مفید بود؟

آیا تا به امروز، تفاوت ولاگ با وبلاگ را درک کرده اید؟ وبلاگ در مقابل ولاگ تعارضی است که جامعه اینترنت از هم جدا کرده است. وبلاگ وب سایتی است که شامل رویدادهای مکتوب، داستان ها، موضوعات و موارد مختلف است. از طرف دیگر، ولاگ مشابه وبلاگ است، با این حال، ولاگ به جای محتوای نوشتاری، حاوی محتوای ویدیویی

است. بنابراین، اگر به دنبال این هستید تا یک مقایسه کامل درباره ولاگ و وبلاگ بخوانید و یا اینکه تفاوت ولاگ نسبت به وبلاگ را بدانید، به شما پیشنهاد می شود این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.
در این مقاله، قرار است تا به طور کامل، درباره تفاوت ولاگ با وبلاگ، صحبت شود.

وبلاگ ها و ولاگ ها برای چه کاری هستند؟ تفاوت ولاگ با وبلاگ در نوع کار

یک وبلاگ یا یک ولاگ یک دفتر خاطرات یا مجله بسیار موثر است که توسط افراد، برند ها و شرکت ها استفاده می شود. وبلاگ نویسی و ولاگ هر دو به ایجاد حداکثر میزان بازدید برای یک وب سایت یا ارتقا مشاغل یا شخص مربوط می شوند و تفاوت ولاگ با وبلاگ این است که در ولاگ، محتوا ویدیویی تولید می شود.
آیا قصد دارید تا ولاگ ضبط کنید؟ مقاله ” آموزش ساخت ولاگ به صورت کامل – چگونگی جذب مخاطب برای ولاگ!” را حتما مطالعه کنید.
گاهی اوقات، از یک وبلاگ یا یک ولاگ برای کسب درآمد و سرگرمی استفاده می شود. پلتفرم های مختلفی وجود دارد که دارای ویژگی ولاگ هستند، مانند یوتیوب، Vimeo، DailyMotion و فیسبوک، از معروف ترین پلتفرم ها برای ولاگ هستند.
پلتفرم هایی که دارای وبلاگ هستند نظیر Wix، Blogger، وردپرس، بلاگفا و… هستند. برای بیشتر ولاگ کاران یا وبلاگ نویسان موفق، هدف اصلی یا ثانویه آنها پول است. با این حال، بسیار مهم است که بدانید کدام رسانه برای شما یا کسب و کار شما بهترین است.
یکی دیگر از تفاوت ولاگ با وبلاگ این است که، در ولاگ شما به صورت ویدیویی محتوا تولید می کنید و در وبلاگ، اقدام به انتشار متن، تصویر، سند و… می کنید.

 ولاگ چیست؟ تفاوت ولاگ با وبلاگ چیست؟

طبق گفته موسسه eMarketing، یک ولاگ کوتاه یک وبلاگ ویدیویی است که دارای محتوای ویدیویی است. این برای اهداف تجاری یا غیر تجاری ایجاد شده است. از نظر تفاوت ولاگ با وبلاگ نویسی از بسیاری جنبه ها به وبلاگ نویسی شباهت دارد. در واقع بسیاری از وبلاگ نویسان به ولاگ کاران تبدیل شده اند و بسیاری از وبلاگ نویسان نیز دارای ولاگ هستند. تفاوت ولاگ با وبلاگ اصلی به صورت ارائه و شکل مطالب است.
کسب درآمد با ولاگ آسان است؟ پیشنهاد می شود مقاله “چگونه می توان شغل ولاگری را توسعه دهد؟ – آموزش توسعه شغل ولاگری” را مطالعه کنید.
Lifewire اظهار داشت که در اوایل وبلاگ نویسی، ولاگ را پادکست می نامیدند، اصطلاحی که برای اشاره به پست های وبلاگ صوتی و تصویری استفاده می شد. بنابراین، وبلاگ نویسی به ترکیبی از وبلاگ نویسی و جریان سازی تبدیل شده است.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ یک دفتر خاطرات آنلاین یا مجله است. اگرچه به طور معمول یک وبلاگ توسط سایت های مقیاس بزرگ نیز برای انتشار مقالات و پست ها برای دنبال کنندگان خود استفاده می شود. معمولا، یک وبلاگ یک وب سایت است یا در یک وب سایت وجود دارد، اما افراد همچنین می توانند در رسانه های اجتماعی وبلاگ ایجاد کنند، وبلاگ ها می توانند از متن، تصاویر و سایر روش های محتوا از جمله GIF و اسنادی مانند PDF برخوردار باشند.
استفاده ایده آل برای وبلاگ به اشتراک گذاشتن افکار و مطالبی است که پیروان شما می خواهند. به عنوان مثال، یک عکاس ممکن است تصاویر بیشتری را در وبلاگ خود داشته باشد زیرا می خواهد عکاسی بیشتری را به اشتراک بگذارد.

