بهبود رتبه بندی وب سایت خود در موتور جستجو کار سختی است و باید ساخت محتوای با کیفیت را در پیش بگیرید. اما درک SEO یا بهینه سازی موتور جستجو در واقع بسیار آسان است. باید بدانید که همه اینها فقط یک بازی است و همه چیز به ساخت محتوا برمی گردد.
هر نتیجه جستجو ناشی از ساخت محتوای با کیفیت، یک رقابت بین صدها یا هزاران وب سایت است. هر کسی که بهترین صفحه را ایجاد کند، در بهترین وب سایت میزبانی شود، مقام اول را کسب میکند.
عملکرد کلی سئو شما مجموع صدها، هزاران یا میلیونها عملکرد از این مسابقات است. به اندازه کافی رتبه بندی کنید و ترافیک ارگانیک بیشتری را هدایت خواهید کرد که با تولید لید ارتباط دارد و ساخت محتوا را قوی تر از قبل دنبال کنید.
گرچه به نظر میرسد ساخت و تولید محتوا یک روند دلهره آور است، اما فقط شامل سه مرحله است. خوشبختانه برای مبتدیانی که در مورد اصول SEO میخوانند، بسیار واضح است.
ساخت سه مرحله ای محتوا:
- یک پایه محکم بسازید؛
- به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا ارسال کنید و ساخت محتوا را متوقف نکنید؛
- عملکرد ساخت محتوای خود را تحلیل کنید؛
ساخت محتوا بنیادی قوی برای سئو
یک وب سایت سریع، خوش خط و با عملکرد بالا ستون فقرات عملکرد قوی SEO است. کیفیت وب سایت شما تاثیر زیادی بر توانایی خام شما در رتبه بندی برای جستجوهایی که میخواهید برای آنها رتبه بندی کنید، دارد و باید همیشه ساخت محتوای با کیفیت را در پیش بگیرید. به این دلیل است که Google به شدت عملکرد وب سایت به ویژه موبایل را در رتبه بندی نتایج جستجو در نظر میگیرد.
ساخت محتوا و سئو آن
در اینجا برخی از عوامل فنی اساسی اما غیر قابل مذاکره وجود دارد:
- سرعت سایت
- استایل ساخت محتوا
- زمان تعاملی
- تغییر طرح تجمعی
- لینکهای داخلی خراب
- گواهی SSL معتبر
- نقشه سایت
- برچسبهای عنوان
- ساختار سایت
شما میتوانید اکثر این عوامل اساسی SEO را با ابزارهایی مانند Lighthouse و Screaming Frog ارزیابی کنید.
علاوه بر این عوامل فنی، محتوای صفحات اصلی شما بسیار مهم است. اگر آنها را خوب بنویسید، خانه، راه حلها، خدمات مربوط به ما و صفحات محصول باید مهمترین کلمات کلیدی مورد نظر شما را رتبه بندی کنند.
ساخت محتوای با کیفیت برای سایت
بهینه سازی یک سایت موجود یا راهاندازی یک سایت جدید، باید پایه و اساس محکم کلمات کلیدی ارگانیک را برای شما فراهم کند و ساخت محتوا باعث پیشرفت شما خواهد شد. اما این فقط شما را تا اینجا میرساند. برای دستیابی به رشد SEO درازمدت، باید محتوای بیشتری به سایت خود اضافه کنید.
مطالبی مانند پستهای خبری، مطالعات موردی و مقالههای سفید همگی به عملکرد اصول سئو شما کمک میکنند و باید ساخت محتوا را جدی بگیرید. اما وقتی نوبت به یافتن کلمات کلیدی و ایجاد ترافیک میرسد، پستهای وبلاگ عالی در اینجا پادشاهی میکنند.
ارسال مداوم هر ماه وبلاگ بهترین و اثبات شده ترین روش برای بهبود عملکرد سئو شما است.
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، میتوانید اقدام به ساخت محتوای با کیفیت، تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری، تولید محتوا ارگانیک، پادکست، اینفوگرافیک و… کنید.
در کنار ساخت محتوا، کلمه “به طور مداوم” در اینجا کلیدی است. شما باید تلاشهای خود را برای ایجاد محتوای ماهها و سالها حفظ کنید. انتشار همزمان 12 پست و فراموش کردن آن، شما را به جایی که باید بروید نمیرساند.
بنابراین هر چند وقت یک بار باید پست کنید؟ برای یک وبلاگ، بین دو الی پنج است. ده یا بیشتر تحول آفرین است. ظرفیت شما هر چه باشد، فقط این کار را به طور مداوم انجام دهید و نتایج باید دنبال شود.
