مقالات آموزشی

بررسی چگونگی شیوه تبلیغات موثر

مفید بود؟

یوه تبلیغات موثر چگونه است؟ سوالی پرتکراری که مدیران شرکت ها و صاحبان مشاغل می‌پرسند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، افزایش تعداد کاربران در اینترنت و همچنین افزایش تجارت های الکترونیکی تبلیغات نیز شکل دیگری به خود گرفته است و شیوه های تبلیغات جدید به وجود آمده است. تبلیغات نقش بسیار مهمی در رونق بخشیدن به کسب و کار ها دارد. اگر تبلیغات به صورت گسترده و جامع باشد مشتریان بیشتری را برای کسب و کار ها جذب می‌کند. امروزه تبلیغات به دو شکل سنتی و مدرن تقسیم بندی می‌شوند، که هر دو روش در نوع خود می‌تواند اثر بخش و به کسب و کار شما رونق ببخشد.

برخی از شیوه تبلیغات سنتی  مانند: تبلیغ در رسانه ها، تبلیغات به صورت نقاشی بر روی دیوار های شهر، تبلیغات بر روی وسایل حمل و نقل، نصب بیلبورد ها، چاپ و نصب بنر ها، پخش تراکت و … هستند. اما در دنیای امروز هزاران شیوه تبلیغات وجود دارد.

برخی از شیوه تبلیغات نوین عبارتند از

استفاده از رپورتاژ های مختلف در اینترنت و شبکه های مجازی، استفاده از بنر های ثابت و متحرک در فضای مجازی، بک لینک ها، استفاده از ادوردز ها، فیلم ها تبلیغاتی، لایو های یک ساعته، ساخت انیمیشن ها، پیامک های تبلیغاتی و … هستند. هر چقدر کیفیت شیوه تبلیغات در دنیای مدرن بالاتر باشند تاثیرات این تبلیغات روی مخاطبان بیشتر است. امروزه با تبلیغات در اینترنت و شبکه های مجازی شما قادر خواهید بود تبلیغات کسب و کار خود را به صورت گسترده در کشور و یا جهان انجام دهید بنابراین شیوه تبلیغات در فضای مجازی بسیار می‌تواند اثر بخش باشد در ادامه درباره نحوه انجام این تبلیغات صحبت خواهیم کرد.

چگونه باید شیوه تبلیغات موثر را انجام داد؟

شما زمانی می‌توانید تصمیم بگیرید که تبلیغات موثری داشته اید که توانسته باشید فروش خوبی را از تبلیغات کسب کنید و مشتریان زیادی را برای کسب و کار خود جذب کرده باشید. امروزه تبلیغات اینترنتی بسیار در این زمینه به شما می‌توانند کمک کند زیرا این شیوه تبلیغات نیاز به سرمایه گذاری زیاد ندارد و همچنین کسب و کار شما را به صورت گسترده به کشور و یا جهان معرفی می‌کند.

کیفیت تبلیغات در اینترنت بسیار اهمیت دارد و این کیفیت تبلیغات به رعایت برخی از نکات بستگی دارد. رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین بخش تبلیغات در اینترنت است نوشته های می‌توانند برای تبلیغات بسیار نقش مهمی را ایفا کنند. نوشته ها هدف اصلی شما را در تبلیغات بیان می‌کند. سئو نوشته های می‌تواند به بازدید از تبلیغات شما کمک زیادی کند و سبب می‌شود مخاطبان زیادی متن های شما را مطالعه کنند.

نگارش دقیق و لحن این نوشته ها در تاثیرگذاری روی مشتریان و همچنین قانع کردن آنها برای خرید از شما بسیار اهمیت دارد. در شیوه تبلیغات به صورت لایو و یا پخش های رسانه ای نیز شما نیاز به یک سناریو تاثیرگذار دارید بنابراین برای شیوه های تبلیغاتی از نویسندگان با تجربه و همچنین یک مدیر تبلیغات قوی استفاده کنید تا بتواند بهترین راه تاثیر گذاری روی مشتریان را برای کسب و کار شما پیدا کند.

