در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره طراحی بنر گوشت را با هم بررسی کنیم. همچنین در کنار بنر گوشت، بنر مرغ فروشی به همراه تابلو مرغ فروشی و تابلو مرغ و ماهی را نیز با هم بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، اصول طراحی بنر را نیز با هم مورد بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
هنگامی که برای خرید مرغ و گوشت بیرون میرویم معمولا سراغ جایی میرویم که همیشه از آن خرید میکنیم. اما اگر در محله یا منطقهای جدید باشیم که تجربه خرید از مغازههای آنجا را نداشته باشیم به سراغ بنرهای معرفی مرغ فروشی و ماهی فروشی خواهیم رفت. در این بین، هر چقدر بنر مرغ فروشی و یا تابلو مرغ و ماهی جذابتر طراحی شده باشد، مخاطب تمایل بیشتری به خرید از آن مغازه خواهد داشت! اما چرا هر بنری خاصیت جذب مخاطب را ندارد؟ پاسخ این سوال ساده است.
معنای اصلی بنر طبق تعریف اولیهای که برای آن در نظر گرفته شده است، یک تکه پارچه است که حاوی یک پیام است. این پیام میتواند معرفی یک محصول و یا یک کالا باشد. همچنین میتواند معرفی یک مکان مانند یک رستوران و یا یک سوپر مارکت باشد. همچنین از بنرها برای اطلاع رسانی نیز استفاده میشود. از جمله این بنرها میتوان به بنر همایشها و سمینارها اشاره کرد. بنر گوشت و بنر مرغ فروشی به معرفی مکانی برای فروش گوشت و مرغ میپردازد. همچنین تابلو مرغ و ماهی نیز به معرفی مکانی برای فروش مرغ و ماهی میپردازد.
اصول طراحی بنر گوشت به چه صورت است؟
در این قسمت به بیان اصول طراحی بنر گوشت میپردازیم. برای طراحی بنر گوشت نیاز به یک طراح حرفهای و ماهر داریم. همچنین میتوان از شرکتهای مختلفی که در این زمینه فعال هستند، کمک گرفت. شرکتهای زیادی هستند که مشغول ارائه فعالیت در این زمینه هستند و با استفاده از مجموعهای از طراحان و مهندسان گرافیک به طراحی بنرهای تبلیغاتی مشغول هستند. از جمله این شرکتها میتوان به رایا مارکتینگ، پارس گرافیک و … اشاره کرد.
از اصول اولیه طراحی بنر گوشت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از سایز استاندارد
با توجه به فضای نصب بنر گوشت یا بنر مرغ فروشی یا تابلو مرغ و ماهی بهتر است اندازه استانداردی را برای این کار در نظر بگیرید. برای اینکه با این مطلب بیشتر آشنا شوید، به شکل زیر نگاهی بیاندازید.
استفاده از کلمات مناسب
از کلمات خیلی سنگین و سخت که قابل درک نباشد، استفاده نکنید. بلکه باید از کلماتی ساده و با لحنی صمیمانه استفاده کنید.
استفاده از عبارات ویژه
سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که مخاطب را وسوسه کند تا حتما سری به مغازه شما بزند. از کاربردیترین این عبارات میتوان به تخفیف ویژه، تخفیف تا تاریخ مشخص و … اشاره کرد.
استفاده از چارچوب مشخص برای طراحی
ذهن همه افراد عادت دارد که هنگام مشاهده بنر در ابتدا با یک چارچوب مشخص روبرو شود. در واقع یک کادربندی مشخص و ویژه برای طراحی بنر لازم است. سعی کنید این مسئله را حتما در نظر داشته باشید. برای مثال هنگام طراحی بنر سفید از چارچوب یا قابی به رنگ خاکستری استفاده کنید.
