مقالات آموزشی

آشنایی با تمام نکات طراحی کارت ویزیت تعمیرات لوازم خانگی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت تعمیرات لوازم خانگی؛ مقدمه

در دنیای بسیار جالبی زندگی می کنیم روزانه شاهد اختراع لوازم خانگی جدید و بهتر شدن لوازم خانگی قدیمی هستیم!! هر روزه ما با تلویزیون، جارو برقی، ماشین لباس شویی، سماور، یخچال و … در ارتباط هستیم و اگر کسی بگوید که مردم امروزی دیگر بدون این وسایل نمی توانند زندگی کنند اصلا حرف بی راهی نزده است!! و تقریبا همه ما باور داریم که وجود این لوازم خانگی که زندگی ما را راحت تر کرده اند مسئولیت هایی نیز دارند و باید از آنها به نحو احسن مراقبت کرد و در صورت نیاز آنها را به تعمیر کار سپرد!!

اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است اینکه به هر تعمیرکاری نمی توان اعتماد کرد تا به تعمیر یا تعویض قطعات لوازم خانگی شما بپردازد!! (دیده شده است که بسیاری از تعمیرکاران غیر مطمئن شهری لوازم خانگی مردم را خراب کرده و هیچ مسئولیتی را قبول نمی-کنند!). بلکه شما باید به فردی اعتماد کنید که یا از درستی کار او اطمینان دارید و یا حداقل یک کارت ویزیت شیک با اطلاعات صحیح قبلا به شما داده است! چون همین طراحی کارت ویزیت  ثابت می کند که او برای کسب و کارش ارزش قائل است و هیچ وقت اعتماد مردم نسبت به خودش را از دست نمی دهد!

در این مقاله بحث اصلی ما همین است! یعنی صحبت درمورد طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی! راستش را بخواهید شما به این کارت های کوچک و دوست داشتنی برای ارتباط با مشتری و جلب اعتماد نیاز دارید و اگر یک کسب و کار در زمینه لوازم خانگی دارید شک نکنید که طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی قدمی بسیاری مثبت در راه بازاریابی شما خواهد بود!!
اگر مقالات مربوط به طراحی گرافیک را می پسندید و یا در حوزه تعمیر لوازم خانگی فعالیت دارید با ما باشید در ادامه این مقاله!

آیا کسی به کارت ویزیت اهمیت می دهد!؟

یکی از سوال هایی که باید به آن جواب داده شود این است که آیا کسی واقعا به طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی شما اهمیت می دهد!؟ خود شما آیا در جیب تان یا میز کارتان کارت ویزیت هایی ندارید که حتی یکبار هم به آنها دقیق نگاه نینداخته-اید! (من دارم!!) آیا در این دنیای شلوغ که همه در شبکه های اجتماعی هستند کسی به کارت ویزیت لوازم خانگی اهمیت می دهد!؟

طراحی لوگو

در ابتدا باید بگوییم که اگر چنین سوالاتی برای شما پیش آمده است به شما تبریک می گوییم چون نشان می دهد که به فکر کسب و کارتان و بازاریابی برای آن هستید! و اینکه در کشور ما کارت ویزیت ها محبوبیت بالایی دارند به خصوص برای کسب و کار های محلی!! و اینکه شاید این قضیه که مردم امروزه بی نهایت به آنلاین بودن و حضور در فضای مجازی عادت کرده اند درست باشد ولی فراموش نکنید که کسی نمی تواند بوسیله اینترنت لوازم خانگی مردم را تعمیر کند!! پس نیاز دارد یک کسب و کار محلی را پیدا کند! و اگر فکر می کنید که تبلیغات در اینترنت بهتر از طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی است باز هم باید بگوییم که بیشتر مردم ایران به روش های سنتی تبلیغات بیشتر علاقه نشان می دهند! تا روش های مدرن!

مخصوصا افرادی که مسئول انجام امور بیرون از خانه هستند! (بنده تجربه واقعی کار در زمینه های متنوع تبلیغاتی را دارم و می گویم که روش های غیر مدرن بازاریابی در ایران طرفدار بیشتری دارند) هر چند طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی را نیز نمی توان یک روش بازاریابی سنتی نام برد! چرا که با طراحی های متنوع و خلاقانه امروزی و اینکه می توانید آن را در اینترنت به سادگی به اشتراک بگذارید باید به شما بگوییم که طراحی کارت ویزیت نیز یک روش نیمه مدرن و بسیار خوب برای بازاریابی کسب و کارتان است مخصوصا اگر تعمیرات لوازم خانگی دارید!

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

چرا مردم احساس می کند یک کارت ویزیت را باید دور بیندازند!؟

تصور کنیم که با شور و ذوق کار طراحی کارت ویزیت تان را انجام دادید (البته اگر طراح گرافیک نیستید نباید خود دست به کار شوید و فقط باید سفارش این کار را ثبت کنید!) و آن را به چاپخانه دادید چه تضمینی است که واقعا این کارت ویزیت ها برای شما مشتری بسازند!؟ در واقع هیچ! و بسیار دیده شده است که مردم کارت ویزیت ها را دور می اندازند!! یا فقط پیششان است و هیچ توجه ای به آن نمی کنند!

