مقالات آموزشی

دانستن نکاتی درباره طراحی بنر خیابانی

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم از طراحی بنر خیابانی صحبت کنیم. بدین منظور بایستی با کاربرد بنر خیابانی آشنا شویم. همچنین در ادامه با اصول طراحی بنز نیز آشنا خواهیم شد. علاوه بر این مواردی همچون نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر مغازه، آموزش طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر در فتوشاپ، سایت طراحی بنر، نمونه بنر تبلیغاتی، متن بنر تبلیغاتی، اصول طراحی بنر نیز آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بنر یک تصویر گرافیکی است که حاوی پیامی برای انتقال است. در گذشته به یک تکه پارچه که بر روی آن پیام مهمی نوشته شده بود، بنر گفته می‌شد اما امروزه با توجه به ظهور بنرهای اینترنتی این تعریف کامل و وسیع نیست. به همین دلیل همانطور که ذکر شد ترکیبی از تصاویر و کلمات که به بیان پیامی مهم می‌پردازد را بنر گویند. این پیام هم می‌تواند معرفی یک محصول و یا تبلیغ یک کالا باشد.

همچنین می‌تواند به اطلاع رسانی اختصاص داشته باشد. این اطلاع رسانی می‌تواند در مورد همایش، کنسرت، سمینار و … باشد. بنره هم می‌توانند در فضای باز نصب شوند و یا در فضای اینترنت و وب مورد بازدید قرار بگیرند. طبیعتا طراحی بنرهای تبلیغاتی با بنرهای اطلاع رسانی متفاوت است. با این حال در ادامه از اصول طراحی بنر نیز صحبت خواهیم کرد. معمولا برای طراحی بنر نیاز به برنامه‌های مخصوص این کار مانند فتوشاپ خواهیم داشت. بدیهی است که همه افراد توانایی کار کردن با فتوشاپ را ندارند زیرا این کار یعنی طراحی بنر در فتوشاپ نیاز به تسلط و مهارت زیادی دارد.

برای طراحی بنر خیابانی، طراحی بنر مغازه و سایر بنرها می‌توانید از طراحان حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید و یا از مجموعه طراحان که در شرکت‌های گرافیکی مختلف مشغول به کار هستند، استفاده کنید. در هر حال چه از یک طراح حرفه‌ای و ماهر و چه از شرکت‌های فعال در این زمینه مانند رایا مارکتینگ کمک بگیرید، باید از اینکه این افراد به اصول طراحی بنر و همچنین کاربرد این اصول در تهیه بنر تسلط دارند، مطمئن شوید. در ادامه با این اصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

نکات مهم هنگام طراحی بنر خیابانی

در این قسمت به بیان نکات مهم هنگام طراحی بنر خیابانی خواهیم پرداخت. در نظر گرفتن اینکه بنر خیابانی در کجا نصب خواهد شد، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بنرها در ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه می‌شوند. به هر حال فارغ از اینکه بنر تبلیغاتی در چه اندازه‌ای تهیه می‌شود، بایستی در جایی نصب شود یا قرار بگیرد که مورد توجه همگان واقع شود. بدین منظور برای نصب بنر باید جایی را انتخاب کنید تا مردم در آن جا رفت و آمد بیشتری داشته باشند.

البته طبیعتا نحوه طراحی بنری که قرار است در اتوبان‌های بین شهری واقع شود با بنری که قرار است بر سر در یک رستوران نصب شود، کاملا متفاوت است. در حالت اول، بایستی بنر دارای فونت درشت باشد و کلمات باید کاملا واضح و خوانا باشد تا هنگامی که افراد با اتومبیل‌های خود با سرعت در حال عبور از اتوبان هستند، بتوانند به راحتی متن بنر را بخوانند. با همه این توصیفات، به منظور انتخاب جایگاه نصب بنر عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • میزان جمعیتی که حدس می‌زنید مخاطب بنر شما باشند
  • میزان ترافیک
  • میزان رفت و آمد افراد در محل نصب بنر خیابانی
  • میزان درآمد افرادی که حدس می‌زنید مخاطب بنر شما باشند
  • توجه به موقعیت شغلی، اجتماعی، مالی و فرهنگی افراد محلی که قصد نصب بنر خیابانی را در آنجا دارید

