مقالات آموزشی

تبلیغات فروش محصولات مختلف و مراحل تبلیغات فروش

مفید بود؟

در این مقاله قصد بررسی نمونه هایی از تبلیغات فروش محصولات مختلف را داریم. بدین منظور باید بدانیم تبلیغات موثر در فروش چیست؟ منظور از تبلیغات موثر نیز تبلیغاتی است که دارای اثربخشی باشد. بنابراین باید ببینیم تبلیغات چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد تا بتواند موثر واقع شود؟ علاوه بر این در این مقاله به راه‌های افزایش فروش نیز اشاره خواهیم کرد. همچنین در ادامه نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را نیز توضیح خواهیم داد.

در انتها نیز به مثال‌هایی در زمینه تبلیغات فروشگاه اینترنتی، تبلیغات فروش عسل طبیعی، متن تبلیغاتی برای فروشگاه، تبلیغات فروش ویژه، چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم، تبلیغات فروش زمین، تبلیغ برای مغازه، تبلیغات فروش ملک، تبلیغات موثر در فروش، تبلیغات فروش برنج شمال، متن تبلیغات سوپرمارکت، تبلیغات فروش آپارتمان، پیشنهاد برای فروش بیشتر، تبلیغات فروش زعفران، تبلیغ خرید اینترنتی، تبلیغات فروش اقساطی نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تبلیغ در گوگل

تبلیغات در واقع اولین پل به منظور معرفی محصولات و یا کسب و کار  به دنیای اطراف است. به همین دلیل است که همیشه وقتی اسم تبلیغات به میان می‌آید، کلمه بازاریابی نیز به میان می‌آید. تبلیغات خط مقدماتی معرفی کسب و کار است. به عبارتی دیگر تبلیغات قسمتی از فرآیند بازاریابی یک محصول و یا معرفی خدمات یک محصول است که هدف اصلی آن افزایش فروش و سود است.

در واقع تبلیغات با استفاده از قدرتی که در اختیار دارد به قانع کردن مردم از طریق رسانه‌ها می‌پردازد.

تبلیغات فروش معمولا اهداف زیر را دنبال می‌کند:

آگاه کردن مخاطبان در مورد محصول و یا خدمت قابل ارائه

آگاه کردن مخاطبان از قیمت یک محصول

آگاه کردن مخاطبان در مورد طرز کار یا نحوه استفاده از یک محصول

ایجاد تصویری روشن از کسب و کار

متقاعد کردن مشتریان به منظور خرید یک محصول

 

هزینه تبلیغ در گوگل

تبلیغات فروش یعنی چه؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، تبلیغات فروش به معنای یک استراتژی کارآمد و البته تاثیرگذار به منظور ترویج استفاده از کالاها و محصولات و خدمات مختلف است. با استفاده از این روش اطلاعات معرفی کسب و کار شما در اختیار مخاطبان شما و یا همان مشتریان بالقوه قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این اطلاعات، مشتریان شما از حالت بالقوه خارج شد په و به مشتریان بالفعل و البته دائمی و دراز مدت تبدیل می‌شوند.

در مورد ریشه کلمه تبلیغات باید گفت این کلمه به از واژه لاتین Advertere به معنای تغییر یا چرخاندن ذهن افراد نسبت به موضوع خاصی است. بنابراین اگر هم شما کسب و کار موفق و قابل توجهی داشته باشید، بدون استفاده از تبلیغات فروش موثر قادر نخواهید بود مسیر خود را در دراز مدت ادامه دهید. از انواع روش‌هایی که به منظور انتقال پیام تبلیغات استفاده می‌شود، می‌توان به روش زمزمه یا Buzz اشاره کرد. در واقع این کلمه به معنای زمزمه کردن یا آهسته صحبت کردن است یا به عبارتی مکمل همان عبارت “در گوشی حرف زدن” است.

البته این کلمه دقیقا به این معنا نیست اما می‌تواند مکمل همین عبارت باشد. امروزه این روش به شدت مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. در واقع این روش بر مبنای ارتباط کلامی با مشتریان استوار است چرا که بسیاری از افرادی که در این زمینه فعال هستند، معتقدند که ارتباط کلامی می‌تواند تاثیر خوب و البته دراز مدتی بر روی مشتریان داشته باشد. از جمله ابزاری که از این روش استفاده می‌کند، می‌توان به وب‌سایت‌های ارتباط جمعی اشاره کرد. اما در ادامه خواهیم دید چرخه یا فرآیند تبلیغات فروش چیست؟ اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم باید گفت این چرخه از مرحله ایده پردازی شروع می‌شود و به مرحله اجرا ختم می‌شود.