 تفاوت ولاگ و وبلاگ در موضوعات

اکثر ولاگ کاران هنگام گفتگو در مورد نظرات و دیدگاه های خود با مخاطبان خود، مستقیما با دوربین صحبت می کنند و این یکی از عمده ترین تفاوت ولاگ با وبلاگ می باشد. علاوه بر این، پست های ولاگ شامل دسته های مختلفی مانند مستندسازی از وقایع زندگی روزمره، آموزش های آرایشی، بررسی و آموزش بازی های ویدیویی یا بررسی محصولات است. در نتیجه، بینندگان اغلب با ولاگر پیوند شخصی برقرار می کنند.

 

می توانید از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام در پخش های مستقیم شرکت کنید و تفاوت ولاگ این است که شما می توانید به طور زنده با دنبال کنندگان خود در تماس باشید. هنگامی که ویدیوی خود را ایجاد کردید، می توانید آن را به صورت آنلاین بارگذاری کنید یا ویدیو را در یک پست در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید. علاوه بر این، بلاگرها اغلب فیلم ها را در یک محیط آماده ضبط می کنند. آنها این نوع ویدیوها را به صورت عمومی، هنگام رویدادها یا اجرا ضبط می کنند. موضوع و سبک یک ولاگ زنده می تواند متفاوت باشد، بنابراین انواع مختلفی از فیلم های ضبط شده وجود دارد.

چه تفاوتی بین ولاگ و کانال یوتیوب وجود دارد؟ تفاوت ولاگ با یوتیوب چیست؟

بسیاری از افراد از اصطلاحات ولاگ و کانال یوتیوب به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما این یک اشتباه است. در واقع، باید چندین تفاوت مهم بین این دو ایده مرتبط وجود داشته باشد.
یک کانال یوتیوب یک پلتفرم است، در حالی که ولاگ محتوای واقعی است. یک کانال یوتیوب ممکن است جایی باشد که شما تصمیم می گیرید ولاگ خود را میزبانی کنید، اما این خود ولاگ نیست. در حقیقت، تعدادی وب سایت ولاگ دیگر نیز وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان جایگزین یوتیوب استفاده کنید و همانطور که ذکر شد، تفاوت ولاگ با یوتیوب این است که یوتیوب، یک پلتفرم است و در آن، اقدام به اشتراک گذاری فیلم می شود، در حالی که ولاگ، می تواند در هر جایی پخش شود.
ممکن است با اصطلاح وبلاگ یوتیوب روبرو شوید اما این مورد بسیار قدیمی است و امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت، بیشتر افراد از عبارت YouTube blog به معنای وبلاگی در مورد یوتیوب استفاده می کنند.
سرانجام، فقط به این دلیل که چیزی در یوتیوب ارسال شده است، این باعث نمی شود آن یک ولاگ شود.

چرا ولاگ ها محبوب هستند؟ – تفاوت ولاگ با وبلاگ در محبوبیت

با توجه به موسسه eMarketing بسته به ایده و نحوه ارائه محتوا، ایجاد فیلم ها بسیار آسان است، به ویژه ولاگ های پخش زنده، که دارای بازدید بسیار زیادی هستند، تفاوت ولاگ با وبلاگ ها هستند.
به طور کلی، تمام آنچه شما نیاز دارید تلفن شما است و شما آماده شروع ایجاد ولاگ هستید. البته با توجه به کیفیت فیلم، ولاگرهای حرفه ای ممکن است از چراغ ها یا وسایل اضافی استفاده کنند. علاوه بر این، نرم افزار ویرایش ویدئو می تواند فیلم های ضبط شده شما را ویرایش کند.