اصول طراحی بنر خیابانی چیست؟

طراحی بنر خیابانی نیاز به رعایت مراحلی دارد. در واقع هر کسی به اصول طراحی بنر واقف نیست بلکه برای این کار باید طراحی را انتخاب کنید که علاوه بر آشنایی با اصول طراحی بنر به نحوه استفاده از آن‌ها در کنار هم نیز تسلط داشته باشد. برای اینکه علاوه بر طراحان فردی که در این زمینه می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید، از شرکت‌های مختلف مانند رایا مارکتینگ که دارای مجموعه‌ای از طراحان فعال در این زمینه هستند نیز استفاده کنید. این شرکت‌ها طبق درخواست شما و بر اساس اطلاعات گرفته شده از شما در مورد نوع تبلیغات، به طراحی بنر خیابانی و اختصاصی شما خواهند پرداخت. ما در ادامه به صورت تیتر وار به این اصول اشاره خواهیم کرد:

استفاده از اندازه‌های استاندارد طراحی بنر که در قسمت زیر ارائه شده است:

  •  336*280 مستطیل سایز بزرگ
  • 300*250 مستطیل سایز بزرگ
  •  728*90 مستطیل خطی
  •  160*600 مستطیل عریض

به کار بردن سه جزء اصلی و مهم در طراحی بنر خیابانی

این سه قسمت عبارت است از:

لوگو یا نماد تبلیغاتی

این مورد به مخاطب نشان می‌دهد که این تبلیغ از طرف چه کسی است؟

گزاره ارزش

قسمت اصلی پیام شما در بنر در واقع همان محتوای بنر است.

دکمه فراخوان یا CTO

عباراتی نظیر عجله کنید، زود باشید، فرصت را از دست ندهید و … از انواع عباراتی هستند که برای ترغیب بیشتر مخاطب برای برقراری تماس به کار برده می‌شود.

بنر کاملا واضح و خوانا باشد

بهتر است متن بنر بیشتر از 4 خط نباشد و از فونت کوچکتر از 10 در طراحی بنر خیابانی استفاده نکنید. همچنین استفاده از فونت ریز، نازک، شکسته، خمیده، پیچیده، نستعلیق و نامتعارف جایز نیست.

خوب است بخوانید: همه چیز درباره بنر طراحی چهره

حجم بنر و فرمت خروجی بنر را در نظر داشته باشید

بدین منظور بهتر است حجم بنر تبلیغاتی بیشتر از 150 کیلوبایت نباشد. همچنین فرمت‌های خروجی مناسب برای بنر GIF، PNG و JPG است.

 

انواع بنرهای تبلیغاتی

در این قسمت به مهم‌ترین طراحی بنر خیابانی که از نوع طرح لایه باز است خواهیم پرداخت. این طرح که امروز توسط بیشتر طراحان و یا شرکت‌های طراحی استفاده می‌شود، دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • امکان تغییر یا ویرایش تمامی المان‌ها یا عناصر موجود در بنر
  • امکان خصوصی سازی طح بنر برای هر مشتری
  • صرفه جویی بسیار زیاد در وقت

شاید تنها عیب این طرح را بتوان در عدم خلاقیت زیاد در این طرح دانست.

در ادامه یک بنر خیابانی را که به صورت لایه باز طراحی شده است، با هم مشاهده خواهیم کرد.

 

اما نکته قابل تامل و البته قابل تغییر در این بنر این است که از رنگ زرد به میزان زیادی در این بنر استفاده شده است. این رنک ممکن است در نگاه اول باعث جلب نظر مخاطب شود اما به علت اینکه به صورت دنباله دار در پشت سر هم قرار گرفته است، رنگ زرد آن چشم مخاطب را خسته می‌کند. در ادامه طراحی بنر خیابانی دیگری را خواهید دید که توانسته از رنگ‌های مناسبی استفاده کند.

 

این بنر نیز مانند بنر قبلی به صورت پشت سر هم نصب شده است اما به علت استفاده مناسب‌تری از رنگ‌ها چشم مخاطب را خسته نمی‌کند. البته در طراحی این بنر بهتر بود از رنگ‌های تندتر دیگری استفاده کند که تاثیر بیشتری در جذب مخاطب داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.