اما در این بین یعنی از مرحله اولیه تا مرحله انتهایی افراد زیادی در این بین فعال هستند و به ایفای نقش مشغول هستند که از جمله این افراد متخصص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کارشناس مدیریت
  •  کارشناس تولید محتوا
  •  کارشناس بازاریابی
  •  عکاس
  •  فیلمبردار
  •  بازیگر

مراحل تبلیغات فروش

اما اگر بخواهیم با جزئیات به ذکر دقیق مراحل تبلیغات فروش بپردازیم باید سراغ قسمت زیر برویم:

 آغاز فرآیند تبلیغات:

این مرحله به ایده پردازی و آغاز فرآیند تبلیغات مرتبط است. در این مرحله ایده تبلیغات مشخص می‌شود. در قسمت بعدی تحقیقات میدانی مرتبط با بازار محصول صورت می‌گیرد. این تحقیقات شامل بررسی بازار محصول، شناخت رقیبان هم گروه، شناخت مشتریان و مخاطبان و بررسی رفتار آن‌ها است. پس از مشخص شدن دقیق و واضح این مرحله، گام بعدی انتخاب نوع تبلیغات فروش است. در واقع انتخاب نوع رسانه تبلیغات فروش که چاپی باشد یا الکترونیکی و یا اینکه در فضای باز مطرح شود؟ در قسمت آخر از مرحله آغاز فرآیند تبلیغات فروش، نوبت به انتخاب بودجه و تنظیم آن می‌رسد.

 توسعه:

این مرحله با عنوان مرحله توسه شناخته می‌شود. این مرحله پس از مرحله آغازین تبلیغات و به دنبال تعیین استراتژی، مشخص کردن بازار محصولات، مشتریان، نوع رسانه تبلیغات و تنظیم بودجه مشخص می‌شود. در مرحله توسعه، معمولا کارهای قانونی تبلیغات فروش انجام می‌شود. در این مرحله، ایجاد نمایندگی مجاز فروش، گرفتن تاییدیه نهایی و ارائه تبلیغات به مشتری صورت می‌گیرد. در این مرحله اگر نیاز به ویرایش باشد، انجام خواهد شد. در مرحله توسعه، انتخاب زمان و مکان به منظور آزاد کردن یا اصطلاحا Release تبلیغات فروش مشخص خواهد شد. تمامی تاییدات از مقامات مربوطه نیز در این مرحله اتفاق خواهد افتاد. پس تا به این مرحله، بیش از 80% کارها پیش رفته است و تبلیغات فروش آماده ارائه شده است.

اجرایی:

با توجه به نوع رسانه‌ای که برای تبلیغات خود انتخاب کردید، باید نسبت به رزرو آن‌ها و همکاری با آن‌ها صحبت کنید و قرارهای لازم را تنظیم و اجرا کنید.

پس از اجرا یا اصطلاحا پست اجرایی:

در این مرحله، تبلیغات فروش در معرض دید عموم قرار گرفته است و شما باید به نحوه انتشار آن‌ها دقت و نظارت کنید. همچنین باید به بازخورد مردم نسبت به تبلیغات آگاهی کسب کنید. در انتها به نتیجه گیری کلی با توجه به پاسخ و عکس العمل بازار و مشتری برسید و بتوانید به یک جمع‌بندی نهایی برسید.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟

امروزه کسب و کارهای متنوعی راه اندازی شده است. یکی از بهترین نمونه‌ها برای بحث و البته محبوب‌ترین کسب و کارها، فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه‌های اینترنتی بیش از 70% کارهای خود را با استفاده از اینترنت انجام می‌دهند. در این میان تعداد بسیار کمی از این فروشگاه‌ها هستند که توانسته باشند هم در بحث کیفیت و هم در بحث جلب اعتماد مشتریان موفق ظاهر شوند. اما قطعا تبلیغات فروش و نحوه جذب مشتری چنین کسب و کاری با یک کسب و کار مشابه در فضای باز و آزاد کاملا متفاوت است و نیاز به تبلیغات فروش ویژه است. صاحبان چنین کسب و کاری باید بتوانند مشتریان را با استفاده از فرصت‌های مختلف فضای مجازی جذب کنند اما چگونه؟ این روند در قسمت زیر بررسی خواهد شد:

بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی:

بدین منظور یعنی برای انجام بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی، باید از روش‌های جدید و مدرن تبلیغات یعنی استفاده از بنرهای اینترنتی و درج آگهی رایگان در سایت استفاده کرد. برای این کار استفاده از بنرهای گیف و بنرهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام گزینه بسیار مناسبی است.

