انرژی و نیرو را به مخاطب انتقال می‌دهد. این رنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکمه فراخوان است و یا رنگ بنفش باعث انتقال حس سلطنتی، لوکس بودن را منتقل می‌کند. این رنگ نیز گزینه مناسبی برای تبلیغ محصولات لاکچری و گران است.

 

استفاده درست و مناسب از تصاویر باکیفیت

برای این کار بهتر است از یک عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید تا با توجه به موضوع مورد تبلیغ شما به عکاسی بپردازد. اگر قصد ندارید برای طراحی بنر زیاد هزینه کنید بهتر است سراغ تصاویر موجود در اینترنت با رعایت حق انتشار آن‌ها بروید. این نکته را فراموش نکنید که یک بنر بدون تصویر بسیار بهتر از یک بنر با تصویر بی کیفیت و یا نامرتبط است.

استفاده از حجم و فرمت مناسب

به علت فرصت کم افراد در دیدن تصاویر بنرها بهتر است حجم بنر کمتر از 150 کیلوبایت باشد تا در بارگذاری آن مشکلی پیش نیاید. همچنین فرمت‌های مناسب برای طراحی بنر، GIF، JPEG، PNG و یا HTML است.

استفاده از القای حس فوریت در بنر تبلیغاتی

مخاطبان معمولا به بنرهایی که دارای عباراتی نظیر زود باشید، عجله کنید، فرصت را از دست ندهید عکس العمل بهتر و بیشتری را نشان می‌دهند در مقایسه با بنرهایی که حس فوریت را القا نمی‌کنند.

انواع طراحی بنر چگونه است؟

در انتها به معرفی انواع بنرهای تبلیغاتی خواهیم رفت. این بنرها عبارت است از:

بنر ثابت

در این مدل بنرها از یک تصویر در کنار یک متن استفاده می‌شود.

بنر متحرک یا GIF

در این مدل بنرها چند تصویر در کنار متن‌های مختلف می‌بینید.

بنر انیمیشن یا HTML

این مدل بنر نیز مانند بنرهای متحرک است با این تفاوت که هر تصویر با متن مورد نظر می‌تواند به یک صفحه جداگانه با لینک جداگانه انتقال داده شود. این مدل بنرها جدیدتر از سایر مدل‌ها هستند.

به منظور طراحی بنر از برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلفی به غیر از فتوشاپ می‌توان استفاده کرد که اسامی آن‌ها با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل ردیابی است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.