وقتی نوبت به بازاریابی محتوا و تولید محتوا میرسد، مفهوم کیفیت بیش از مقدار باعث ایجاد برند و استراتژی محتوا موفق تر در بلندمدت میشود.
مشتریان میخواهند از وب سایتهای دارای تولید محتوا فعال دیدن کنند تا به آنها کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما و چگونگی محصول یا خدمات شما برای کمک به آنها کسب کنند. این فقط داشتن مقدار زیادی محتوا در سایت شما نیست، بلکه داشتن محتوای با کیفیت رمز موفقیت است.
در اینجا چند نکته اساسی برای ایجاد یک استراتژی موفق تولید محتوا در سال 2021 آورده شده است.
کیفیت ریشه در تجارت شماست و تنها چیزی است که موفقیت را تعیین میکند، تولید محتوا فعال در سال 2021 است.
چه یک پست در شبکههای اجتماعی، یک وبلاگ یا یک ایمیل، محتوای با کیفیت تقریبا هر بار در برابر کمیت پیروز میشود. اگرچه ایجاد و تولید مداوم محتوای با کیفیت میتواند چالش برانگیز و زمانبر باشد، اما تمرکز بر روی این روش در نهایت منجر به هدایت، فروش و مشتری بیشتر میشود. و ایجاد محتوای جلب توجه، جذاب، ساده، آسان برای پیگیری و بدون خطا برای شما و اهداف بازاریابی شما موثر خواهد بود.
نکات اساسی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق استراتژی تولید محتوا برای کسب و کار در سال 2021
1. درباره علایق مخاطبان هدف و رقابت خود تحقیق کنید
اولین گامی که باید قبل از نوشتن بردارید، تحقیق در مورد علایق مخاطبان خود است و پس از آن برای آن تولید محتوا کنید. شما همچنین باید سایتهای مختلف رقبا و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را جستجو کنید تا بدانید کدام موضوعات بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار دارند.
یکی از بهترین راهها برای بالا بردن کیفیت محتوای شما فقط شناخت مخاطبان، محتوایی که میتواند برای آنها مفید باشد و همچنین چرایی مصرف این مطالب است. تولید محتوا میتواند وبلاگها، فیلمها، اینفوگرافیکها و موارد دیگر باشد. از مخاطبان خود نظرسنجی کرده و برای شخصی سازی استراتژی محتوا خود شروع به جمع آوری این اطلاعات کنید.
2. موضوع خود را جهت تولید محتوا برنامه ریزی کنید و اطلاعات دقیق را وارد کنید
گام مهم دیگر برنامه ریزی و تحقیق در مورد موضوع انتخابی خود است و پس از آن، اقدام به تولید محتوا برای آن کنید. دادهها و اطلاعات معتبر را جستجو، خواندن و جمع آوری کنید. پس از انجام این کار، با دنبال کردن علاقه و ارتباط کاربر با موضوع، شروع به نوشتن کنید.
نوشتن محتوای مفید و مفید به مخاطب اطلاعات معتبر و مطلوبی را که میخواهند به صورت آنلاین جستجو کنند، میدهد و به برند شما کمک میکند تا به عنوان یک رهبر فکری برجسته شود. از آنجا، شما همچنان به ایجاد اعتماد در بین مخاطبان خود ادامه خواهید داد و آنها برای بازدید از محتوای مفیدتر به وب سایت شما ادامه میدهند.
3. منحصر به فرد بودن در مبحث تولید محتوا
تولید محتوا بی نظیر نقش بسزایی در استراتژی شما دارد. تولید محتوا دقیقا مانند این است که با محصولات منحصر به فرد و مرسوم، مد روز مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید. محتوای منحصر به فرد نه تنها کاربران را تحت تاثیر قرار میدهد،
بلکه موتورهای جستجو را نیز تحت تأثیر قرار میدهد که برای هدایت سئو بسیار ضروری است. اگر محتوای شما حاوی دزدی ادبی باشد، مجازات خواهید شد. که به معنی تلاش، وقت، اعتبار، نمرات و پول از دست خواهد رفت.
