مقالات آموزشی

آشنایی با چند مورد از نکات تهیه توصیه نامه در سال ۲۰۲۱

مفید بود؟

نکات تهیه توصیه نامه به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و به کمک یک الگوی از پیش تعریف شده بهترین گزارش را از محصول و خدمات ارائه دهید. آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک متن توصیف نامه عالی بنویسید؟ موردی که بتواند اعتماد خوانندگان را جذب و مشتریان بالقوه (یا مشتریان) را جلب کند؟

چگونه می توان با تولید محتوای توصیف نامه مشتری را به خرید ترغیب نمود؟

در این مقاله مفید ، یاد خواهید گرفت که:

– از ساختار اثبات شده ای که می تواند نرخ تبدیل را در  محتوای توصیه نامه شما افزایش دهد، استفاده نمایید.

– اهمیت آمار ، داستان سرایی و اصالت مقاله چه تاثیری دارد.

– چگونه می توان از کسی درخواست متن توصیف نامه کرد.

– مهمترین نکات تهیه توصیه نامه چه مواردی می باشند؟

و …

نکته شماره 1: یک ساختار اثبات شده را دنبال کنید

گاهی اوقات ، بهترین راه برای شناسایی “خوب بودن” این است که متوجه شویم “بد” چگونه است. لذا برای اینکه با نکات تهیه توصیه نامه آشنا شوید لازم است تا با موارد زیر را مرور کنید.

محتوای توصیه نامه بد چگونه است؟

در  متن توصیف نامه های بد معمولاً یک یا چند مورد از اشتباهات زیر را مرتکب می شوند:

– آنها فاقد اعتبار هستند. “جان” کیست؟ او چه کاری انجام می دهد؟ و چرا او عکسی ندارد؟

– خیلی عجیب است و باور پذیر نیست. آیا این شخص واقعاً به شما کمک کرده است که در مدت سه روز از صفر به 1،000،000 دلار سود برسید؟ حتی اگر واقعیت داشته باشد ، باور نمودن آنها سخت خواهد بود. لذا یک فرد واقعی باشید ، نه یک فرد خیالی.

– آنها خسته کننده و عمومی هستند. محتوای توصیه نامه ای که درباره جزئیات غیرمرتبط و بی معنی نوشته شود و ادامه یابد ، کسی را مجاب به انجام کاری نمی کند. هیچگونه توصیه نامه ای که فاقد جزئیات یا اصالت باشد ، مفید نخواهد بود.

با این اوصاف ، بیایید عناصر یک توصیه نامه خوب و قانع کننده و نکات تهیه توصیه نامه عالی را بررسی کنیم.

ساختار یک توصیه نامه عالی و تولید محتوا برای توصیه نامه

اولین نکته از مجموعه نکات تهیه توصیه نامه  این است که توصیه نامه خوب باید شامل نام و عکس کامل شخص باشد. افزودن نام شرکت و کارهایی که انجام می دهند به توصیه نامه شما اعتبار خواهد بخشید.

اما بهترین تولید محتوا برای توصیه نامه ها حاوی این چهار عنصر هستند:

– وضوح. آنها یک تصویر واضح را قبل و بعد از تصویر بیان می کنند.

– هدفمند بودن. آنها خواننده را به سمت عملی هدایت می کنند.

– مثبت بودن. لازم نیست که هیچگونه توصیه عجیبی بنویسید بلکه تنها کافی است تا با لحن خوشبینانه موارد مثبت را بیان دارید.

– تمرکز. لازم نیست غوغا نمایید، لازم است تا بر روی موضوع متمرکز باقی بمانید.

در زیر مثالی از ساختار توصیفی عالی از Marisa Murgatroyd’s Live Your Message وجود دارد:

 

در زیر مثالی خوب دیگر از صفحه اصلی تازه اصلاح شده Ahrefs وجود دارد:

 

هر دوی این نمونه های توصیه نامه اصولی را بیان می دارند. شما هم باید اینگونه باشید. اهمیت توصیه نامه شما با متن نوشته شما ارزش گذاری می شود.