خوب است بخوانید: صفر تا صد طراحی بنر قنادی
متن بنر اندازه باشد
این جمله به این معناست که متن بنر باید به اندازهای باشد که مخاطب بتواند زیر 3 ثانیه، مطلب اصلی بنر را بخواند. به عبارتی مخاطب باید با یک نگاه، تمام بنر را بخواند. به همین دلیل برای بنر بیشتر از 4 خط متن قرار ندهید. برای این کار کمتر از 4 خط در نظر داشته باشید. از فونت کمتر از 10 استفاده نکنید. از فونت خیلی درشت و خطهای شکسته یا نستعلیق هم استفاده نکنید.
از تصاویر باکیفیت و مرتبط استفاده کنید
سعی کنید تصاویر با کیفیت بالا انتخاب شوند. همچنین به موضوع اصلی بنر شما بیربط نباشند. شکل 3 بنر خوبی برای تابلو مرغ و ماهی است.
از رنگهای مناسب به منظور طراحی استفاده کنید
بدین منظور طراح حتما بایستی با انواع رنگها و احساسی که به بیننده القا میکند، آشنا باشد. برای مثال هنگام تبلیغ محصولاتی که بر پایه حفاظت از محیط زیست طراحی شدهاند و در واقع ضرری به محیط زیست وارد نمیکنند، از رنگ سبز استفاده میشود.
حتما از لوگو یا نام برند در طراحی بنر استفاده کنید
گاهی اوقات با وجود یک طراحی بی عیب و نقص، طراح فراموش میکند از نام برند یا لوگوی مخصوص آن در بنر استفاده کند. این مورد نیز تاثیر زیادی در جذب مخاطب و مشتری دارد. زیرا بسیاری از افراد هنگام دیدن یک بنر به علت داشتن حافظه خوب حتما نام برند در خاطرشان میماند.
انواع بنر گوشت کدام است؟
به طور کلی انواع بنر گوشت را میتوان در دو گروه دسته بندی کرد:
- بنر لایه باز
- بنر ساده
بنر لایه باز معمولا کاربرد بیشتری دارد و دارای نقاط قوت زیادی است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- قابلیت تغییر یا ویرایش همه المانها یا عناصر موجود در بنر
- دارای فرمت PSD و قابل تهیه با برنامه فتوشاپ
- صرفه جویی در وقت
- امکان اختصاصی زدن بنر برای هر مشتری مطابق با سلیقه و خواسته
در واقع طراح هنگام ارائه بنر به مشتری، بنرهای مخصوص هر گروه را در اختیار وی قرار داده و با توجه به سلیقه وی به تغییر المانها یا عناصر موجود در بنر میپردازد. همچنین به ارائه مشاوره در این زمینه نیز خواهد پرداخت. در نهایت یک بنر لایه باز برای بنر گوشت در اختیار مشتری قرار خواهد داد.
در شکل شماره 5 یک بنر گوشت و یا بنر مرغ فروشی و ماهی فروشی را مشاهده میکنید که توانسته به خوبی اطلاعات لازم در مورد مواد غذایی قابل فروش خود را به مخاطبان ارائه دهد. البته این بنر برای اینکه تاثیر بهتری داشته باشد، میتوانست از رنگ قرمز کمتر استفاده کند زیرا خود گوشت نیز دارای رنگی با این زمینه است. علاوه بر این به جای استفاده از تصویر کودک میتوانست از تصویر دیگری استفاده کند.
برای مثال میتوانست از تصویر یک سرآشپز که قصد درست کردن غذاهای لذیذ را با استفاده از این مواد اولیه دارد، استفاده کند و این مطلب را به صورت فکری که در ذهن سرآشپز است، نشان دهد. حال به بنر دیگری در این زمینه نگاه کنید.
این بنر به خوبی توانسته است محصولات قابل فروش مانند گوشت، مرغ و ماهی را به نمایش بگذارد. همچنین با استفاده از المانهای کوچکی در بالای هر تصویر به منابع حیوانی که این محصولات از آنها تهیه شده است، اشاره کرده است. از طرفی به کار بردن عناصر کوچک و سادهای مانند سبزی و یخ در کنار این محصولات رنگ آنها را از یکنواختی و خنثی بودن خارج کرده است. همچنین دارای کادربندی مشخص و قابل قبولی است. از فضای بنر نیز به خوبی استفاده شده است.