مقالات آموزشی

بررسی چگونگی انجام تبلیغات رایگان

مفید بود؟

تبلیغات از جمله عناصر مهم در عرصه کسب وکار و تجارت است. گاهی بدون تبلیغات فروشنده امکان فروش محصولاتش را ندارد. در واقع تبلیغات روشی است که به وسیله آن می توانیم مشتری های را از کالایی که عرضه می کنیم آگاه کنیم. حتی با تبلیغات می توانیم اطلاعات مفیدی نیز به مشتریان بدهیم.

تبلیغات رایگان که بسیار از مدیران و صاحبان مشاغل به دنبال این تبلیغات هستند. در گذشته تبلیغات سنتی به دلیل هزینه های زیادی که برای کسب و کار ها، سازمان ها، شرکت ها و … داشتند بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل از بخش تبلیغات برای کسب و کار خود صرف نظر می‌کردند که سبب محدودیت های کسب و کار آنها در یک منطقه یا شهر می‌شد.

تبلیغات رایگان

امروزه به دلیل تحولاتی که در زمینه تبلیغات به وجود آمده است بسیاری از مدیران و صاحبان به تبلیغات اهمیت ویژه ای می‌دهند. اغلب تبلیغات مدرن و نوین به صورت رایگان انجام می‌شوند و به اصطلاح به آنها تبلیغات رایگان نیز گفته می‌شود.

زیرا این تبلیغات در اینترنت و شبکه های اجتماعی انجام می‌شود و هزینه های زیاد تبلیغات سنتی را برای شما نخواهند داشت. روش های زیادی به لطف نرم افزار های مختلف با قابلیت های منحصر به فرد این اپلیکیشن ها به وجود آمده است.

امروزه شما می‌توانید خودتان به عنوان مدیر بخش تبلیغات در شرکتتان مسئولیت این بخش را به عهده بگیرید اما قبل از این کار شما باید با انواع روش های تبلیغاتی و همچنین اپلیکیشن های مختلف آشنا باشید،

 

البته اگر وقت این کار ها را در شرکتتان ندارید جای نگرانی نیست و شما تنها با استخدام یک مدیر تبلیغات به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را به صورت گسترده انجام دهید و دیگر به استخدام تیم تبلیغاتی مانند گذشته نیاز ندارید. در ادامه شما را با معایب و مزایای تبلیغات رایگان آشنا خواهم کرد و همچنین درباره برخی از تبلیغات مدرن در شبکه های اجتماعی و همچنین اینترنت صحبت خواهیم کرد.

انواع تبلیغات اینترنتی

فضای وب فرصت بسیار مناسبی جهت ارتباط گیری با افراد و مشتریان ثابت و همچنین جذب مشتری جدید برای صاحبان مشاغل و کسب و کار است. در این بستر آنچه که مهم و تعیین کننده است تبلیغات و شناخت اصول آن می باشد. بنابراین آشنایی با انواع تبلیغات نیز یکی از ضروریات ورود به این عرصه است.

 تبلیغات و بازاریابی موتور جستجو

بیشتر مردم برای جست و جو از کلید واژه ها استفاده می کنند و در واقع در اغلب مواقع اولین نتیجه به نمایش گذاشته شده را نیز کلیک کرده و وارد می شوند. پس با روش های اصولی بازاریابی موتور جستجو و یادگیری تکنیک های مربوط به آن می توانید محتوای سئو شده در عالی ترین رتبه تبلیغاتی به مشتریان خود عرضه کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی 

صاحیان یک کسب و کار یا مدیران فروش در این روش می توانند در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، لینکدین و… کسب و کار و یا محصول قابل عرضه خود را به نمایش بگذارند که البته تولید محتوای ناب و جذاب در این زمینه بسیار مهم است.

برخی از این صاحبان مشاغل مدیریت صفحه ای را نیز به عهده دارند و از همین طریق به تبادل اطلاعات و ارائه مطالب مفید و ضروری در مورد شغل، خدمات و یا محصول را به عهده می گیرند. اما برخی از این افراد صفحه اجتماعی چندان پر بازدیدی نداشته و با دادن هزیه ای تبلیغات خود را به اکانت های پر بازدید و تبلیغاتی می دهند.

تبلیغات و بازاریابی مبتنی بر ایمیل مارکتینگ

این نوع بازاریابی که ارتباط از طریق ایمیل صورت می گیرد یک نوع روش قدیمی است که هنوز هم طرفدارن مخصوص خود را دارد. به صورتی که صاحبان کسب و کار از طریق ارسال ایمیل سایرین را از خدمات و محصولات خود مطلع می کند.

مزایای تبلیغات رایگان در شبکه های مجازی و اینترنت

تبلیغات رایگان در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند: Instagram ، توییتر، whatsapp، تلگرام، یوتیوب و … تحول عظیمی در تبلیغات به وجود آورد. مهمترین مزیت این تبلیغات حذف حاشیه های تبلیغات سنتی است که بسیار از هزینه های اضافی را برای مدیران و صاحبان مشاغل حذف می‌کند.