نکته شماره :2 با جزئیات، توصیه نامه خود را خاص نمایید.

کلمات و عباراتی مانند “بالا رفتن” و “خوب بود” مبهم هستند و می توانند هر معنی داشته باشند. لذا  در بحث نکات تهیه توصیه نامه خوب باید به این موضوع دقت کنید.

آیا مقاله ای بیش از 10 هزار توییت و اشتراک لینکدین در شبکه های اجتماعی دریافت کرده است؟ آیا درآمد آن 30 درصد افزایش داشت؟ اینگونه صحبت کردن در توصیه نامه خوب است زیرا با آمار و ارقام یک اثبات خوبی را داشته اید. همین امر اهمیت توصیه نامه شما را افزایش می دهد.

اما به خاطر داشته باشید:

آمار تنها راه برای افزودن جزئیات به توصیه نامه نیست.

در حقیقت ، گاهی اوقات در موقعیت هایی قرار خواهید گرفت که نمی توان ارقام یا اعداد خاصی را به اشتراک بگذارید. در این موارد ، جزئیات مشکل ، نگرانی هایی را که از قبل وجود داشته است، توضیح دهید یا اطلاعات مربوط به پس زمینه را که یک تصویر جذاب قبل و بعد ترسیم می کند ، به اشتراک بگذارید.

بیایید دو توصیه نامه را که در زیر آمده است، مقایسه کنیم:

“کار با نیاما خوشایند بود. من دوباره با او کار می کنم. ”

خوب است ، اما آیا این گواهی واقعا چیزی به شما می گوید؟ نه واقعا. آن را با نمونه زیر مقایسه کنید:

“کار با نیاما نه تنها آسان بود ، بلکه ارتباطات با او نیز عالی بود. او هر ضرب الاجلی را رعایت می کرد. همچنین پیشنهادهای صحیحی را ارائه می داد که به کیفیت هر یک از پروژه های ما می افزود. به همین دلیل ، ما توانستیم پروژه ای را به اتمام برسانیم که در حالت عادی به شش هفته زمان نیاز داشت اما فقط در چهار هفته به اتمام رسید. ”

جزئیات موجود در این توصیه نامه به شما کمک می کند تا نحوه انجام کار و چگونگی آن را تصور کنید. مشتری بالقوه ای که به فکر استخدام شخص است ، لازم نیست حدس بزند که چگونه با همکاری فرد می توان به سوددهی رسید.پس به عنوان گزینه دیگر در نکات تهیه توصیه نامه، باید به جزئیات دقت نمایید.

بیش از 100نوع ایده تولید محتوا

نکته شماره 3: احساسات در مجموعه نکات تهیه توصیه نامه ها مهم می باشند.

یک داستان صمیمانه می تواند حتی خونسردترین فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این مورد جز مهمترین نکات تهیه توصیه نامه است. حتما یک داستان یا افسانه مورد علاقه خود را از دوران کودکی به یاد دارید ، مانند بتمن یا سفید برفی و هفت کوتوله. هر جمله در مورد این موارد خط به خط شما را به آن دوران خواهد برد.  دلیلی برای این امر وجود دارد. روانشناس لانی پیترسون می گوید مردم از توجه به روایت ها و داستان ها لذت می برند.

بیان نمودن یک داستان خوب در توصیه نامه که قصه ای عنوان می شود که احساسات را در درون خواننده بر می انگیزد، می توان باعث پیشرفت شما شود. لذا خوانندگان را به ادامه مطالعه و اقدام ترغیب می دارد. یک روش عالی برای ساختن یک توصیه نامه متقاعد کننده این مورد است که خوانندگان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وقتی مشتری شما به توصیه نامه شما ارتباط برقرار می کند، یک قدم به کار با شما نزدیک می شوند. آنها فکر می کنند ، “واو ، من همین مشکل را دارم ، شاید آنها نیز بتوانند به من کمک کنند” یا “من در همان مکان گیر کرده ام ، شاید کار با این شخص نتایج مشابهی برای من داشته باشد.”