خب اول اینکه طراحی کارت ویزیت شما باید خلاقانه، زیبا، حرفه ای و خاص باشد! چون مردم از طرح های قدیمی بیزارند! و یکی از دلایل آنهم این است که صاحبان کسب و کار طراحی کارت ویزیت را سرسری می گیرند و هیچ هزینه ای برای آن پرداخت نمی کنند! بلکه فقط هزینه چاپخانه را می پردازند و چاپخانه نیز از طرح های پیش پا افتاده و قدیمی برای کارت ویزیت استفاده می کند! در حالی که یک کارت ویزیت حرفه ای باید دو رو باشد، جنس کارت ویزیت باید محکم، با دوام با قابلیت جاگیری در جیب باشد و طراحی آن باید از اصول حرفه ای گرافیک پیروی کند!!

مثلا در انتخاب رنگ اصلی آن باید از روانشناسی رنگ ها استفاده کرد! و یا از بهترین ترکیبات رنگی موجود برای پیدا کردن رنگ های مکمل بهره برد! نکته دیگر اینکه اگر می خواهید کارت ویزیت شما را دور نریزند باید کارت ویزیت خود را به مشتریانی بدهید که می دانید امور خانه را بدست دارند یا اگر نیاز بود به یک تعمیر کار لوازم خانگی خوب مراجعه خواهند کرد! نه کسانی که می دانید هیچ زمانی به خدمات شما کاری ندارند!! مثلا کارت ویزیت لوازم خانگی شما به درد یک دانشجو نمی خورد چون احتمالش کم است که به کارهایی مانند تعمیرات لوازم خانگی اهمیت دهد!!

شاید بگویید که ممکن است خدمات شما را به افرادی دیگر یا خانواده خود معرفی کند! اما این باز هم به مورد اول بر می گردد که گفتیم کارت ویزیت شما باید خلاقانه، حرفه ای و جلب کننده اعتماد مخاطب باشد چرا که اگر این ویژگی ها را نداشته باشد هیچکس شما را به کسی دیگر معرفی نخواهد کرد!

 

هزینه طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی چقدر است؟!

بار ها این موضوع را گفته ایم که کارت ویزیت یکی از کم هزینه ترین ابزار های تبلیغاتی است! هر چند به صد ها عامل بستگی دارد که قیمت نهایی کارت ویزیت های شما چقدر باشد اما نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی کارت ویزیت روشی بسیار ارزان محسوب می شود!! (حتی نسبت به آگهی های اینترنتی) در حالت عادی شما باید با یک طراح گرافیک خوب صحبت کنید که کار شما را به درستی و با حساسیت انجام دهد! که شرکت ها و افراد دورکار می توانند گزینه های خوبی باشند و میانگین قیمت دستمزد آنها به شرطی که زیاد سخت گیر نباشید چیزی حدود 100 هزار تومان برای طراحی یک کارت ویزیت لوازم خانگی بسیار زیبا خواهد بود!! (به طراح خود بگویید که به فکر یک طراحی کارت ویزیت دو رو باشد و می خواهید دو قسمت جلو و عقب طراحی شود).

بعد از طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی شما نوبت می رسد به چاپ آن که بسته به نوع چاپ، مقدار چاپ، جنس کارت ویزیت و … هزینه متغیری دارد که در حالت عادی اگر یک کارت ویزیت مقوایی با روکشی نسبتا خوب را انتخاب کنید هزینه طراحی کارت ویزیت برای هزار عدد چیزی نزدیک 150 هزار تومان خواهد شد! و اگر جنسی مانند پی وی سی را انتخاب کنید (جنس کارت ملی و گواهینامه رانندگی از پی وی سی است) هزینه برای هزار عدد چیزی مابین 700 تا 900 هزار تومان است!! کارت ویزیت های در انواع مختلفی چاپ می شوند! مانند کارت ویزیت کتان، لمینت براق، لمینت مات، چوبی، فلزی، چرم و حتی جنس خوراکی که با موادی مانند شکلات ساخته می شوند!!!

سخن پایانی

در این مقاله تا جایی که توان داشتیم شما را ترغیب کردیم که طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی را جدی بگیرید و برای ساخت آن اقدام کنید تحقیقات بیشتر را بر عهده خود شما می گذاریم! سعی کنید که بازاریابی یا برندسازی را فراموش نکنید و به خصوص اینکه نقش کارت ویزیت در پیش بردن این دو مهم را نیز از خاطر نبرید، رقبای زیادی دارید و دیگر شاید این شعار که کیفیت بهترین تبلیغ است تمام ماجرا نباشد!! و مجبور باشید که از روش های بیشتری برای بازاریابی خدمات یا محصولتان استفاده کنید!!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.