گستردگی تبلیغات

مدیران و صاحبان مشاغل می‌تواند با سرمایه گذاری اندکی بیشترین بهره وری را از تبلیغات بدست بیاورند. از مزیت های این تبلیغات می‌توان به راحتی و سادگی تبلیغات در اینترنت و شبکه های مجازی، سرعت بالای تبلیغات رایگان در اینترنت، گستردگی تبلیغات ( که این تبلیغات به شما این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را در سطح کشور یا حتی جهان به افراد مختلف معرفی کنید.)،

بازدید زیاد از تبلیغات

بازدید زیاد از تبلیغات ( از سال 1376 که اینترنت در ایران به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت تا به امروز توانسته است که میلیون ها کاربر را به خود جذب کند.)، بازدهی بالا در فروش، جذب مشتری بلافاصله بعد از انتشار تبلیغات و … اشاره کرد.

کاهش نیروی انسانی

همانطور که مشاهده کردید بسیار از مشکلاتی که در تبلیغات سنتی وجود داشت در تبلیغات اینترنتی و مدرن وجود ندارد. تبلیغات رایگان در اینترنت نیاز شما را به حضور فیزیکی افراد و همچنینی نیروی انسانی بسیار کاهش داده است و شما برای تبلیغات نوین به یک الی 5 نفر نیروی حرفه ای و متخصص در زمینه تبلیغات نیاز دارید.

 

بنابراین شما به افراد کمی مجبور هستید که حقوق پرداخت کنید اما در تبلیغات سنتی شما مجبور بودید به افراد بیشتری حقوق دهید و البته تبلیغات محدودی را در سطح شهر انجام دهید. شما همچنین می‌توانید در تبلیغات نوین از ارسال آگهی رایگان به صورت پیامک نیز استفاده کنید.

معایب تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی و اینترنت چیست؟

متاسفانه تبلیغات رایگان امروزه مورد بی توجهی کاربران قرار می‌گیرد و دلیل آن هم افزایش تبلیغات بی کیفیت است، همین امر سبب شده است تا داشتن یک تبلیغات اثر بخش و جدی کار بسیار دشواری شود.

برای رفع این مشکل شما می‌توانید از شرکت های تبلیغاتی اینترنتی استفاده کنید زیرا این شرکت ها دارای افراد متخصص و حرفه ای در زمینه تبلیغات مدرن هستند و با فضای اینترنت و همچنین شبکه های مجازی کاملا آشنا هستند.

روش های نوین تبلیغاتی

کلمه اینترنتی برای شرکت های تبلیغاتی به این دلیل است که شرکت های تبلیغاتی که در شهر فعالیت می‌کنند هیچگاه به شما روش های نوین تبلیغاتی را پیشنهاد نخواهند کرد زیرا سود این شرکت ها در همان حاشیه های اضافی تبلیغاتی است که تبلیغات مدرن آنها را از بین برد و این شرکت ها به شما روش های قدیمی مانند: صب بنر های تبلیغاتی یا بیلبوردهای شهری، پخش تراکت و … را پیشنهاد می‌کنند.

عدم اثر بخشی

بنابراین بزرگترین عیب این روش تبلیغاتی این است که شما به تنهای نمی‌توانید تبلیغات اثر بخشی را داشته باشید. این تبلیغات نیاز به اینترنت دارند و همین امر سبب می‌شود تا شما در زمان های که با مشکلاتی مانند: قطع برق، ضعیف بودن اینترنت و … مواجه می‌شوید به درستی نتوانید تبلیغات خود را انجام دهید.

 

یکی از مشکلات دیگر تبلیغات مدرن آشنا نبودن مسئولان و مدیران شرکت ها با این تبلیغات است. شما همچنین برای تبلیغات با استفاده از روش های جدید تبلیغات باید از سایت های پربازدید و یا پیج های پربازدید در شبکه های اجتماعی کمک بگیرید تا خودتان نیز به صفحه پربیننده تبدیل شوید.

تبلیغات رایگان خود را چگونه انجام دهیم؟

همانطور که قبلا گفته شد تبلیغات رایگان در دو فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی انجام می‌شود. شما می‌توانید برای هر نوع کسب و کاری که دارید با استفاده از روش های نوین مانند:

رپورتاژ های خبری، بنر های ثابت و متحرک در اینترنت، ادوردز ها، بک لینک ها، موشن گرافیک، ساخت فیلم و تیزر تبلیغاتی، طراحی لوگو، طراحی وب سایت، پادکست و … کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

شرکت حرفه ای رایامارکتینگ و تبلیغات رایگان

یکی از سه شرکت برتر کشور در زمینه تبلیغات با استفاده از تولید محتوا و رپورتاژ سئو شده، رایامارکتینگ است. این شرکت بزرگ با داشتن 7000 نویسنده سئو کار، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست و محتوا گذار، 1200 گوینده خوش صدا به شما در زمینه تبلیغات مدرن کمک می‌کند. رپورتاژ ها یکی از محبوب ترین شیوه های تبلیغات نوین است که پس از تهیه این متن ها شما می‌توانید با درج آگهی رایگان در سایت های معتبر آنها را به صورت گسترده در اینترنت انتشار دهید.