شیوه تبلیغات جدید چیست؟

تبلیغات جدید نسبت به روش های قدیمی مزیت های زیادی دارند از مهمترین مزیت آنها سرمایه گذاری کمتر صاحبان کسب و کار ها و همچنین مدیران شرکت های مختلف است. قیمت تبلیغات کسب و کار نگرانی همیشگی صاحبان مشاغل بوده است و همین امر سبب می‌شد تا بسیاری از آنها از این بخش صرف نظر کنند اما امروزه با به وجود آمدن تبلیغات جدید در فضای مجازی و اینترنت این نگرانی تا حدودی برطرف شده است. این تبلیغات همچنین تاثیر گذاری بهتری نسبت به روش های قدیمی دارد. یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات مدرن استفاده از رپورتاژ های آگهی است این تبلیغات تنها نیاز به یکبار هزینه دارند و شما بعد از آن به راحتی می‌توانید از رپورتاژ که برای محصول خود تهیه کردید،

بهبود سئو سایت

محصولتان را در سایت های پربازدید و یا سایت خود به صورت دائمی تبلیغ کنید. این روش تبلیغاتی در دراز مدت سبب بهبودی سئو سایت شما نیز می‌شود اما اگر تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید سئو سایت خود را سریع تر بهبود دهید رایامارکتینگ به شما خرید ادوردز ها را پیشنهاد می‌دهد ادوردز ها می‌توانید با هزینه ای کمتری نسبت به دیگر روش های بهبودی سئو در مدت زمان کمتری به بهبودی سئو به شما کمک کند اما استفاده منظم و طولانی مدت از رپورتاژ ها حتی نیاز شما را به خرید اوردز ها نیز کاهش می‌دهد. استفاده از بک لینک ها نیز در سئو بسیار نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کنند دادن لینک های داخلی و خارجی سبب می‌شود تا مشتریان با محصولات دیگر شما نیز آشنا شوند.

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری چیست؟

کسب اعتماد مخاطبان تبلیغات، بهترین شیوه جذب مشتریان است. اگر شما در تبلیغات خود بتوانید اعتماد مشتریان را بدست بیاورید و آنها را قانع به خرید کنید آنگاه تبلیغات موثری را داشته‌اید. شاید از خودتان بپرسید چگونه اعتماد مشتریان را بدست بیاوریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که درست فکر کرده‌اید همیشه قانع کردن مشتریان کار آسانی نبوده و نیست و شما نیاز به تکنیک و مهارت برای قانع کردن آنها دارید همانطور که در مغازه و یا شرکت خود برای ارباب رجوع محصولات خود را توضیح می‌دهید تا آنها را قانع به خرید کردن کنید این بار باید این کار را در فضای دیگر انجام دهید

اما طرف حساب شما یک شخص نیست بلکه هزاران مخاطب است بنابراین شما باید بسیار زیرک تر از محیط کاری خود عمل کنید. سعی کنید در تبلیغات به تمامی سوالاتی که ممکن است در ذهن مشتریان راجب محصول شما پیش بیاید، پاسخ دهید و محصول خود را به صورت کامل برای آنها معرفی کنید اما تمام جزئیات را برای آنها تعریف نکنید و کمی آنها را کنجکاو نگه دارید تا با شما تماس بگیرند و این شانس را داشته باشید که خودتان به صورت مستقیم با آنها صحبت کنید.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی بهترین راه برای جذب مشتری است زیرا کاربران بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با یک پیام میلیون ها انسان را از محصول جدید خود با خبر کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. از عکس های زیبایی برای محصولات خود در تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. زیرا عکس و فیلم جذاب برای مخاطبان هیچگاه خسته کننده نیست و روی آنها تاثیر زیادی دارد و سبب می‌شود به نوشته ها و حرف های شما بیشتر گوش دهند. تبلیغ در رسانه ها نیز می‌تواند یکی از راه های تبلیغاتی برای جذب زیاد مشتریان باشد اما این روش بسیار هزینه بر خواهد بود.