استفاده از پیشنهادهای خاص:

همانطور که در بحث طراحی بنرها، بحثی به اسم ارزش پیشنهادی یا گزاره ارزش وجود دارد، برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی نیز این گزینه مطرح است. از جمله این گزاره‌های جذاب می‌توان به انواع تخفیفات ویژه، تخفیفات فصلی، قرعه‌کشی، کارت هدیه اشاره کرد و یا برای مثال برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به کسانی که برای اولین بار از آن‌ها اقدام به خرید می‌کنند، تخفیفات ویژه می‌دهند. این مطالب ربطی به قدرت خرید مشتری ندارد بلکه آفر یا پیشنهاد برای فروش بیشتر است که هر مدل مشتری را می‌تواند وسوسه کند اما نباید فراموش کنید که حتما باید به وعده‌های خود عمل کنید و به هیچ وجه بدقولی نکنید!

تولید محتوای خوب و مناسب:

یک فروشگاه اینترنتی خوب حتما باید محتوای خوبی نیز داشته باشد. برای این کار علاوه بر محتوای متنی می‌توان از محتواهای تصویری و صوتی استفاده کرد. در واقع محتوای خوب به انسجام رابطه بلند مدت بین مشتری و صاحب کسب و کار کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید قسمتی در فروشگاه را به مرور نظرات مشتریان اختصاص دهید تا همه افرادی که از فروشگاه خرید کرده‌اند آزادانه بتوانند به بیان نظرات خود بپردازند.

معرفی راه‌های ارتباطی مختلف:

در  طراحی کارت ویزیت  خود و یا در بنرهای تبلیغاتی خود به همراه فاکتورهای خود حتما انواع راه‌های ارتباطی را ذکر کنید مانند انواع شبکه‌های اجتماعی و البته سعی کنید در این شبکه‌ها فعال باشید نه اینکه تنها به دادن یک آدرس اکتفا کنید!

از محیط اطراف خود استفاده کنید:

مانند زمان قدیم حتما از انواع تراکت‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر استفاده کنید. همچنین استفاده از پیامک‌های انبوه یا دسته جمعی با استفاده از پنل‌های پیامکی نیز گزینه خوبی است. البته توصیه کارشناسان استفاده از تبلیغات محیطی در ابتدای راه تبلیغات فروش است. به عبارتی دیگر هنگامی که اعتبار و فروش خوبی پیدا کردید، دیگر نیازی به استفاده از تبلیغات فروش به سبک میدانی و محیطی نیست.

دریافت نماد اعتبار الکترونیکی:

این نماد که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می‌شود، تاثیر بسیار خوبی از نظر روانی به منظور جلب اعتماد مشتریان دارد. با استفاده از این نماد به مشتریان خود ثابت می‌کنید که قابل اعتماد هستید و تمامی استانداردهای مربوطه را رعایت می‌کنید.

داشتن پشتیبانی 24 ساعته:

پشتیبانی تمام وقت در تمام ساعات روز و در تمام روزهای هفته باعث تقویت حس اعتماد مشتری خواهد شد. مشتری باید بداند که هر زمان که کالایی از شما بخرد، در صورتی که برای آن از نظر زمان رسیدن، کیفیت و یا هر لحاظ دیگری مشکلی پیش بیاید به راحتی قابل پیگیری و حل شدن است. همچنین باید سعی کنید پیام‌ها، ایمیل‌ها و سایر مکاتبات مشتری را در اسرع وقت جواب دهید و مشتری را بیش از حد منتظر نگذارید. برای این کار پس از افزایش فروش می‌توانید از  افراد دیگری کمک بگیرید.

طراحی زیبا و متفاوت فروشگاه:

حتما هنگامی که به فروشگاه‌های غیر اینترنتی در سطح شهر سر می‌زنید، به ویترین فروشگاه دقت می‌کنید. در فروشگاه اینترنتی، ویترین همان ظاهر وب‌سایت است. ظاهر وب‌سایت قطعا باید دارای جذابیت بصری برای مشتریان باشد تا بتواند آن‌ها را درگیر خود کند. علاوه بر این نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد، سرعت وب‌سایت است. اگر زمانی که مشتری در حال بازدید و خرید از وب‌سایت شماست، بیشتر از 3 ثانیه برای هر عکس‌العمل وی زمان مصرف شود، کاربر دچار نارضایتی شده و وب‌سایت را ترک خواهد کرد. بنابراین به این دو مطلب کاملا دقت کنید و به خوبی آن‌ها را ارزیابی کنید. در ادامه نمونه‌ای از تبلیغات فروشگاه اینترنتی را خواهید دید.

