چگونه میتوان به تولید بهترین محتوای گوگل جامهی عمل پوشانیدو تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل انجام داد؟ (بهترین جمعه تخته سفید)
دیدگاه های نویسنده همه متعلق به خودش میباشد و ممکن است بازتاب نظرات ماز نباشد.
آیا تا کنون تلاش کرده اید محتوای 10 برابری بسازید؟ کار آسانی نیست، هست؟ غالبا بزرگترین مانعی که با آن روبرو میشوید این است که کی و کجا شروع کنید. در این اپیزود قدیمی اما خوب جمعه تخته سفید، رند فیسکین درباره ی اینکه شما چگونه میتوانید محتوای 10 برابری خود را توسعه دهید تا به دوام آوردن برندتان کمک کنید.
چگونه بهترین محتوا را تولید کنیم؟
رونوشت ویدئو:
طرفداران ماز سلام، به نسخه دیگر جعبه تخته سفید خوش آمدید.در این هفته میخواهیم درباره ی چگونگی تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل صحبت کنیم.
حال میخواهیم برای آنهایی که ممکن است به یادآوری نیاز داشته باشند و یا کسانی که جمعه تخته سیاه های قبلی را که درباره ی تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل است ندیده اند توضیح دهیم، به دلیل اشباع محتوا و همچنین زیاد بودن تولید محتوا، ایده های زیادی در جریان است به همین دلیل دوام آوردن خیلی سخت است،
ما نمیتوانیم فقط بگوییم :”سلام، من میخواهم به اندازه ی 10 نفر برتر در نتایج جستجو برای این کلمه کلیدی خاص باشم.” ما باید بگوییم:”چگونه میتوانم محتوای 10 برابر بهتر برای گوگل تولید کنم، چیزی بهتر از آنچه که هر کدام از این مردم اخیرا انجام داده اند تولید کنم؟” به این ترتیب ما برجسته میشویم.
محتوای 10 برابری چیست؟
محتوای 10 برابری همان تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل است، بدین صورت که در صورت جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر، این محتوا 10 برابر بهتر از بالاترین نتیجه رتبه بندی باشد.(Absolutely Everything You Need to Know About 10x Content)
معیارهای لازم تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل:
- باید Ul و UX خوبی برای هر دستگاه داشته باشد.
- این محتوا به طور کلی ترکیبی از کیفیت بالا، قابل اعتماد بودن، سودمندی، جذابیت و جالب توجه بودن میباشد. لازم نیست همه این ویژگی ها را داشته باشد اما باید ترکیبی از برخی از آنها باشد.
- از نظر دامنه و جزئیات باید تفاوت قابل توجهی با سایر کارهایی که در خدمت همان بازدید کننده یا کاربر هستند داشته باشد.
- باید واکنش احساسی در مخاطب ایجاد کند، میخواهیم حس هیبت داشته باشیم، میخواهیم غافلگیر شویم، میخواهیم لذت، تحسین و یا پیش بینی داشته باشیم.
- باید با ارائه اطلاعات یا منابع جامع، دقیق، استثنایی یک مسئله را حل کند یا به یک سوال پاسخ دهد.
- تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل را به یک سبک یا رسانه منحصر بفرد، قابل توجه و به طور غیر منتظره لذت بخش ارائه کنیم.
اگر همه این موارد را در نظر بگیرید احتمالا محتوای شما جزء 10 محتوای برتر گوگل خواهد بود. کار دشواری است. این همان چیزی است که امروز میخواهیم درباره آن صحبت کنیم. فرایندی میتوانیم از طریق آن تمام موارد را بررسی کنیم چیست؟
قدم اول؛ بینش عمیق کسب کنید:
برای تولید محتوا خوب برای 10سایت برتر گوگل بیایید از اینجا شروع کنیم. اول اینکه وقتی مشکلی دارید، برای مثال محتوایی را دریافت کرده اید که میدانید میخواهید ایجاد کنید، موضوعی که میدانید قصد پرداختن به آن را دارید. ما میتوانیم در مورد چگونگی دستیابی به آن موضوع در تخته سفید جمعه آینده صحبت کنیم،
مطمئنا در گذشته مواردی راجع به تحقیق درباره کلمات کلیدی و انتخاب موضوعات و موارد دیگر داشته ایم اما اگر موضوع را میدانم، ابتدا باید بینشی عمیق در مورد دلیل علاقه مردم به این موضوع کسب کنم.