چرا ولاگ ها محبوب هستند؟

شما به تجهیزات دیگری به جز تلفن خود و نرم افزار دیگری به جز یوتیوب نیازی ندارید. در نتیجه، این امر باعث می شود ولاگ بسیار مقرون به صرفه باشد. میتوانید ولاگ را بدون هیچ بودجه ای شروع کنید. شروع با بودجه یا سرمایه گذاری بعدا می تواند تفاوت ایجاد کند. مردم عاشق تماشای فیلم هستند. قالب فیلم آسان هضم و قابل درک است. مشاهده آن آسان است و می تواند توجه بیشتری را نسبت به محتوای نوشته شده جلب کند. کاربران در یک ثانیه بیش از 70،000 فیلم را در یوتیوب تماشا می کنند.
اگر می خواهید بدانید که چرا ولاگ ها محبوب هستند، پیشنهاد می شود مقاله “اهداف ولاگ چیست؟ – ولاگ در دنیای امروزی چه مزایایی دارد؟” را مطالعه کنید.

اهداف ولاگ چیست؟

یوتیوب معروف ترین وب سایت ولاگ در اینترنت است. وبلاگ نویسان از طریق تبلیغات خود در یوتیوب از تبلیغات سود می برند. تفاوت ولاگ با وبلاگ این است که محتوای بصری عملکرد بهتری نسبت به محتوای نوشتاری دارد. ولاگ ها می توانند همان کار وبلاگ ها را انجام دهند. ولاگ می تواند به عنوان محتوای جذاب به وبلاگ شما اضافه شود. علاوه بر این، ولاگ ها می توانند بستر مفیدی برای تبلیغ وبلاگ های شما باشند.
یک مزیت بزرگ ولاگ زنده امکان پخش وقایع در زمان واقعی است. پخش جریانی مستقیم همچنین به جامعه فرصتی برای تعامل از طریق گپ زنده می دهد. با این حال، پخش جریانی مستقیم همچنین می تواند یک اشکال باشد زیرا جای خطایی وجود دارد، پخش کننده ها نمی توانند ویدیوی خود را ویرایش کنند و می تواند مشکلات مختلفی را برای آنها ایجاد کند. این مشکلات ممکن است پیام های نفرت انگیز، نداشتن حریم خصوصی یا آزار و اذیت باشد.

چرا وبلاگ ها محبوب هستند؟

طبق اطلاعات موسسه eMarketing، هر ماه 91.8 میلیون پست جدید فقط در وردپرس وجود دارد. تردیدی نیست که وبلاگ نویسی به جریان اصلی تبدیل شده است. این یک خروجی ایده آل برای همه است که صدای خود را به همه منتقل کنند. وبلاگ نویسی به یک فعالیت پشتیبانی برای مشاغل آنلاین و آفلاین تبدیل شده است.
اکنون ایجاد یک وبلاگ بسیار ساده تر و ارزان تر از گذشته است. همچنین فرصتی برای گسترش فرصت های شبکه است. شرکت ها از طریق تولید سرنخ، افزایش بازدید و یا افزایش فروش از وبلاگ نویسی بهره مند می شوند. علاوه بر این، می توانید خدمات خود را از طریق یک وبلاگ تبلیغ کنید، یا حتی می توانید فروشگاه آنلاین خود را باز کنید. فرصت های زیادی برای کسب درآمد از وبلاگ وجود دارد.
یکی دیگر از تفاوت ولاگ با وبلاگ این است که، وبلاگ، در سطح گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به خوبی ثبت می شود و یک کاربر می تواند با جستجوی یک جمله / کلمه کلیدی در گوگل، اقدام به پیدا کردن وبلاگ کند، در حالی که ولاگ ها ویدیویی هستند و قابلیت جستجوی کلمات در ولاگ، در سطح موتور جستجو ندارند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.