مقالات آموزشی

آشنایی با نکاتی مهم از طراحی کارت ویزیت ساختمانی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت ساختمانی چیست؟

کارت ویزیت، کارت تجاری یا هر اسمی که بشود روی کارت های دوست داشتنی که اطلاعات تماس ما را با دنیای بیرون به اشتراک می گذارند، گذاشت. فرقی ندارد که آنها را چه صدا بزنیم به هر حال این اسمشان نیست که مهم است بلکه تاثیری است که در دنیای بیرون روی مخاطب ما می گذارند مهم است!!

به احتمال زیاد تاکنون کارت ویزیت یک کسب و کار را داشته اید یا شاید همین حالا یک کارت ویزیت در جیب یا کشوی میز کار شما وجود داشته باشد!! این کارت ها یکی از بهترین ابزار های بازاریابی، تبلیغات، برندسازی و مناسب رشد کسب و کار ها هستند. در این مقاله می خواهیم درمورد طراحی کارت ویزیت ساختمانی بحث کنیم پیشتر از طراحی کارت ویزیت  سخن گفتیم حال در این مقاله منظورمان از کارت ویزیت ساختمانی، کارت ویزیت تمامی کسب و کار ها مرتبط به ساختمان است مثل: کارت ویزیت ایزوگام، کارت ویزیت تاسیسات ساختمان، کارت ویزیت برقکار ساختمان، کارت ویزیت لوله کش ساختمان و …

پس در اینجا منظورمان از کارت ویزیت ساختمانی، کارت ویزیت مجموعه ای از کسب و کار هایی است که سروکار شان با ساختمان و اجزای آن است!
و می خواهیم که هر آنچه فکر می کنیم لازم است درمورد کارت ویزیت ساختمانی بدانید را بگوییم. اگر فکر می کنید ادامه مقاله جالب خواهد بود پس با ما همراه شوید!

طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی

در دنیای دیجیتال هنوز هم طراحی و چاپ کارت ویزیت معنایی دارد!؟

جواب کاملا مثبت است! بله در دنیای دیجیتال ما هنوز هم کارت ویزیت ها محبوب هستند و برخی از افراد یک کسب و کار را نسبت به طراحی کارت ویزیتشان می سنجند! شاید فکر کنید که با وجود ابزار های تبلیغاتی اینترنتی دیگر چه کسی به کارت ویزیت ها اهمیت می دهد!؟

اما این طرز فکر مبنای درستی ندارد چرا که بسیاری از افراد هنوز هم نه کامپیوتر دارند و نه گوشی هوشمند؟! و بسیاری از مردم نیز نه تنها کارت ویزیت های الکترونیکی و تبلیغات اینترنتی موجود در شبکه های اجتماعی را دوست ندارد بلکه ترجیح تماس فیزیکی، چشمی و ارتباط حضوری را بیشتر می پسندد (براساس بسیاری از برآوردهای من بیشتر مردم ایران از این نوع هستند! یعنی هنوز به تکنولوژی و برخی ابزار های آنلاین عادت نکرده اند!).

پس اگر اقدام به چاپ کارت ویزیت کنید به احتمال زیاد بهتر می توانید یک راه ارتباطی با مردم ایجاد کنید (حواستان باشد که شما باید مخاطبین خود را بشناسید و بدانید که چه چیزی می خواهند) نتیجه اینکه در دنیای دیجیتال ما نیز هنوز هم حضور برخی گزینه های تبلیغاتی بصورت فیزیکی حس می شود و باید که وجود داشته باشند! چرا که نباید توقع داشت که تمام مردم مثل هم فکر کنند و همه کارت ویزیت الکترونیکی را به کارت ویزیت واقعی ترجیح دهند!

 

فایده طراحی کارت ویزیت ساختمانی

حال این سوال مهم که طراحی کارت ویزیت ساختمانی چه کاربردی دارد؟! (هر چند که تاکنون از کاربرد های آن کم و بیش گفتیم) خب اساس کارت ویزیت این است که اطلاعات تماس شما را در دسترس مخاطب قرار دهد تا منجر به برندسازی، فروش بیشتر، بازدید از شما و تعامل مشتری با شما شود!!

پس بزرگترین وظیفه کارت ویزیت ساختمانی این است که این راه ارتباطی را برای مشتریان باز کند تا با شما تماس داشته باشند! در حوزه ساختمان و امور آن بسیار پیش می آید که افراد نیاز به یک متخصص دارند اگر کارت ویزیت شما در جیبشان باشد چه؟! مسلما به راحتی می توانند با شما ارتباط بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند، سفارشی بدهند، یا خدمات شما را درخواست کنند! یادتان باشد که این کارت ویزیت ها دست به دست می شود و حتی اگر اقوام این افراد نیاز به خدمات و محصولات ساختمانی داشته باشند این کارت ویزیت به آنها داده خواهد شد و با شما تماس می گیرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تولید محتوا خوب را مطالعه نمایید

خدمات و ابزار های ساختمانی معمولا توسط آشنایان معرفی می-شود! سعی کنید که کارت ویزیت خود را به افراد مشتاق هدیه کنید (دیده شده است که بسیاری از مردم نیاز به یک گچ کار ساختمان، نقاش، کاشی کار یا تعمیرکار موتور خانه داشته اند و به دنبال شماره این گونه افراد بوده اند!!).
بجز قرارگیری اطلاعات تماس شما در دستان مشتریان و افراد مشتاق از دیگر فواید طراحی کارت ویزیت ساختمانی این است که مردم را بیشتر با شما، خدمات یا محصولات تان آشنا کند!! کارت ویزیت ها حکم ابزار هایی را دارند که می توانند همراه هر کسی قرار گیرند!! این یک مزیت بزرگ برای هر کسب و کاری است که بتواند از طریق این کارت های دوست داشتنی، خودش را بیشتر به مردم معرفی کند!

