مقالات آموزشی

آیا از بهترین شیوه تبلیغات اطلاع دارید؟

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم راجع به بهترین شیوه تبلیغات صحبت کنیم. بدین منظور نیاز به آشنایی با انواع روش‌های تبلیغاتی داریم. همچنین در ادامه به بررسی بهترین شیوه‌های تبلیغات خواهیم پرداخت. علاوه بر این می‌خواهیم بدانیم بهترین شیوه تبلیغات در ایران چیست؟ و چرا لقب بهترین شیوه تبلیغات را به خود اختصاص داده است؟ همچنین می‌خواهیم بدانیم بهترین شیوه‌های تبلیغات انتخاباتی چه هستند و چگونه باید اجرا شوند؟ علاوه بر این به طور اختصاصی می‌خواهیم بدانیم بهترین شیوه تبلیغات در مشهد چیست و چرا؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

همچنین مطالعه مقاله سایت های کلیکی می تواند برای شما مفید باشد

اولین چیزی که با شنیدن کلمه تبلیغات به ذهنتان خطور می‌کند، چیست؟ طبیعتا یاد تبلیغات تلویزیون می‌افتید. همچنین بسیاری از شما به یاد تبلیغات مورد علاقه‌تان نیز خواهید افتاد. باید گفت آنچه مهم است این است که تبلیغات به عنوان یک پیام امروزی در دنیای رسانه و بازار امروز مطرح است که برای معرفی یک کسب و کار به کار می‌رود.

با استفاد از تبلیغات می‌توان به معرفی یک محصول و یا توصیف یک کسب و کار با هدف تجاری پرداخت. اما آنچه که باعث می‌شود یک کسب و کار به درستی شناسانده شود و یا حتی بهتر از آنچه هست خود را نشان دهد، تبلیغات موثر است. منظور از تبلیغات موثر نیز، تبلیغاتی است که بتواند تاثیر ویژه‌ و البته دراز مدتی بر روی افراد داشته باشد.

در واقع یک تبلیغ خوب باید مخاطب را از دنیای خود جدا کند و وارد فضای تبلیغات کند. همچنین باید وی را متقاعد کند تا از محصول مورد نظر استفاده کند و یا حداقل اگر در آن بازه زمانی خاص به آن محصول نیاز نداشته باشد اما برای دفعه بعدی حتما متقاعد شده باشد تا از آن محصول استفاده کند! بدین ترتیب چنین تبلیغی درست و موثر عمل کرده است. تبلیغات با اهداف مختلفی به ظاهر و البته اشکال مختلفی در دنیای امروزی مشغول انجام وظیفه خود هستند. از انواع اهدافی که تبلیغات دنبال می‌کنند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  افزایش فروش
  •  افزایش مشتری
  •  افزایش آگاهی در مورد یک محصول
  •  معرفی یک محصول و یا یک کسب و کار

همچنین تبلیغات دارای اشکال مختلفی از جمله بنر، پوستر، بیلبورد، آگهی‌های تلویزیونی، تراکت، پاپ آپ، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و … است که بسته به هدف از هر کدام می‌توان استفاده کرد. اما اینکه کدام شیوه بهترین شیوه تبلیغات است، به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه بررسی خواهد شد.

ثبت سفارش رپورتاژ آگهی

بهترین شیوه‌ تبلیغات کدام است؟

برای دانستن اینکه بهترین شیوه تبلیغات کدام است، ابتدا باید بدانیم چند روش تبلیغات وجود دارد. در ادامه به صورت مختصر به انواع شیوه‌های تبلیغات اشاره خواهیم کرد:

تبلیغات در فضای اینترنت و وب:

امروزه تبلیغات در فضای اینترنت یا همان تبلیغات آنلاین نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارد زیرا بسیاری از افراد در حال استفاده از اینترنت هستند و این حالت نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه روز به روز بیشتر نیز خواهد شد.