تولید محتوا سئو شده

یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن احساسات واقعی و عناصر داستان ، استفاده از توصیه نامه های ویدئویی است. هنگامی که به خوبی این موارد تهیه شوند، فوراً می توانند مشتریان بالقوه و اعتماد آنها را به دست بیاورند.

نکته شماره 4: توصیه نامه می بایست معتبر باشد (اما دقت کنید که خسته کننده نباشید)

آیا تا بحال پایان نامه دانشگاهی را خوانده اید؟

این مورد هیچ مشکلی برای زنان و مردان سخت کوشی که ساعت های بی شماری برای این مورد وقت صرف می کنند، وجود ندارد. اما خیلی از افراد به سمت خواندن پایان نامه ها کشش ندارند. پایان نامه ها خشک هستند و نیاز به تمرکز مغزی دارند. وجود این موارد در توصیه نامه ها الزامی نیست. پس به عنوان کورد بعدی می توانید در نکات تهیه توصیه نامه به این مورد دقت داشته باشید.

توصیه نامه های کسل کننده باعث خسته شدن چشم می شوند. لذا افراد احتمالی که خواب هستند نمی توانند اقدامی انجام دهند. توصیه نامه شما نیز باید صادق و معتبر باشد. این مورد به معنای اصیل بودن ، طبیعی به نظر رسیدن و استفاده از کلمات محاوره ای است. هدف شما ایجاد مکالمه خوب با خواننده است. برای انجام این کار ، هر کلمه در یک توصیف باید در بهترین منطقه قرار گیرد.

به همین دلیل است که پیروی از قوانین دستوری دقیق لازم نیست. تا وقتی که نکته قابل فهم است و اشتباه تایپی غیر عمدی نیست ، توصیه نامه نقش خود را به خوبی ایفا نموده است.

این یک توصیف موثر است که کوین جی دانکن ، Blogger هوشمند ، به Henneke Duistermaat داد:

 

از گواهی وی ، می توانید (به طور دقیق) حدس بزنید که کوین احتمالاً مدتی است هنکه را می شناسد ، که باعث می شود سخنان او اصیل باشد.

نکته شماره :5 از توصیف نامه درست ، در زمان مناسب و در جای مناسب استفاده کنید

انواع مختلفی از توصیه نامه ها وجود دارند ، اما در زیر تنها آشنایی با انواع توصیه نامه های پرکاربرد ذکر شده است. لذا این سه مورد را به عنوان سه فاکتور در نکات تهیه توصیه نامه در نظر داشته باشید.

آشنایی با انواع توصیه نامه های پرکاربرد:

توصیفات چاپ شده

این موارد توصیه نامه هایی هستند که نشان دهنده اثر سرویس بر مشتری است.

توصیفات معترضانه

اینها توصیه نامه هایی هستند که مستقیماً در خصوص مخالفت های رایج صحبت می کنند و آنها را منتشر می کنند.

داستان های موفقیت

این موارد مطالعات موردی می باشند که در آنها افراد نتایج مثبت و پایان های خوشی را به اشتراک می گذارند.

اگرچه هر کدام از این موارد تاثیر خود را دارد اما باید در نظر داشت که لازم است تا از این موارد در زمان مناسب خود بهره برد.

زمان مناسب

اگر می خواهید اعتراض ها را از بین ببرید ، توصیه نامه هایی را ارائه دهید که مقاومت بالقوه را از بین می برد

اگر  مشتری بالقوه شما یک چشم انداز ببیند که نگرانی های مشابه برطرف شده است ، اعتماد به نفس او افزایش می یابد که حرکت رو به جلو داشته باشد.

مکان درست

از صفحات توصیه نامه قدیمی خودداری کنید.

بیشتر افراد فقط وب سایت ها را اسکن می کنند و تعداد کمی از بازدیدکنندگان به صفحه توصیه نامه رجوع می نمایند. به همین دلیل است که شما باید برای تقویت پیام های بازاریابی خود ، از توصیه نامه ها استفاده کنید.