کارت ویزیت ها می توانند به اشکال و انواع مختلفی در بیایند و این یک فرصت بسیار خوب برای نشان دادن خلاقیت شماست! و می توانید تمامی خدمات مربوط به ساختمان که ارائه می دهید را روی کارت ویزیت نشان دهید در واقع منظور ما این است که یک کارت ویزیت بزرگتر از حد معمول داشته باشید و یک طرف آن مربوط به معرفی خدمات و محصولات شما باشد و طرف دیگر اطلاعات تماس شما قرار گیرد! (با یک تیر دو نشان زدن)

نکاتی درمورد طراحی کارت ویزیت ساختمانی

برای داشتن کارت ویزیت دلخواه دو بخش است که باید با آنها سروکله بزنید بخش اول طراحی کارت ویزیت ساختمانی (یعنی ظاهر کارت ویزیت چگونه باشد و شامل چه اطلاعاتی باشد) و بخش دوم چاپ کارت ویزیت به تعداد دلخواه (معمولا برای اولین بار 1000 عدد کارت ویزیت سفارش چاپ داده می شود). که به نظر من بخش اول مهم تر است درست است که بحث چاپ کارت ویزیت و تعیین نوع آن بسیار مهم به نظر می رسد اما در نهایت طراحی کارت ویزیت و اطلاعاتی که دارد باعث جذب مخاطب می شود نه اینکه روکش کارت ویزیت براق باشد یا مات! (هر چند چنین مواردی نیز می تواند روی ذهنیت مخاطب اثر بگذارد!!).

بخش اول از کارت ویزیت ساختمانی؛ چاپ

در کل در بحث چاپ کارت ویزیت شما گزینه های زیادی دارید که از رایج ترین آنها چاپ کارت ویزیت کتان (کیفیت خوبی ندارند)، مقوایی با روکش های مختلف، پی وی سی (جنسی با دوام اما تا حدودی گران قیمت)، چرم و … است.

معمولا چاپ کارت ویزیت هزینه زیادی برای شما در پی ندارد مثلا چاپ کارت ویزیت مقوایی با روکش لمینت براق که یکی از رایج ترین انواع کارت ویزیت است هزینه ای حدود 200 هزارتومان در ازای 1000 عدد برای شما در پی دارد. یا اگر سخت گیر هستید و دوست دارید کارت ویزیت ساختمانی شما محکم تر و با دوام تر باشد چاپ کارت ویزیت پی وی سی نیز هزینه ای حدود 800 هزار تومان در ازای 1000 کارت ویزیت برای شما در پی دارد (این قیمت ها حدودی هستند و ممکن است به دلیل تورم افسارگسیخته کشورمان در زمان خواندن این بیشتر شده باشند!! و یا ممکن است هر چاپخانه قیمتی به شما ارائه کند! که در حالت عادی تقریبا همه چاپخانه ها قیمت هایشان بسیار به هم نزدیک است!!).

بخش دوم از کارت ویزیت ساختمانی؛ طراحی

بخش دوم، طراحی کارت ویزیت ساختمانی است که اگر توسط خود چاپخانه انجام گیرد و اطلاعات خود را به آنها بدهید از طرح های آماده استفاده می کنند و معمولا در چند دقیقه کار طراحی تمام است!! و یا هزینه ای از این بابت از شما نمی گیرند و یا هزینه ای بسیار کم بابت طراحی از شما طلب می شود!
مگر اینکه از آنها بخواهید که طراحی کارت ویزیت ساختمانی شما را یک متخصص گرافیک انجام دهد و کاملا طبق سلیقه خودتان باشد! که به شدت پیشنهاد می شود هرگز نگذارید که در طراحی کارت ویزیت ساختمانی شما از طرح های آماده استفاده کنند
یا آن را سطحی انجام دهند بلکه شما باید نشان دهید که کار های ساختمانی مردم عالی و مسئولانه انجام می دهید! یا مثلا چند نمونه از کارهای شما در گذشته می تواند روی کارت ویزیت قرار گیرد! پس باید طراحی کارت ویزیت ساختمانی شما عالی به نظر برسد تا اعتماد مردم را نسبت به دیگر کارهایتان بالا ببرید.

آیا می دانستید که تقریبا بیشتر کارت ویزیت های معمولی با طراحی های کلیشه ای هیچگاه توجه ای را جلب نمی کنند و در نهایت به سطل آشغال می روند!؟ خودتان بگویید از اینهمه طرح تکراری کارت ویزیت خسته نشده اید!؟

خلاصه کلام اینکه اگر رشد را دوست دارید مخصوصا در حوزه کار های ساختمانی باید خلاق باشید و کارت ویزیت شما به خلاقانه ترین و بهترین شکل طراحی شود! پس اشکالی ندارد اگر هزینه طراحی کارت ویزیت

بیشتر شود سعی کنید که حتما از نکات این مقاله و چندین مقاله دیگر استفاده کنید و این موارد را توقع داشته باشید که طراح گرافیک شما در طراحی کارت ویزیت ساختمانی رعایت کند!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.