اگر چه تولید محتوا پرخرج بود ولی رایا مارکتینگ با راهکاری ویژه توانسته است ضمن حفظ کیفیت، هزینه تولید محتوا را به شدت کاهش دهد.
تجزیه و تحلیل عملکرد ساخت محتوا
اگر وقت و هزینه خود را برای سئو سرمایه گذاری میکنید، باید مطمئن شوید کاری که انجام میدهید در واقع کارساز است و ساخت محتوا شما حتما نتیجه میدهد
بهینه کردن سایت با سئو
تجزیه و تحلیل عملکرد SEO فرایند لایه ای است. در راهنمای اندازه گیری عملکرد B2B SEO ما هر مرحله را با جزئیات تجزیه میکنیم.
اما برای رعایت اختصار، اکنون فقط روی یکی تمرکز خواهیم کرد که کلمات کلیدی ارگانیک نام دارد. SpyFu ابزاری است که به اندازه گیری عملکرد SEO کمک میکند. نمودار کلمات کلیدی ارگانیک آنها به شما امکان میدهد تعداد کلمات کلیدی خود را در طول زمان مشاهده کنید. این معیار تقریبا معادل اندازه گیری میزان دید شما در کانالهای آلی است.
در کنار ساخت محتوا، بر روی ایده بزرگ تمرکز کنید
آیا نمودار روند بالا یا پایین دارد؟ با چه مقدار؟ نرخ رشد خوب هدفمند 10٪ در ماه است. ترکیبات رشد، بنابراین اگر 10 سال نرخ رشد را برای یک سال حفظ کنید، 185 درصد بهبود دید خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین میتوانید خود را با رقبای خود مقایسه کنید تا موارد را در متن قرار دهید.
بدانید که در مبحث سئو، پیشرفت زمان میبرد!
بهینه سازی موتور جستجو و توانایی آن برای هدایت لیدهای با کیفیت بالا و هزینه خرید، کمنظیر نیست. اما یک صید وجود دارد.
موفقیت در سئو اساسی یا پیشرفته در یک مدت زمان کوتاه اتفاق نمیافتد و باید به طور جدی پیگیر ساخت محتوا بود. به طور معمول 3-6 ماه طول میکشد تا شاهد پیشرفت باشید. و 6-9 ماه ارسال مداوم برای دستیابی به یک جریان ثابت از لیدها. اما تا 18 ماه، بیشتر از آنچه میدانید با چه هدفی مواجه خواهید شد.
توسعه یک دانش فنی در زمینه SEO به یک دلیل طولانی میشود. جستجو مکانی رقابتی با میلیاردها وب سایت است که به گوگل میگوید چه رتبه بندی کند. برای رفتن به هرجای SERP یا همان صفحات نتایج موتور جستجو، باید حقوق خود را پرداخت کنید و اقتدار خود را در فضا نشان دهید.
تقلب نکنید
شنیدن اینکه SEO چقدر طول میکشد تا کار کند به طور طبیعی به این سوال منجر میشود: “آیا راهی برای سریعتر شدن آن وجود دارد؟” به غیر از بهبود وب سایت و قرار دادن بیشتر بلاگها، پاسخ منفی است. قطعا نه و شما نیاز دارید تا حتما ساخت محتوا را در پیش بگیرید.
اگر فقط یک چیز از این پست یاد گرفتید، بگذارید این باشد: هرگز تقلب نکنید.
گوگل به یک دلیل موتور جستجوی محبوب است. آنها بیش از دو دهه است که فعالیت میکنند، حدود 100000 کارمند دارند و در کار خود متخصص هستند. نمیتوانید آنها را گول بزنید یا دستکاری کنید.
در حالی که ممکن است تاکتیکها و محتوای ارزان قیمت گاهی اوقات در ابتدا ترافیک یا اعدادی را به خود جلب کند، در نهایت، گوگل از آن استفاده خواهد کرد. و هنگامیکه این کار انجام شود، وب سایت شما را از بین خواهد برد.
هیچ تضمینی در سئو وجود ندارد و همه چیز به ساخت محتوا بستگی دارد!
جستجوی گوگل یکی از پیچیدهترین فناوریهایی است که بشر ابداع کرده است. این برنامه سالانه 2 تریلیون جستجو را از جانب میلیاردها کاربر انجام میدهد و میلیاردها صفحه وب سایت را هر روز فهرست میکند. گوگل بهتر از بسیاری از کشورها از اسرار نظامیخود محافظت میکند.