تبلیغات در سایت‌های کلیکی: در سایت‌های کلیکی به ازای هر کلیک، مبلغی به صورت دلار یا بیت کوین به مخاطب پرداخت خواهد شد. این روش نیز امروزه در بسیاری از سایت‌های معتبر جهان مانند ojooo و برخی از سایت‌های ایرانی معتبر در حال انجام است.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی:

منظور از رسانه‎‌های اجتماعی هر نوع رسانه‌ای است که در مخاطبان به طور عموم به آن دسترسی دارند مانند تلویزیون، رادیو و حتی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و …

تبلیغات اسپانسری:

این حالت معمولا زمانی که یک برند توسط گروه خاصی حمایت و یا اصطلاحا ساپورت می‌شود، به کار می‌رود.

تبلیغات بنری:

منظور از تبلیغات بنری نیز یک طرح گرافیکی همراه با یک پیام برای انتقال است. این پیام به معرفی یک محصول و یا معرفی خدماتی که توسط یک کسب و کار ارائه می‌شود، می‌پردازد. طراحی بنر ثابت و متحرک بسته به هدف طراحی می‌تواند در فضای باز و آزاد یعنی جایی که مردم تردد زیادی دارند، نصب شود و یا می‌تواند در صورت نیاز در فضای اینترنت و وب قرار بگیرد که به بنر اینترنتی مشهور است.

اما اینکه کدام یک از این روش‌ها، بهترین شیوه تبلیغات است، مطلبی است که در ادامه بررسی خواهد شد.

 

مشخصات بهترین شیوه تبلیغات چیست؟

در این قسمت به مشخصات بهترین شیوه تبلیغات اشاره خواهیم کرد:

  • محتوای جذاب
  •  تصاویر با کیفیت و مرتبط
  • استفاده از ابزارهای متفاوت مانند کلیپ، تولید پادکست صوتی و …
  •  استفاده از رنگ‌هایی که دارای جذابیت بصری هستند
  •  استفاده از ترکیب رنگی درست و طبق اصول روانشناسی
  •  استفاده از نماد تبلیغاتی یا همان لوگو به منظور برندینگ
  • به کار بردن گزاره ارزش و یا ارزش پیشنهادی
  • به کار بردن دکمه فراخوان در بنرهای تبلیغاتی

به طور کلی از آنجایی که تبلیغات زمان زیادی برای انتقال پیام در اختیار ندارد و جدای از این مطلب، مخاطب هم تمایل چندانی به دیدن پیام‌های تبلیغاتی بلند ندارد بنابراین طراح تبلیغات باید زمانبندی خود را به گونه‌ای انتخاب کند تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اصلی‌ترین پیام تبلیغ را به مخاطب منتقل کند.

به همین دلیل باید گفت برای اینکه هر نوع تبلیغی را که انتخاب می‌کنید، بهترین شیوه تبلیغات باشد باید تمامی موارد ذکر شده را در خود جای دهد. به همین دلیل طراحی شیوه‌های تبلیغاتی کاری نیست که هر کسی به راحتی بتواند آن را انجام دهد حتی اگر هر فردی بتواند طراحی یک تیزر تبلیغاتی و یا آگهی یا بنر تبلیغاتی را به عهده بگیرد اما قطعا نمی‌تواند نتیجه موثر و دلخواه را از آن بگیرد. به همین دلیل بهتر است برای این کار حتما از افراد دارای مهارت و تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار، استفاده از شرکت‌های فعال در این زمینه مانند رایا مارکتینگ است. با مراجعه به سایت این شرکت‌ها خواهید دید که چنین شرکت‌هایی با استفاده از مجموعه‌ای از کارشناسان گرافیک و کارشناسان تولید محتوا به تهیه انواع پیام‌های تبلیغاتی با بهترین کیفیت، کمترین زمان ممکن و مناسب‌ترین قیمت می‌پردازند. برای اطلاع از اسامی این شرکت‌ها کافی است تهیه تبلیغات یا محتوای تبلیغاتی را در اینترنت در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کنید.

