مقالات آموزشی

آشنایی با ۳ نکته کاربردی راجب یادداشت کردن مطالعه موردی

مفید بود؟

مطالعه موردی بیان یک داستان کوتاه در دنیای کسب و کار است. شما می‌توانید مطالعه موردی را تصویری از یک رابطه سودآور بین شرکت خود و مشتری تصور کنید.

مطالعات موردی باعث ایجاد اعتبار شده و نمایش واقعی از محصولات و خدمات شما ارائه می دهد. با این وجود، چرا مدیران بازاریابی در نحوه تولید محتوای مطالعه موردی جذاب و عالی با مشکل روبهرو هستند؟

در اینجا نکاتی را بیان می کنیم که می تواند به شما در نحوه نوشتن مطالعه موردی جذاب از مشتریان کمک بسیار زیادی کند.

 نکات نوشتن مطالعه موردی

 در مشتریان خود حس اعتماد ایجاد کنید

اولین نکته در خصوص نحوه نوشتن مطالعه موردی عالی این است که به طور کل مفهوم «مطالعات موردی» را کنار بگذارید. شما به یک مورد و یا پرونده نیاز ندارید، شما به یک داستان نیاز دارید- چیزی که جذاب، معتبر و در عین حال واقعی باشد. بنابراین درخواست خود را از مشتری اینگونه آغاز کنید که به دنبال نوشتن داستان آنها هستید. از کلمه «مطالعه موردی» به هیچ عنوان استفاده نکنید.

داستانهای مدرن مطالعات موردی جدید هستند 

اکثر مشتریان به واقع می خواهند اطلاعات حقیقی در اختیار شما قرار دهند. آنها فقط از ساختار نظری مطالعه موردی دوری میکنند، زیرا همه ما ذاتا می دانیم که شرایط به سرعت تغییر می کند و ممکن است در طول یکسال یکسان نباشد. آنها نمی خواهند گفته هایشان به صورت رسمی ضبط و ثبت شود، با اینکه می دانیم این کار نوعی رابطه پویا به حساب می آید. بنابراین به جای آن در مورد داستان صحبت کنید.

لطفا مطالعه کنید: بیش از 100 نوع ایده در تولید محتوا

درخواست یک مطالعه موردی جذاب و گیرا بدهید

فرض کنید با مشتری خود تماس گرفته اید و چیزی شبیه این بیان می کنید:

«آژانس ما هم اکنون اطلاع داده است که معتبرترین ژورنال صنعت به دنبال یک مقاله جذاب در مورد میزان عملکرد ما در مورد راه حل ارائه شده است. به نظر من باید این کار را انجام دهیم. همچنین این کار باعث میشود شرکت شما به عنوان یک رهبر شناخته شود و همین طور برای ما خوب است که بخشی از موفقیت شما باشیم. آیا می توانیم آن را عملی کنیم؟»

مشتری شما می گوید: « به هر حال رویکرد ما رهبری محور است. شما نیز کارتان را به خوبی انجام می دهید. اما من مطمئن نیستم که بخواهیم دستورالعمل خود را برای رقبا آشکار کنیم و یا در مورد شرکتی که با آنها همکاری میکنیم سخن بگوییم.»

« بله کاملاً منطقی است. می دانید ما میتوانیم در مورد نتایج و در مورد رویکرد صحبت کنیم، اما وارد جزئیات نشویم. به این ترتیب باز هم می توانید رهبر فکری باقی بمانید و رقبایتان را در تاریکی نگه دارید. من تصور می کنم داشتن موقعیت رهبری در این فضا به شما کمک می کند…»

مشتری: «بله مطمئنم همینطور است. اما ما نمی توانیم شما را تایید کنیم. ما با چندین شرکت مانند شما نیز فعالیت می کنیم.»