 

ویژگی های سایت های پربازدید

سایت های پربازدید انتشار دارای ویژگی های مانند: اتوریتی، اعتبار دامنه، الکسا، مدت زمانی که کاربران در این سایت ها می‌مانند، کاربران ورودی از گوگل و … هستند که اگر این ویژگی ها در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند شانس بازدید از رپورتاژ های شما را بالا خواهند برد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام

شبکه های اجتماعی به دلیل قابلیت منحصر به فرد نرم افزار های مختلف می‌توانند در زمینه تبلیغات رایگان به شما کمک زیادی کنند. نصب این نرم افزار ها و استفاده از آنها نیازی به هزینه ندارد و شما با استفاده از یک شماره تماس یا ایمیل به راحتی می‌توانید نرم افزار های مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، فیسبوک و … را نصب کنید.

شبکه اجتماعی محبوب

اینستاگرام در بین نرم افزار ها شبکه اجتماعی از همه محبوب تر است و شانس دیده شدن تبلیغات شما در این نرم افزار بسیار زیاد است. قابلیت منحصر به فرد این نرم افزار گذاشتن لایو های یک ساعته است که شما با استفاده از اینستاگرام می‌توانید به صورت مستقیم با مشتریان و کاربران خود درباره محصولاتتان صحبت کنید.

شما همچنین می‌توانید با ساخت فیلم و تیزر تبلیغاتی در این نرم افزار تبلیغات رایگان داشته باشید اما در تمامی تبلیغات رپورتاژ ها می‌تواند تاثیر گذار باشد و استفاده رپورتاژ و کپشن در اینستاگرام سبب می‌شود تا سریع تر تبلیغات شما در دسترس کاربران قرار بگیرد.

 

استفاده منظم و مداوم از رپورتاژ ها

استفاده منظم و مداوم از رپورتاژ ها در دراز مدت سبب بهبودی سئو سایت و یا پیج شما می‌شود. واتساپ نیز می‌تواند برای تبلیغات محصولات در خارج از کشور به شما کمک کند زیرا قابلیت منحصر به فرد واتساپ این است که شما می‌توانید با مشتری خارجیتان به صورت تماس تصویری صحبت کنید و به سوالات و ابهاماتی که برای مشتریان پیش آمده است، پاسخگو باشید.

تبلیغات رایگان در تلگرام چگونه است؟

تبلیغات رایگان در نرم افزار تلگرام نیز بسیار آسان است زیرا telegram به شما این امکان را می‌دهد تا با ایجاد کانال و یا ابر گروه های مختلف با مشتریان خود صحبت کنید و محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این نرم افزار فوق العاده ویژگی منحصر به فردی که دارد این است که شما می‌توانید فایل های با حجم زیاد را در مدت زمان کمی برای مشتریان ارسال کنید.

این ویژگی برای پاسخگویی به مشتریان خارج از کشور به شما کمک می‌کند. شما در تلگرام به صورت خصوصی نیز می‌توانید با مشتریان خود صحبت کنید و به آنها شرایط فروش و یا مشخصات محصولات را به صورت خصوصی توضیح دهید. تلگرام به شما امکان ضبط صدا را نیز می‌دهد و شما برای توضیح محصولات خود می‌توانید از ضبط صدا برای جلوگیری از سوء برداشت، استفاده کنید.

تبلیغات مدرن در یوتیوب

همانطور که می‌دانید تبلیغات مدرن را می‌توان در سایت ها نیز انجام داد. youtoube دومین سایت معتبر جهان است که با داشتن روزانه 300 میلیون کاربر می‌تواند شانس دیده شدن تبلیغات شما را در اینترنت بالا ببرد. شما با ضبط فیلم های با کیفیت و جذاب با زمان های بالا می‌توانید تبلیغات جامع و موثری را در اینترنت داشته باشید.

 

شناخت برخی از سایت های معتبر

امروزه سایت های انتشار رایگان تبلیغات زیادی در اینترنت به وجود آمده‌اند که همین امر انتخاب یک سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ و آگهی را سخت کرده است. در این مقاله می‌خواهم شما را با برخی از این سایت های معتبر آشنا کنم. سایت های تبلیغاتی رایگان در زمینه های املاک، خودرو، صنعت، پوشاک، استخدام، کاریابی، لوازم خانگی و … فعالیت می‌کنند.

برخی از این سایت ها به صورت زیر هستند:

1.    ایستگاه
2.    دیوار
3.    شیپور
4.    نیازمندیها
5.    آگهی 24

سخن آخر

امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را با مزیت ها و معایب تبلیغات رایگان آشنا کرده باشد. توصیه آخر برای داشتن تبلیغات تاثیر گذار حتما از افراد متخصص در شرکت های تبلیغاتی استفاده کنید و از آنها کمک بخواهید.

زیرا افراد باتجربه در زمینه تبلیغات به فضای اینترنت کاملا آشنا هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا تبلیغات بی نقصی را در اینترنت و شبکه های اجتماعی داشته باشید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.