برای مثال، بیایید کاری ساده انجام دهیم، کاری که همه با آن آشنا هستیم.
رتبه بندی سرمقاله یا منتقد
“من متعجبم که بالاترین امتیاز فیلم های جدید در آن کشور وجود دارد.” اساسا سوال این این است:خوب، چطور میتوانیم وارد ذهن این شخص شویم و به هسته اصلی سوال آنها پاسخ دهیم؟” آنها اساسا اینگونه پاسخ میدهند:” خوب، چگونه فهمیدم … به من کمک کن تصمیم بگیرم که چه چیزی را تماشا کنم.”
این میتواند در مورد رتبه بندی کاربران باشد، یا ممکن است در مورد جوایز باشد، شاید هم راجع به محبوبیت باشد. محبوب ترین فیلم های موجود کدامند؟ این میتواند ورای رتبه بندی باشد. شاید این شخص بخواهد لیستی از همه داده های موجود در آنجا را مشاهده کند. همچنین این میتواند رتبه بندی سرمقاله یا منتقد باشد.
قدم دوم؛ ما باید منحصر بفرد باشیم:
میدانیم که جهت تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل، منحصر بفرد بودن، استثنایی بودن، مثل دیگران نبودن و با دیگران متفاوت بودن بسیار مهم است.
بنابراین همانطور که ما ایده پردازی های متفاوتی را برای رسیدن به اصلی ترین مشکل کاربر انجام میدهیم، ممکن است بگوییم:”بسیار خوب، رتبه بندی فیلم ها، آیا میتوانیم یک جمع بندی انجام دهیم؟”
این در مکان هایی مثل Metacritic وجود دارد. آنها به گونه ای همه موارد را جمع مینمایند و بعد از آن همه را کنار هم میگذارند و اینگونه به ما میگویند که نظر منتقدان در مقابل مخاطبان در رابطه با وبسایت های مختلف متفاوت زیادی دارند، بنابراین این کار قبلا انجام شده است.
جوایز در برابر محبوبیت، دوباره، این کار قبلا در بسیاری از مکان ها انجام شده است که مقایسه مکان هایی را که بالاترین گیشه را داشته اند در مقایسه با آنهایی که انواع خاصی از جوایز را کسب کرده اند انجام میدهد. خوب، این منحصر بفرد نیست.
در دسترس بودن
منتقدان در برابر مخاطبان چطور؟باز هم این کار اساسا در هر وب سایت مختلفی انجام میشود. همه به من رتبه بندی کاربر در مقابل رتبه بندی را نشان میدهند.
از نظر در دسترس بودن چطور؟ خب، در واقع یک گروه از این سایت ها این کار را انجام میدهند، جایی که به شما نشان میدهند این در Netflix است، این یکی در Hulu و آن یکی در Amazon، این را در Comcast میتوانید ببینید و دیگری را در YouTube. بسیار خب، پس این نیز منحصر بفرد نیست.
رتبه بندی های قابل اعتماد
رتبه بندی هایی که میتوانم به آنها اعتماد کنم چطور؟ این ممکن است هنوز وجود نداشته باشد. این یک بینش عالی و منحصر بفرد در مورد این مشکل است، زیرا با یکی از چالش هایی که وقتی میخواهم بگویم “باید تصمیم بگیرم چه چیزی را تماشا کنم” مواجه میشوم این است که به چه کسی باید اعتماد کنم. آیا میتوانم به Fandango ، Amazon ، Metacritic و یا Netflix مراجعه کنم؟ در واقع کدام رتبه بندی قابل اعتماد است؟
خوب، اکنون ما برای تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل چیزی منحصربفرد پیدا کرده ایم، و اکنون این بینش اصلی، آن زاویه منحصربفرد را داریم.