به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد میکنیم فقط با استفاده از یک جستجوگر دزدی اداری رایگان مانند plagiarism checker از مسائل تکثیر غیر عمدی و عمدی در امان باشید. این ابزار به شما امکان میدهد در چند ثانیه به طور رایگان دزدی ادبی را بررسی کنید. آیا می دانید چرخه تولید محتوا چیست؟
4. تجربه تولید محتوا بدون خطا
تولید محتوا بدون خطا به ایجاد مقاله بدون اشتباه گرامری و هجی اشاره دارد. اگر کاربری خطایی را در متن پیدا کند، این امر تاثیر نامطلوبی از برند و محتوای شما ایجاد میکند. ناگفته نماند، اما محتوای شما به هر شکلی از جمله هجی، علائم نگارشی و دستور زبان باید دقیق باشد.
5. تولید محتوا خواندنی و دوستانه
نوع محتوایی که ایجاد میکنید و پیچیدگی آن محتوا واقعا به خوانایی محتوای شما بستگی دارد. وقتی مطالب شما آسان خوانده و قابل فهم باشد، در این صورت خوانندگان تعامل بیشتری نشان میدهند. خوانایی پلی است بین اندیشههای نویسنده و درک مخاطب. به همین دلیل بهتر است که درک ساده و ساده خود را انجام دهید.
سال رو به پایان است و ما در تلاش برای فتح جهان در سال 2021 هستیم. برندها برنامههای فروش خود را به روز میکنند، نقشه راههایی را برای بهبود محصولات در حال توسعه هستند، و تیمهای بازاریابی برای رسیدن به ایدههای جدید سر و کله میزنند.مسئله این است که، ما هم اخبار خوب و هم بد برای شما داریم.
خبر بد این است که در سال 2021 شما باید حداقل دو برنامه استراتژیک برای محتوای خود ایجاد کنید. مورد اول برای تولید محتوا و دیگری برای توزیع و تبلیغ است. صرفا ایجاد محتوا کافی نیست، بلکه نیاز به خواندن داردرقابت در بین تولیدکنندگان محتوا در سال 2021 (Content creators in 2021) سخت خواهد بود.
بگذارید صادقانه بگویم، فقط تعداد کمی از آنها خوش شانس هستند که در رتبههای بالا قرار بگیرند و به صفحات اول جستجوی گوگل دسترسی پیدا کنند. محتوا باید برجسته شود و شما باید روشهای جدیدی را برای توزیع محتوا پیدا کنید تا نام تجاری خود را به نمایش بگذارد و قلب مخاطبان خود را جلب کند.
خبر خوب این است که اگر این مقاله را میخوانید، در یک شرکت خوب قرار دارید. در واقع، شما در حال کشف تمام استراتژیهای تولید محتوا هستید که در سال 2021 قابل اجرا هستند.
بیایید بزرگنمایی کنیم و نگاهی به تصویر بزرگتر بیندازیم.
روند مورد انتظار در بازاریابی محتوا برای سال آینده
1. استفاده مجدد از محتوا
بنابراین، شما یک مقاله ایجاد کرده و آن را در وبلاگ خود ارسال کرده اید. این تمام است، درست است؟ نه خیر، اشتباه است.
شما میتوانید از تولید محتوا صورت گرفته، مجددا دوباره استفاده کنید. متن مقاله را به یک اسکریپت ویدیویی تبدیل کنید، یک فیلم ضبط کنید و آن را در یوتیوب بارگذاری کنید. از متن برای ایجاد یک سری پست برای رسانههای اجتماعی خود استفاده کنید.
برای تبدیل پست وبلاگ خود به یک مقاله سفید قابل بارگیری، تحقیقات بیشتری را انجام دهید و دادههای بیشتری جمع آوری کنید. سرانجام، پستهای وبلاگ خود را در یک خلاصه مقاله هفتگی قرار دهید. خلاقیت شما تنها محدودیت است.
