مقالات آموزشی

بررسی روند نوشتن محتوای متنی تا به فروش بیشتر دست یابیم

مفید بود؟

این روزها به ندرت اتفاق می افتد که خریداری بدون اینکه از قبل تحقیق کند، کالایی را خریداری کند. سوال اینجاست که تولید محتوای حرفه ای برای فروش چگونه صورت می پذیرد تا خریدار به کالا یا محصول اعتماد کند؟ بهتر است مثالی بزنم. قبل از اینکه پایتان را به رستوران خاصی بگذارید ممکن است از دوستی بپرسید قبلا آنجا رفته یا نه؟ اگر دوست تان از آن رستوران راضی باشد،

مسلم است که شما نیز به آن رستوران خواهید رفت. اگر دوست تان بگوید میگوی آن رستوران برایش مسمومیت غذایی به وجود آورده است، مطمئنا یا مسیر تان را عوض می کنید و به رستوران دیگری می روید، یا حداقل از غذای دریایی آن رستوران اجتناب می کنید! به همین ترتیب، هنگام خرید آنلاین کالا یا خدمات، مشتریان دوست دارند بدانند که دیگران در مورد آن کالا یا خدمات چه نظری دارند.

افزایش عتبار یک برند

به گفته وب سایت برایت لوکال، 82٪ از مصرف کنندگان قبل از خرید هر کالایی، نظرات آنلاین را می خوانند. از همین رو تولید محتوا برای مشاغلی که میخواهند کالایی را بفروشند، بسیار مهم است. تولید محتوای حرفه ای برای فروش که با قدرت نگاشته شده باشد در حقیقت دارد به تصمیم گیری مشتریان برای خرید محصول کمک شایانی می نماید.

 

 

با محتوای متنی قدرتمند برای فروش محصول می توان اعتبار یک برند را بهبود بخشید. مشتری، قبل از خرید، با خواندن محتوا و مقالات بررسی قوی، می تواند اطلاعاتی را در مورد قابلیتهای کالا نیز بدست آورد.

How to write a product review to drive more sales

اکنون که متوجه شدید تولید محتوای حرفه ای برای فروش چقدر مهم است احتمالاً از خود می پرسید که چطور می شود یک محتوای متنی قدرتمند نوشت؟ خوب، این بستگی به خود شما دارد که می خواهید چه راهی را پیش بگیرید! ما نمونه ای از محتوای متنی قدرتمند برای فروش محصول را گردآوری کرده ایم تا به شما نشان دهیم چگونه می توانید دست به تولید محتوای حرفه ای برای فروش بزنید. آن چنان قوی که هم فکر مشتری را تغییر دهد و هم باعث فروش بیشتر کالا، خدمات یا محصول شود.

انواع نمونه های تولید محتوا

فهرست انواع اصلی تولید محتوای حرفه ای برای فروش محصولات که احتمالاً در اینترنت پیدا خواهید کرد را در زیر قرار داده ایم:

  •   محتواهای حرفه ای از سوی کارشناسان صنعت
  •    راهنمای فروش (محتوای مستقل برای مصرف کنندگان)
  •     محتوای بلاگر ها
  •     محتوای وابسته به شرکت های تجاری
  •     نظرات مشتریان

برای اینکه نشان دهیم یک محتوا چگونه نوشته می شود، هر یک از موارد را بررسی خواهیم کرد. البته به جز نظرات مشتریان در جهت فروش.

مهم!

اگر جزء صاحبان مشاغل هستید، لطفاً سعی نکنید خودتان بیایید و برای محصول یا کالای خود بخش “نظرات مشتریان” را بنویسید چرا که با این کار کل هویت تولید محتوای حرفه ای برای فروش را به بازی میگیرید. همین امسال بود که به صورت گسترده تعدادی از محتواهای جعلی در eBay و Facebook که به عنوان “نظرات مشتریان” نوشته شده بود به کلی از این صفحات محو گردید. جدا از اینکه کار اخلاقی ای نیست، بلکه می تواند به اعتبار کسب و کار شما نیز ضرر برساند.

در عوض این کار، برای مشتریانی که تازه، کالایا محصولی که معرفی کرده اید را خریده اند، ایمیل به جهت یادآوری بزنید و با ملایمت از آنها بخواهید تا حتما در مورد کالا نظر خود را ابراز کنند.