انواع تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است یکی از محبوب ترین روش تبلیغاتی خلاقانه استفاده از شیوه هدیه دادن به مشتریان است.  این تبلیغات در محیط های کاری مختلف متفاوت است. به طور مثال شاید شما دارای یک گالری ساعت های گران قیمت باشید و مشتریان خاصی مانند: اساتید دانشگاه ها، مدیران شرکت های بزرگ، شهردار، فرماندار و … را داشته‌ باشد. شما برای هدیه دادن به این مشتریان خاص باید کمی دقت بیشتری کنید زیرا هدیه ای این مشتریان باید نفیس و ارزنده تر از دیگر هدیه های معمولی باشد به عنوان مثال شما برای هدیه به این افراد خاص می‌توانید از صنایع دستی مختلف، ساعت های لوکس، باکس های خوراکی ( باکس شکلات و پسته)، عینک های برند، عطر های ویژه و … استفاده کنید.

هدیه های کوچک و کسب و کار

 اگر کسب و کار کوچکی دارید شما می‌توانید با استفاده از هدیه های کوچک مانند: سر سویچی، خودکار، بادکنک، دفترچه و … کسب و کار خود را به افراد مختلف معرفی کنید در نظر داشته باشید که حتما روی هدیه های مختلف نام برند خود را درج کنید زیرا اینطوری نام برند خود را برای مشتریان یادآور می‌شوید و همینطور ممکن است افراد دیگر نیز برند شما را بر روی هدیه های مشتریان شما ببینند و با کسب و کار شما آشنا شوند.

 از تبلیغات خلاقانه دیگر می‌توان به عوض کردن فضای بیرونی محیط کسب و کار خود اشاره کرد به طور مثال شاید در محیط های بیرونی هتل ها و رستوران ها مشاهده کرده باشید که با استفاده از بادکنک های تبلیغات افراد زیادی را در جلوی محیط کسب و کار خود جمع کرده‌اند. تزیین فضای کسب و کار یکی از شیوه تبلیغات خلاقانه است که می‌تواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد.

ارزانترین روش تبلیغات چیست؟

هزینه یکی از مهمترین فاکتور ها در  کسب و کار های مختلف است. سرمایه گذاری در بخش تبلیغات از دست دادن پول نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است اگر شما تبلیغات با کیفیت و خوبی را انجام دهید صاحب مشتریان زیادی خواهید شد که با فروش محصولات به آنها و سود که نصیب شما می‌شود خیلی بیشتر از هزینه ای است که انجام داده‌اید، با این حال بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار ها به دنبال شیوه تبلیغات ارزان هستند.

شیوه تبلیغات اینترنتی

شیوه تبلیغات اینترنتی در بین روش های تبلیغاتی بسیار کم هزینه تر هستند اما برخی از روش های اینترنتی نیز هزینه های زیادی را در طولانی مدت برای شما خواهند داشت به طور مثال اگر شما از بنر های ثابت یا متحرک برای تبلیغات خود استفاده کنید مجبور هستید به صورت دوره ای آنها را تمدید کنید و هر بار هزینه ای را برای تبلیغات انجام دهید.

نمونه دیگر خرید ادوردز ها است که آنها نیز نیاز به تمدید دوره ای دارند و هر از مدتی شما مجبور هستید هزینه ای را برای تبلیغات کنید اما استفاده از رپورتاژ ها شما تنها نیاز به یک بار هزینه کردن دارید و به صورت دائم می‌توانید از آن رپورتاژ (Reportage) برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید بنابراین استفاده از رپورتاژ یکی از کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی است. البته ناگفته نماند رپورتاژ ها در دراز مدت به بهبودی سئو شما نیز کمک خواهند کرد. در حقیقت با استفاده از این شیوه تبلیغات با یک تیر دو نشان زده‌اید.

شیوه های تبلیغات اینترنتی کدامند؟

تبلیغات اینترنتی یا شیوه تبلیغات در فضای مجازی امروزه یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغاتی است. این روش ها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول

تبلیغات با استفاده از اینترنت و تاسیس سایت است اما دسته دوم تبلیغات با استفاده از شبکه های مجازی مانند: اینستاگرام، تلگرام، Whatsapp، twitter ، face book ، youtoub و … است. که معمولا دسته دوم بسیار آسان تر و کم هزینه تر خواهند بود. با روش های تبلیغات در اینترنت به صورت غیر مستقیم در این مقاله آشنا شدید و برخی از آنها مانند: رپورتاژ آگهی، بک لینک ها، ادوردز ها، بنر های ثبت و متحرک، موشن گرافیک و … معرفی شدند.