بهترین مکان موارد زیر می باشند:

صفحه نخست
صفحه محصول (به آمازون فکر کنید)
صفحات فروش و فرود
محبوب ترین صفحه سایت شما (غیر از صفحه اصلی شما)
درون ایمیل ها ، خبرنامه ها ، مواد چاپی و پست های وبلاگ

– زمان درست ، مکان درست در عمل

رامیت ستی ، پرفروش ترین نویسنده و خالق کتاب من به شما یاد می دهم که ثروتمند باشید ، در زمینه استراتژیک و زمان بندی استاد است. می توانید به راحتی بررسی کنید که چگونه او با استفاده از توصیه نامه در توالی فروش ایمیلی خود به ایرادات احتمالی رسیدگی می کند:

با اجرای زمان بندی و جایگذاری مناسب ، به نظر می رسد به سوالات احتمالی و اعتراضات احتمالی خواننده خود پاسخ می دهید و آنها را یک قدم جلو می برید.

استراتژی تولید محتوا

نکته شماره 6: هنر پرسیدن از جمله نکات تهیه توصیه نامه است.

دانستن ساختار و مولفه های یک توصیه نامه خوب بسیار خارق العاده است ، اما اگر هیچ توصیفی برای اشتراک گذاری نداشته باشید، ارزش چندانی نخواهد داشت.

توصیه نامه ها به طور خودکار به وجود نمی آیند ، مگر اینکه آنها را از مشتریان خود درخواست نمایید. مشابه فروش ، مردم هنگام درخواست توصیه نامه ترسو می شوند. آنها احساس می کنند که  برای شخص مقابل مزاحمت ایجاد می کنند. اما هنگامی که خدمات عالی را به مشتری ارائه می دهید ، این یک درخواست کوچک است.

Ramit هنگامی که از شخصی درخواست توصیه نامه می کند با تهیه یک الگو کار خوبی انجام می دهد تا فشار خود را بر شخص به حداقل برساند. او این مورد را درک می کند که مشتریان راضی نیز گرفتاری های مخصوص به خود را دارند لذا با یک الگوی ساده کار را برای آنان آسان می نماید.

گزینه دیگر این است که به سادگی خودتان مقاله را بنویسید و در صورت لزوم از مخاطب بخواهید که آن را ویرایش کند.

Ramit برای درخواست توصیفات از اسکریپت زیر استفاده می کند:

نکته شماره 7: اتوماسیون کار را آسان می کند.

کارآفرینان و صاحبان باهوش مشاغل، تا حد امکان جمع آوری و نوشتن توصیفات را سیستم سازی و خودکار می کنند. شما هم باید همینطور باشید. لذا این مورد نیز یکی از مهم ترین نکات تهیه توصیه نامه است. جمع آوری توصیه نامه باید در تجارت شما نهفته باشد. به عنوان مثال ، ماریسا مورگاتروید سیستمی دارد که باعث می شود وی به طور مداوم از توصیه نامه استفاده کند.

دانشجویان به عنوان بخشی از روند فارغ التحصیلی خود ، یک توصیه نامه ارائه می دهند. این فرآیند بیش از 700 صفحه گواهی برای وی فراهم کرده است که می تواند در هر زمینه بازاریابی خود استفاده کند.

البته لازم نیست روش دقیق او را کپی کنید. هر سیستم براساس تجارت خاص خود می تواند متفاوت عمل نماید. مهم نیست که چه کسی هستید یا چه کاری انجام می دهید ، یک توصیه نامه کاملاً مکتوب ابزاری قدرتمند است که می تواند اعتبار شما را افزایش دهد.

در این پست ، شما در مورد ساختار اثبات شده توصیفات قدرتمند و همچنین مواد ضروری لازم برای ایجاد توصیه نامه خوب موارد عالی یاد گرفتید. رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوا و ارائه متون یونیک و سئو شده می تواند کمک شایانی به شما نماید. لذا اگر نیاز به کمک داشتید، تنها لازم است تا با ما تماس حاصل نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.