همه اینها به این معنی است که جستجو برای پیش بینی رتبه بندی یا نتایج بسیار پیچیده بوده و تنها کاری که باید شما انجام دهید، ساخت محتوای با کیفیت است. اگرچه کاری که میتوانید انجام دهید، متکی بودن به تجربه، تحقیق و الگوها برای پیش بینی قوی در مورد عملکرد SEO خود است. به عنوان مثال، سال گذشته یکی از همکاران، مقاله ای را با عنوان نوشتن محتوا در مقابل نوشتن مطالب متناسب تفاوت چیست و چرا مهم است؟” تولید کرد.
این همکار از روی تجربه میدانست که شانس مناسبی برای رتبه بندی در صفحه اول برای عبارت کلیدی “نوشتن محتوا در مقابل نوشتن مطالب” دارد.
ما این ارزیابی را بر اساس تاریخچه رتبه بندی برای موضوعات مشابه و رتبه 5٪ رقابتی پایین جستجو در کلمات کلیدی در همه جا قرار دادیم. همچنین میدانستیم که اگر رتبه بندی کنیم، از 1900 جستجوی ماهانه دریافتی، مقداری از ترافیک را به دست میآوریم.
از زمان نوشتن، این پست در وسط صفحه اول قرار گرفته و طی یک سال 1700 بازدید صفحه منحصر به فرد ایجاد کرده است. این یک افزایش جزئی در ترافیک آلی فراهم میکند، که با افزایش سربهای آلی ارتباط دارد.
کسب درآمد آنلاین
ما تضمین کامل داشتیم که وقتی مقاله را نوشتیم، این مورد اتفاق خواهد افتاد. در واقع ما توانستیم با استفاده از تحقیقات پیش بینی صحیح ارزش نوشتن وبلاگ را پیش بینی کنیم.
وقتی کسی چیزی را گوگل میکند، در مورد یک مشکل خاص که دارد سوال میکند. برای رتبه بندی شماره 1 برای یک کلمه کلیدی، یک صفحه باید گوگل را متقاعد کند که بهترین صفحه در جهان برای پاسخ به سوالات آن شخص، سایت شما است.
آموزش دهید
ساخت محتوای آموزشی، به کسب و کار شما، کمک فراوانی میکند. بهترین روش مطلق برای ارائه این تجربه، ایجاد محتوای آموزنده و کاملا مکتوب است که به سوال خواننده پاسخ میدهد.
برای کسب آگاهی بیشتر مقاله چگونه تولید محتوا تبلیغاتی میتواند منجر به رشد یک کسب و کار شود؟ را نیز مطالعه کنید.
ایجاد محتوای فروش
مطلقا بدترین کاری که میتوانید انجام دهید ایجاد محتوای فروش است. محتوای سئو که خود تبلیغاتی است، تجربه کاربری ضعیفی را برای شما فراهم میکند زیرا از نیاز به پاسخ دادن به سوال کاربر چشم پوشی میکند. در نتیجه، احتمال رتبه بندی کمتر است.
ترفندهای تولید یک محتوای با کیفیت چیست؟
1- سعی کنید سلیقه مخاطبان را بشناسید و برایشان تولید محتوا کنید
اینکه بتوانید با سلیقه مخاطب آشنا شوید و برای ارائه خدمات و اطلاعات به آن ها یک محتوای ناب را تولید کنید شما را در رسیدن به اهداف دیگر نیز یاری خواهد کرد. سعی کنید محتوا را از زاویه دید یک مخاطب تولید کنید و پس از نوشتن آن در مقام یک مخاطب آن را یک دور بخوانید. موضوعات مورد علاقه آن ها را هم فراموش نکنید.
2. جذاب و خوانا بنویسید
یک محتوای جذاب و خلاقانه بسیار با ارزش است و می تواند در جذب مخاطب حداکثری یاری رسان باشد. همچنین اینکه یک متن و محتوا خوانا و مخاطب پسند باشد شما را موفق تر خواهد کرد. از جملات طولانی بپرهیزید و کلمات پیچیده مخاطب کمتری برای شما جذب خواهد کرد.
3- صادقانه بنویسید
پرهیز از دروغ و بزرگنمایی یک اصل مهم و ضروری در تولید محتوا است. صادقانه بنویسید و هرگز خود را در گرداب غلو گرفتار نکنید شما به اعتماد مخاطب نیاز دارید.
نتیجه گیری
از طراحی وب سایت تا ساخت محتوا، موارد زیادی در بهبود عملکرد سئو وب سایت شما تاثیر گذار است. اما در پایان روز، فقط یک چیز وجود دارد که شما واقعا باید در مورد سئو بدانید: با ایجاد محتوای با کیفیت، گوگل به شما پاداش میدهد!