اگر به خریداران یادآوری کنید که نقطه نظری که ثبت می کنند چقدر برای مشاغل کوچک می تواند حیاتی باشد، آنها نیز با کمال میل نظرشان را ثبت می کنند. نظرات مشتریان در جهت فروش مطمئنا به فروش بیشتر محصول کمک می کند. پیشنهاد می کنیم مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را نیز مظالعه کنید تا دید بهتری در این باره پیدا کنید.

 چند نمونه از نحوه نوشتن یک محتوا

1.    محتوای حرفه ای

مردم در متون مربوط به تکنولوژی و صنعت، عمیقا به محتوای نوشته شده توسط متخصصان اعتماد می کنند. کالا و خدمات تکنولوژی یا صنعتی اغلب گران هستند، بنابراین انتخاب اشتباه برای بسیاری از خریداران ممکن است گران تر از چیزی که فکر می کنید، تمام شود. نظرات دوست و آشنا در مورد خرید این نوع از کالا یا خدمات نمی تواند چندان راهگشا باشد. تا زمانی که دوست و نزدیکان شما خودشان متخصص صنعت و تکنولوژی نباشند نظراتی که ابراز می کنند به هیچ عنوان قابل اعتماد نخواهد بود.

 

خوشبختانه وب سایت هایی مانند Software Informer به وجود آمده اند تا تصمیم گیری مشتریان برای خرید محصول را آسان کند. Software Informer طیف گسترده ای از برنامه ها و نرم افزارها را ساخته و پرداخته تا از طریق آنها بتوان تولید محتوای حرفه ای برای فروش را انجام داد.
اولین چیزی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، چگونگی سازماندهی این عکس با برچسب ها و لوگو های منحصر به فرد است. برچسب و لوگو برای سایتهایی که در آن محتوا های زیادی نشر داده می شوند بسیار مهم هستند.سیستم رتبه بندی ستاره دار باعث می شود تا خوانندگان در نگاه اول متوجه شوند که چقدر این کالا یا محصول مورد توجه بقیه قرار گرفته شده است.

همچنین بخوانید : چگونه می توان بدون اینکه وب سایت شما مزخرف به نظر برسد محتوا تولید کرد؟

2.    راهنمای فروش

راهنمای فروش آنلاین محصول محتوای مشابهی با دیگر محتوا های هم شکل خود دارند، اما معمولاً همه جا (به صورت آنلاین) در دسترس نیستند. البته وب سایت هایی وجود دارند که به طور مستقل اداره می شوند یعنی اینکه در بررسی خود کاملا بی طرف هستند. این وب سایت ها نیز طیف گسترده ای از خدمات، کالا یا محصولات را پوشش می دهند و از بخشهای مختلف موجود در اینترنت و بروشورها و غیره، محتوای خود را جمع آوری می کنند.

تولید محتوای حرفه ای برای فروش

این وب سایت ها کمی لحن غیررسمی تر از سایت های بررسی حرفه ای دارند. آنها بیشتر این احساس را به ذهن متبادر می کنند که در کنار مشتری هستند. اگر سری به این سایت ها بزنید متوجه می شوید که تولید محتوای حرفه ای برای فروش بسیار دوستانه انجام و نوشته شده است و حس همدلی را بر می انگیزد. نویسنده دقیقاً آنچه در مقاله قصد دارد بنویسد و شرح دهد را در مقدمه به روشنی بیان می کند و لحن دوستانه ی محتوا باعث می شود تا خریدار حتی اگر قبلا محصول را خریده و راضی هم نبوده یا اولین بار است که با این محصول مواجه می شود، حس بهتری نسبت به محصول پیدا کند.

3.    محتوای وابسته به شرکت های تجاری

شما می توانید در مورد انواع محصولات وب سایت های تجاری، و نه فقط وب سایت هایی که فقط برای تولید محتوا ساخته شده اند، نظرات و مقالات مربوط به محصولات و خدمات تجاری آن شرکت را پیدا کنید. وب سایت های تخصصی همیشه با تولید محتوای حرفه ای برای فروش از پیوندهای وابسته به محصول، می توانند مشتری را با تخصصی ترین محتوا به خود جذب کنند.

اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید و کالایی را می فروشید که خودتان تولید نمی کنید این نوع محتوای متنی قدرتمند برای فروش محصول بسیار به کمک تان می آید.
محتوای گردآوری شده یکی از محبوب ترین کارها برای تولید محتوای حرفه ای برای فروش است زیرا خواندنش آسان است و گزینه های زیادی را در اختیار خریدار قرار می دهد. بهتر است نگاهی به مثالی از نحوه نوشتن یک محتوا در قالب فهرست بندی شده بیندازیم.