« بله متوجه هستیم. ما خرسند میشویم که بخشی از داستان شما باشیم. اجازه دهید به یکدیگر کمک کنیم و یک روش عالی برای نشان دادن رهبری شما بیابیم. آیا می توانم یک مصاحبه با نویسنده بازاریابی شما داشته باشیم؟ اگر از آن راضی نبودید مجبور نیستیم آن را ثبت کنیم. اما من فکر می کنم می توانیم داستانی بگوییم که شما را به شکل یک رهبر نشان دهد و در عین حال اسرارتان را مخفی نگه دارد. آیا ارزش آن را دارد؟»

مشتری: «بله این یک مجله تجاری بسیار بزرگ است. ما در حال کار بر روی حرفه خود هستیم و به کسب موقعیت رهبری می اندیشیم. این یک ایده بسیار خوب است. مادامی که جزئیات کار مخفی بماند، مشکلی با اشتراکگذاری داستان خود نداریم. بیایید گام های بعدی را برداریم.»

لطفا برای اطالاعات بیشتر مقاله چطور یک مقاله موردی حماسی بنویسیم که مشتری جذب کند؟

 

 سه نکته در مورد نحوه نگارش مطالعه موردی

حال که به نحوه نگارش مطالعه موردی میاندیشید، به سه چیز نیاز دارید:

 حوزه (Context)

روند تجاری بزرگ تر در کسب و کار شما چیست؟ آیا تحقیقات گروه ثالث این روند را تایید می کند؟

 سازماندهی(organization)

خواننده مشتری بعدی شما است. از این رو سعی کنید داستان خود را حول نقاط درد و سفر آنها تنظیم کنید. نیازهای خوانندگان چارچوب طراحی مطالعات موردی را فراهم می کند. از اطلاعاتی که برای خواننده شما مهم است استفاده کنید، زیرا دردها و آلام آنان را برطرف میکند.

 حقایق عینی (objective facts)

سرمایه خود را صرف ارزش راه حلی که فراهم می کنید قرار دهید و آن را با جزئیات تعریف کنید. مشتریان اغلب عاشق دلایلی هستند که شما برای محصولات و خدمات خود عنوان می کنید. بنابراین، از آنها بخواهید در مورد خود و یافته های خود و همینطور خرید از پیشنهادات شما صحبت کنند. به دنبال دلایلی باشید که موجب رضایت بخشی آنها از همکاری با شرکت شما می شود. با این کار میتوانید محرکی برای خرید ایجاد کنید.

هنگامی که این سه مورد را در نظر گرفتید، تنها لازم است از مولفه های زیر برای قالب بندی مطالعات موردی خود استفاده کنید.

 شش قالب اساسی برای مطالعه موردی 

• استفاده از شواهد و یا نقل قول. از منابع مصاحبه شده با مشتری یا ارباب رجوع خود استفاده کنید.

• خلاصه ای از نتایج. این بخش شامل سه و یا چهار مزیت مربوط به نوشتن مطالعه موردی است. این موارد نشان میدهد که چگونه شرکت شما در نحوه مطالعه موردی کمک کرده است. این نکات باید نقاط درد واقعی مشتری بالقوه را در نظر آورد.

• خلاصهای از چالش و یا مشکل. خلاصه ای بنویسید که مشکلی را برای خواننده و مشتری بالقوه توضیح دهد و با خواننده همدردی کند.

• نوشتن یک عنوان جذاب و گیرا. نوشتن یک عنوان جذاب در حقیقت پاسخی به نیاز خواننده است. در این عنوان بهتر است از کلید واژه ها استفاده کنید و آن را با هشتگ های مربوط توییت کنید.

• بخش درباره ما. این پاراگراف معرفی شرکت از جمله حقایق قابل توجه و اطلاعات تماس است.

• کال تو اکشن یا فراخوان عمل. هر مطالعه موردی باید خواننده را مجاب به انجام عملی خاص کند. می توانید این دکمه را در حاشیه چپ و راست در انتهای مطالعه موردی خود لحاظ کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.