مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی؛ مقدمه

امروزه تمامی صنایع رشد بی نظیری داشته اند صنعت ساختمان در طول سالیان با پیشرفت های بی حد و مرزی طرف بوده است و شرکت های ساختمانی زیادی حتی در شهرستان ها نیز اکنون در حال فعالیت هستند شرکت های ساختمانی معمولا خدمات عمرانی، طراحی و نقشه کشی ساختمان، بازسازی ساختمان، برآورد هزینه و … خدمات بسیار زیاد دیگری در همین مباحث انجام می دهند و بدیهی است که اگر دوست دارید یک خانه شیک و اصولی بسازید حداقل کاری که باید بکنید مشورت با یکی از همین شرکت های ساختمانی است!

شاید شرکت ها یا استارت آپ های ساختمانی خدمات تخصصی و خاصی انجام دهند اما در بازاری کم رقیب قرار ندارند!! و سالانه شاهد هزاران صدور مجوز برای شرکت های ساختمانی جدید در شهر های کوچک هستیم!! خلاصه کلام اینکه اگر حواسشان نباشد در این بازار پر رقابت دوام نمی آورند اگر شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید باید بدانید که بازاریابی درست می تواند هر کسب و کار را بهتر کند، رشد دهد و یا حتی نجات دهد! یکی از روش های بازاریابی طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی است!

طراحی کارت ویزیت

حتما کارت ویزیت ها را می شناسید همان کارت هایی که در جیب جا می شوند و اکثر کسب و کار های محلی یکی از آنها را به شما تعارف می کنند برای اینکه بعدا بتوانید کارتان را پیگیری کنید (از طریق تماس با شماره تلفن روی آن کارت) در ادامه این مقاله قرار است بحث طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی را بیشتر باز کنیم و نکات مهمی را به شما گوشزد کنیم. با ما همراه شوید.

 

ارزش طراحی کارت ویزیت ساختمانی

طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی حتی در این دوره دیجیتال نیز یک نیاز و توقعی است که همه مشتریان از شما دارند. یک کارت ویزیت زیبا و اصیل که اطلاعات تماس شما به خوبی روی آن درج شده است موجب بالا رفتن ارزش کارتان و تعامل بیشتر با مخاطبین است. تصور کنید که در یک جلسه حضور دارید که در آن مهندسین معماری از کسب و کار های خودشان می گویند ممکن است برخی از آنها مشتاق به همکاری با شما یا آشنایی بیشتر با کسب و کارتان باشد فقط کافی است کارت ویزیت خود را به او بدهید تا بصورتی حرفه ای امکان تعامل با شرکت تان برای او یا هر فرد مشتاق دیگر نیز فراهم شود!! یک کارت ویزیت خوب معمولا بجای شما سخن می گوید و نمادی از خوب بودن کسب و کارتان است!!

هزینه طراحی کارت ویزیت

یکی از دیگر از نکات ارزشمند طراحی کارت ویزیت ساختمانی این است که هنوز هم بسیاری از مردم گوشی هوشمند ندارند و زیاد علاقه ای به استفاده از اینترنت و تکنولوژی های کامپیوتری ندارند (حتی در صنعت ساختمان سازی شاهد افراد با تجربه ای هستیم که از گوشی های ساده استفاده می کنند) پس برای این دسته از افراد تبلیغ در شبکه های اجتماعی و قرار دادن اطلاعات تماس در وبسایت، کانال تلگرامی، پیج اینستاگرامی و … فایده ای ندارد چون آن را نخواهند دید آنها یک کارت ویزیت فیزیکی خوب طراحی شده را بیشتر ترجیح می دهند و حتی از شما خرسند خواهند بود بابت آن!! چرا که تمامی اطلاعات تماسی که نیاز دارند همان جا هست!! و حتی می توانید کارت ویزیت های بزرگ بروشور مانند چاپ کنید با طرح های خلاقانه که برخی از نمونه کار های شما در پس زمینه آنها وجود دارد!!

 

طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی باید شامل چه اطلاعاتی باشد؟!

معمولا کارت ویزیت ها مکانی برای اشتراک گذاری اطلاعات کسب و کار هاست و حتما باید شامل اطلاعات تماس با شرکت شما باشد! اما نسبت به خلاقیت و نیازمندی شما به کارت ویزیت می توانید اطلاعات روی آن را تعیین کنید که اگر بخواهیم به صورت حرفه ای عمل کنیم باید به فکر طراحی کارت ویزیت دورو باشیم و سعی شود که جنس کارت ویزیت جنس خوبی باشد (برای یک شرکت ساختمانی که قرار است پیامش به مردم این باشد که ساختمان هایشان را مستحکم و زیبا می سازند.

نباید از جنس کارت ویزیت بسیار بی کیفیت استفاده کرد که سریعا خراب می شوند چون این تفکر را به مخاطب انتقال می دهد که تمامی کارهای شما چنین سطحی و کم کیفیت است!!!) اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید باید از جنس کارت ویزیت های مقوایی یا کاغذی استفاده کنید اما از نوع با کیفیت آنها معمولا کارت ویزیت مقوایی از نوع لمینت براق اقتصادی و کیفیت قابل قبولی دارد. جنس کارت ویزیت شما می تواند از جنس چوب، پی وی سی، فلز و حتی مواد قابل خوردن باشد!!!