یک وب سایت الهام بخش

Creative Bloq یک وب سایت الهام بخش برای هنر و طراحی است که دارای محتوا های گسترده ای می باشد. این وب سایت از اخبار صنعت تا تولید محتوا برای بررسی محصولات را پوشش می دهد. این قالب فهرست بندی شده برای بهترین صندلی های اداری را بررسی کنید (موضوع مرتبط را نیز یادداشت کنید، زیرا افراد زیادی از خانه خود کار می کنند).

“برای یافتن بهترین صندلی اداری نیازی به شعار دادن نیست. وقتی فهمیدید برای راحت بودن به چه چیزی نیاز دارید، پیدا کردن یک صندلی مناسب خیلی هم مشکل نیست و این لیست برای راهنمایی کردن شما در این قسمت است.
چه چیزی یک صندلی خوب را تبدیل به یک صندلی عالی می کند؟ بهترین صندلی های اداری با در نظر گرفتن ارگونومی و وضعیت بدنی یک انسان سالم طراحی شده اند. صندلی ها ابزاری هستند که واقعاً ارزش آن را دارد که کمی وقت و هزینه برای خرید شان صرف کنید. صندلی های اداری با ضمانت و ساخت مستحکم ممکن است هزینه بیشتری را به شما تحمیل کنند،اما همیشه ارزش این را دارند که برای جنس خوب پول خوبی هم خرج کنید.”

عنوان را کوتاه و دقیق بنویسید.

مستقیماً سراغ لیست نروید. اول یک مقدمه خوب بنویسید تا خواننده بداند از محصول چه انتظاری دارد. این نوع پست ها برای افزایش بازدید در رسانه های اجتماعی نیز عالی هستند.
همیشه یک عکس باید وجود داشته باشد تا مشتری بتواند دقیقاً شکل محصول را ببیند. سپس تمام اطلاعات اصلی باید در یک لیست قابل اسکن در بالای صفحه وجود داشته باشد. وب سایت محتوا را منصفانه و متعادل نگه می دارد، هم نظر موافق و هم نظر مخالف را ذکر می کند. سپس نکات مهم فروش محصول در متن بیشتر توضیح داده می شود.

لینک مستقیم به محصولات

مطمئناً در کنار سایت، لینک مستقیم به محصولات در سایت های مختلف را نیز باید قرار دهید. این هم برای خواننده و هم برای وب سایت مفید است زیرا در بعضی از کشور ها وقتی شخصی از طریق آن لینک چیزی را خریداری کند، نویسنده می تواند کارمزد دریافت کند.

4.    محتوای بلاگر ها

اگرچه وبلاگ نویسان همچنین می توانند از لینک های وابسته به محصول در سایت های خود استفاده کنند اما محتوای این نویسندگان اغلب باید عمیق تر و شخصی تر از بررسی های تخصصی باشد. ممکن است در ازای یک بازبینی صادقانه از محصولات به نویسندگان مبلغی به عنوان هدیه داده شود. اگر صاحب مشاغل هستید و نویسنده دارید می توانید این کار را انجام دهید.

بلاگرها به لحن دوستانه و داشتن رویکرد شخصی معروف هستند. نویسندگان وبلاگ اغلب به جای تلاش برای فروش کالا با پست های شان داستان آن کالا را تعریف می کنند.
هزاران نمونه از تولید محتوای حرفه ای برای فروش محصولات توسط بلاگر ها وجود دارد. این محتوا را از

The Carpenter’s Daughter بخوانید تا متوجه شوید که این محتواها چقدر عمیق تر از محتواهایی هستند که همه جا می توانید آنها را بیابید. اغلب تمرکز پست های وبلاگ بر خود محصول است. همین امر فضای بیشتری را برای عکس ها و ورود به جزئیات توسط نویسنده آماده می کند.

محتوای متنی قدرتمند

محتوای متنی قدرتمند برای فروش محصول به خواننده اجازه می دهد تا دقیقاً نحوه عملکرد محصول در خانه یا محل کار خود را از نزدیک ببیند. این نوع تولید محتوای حرفه ای برای فروش، برای کسب و کار بسیار ارزشمند است، زیرا نویسندگان و خوانندگان به هم اعتماد دارند!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.