 

انواع تبلیغات فروش

در ادامه به انواع تبلیغات فروش در زمینه‌های مختلف مانند تبلیغات فروش عسل طبیعی، متن تبلیغاتی برای فروشگاه، تبلیغات فروش ویژه، تبلیغات فروش زمین، تبلیغ برای مغازه، تبلیغات فروش ملک، تبلیغات موثر در فروش، تبلیغات فروش برنج شمال، متن تبلیغات سوپرمارکت، تبلیغات فروش آپارتمان، تبلیغات فروش زعفران، تبلیغ خرید اینترنتی، تبلیغات فروش اقساطی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در مورد تبلیغات فروش عسل طبیعی باید گفت برای اینکه تبلیغات شما در این زمینه موثر باشد، حتما گزینه‌های زیر را رعایت کنید:

  •  صادقانه صحبت کردن
  •  توجه ویژه به بسته بندی
  •  مشاوره در انتخاب عسل مرغوب
  • امکان فروش آنلاین

 

در ادامه به تبلیغات فروش زمین، اشاره خواهیم کرد که البته برای موثرتر بودن می‌توانست به قیمت اشاره کند و یا به سایر مشخصات همچون متراژ زمین و …

 

در قسمت بعدی نمونه‌ای از تبلیغ برای مغازه را خواهیم دید. این تبلیغ در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو است که توانسته نسبت به سایر تبلیغات در این زمینه موثرتر باشد:

 

در قسمت بعد تبلیغات فروش ملک را با هم خواهیم دید. این تبلیغ توانسته به خوبی اهداف خود را از تبلیغ روشن کند. همچنین از نماد یا لوگوی خود به خوبی بهره برده است. علاوه بر این، از رنگ‌ها و فضاهای تبلیغات نیز به خوبی استفاده کرده است.

 

در این قسمت به سراغ تبلیغات فروش برنج شمال که محبوب همه ایرانیان است، خواهیم رفت. در این نمونه تبلیغات صاحب کسب و کار به تمامی خدماتی که ارائه می‌دهد، اشاره کرده است و همچنین به عنوان گزاره ارزش از عبارت ضمانت پخت استفاده کرده است که تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد اما برای افزایش جذابیت بصری کار می‌توانست از برنج دم کشیده استفاده کند که به نوعی منتقل کننده بو و خواص بی‌نظیر برنج شمال باشد.

 

در ادامه باید گفت متن تبلیغات تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد به همین دلیل در ادامه به متن تبلیغات سوپرمارکت اشاره خواهیم کرد. این متن توانسته از تمامی عنصرهای لازم به منظور جذب مشتری استفاده کند. همچنین به خوبی از گزاره ارزش که البته جذاب نیز هست، استفاده کرده است.

 

همچنین در معرفی متن تبلیغاتی برای فروشگاه می‌توان به مورد زیر نیز اشاره کرد:

 

در ادامه به تبلیغات فروش آپارتمان اشاره خواهیم کرد که هم دارای جذابیت بصری کافی است و هم اینکه با وجود اطلاعات اندکی که در اختیار دارد توانسته است به بیان موثر خدمات خود بپردازد.

 

در قسمت بعدی به تبلیغات فروش زعفران اشاره خواهیم کرد. در این مدل تبلیغات نیز بهتر است به قیمت اشاره شود ضمن اینکه به خواص و کیفیت زعفران نیز اشاره خواهد شد.

 

در قسمت بعدی از تبلیغات فروش اقساطی صحبت خواهیم کرد که بسیار هم جذاب است. در ادامه نمونه تبلیغات فروش اقساطی در مورد کالاها و لوازم خانگی را خواهیم دید که توانسته به خوبی به بیان شرایط در این تبلیغ بپردازد.

 

در انتها نیز به تبلیغات فروش ویژه نیز اشاره خواهیم کرد که به خوبی در این تبلیغ توانسته است به تخفیفات ویژه خود اشاره کند.

 

در انتها نیز توصیه ما به شما عزیزان برای داشتن انواع تبلیغات موثر در فروش استفاده از افرادی دارای تجربه و مهارت کاری در این زمینه است. بدین منظور می‌توانید از شرکت‌هایی مانند رایا مارکتینگ و سایر شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید. برای این کار  کافی است عبارت سفارش تبلیغات را در اینترنت جستجو کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.