هزینه تبلیغ در گوگل

در مورد بهترین شیوه‌های تبلیغاتی اینترنتی نیز باید گفت بهترین گزینه استفاده از بنرهای گرافیکی است که در سه گروه زیر جای می‌گیرند:

  • بنر ثابت
  •  بنر تعاملی یا فلش
  •  بنر متحرک یا GIF

در این میان بنرهای گیف که از انیمیشن‌های زیر 15 ثانیه استفاده می‌کنند به معرفی یک محصول یا یک کسب و کار در قالب یک داستان می‌پردازند. این نوع بنرها که چند سالی است در میان ایرانیان رواج پیدا کرده است، از طرفی بسیار هم محبوب شده است.

از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی انتخاباتی چه می‌دانید؟

هر چقدر به روزهای انتخابات حال این انتخابات از نوع مجلس شورای اسلامی باشد حال از نوع انتخابات ریاست جمهوری و یا هر نوع انتخاب دیگری باشد، بحث در مورد انواع روش‌های تبلیغاتی در این زمینه و به خصوص انتخاب بهترین شیوه‌های تبلیغاتی انتخاباتی از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود. این روش‌ها عبارت است از:

  •  استفاده از پنل پیامکی:

معمولا یک ماه قبل از هرگونه انتخاباتی شروع پیامک تبلیغاتی با استفاده از پنل پیامکی یکی از روش‌های محبوب برای تبلیغات انتخابات است. برای این کار باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید که عبارت است از:

  • در نظر گرفتن سن و جنس و تحصیلات مخاطبان
  •  در نظر گرفتن ساعت مناسب برای ارسال پیامک تبلیغات که بهترین ساعت 7 تا 10 صبح است
  • استفاده از رسانه‌های محیطی مانند بنر، بیلبورد و یا بروشور، پوستر و …
  • استفاده از تبلیغات حضوری و گزینه چهره به چهره
  • ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی
  • شرکت در جلسات و همایش‌های مختلف
  • شرکت در برنامه‌های اینترنت و یا مخصوص شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و …

اما برای اینکه بخواهیم بگوییم بهترین شیوه تبلیغات انتخاباتی چیست؟ باید گفت بهترین شیوه تبلیغات انتخاباتی مجموعه‌ای از روش‌های بالا در کنار هم است زیرا افراد مختلف دارای گروه‌بندی مختلف هستند و هر کدام با یک نوعی از ابزارهای تبلیغاتی ارتباط برقرار می‌کنند به همین دلیل برای مشخص کردن بهترین شیوه تبلیغات در مشهد نیز باید گفت ترکیبی از روش‌های بالا است که به موفقیت یک نامزد انتخاباتی می‌انجامد.

تبلیغات در اینستاگرام

 

اما به طور کلی در نظر گرفتن سطح انتخابات به منظور انتخاب بهترین شیوه تبلیغات ضرورت دارد. علاوه بر این در مورد معرفی هرگونه کسب و کاری، توجه به سطح مخاطبانی که با آن‌ها سر و کار دارید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای مثال اگر مخاطبین شما جامعه دانشگاهی باشند، می‌توانید در معرفی محصول و یا کالای خود از متن‌های طولانی‌تر و با جزئیات بیشتری استفاده کنید زیرا جامعه دانشگاهی غالبا عادت به دانستن جزئیات و صفر تا صد کار دارند.

برعکس افرادی که در بازار در حال فعالیت هستند و اصطلاحا به کسبه و بازار معروفند، به دانستن کلیات کار علاقه‌مند هستند. بنابراین اگر مخاطبان شما به منظور معرفی کالا و یا محصول خاصی، اهالی کسبه و بازار هستند از متن‌های طولانی و یا جزئیات کار استفاده نکنید بلکه به ارائه اطلاعاتی از کلیات کار به طور شفاف و واضح اکتفا کنید. بنابراین همیشه به طیف مخاطبین خود، سطح تحصیلات، سواد، جنس و سن آن‌ها دقت کنید تا در انتخاب بهترین شیوه تبلیغات چه در مورد تبلیغات عادی و چه در مورد تبلیغات انتخابات دچار مشکل نشوید و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.