2. انجمنهای آنلاین برای تولید محتوا کسب و کار
بیش از هر زمان دیگر، مهم است که افرادی را که در برابر چالشهای مشترک دارای ارزشهای یکسان هستند، متحد کنید. کاربران فعالانه تجربیات خود را به اشتراک میگذارند، از آنها مشاوره میگیرند و به دنبال پاسخ میگردند، شما میتوانید با استفاده از دادههایی که در انجمنهای مختلف به دست آمده، اقدام به تولید محتوا برای کسب و کار خود کنید.
به دنبال جوامع در جایگاه خود باشید، فعالانه درگیر شوید و از آنها عاقلانه استفاده کنید تا محتوا را به کسانی که به دنبال آن هستند توزیع کنید.
به یاد داشته باشید که در انجمنهای آنلاین، صرفا گیرنده اطلاعات نباشید، بلکه برخی اوقات نیاز است تا اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
3. خلاقیت در تولید محتوا همیشه سبز است
بالاتر از آلودگی دیجیتال، تولید محتوا یکسان و استفاده از کانالهای توزیع مشابه با اطرافیان موفقیت به همراه نخواهد داشت. محتوای بی نظیر را به اشتراک بگذارید مسیر موفقیت یا شکست خود را در پیش بگیرید و به دیگران القا کنید تا استراتژیهای جدید را امتحان کنند یا آنها را از فاجعه دور نگه دارند.بنابراین، نیاز است تا همیشه در مبحث تولید محتوا، خلاقیت کافی داشته باشید.
4. برگزاری وبینارها و فیلمهای زنده
مردم از حجم عظیم جلسات یادگیری آنلاین خسته شده اند. اما واقعیت این است که این نوع موارد، تنها گزینه ایمن برای شبکه سازی، تعامل با همکاران متخصص و کسب دانش جدید هستند. ما معتقدیم که این روند برای سال آینده با ما باقی مانده است.
با این حال، یک وبینار را به عنوان نمایش یک نفره ایجاد نکنید، ما معتقدیم که میزبانی مشترک وبینارها و ارائه آن به عنوان بحث زنده ارزش بیشتری دارد.برگزاری وبینار و فیلمهای زنده، به نوعی تولید محتوا است و شما میتوانید از این طریق، اقدام به جذب مخاطب برای کسب و کار خود کنید.
5. نگاهی تازه به ایمیلها
امروزه بسیاری از عوامل حواس پرتی در وب وجود دارد. آیا تا به حال توجه کرده اید که به محض شروع به خواندن یک پست وبلاگ، یک ساعت یا بیشتر در ویکی پدیا بازگردید و درباره هوش مصنوعی بخوانید. افراد تمایل دارند هفته ای یک بار ایمیلهای ساختاریافته را بر اساس علاقه خود دریافت کنند.
شما میتوانید اقدام به ارسال ایمیل به مخاطبین خود کنید و از طریق تولید محتوا جذابی که دارید، مخاطبان را سرگرم کنید و از این طریق، نرخ تعامل را در سایت خود / کسب و کار، افزایش دهید.
نتیجه
برای اینکه بتوانید روز به روز، مخاطبهای بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، نیاز است تا درباره علایق مخاطبان خود تحقیق کنید و پس از آن، موضوعاتی را با تیم خود، مطرح کنید و بدانید که چه چیزی برای تولید محتوا نیاز است و مخاطبین شما، دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.
در حین کار، باید سعی کنید که همیشه تولید محتوا بدون خطا را در پیش گرفته و هرگز در آن غلط باوری، ساختاری، صحت محتوا و… وجود نداشته باشد.شما میتوانید از منابع مختلف برای ایجاد محتوا استفاده کنید.با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، میتوانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی، اینفوگرافیک، تصویری، پادکست و… کنید و از هزینه تولید محتوا آگاهی کسب کیند.