 

 

در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که در قسمت جلویی و پشتی طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی بهتر است چه مواردی قرار گیرد.

1. قسمت جلویی کارت ویزیت شرکت ساختمانی

معمولا در این قسمت لوگوی شرکت (اگر ندارید حتما به فکر یک لوگوی شیک باشید)، نام شرکت، شعار شرکت و تصاویر معرف نوع کسب و کارتان است. (بسیاری از کسب و کار به قسمت جلویی کارت ویزیت اهمیتی نمی دهند و آن را خالی می کنند یعنی اقدام به چاپ کارت ویزیت تک رو می کنند که کاری بسیار اشتباه است و یک کارت ویزیت عالی و استاندارد همیشه دو رو است!!).

 

هر چند مواردی که برشمردیم فقط برای آشنایی ذهن شما با طراحی قسمت جلویی شرکت ساختمانی بود و بسته به خلاقیت تان می توانید قسمت جلویی کارت ویزیت تان را مشخص کنید ( به طراحتان بگویید تا برایتان بسازد)

تولید محتوای خوب

اما در کل یادتان باشد که در قسمت جلویی کارت ویزیت باید خودتان را معرفی کنید و در واقع برند شرکت ساختمانی تان را شناخته شده تر کنید و حتی الامکان اطلاعات تماس را اینجا نیاورید! چرا که در بیشتر کارت ویزیت های استاندارد تمامی اطلاعات تماس در قسمت پشتی کارت ویزیت قرار دارند.

2. قسمت پشتی کارت ویزیت شرکت ساختمانی

در قسمت پشتی کارت ویزیت معمولا اطلاعات تماس قرار می گیرد که برای یک شرکت ساختمانی آدرس وبسایت مورد مهمی است و می تواند اعتبار و ارزش شرکت را بالاتر ببرد اگر وبسایت ندارید حداقل با وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای داخلی یک وبلاگ بسازید و نمونه کار های خود را آنجا قرار دهید.

در کل اطلاعات تماس یک شرکت ساختمانی که در پشت کارت ویزیت قرار می گیرد معمولا شامل اطلاعاتی چون: آدرس محل شرکت، آدرس وبسایت شرکت، فکس، شماره تلفن، ایمیل اختصاصی شرکت، آدرس شبکه های اجتماعی که شرکت در آنها عضویت دارد (اگر می خواهید بصورت جدی در دنیای کسب و کار ها فعالیت کنید حتما در شبکه اجتماعی لینکدین یک اکانت برای شرکت تان بسازید این شبکه اجتماعی مختص کسب و کار ها و افراد متخصص و حرفه ای است و گاها ارتباط های خوبی با آنها خواهید گرفت! که حتی می توانید تصویر کارت ویزیت خود را با آنها به اشتراک بگذارید!!) و هر اطلاعات دیگری که فکر می کنید مخاطبین شما باید بدانند یا مشتریان شما به آن نیاز پیدا خواهند کرد.

 

نکته مهم: نکته ای که حائز اهمیت است و باید بدانید اینکه اگر به تصویر کارت ویزیتی که در بالا قرار دادیم نگاه کنید شاهد نوعی هماهنگی معنادار، سادگی و زیبایی خاص در کارت ویزیت خواهید بود چیزی که لازم است رعایت کنید اینکه همیشه در طراحی کارت ویزیت سعی کنید سادگی رعایت شود!! یک کار بسیار زیبا لزوما پر از رنگ های مختلف، شعار و تصاویر زیاد نیست! بلکه برعکس سعی کنید در طراحی کارت ویزیت فقط از یک یا دو رنگ مرتبط با برندتان استفاده کنید (یا برای انتخاب رنگ از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید) حتما فضای خالی یا تنفس را در کارت ویزیت لحاظ کنید، کار طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی را فقط به عهده طراح گرافیک خوب بگذارید نه هر کسی!!

اگر از تصویر استفاده کردید حتما واضح، با کیفیت و مرتبط باشد و اینکه در بین بخش های کارت ویزیت یعنی قسمت جلوی و پشتی هماهنگی وجود داشته باشد! نه اینکه یک قسمت رنگ نارنجی و قسمت دیگر سبز رنگ باشد! و در آخر اینکه مثل کارت ویزیت بالا می توانید یک بارکد روی طراحی کارت ویزیت شرکت ساختمانی خود چاپ کنید تا با اسکن آن بتوانند به اطلاعاتی از شما دست بیابند یا مثلا اپلیکیشن شرکت را دانلود کنند!!

به پایان این مقاله تحلیلی رسیدیم امید است که مقاله مفید برای شما باشد سعی کنید که نکاتی از طراحی کارت ویزیت که در اینجا بیان شد را مد نظر قرار دهید و هیچگاه با چاپ یک کارت ویزیت بی کیفیت با طراحی بد ارزش برند و اعتبارتان را خراب نکنید!!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.