دسته دوم

تبلیغات در فضای مجازی با استفاده از نرم افزار های مختلف انجام می‌شود هر یک از نرم افزار ها قابلیت های منحصر به فردی را برای خود دارند که با استفاده از این قابلیت ها شما به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را در اینترنت انجام دهید. هریک از این نرم افزار های دارای کاربرانی هستند. نرم افزار اینستاگرام پرطرفدار ترین و محبوب ترین نرم افزار اینترنتی است که افراد بسیار زیادی در آن مشغول به تبلیغ کسب و کار خود هستند در ادامه در این نرم افزار بیشتر توضیح خواهیم داد.

اما در این بخش می‌خواهم شما را با شیوه تبلیغات در یوتیوب آشنا کنم. یوتیوب یکی از نرم افزار های پرکاربرد است که در این نرم افزار شما قادر هستید با ارائه فیلم های باکیفت با تایم های بیشتر کسب و کار خود را به صورت جامع به مشتریان معرفی کنید. اما در اینستاگرام شما قادر به گذاشت فیلم های بالا نیستید.

شیوه تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

همانطور که گفته شد اینستاگرام یکی از نرم افزار های محبوب است و دارای قابلیت های مانند: گذاشتن فیلم به مدت یک دقیقه، گذاشتن عکس، گذاشتن متن و کپشن، گذاشتن لایو های یک ساعته و داشتن صفحه شخصی برای اینکه شما بتوانید با مشتریان به صورت خصوصی صحبت کنید، است.

این قابلیت ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید راه جدید را برای تبلیغ کسب و کار خود پیدا کنید. به طور مثال در این نرم افزار شما می‌توانید با گذاشتن فیلم های آموزشی کوتاه مدت (یک دقیقه ای) افراد علاقه مند به این کسب و کار را به پیج خود اضافه کنید و  در صورت علاقه مند بودن آنها به یادگیری بیشتر آنها را به دایرکت خود دعوت کنید. شما همچنین می‌توانید به جای فیلم های آموزشی از عکس یا فیلم محصولات خود استفاده کنید. امروزه در تبلیغ در اینستاگرام شاهد ایده هایی هستیم.

ایده های جذاب مانند:

معرفی غذای های فرنگی و ایرانی هستیم و حتی در بعضی از رستوران ها شاهد برگزاری مسابقه نیز هستیم و با پخش این مسابقات در اینستاگرام مخاطبان را به رستوران خود دعوت می‌کنند. برخی از ایده های دیگر در این نرم افزار این است که با برگزاری مسابقه های مجازی در قالب بیشترین لایک یا بیشترین کامنت در پیج رستوران و یا در قالب اینکه هر کسی بیشترین فرد رو به پیج فلان دعوت کرد برنده مسابقه است این مسابقات سبب می‌شود تعداد فالور های شما افزایش یابد و همین افزایش فالور به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات جدید خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.قابلیت منحصر به فرد این نرم افزار  گذاشتن لایو است شما با این قابلیت می‌توانید به صورت زنده با مشتریان خود صحبت کنید و نظرات و پیشنهادات آنها را بشنوید یا به سوالات آنها درباره محصولاتتان پاسخ دهید تا ابهامات برطرف شوند.

شیوه تبلیغات در تلگرام چگونه است؟

تلگرام یکی دیگر از نرم افزار های پرکاربرد در فضای مجازی است که دارای قابلیت های مانند: ایجاد کانال، ایجاد ابر گروه ها، ایجاد صحبت در صفحه های خصوصی، تماس تلفنی، پاپ آپ تلگرام و … است. در تلگرام نیز شما می‌توانید با استفاده از برگزاری مسابقات و  یا گذاشتن مطالب جالب فالور های زیادی را جذب کنید. در تمامی نرم افزار های چه اینستاگرام و چه تلگرام یا هر نرم افزار دیگر در فضای مجازی شما می‌توانید با استفاده از برچسب های (هشتگ ها) متن های خود را سریع تر در دسترس مخاطبین قرار دهید.