قدم سوم؛ کشف روش های قدرتمند برای ارائه پاسخ:
اکنون میخواهیم روشی قدرتمند، تکرار نشدنی و با کیفیت برای ارائه پاسخ به این سوال کشف کنیم.
در این صورت میتواند این باشد:”خوب، میدانید چیست؟ ما میتوانیم یک تجزیه و تحلیل آماری انجام دهیم.” ما یک نمونه مجموعه به اندازه کافی بزرگ، به اندازه کافی فیلم، شاید 150 فیلم یا همین حدود از سال گذشته دریافت کرده ایم. می بایست نگاهی به رتبه بندی هایی که هر سرویس ارائه می کند بیاندازیم و به این صورت خواهیم دید که آیا خواهیم توانست که الگوهایی بیابیم.
تحلیل آماری
چیزی همانند: چه کسی بالا و پایین است؟ آیا برخی ترجیحات ژانر مختلفی دارند؟ کدام یک قابل اعتماد است؟ آیا یکی با جوایز و منتقدین ارتباط دارد؟ کدام یک پرت هستند؟ همه اینها در واقع تلاش میکنند تا به پاسخی برای سوال ” به کدام یک اعتماد کنم؟” برسند.
فکر میکنم اگر این تحلیل آماری را انجام دهیم میتوانیم پاسخ دهیم. این خیلی آزاردهنده است.
باید به همه ی این سایت ها مراجعه کنیم. باید تمام داده ها را جمع آوری کنیم و آن را در یک مدل آماری قرار دهیم. سپس باید مدل خود را اجرا کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که یک مجموعه نمونه به اندازه کافی بزرگ داریم. اما زمانی که این کار را انجام دادیم و یک بار روش خود را نشان دادیم، اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است …
قدم چهارم؛ یافتن یک راه منحصر بفرد، قوی و قابل قبول برای ارائه این محتوا:
در واقع، FiveThirtyEight.com دقیقا این کار را انجام داده است.
آنها این تحلیل آماری را انجام دادند، تمام این سایت ها را مشاهده کردند،کاربران Fandago و IMDB در مقایسه با Metacritic و Rotten Tomatoesو تعدادی دیگر از سایت ها را بررسی کردند. سپس آنها این نمودار را داشتند که اساسا میانگین رتبه بندی ستاره را نشان میدهد.
در کل من فکر میکنم 146 فیلم مختلف بود، که این مجموعه نمونه ای بود که آنها تعیین کردند به اندازه کافی دقیق است.اکنون آنها این قطعه از محتوای 10 برابر بهتر برای گوگل را ایجاد کرده اند و به این سوال منحصر بفرد پاسخ داده اند:” به کدام سرویس رتبه بندی میتوانم اعتماد کنم؟” پاسخ این است:” اساسا به Fandango اعتماد نکنید.” اما میتوانید اطلاعات بیشتری را در آنجا ببینید. Metacritic بسیار خوب است. برخی دیگر تا حدودی مناسبند.
قدم پنجم؛ انتظار میرود 5 تا 10 بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید:
تنها راه پیشرفت در این مورد، تجربه و تمرین است. شما این کار را بارها و بارها انجام میدهید تا وقتی که حس ششمتان به شما بگوید چگونه میتوانید آن عنصر منحصر بفرد را کشف کنید، چگونه میتوانید آن را به روشی منحصر بفرد ارائه دهید و موجب شوید در وب مورد توجه قرار گیرد.
بسیار خوب، من مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما در مورد تولید محتوا برای 10 سایت برتر گوگل هستم. اگر نمونه ای که میخواهید با ما در میان بگذارید، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. هفته آینده با برنامه ای دیگر از جمعه های تخته سفید در خدمتتان هستیم.