استفاده از هشتگ ها

استفاده از هشتگ ها به نوعی سئو کردن مطالب در این نرم افزار های است البته سئو در فضای مجازی به نکات دیگری مانند: نگارش و … نیز وابسته است. ویژگی منحصر به فرد تلگرام ارسال فایل با حجم زیاد در مدت زمان کم است که کاربران زیادی به این دلیل از این نرم افزار استفاده می‌کنند. شما همچنین در تلگرام می‌توانید با استفاده از پخش عکس و فیلم محصولات، کسب و کار خود را در این نرم افزار معرفی کنید و همچنین با استفاده از پیج های شخصی به سوالات و نظرات مشتریان پاسخ دهید.

شیوه تبلیغات در رسانه ( تلویزیون و رادیو)  چگونه است؟

شیوه تبلیغات در رسانه ها به صورت گوناگون قابل اجرا است اما این روش یکی از روش های هزینه بر است. تبلیغات در تلویزیون به صورت ثانیه و دقیقه ای است که قیمت آنها بسته به اینکه فیلم شما چند دقیقه است یا آگهی شما در بین چه فیلم های پخش خواهد شد، متفاوت است.

به طور مثال اگر بخواهید تبلیغات خود را در بین یک فیلم پربازدید انجام دهید هزینه این تبلیغ بسیار گران تر از تبلیغ دربین یک فیلم عادی است. قیمت این تبلیغات حتی به زمان پخش آگهی نیز وابسته است و اگر شما بخواهید تبلیغ خود را در طول روز پخش کنید بسیار گران تر از تبلیغات در نیمه شب خواهد بود. به طور کلی در زمان های که مخاطب تلویزیون زیاد تر باشد شما نیاز به هزینه بیشتری برای تبلیغات خواهید داشت. نوع دیگر تبلیغ در رسانه ها به صورت زیرنویس است که شما می‌توانید با هزینه ای کمتر کسب و کار خود را به صورت زیر نویس تبلیغ کنید. تبلیغات در صداوسیما معمولا بازدید بسیار خوبی دارد

اما تنها مشکل آن هزینه بر بودن تبلیغاتش است. تبلیغات در تلویزیون و رادیو همیشه از اعتبار بالایی برخوردار بوده است. تبلیغات در رادیو تنها به یک صورت انجام می‌شود و قیمت تبلیغ در این رسانه نیز مانند تلویزیون در برنامه های پرشنونده بیشتر از سایر برنامه ها است. شما می‌توانید در این رسانه ها با استفاده از شعر، انیمیشن، فیلم های کوتاه و … به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.

اگر شما یک مغازه سوپر مارکت داشته باشید چه روش های را برای تبلیغات کسب و کار خود می‌توانید انتخاب کنید؟

اگر شما صاحب یک مغازه سوپر مارکت باشید و قصد داشته باشید که کسب و کار خود را گسترش دهید، راه های زیادی را برای تبلیغات خود می‌توانید انتخاب کنید. ابتدا روش های سنتی را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با پخش تراکت در محله خود کسب و کار خود را تبلیغ کنید و افرادی را که در آن محل زندگی می‌کنند را به خرید از مغازه خود دعوت کنید.

راه دیگر تبلیغاتی تزیین محیط داخلی و بیرونی مغازه است که با شیک بودن مغازه بتوانید افراد بیشتری را به مغازه خود جذب کنید. راه دیگر تبلیغاتی استفاده از تخفیف های ویژه و دادن هدیه به مشتریان است. شما همچنین می‌توانید با پخش آگهی در روزنامه و یا تلویزیون مشتریان زیادی را در شهر خود به مغازه خود دعوت کنید. این روش ها برای کسب و کار شما بسیار هزینه بر خواهند بود.

پیشنهاد جالب وبتو

امروزه نیازمندی‌های اینترنتی

جایگزین ‌نیازمندی‌های روزنامه‌ شده است. ریامارکتینگ برای شما پیشنهاد جالب تری را خواهد داشت شما با استفاده از گوشی یا کامپیوتر خود می‌توانید از طریق تاسیس یک سایت یا نرم افزار های مختلف در فضای مجازی به معرفی کسب و کار خود در سطح شهر یا کشور خود بپردازید. رایامارکتینگ با داشتن 7000 نویسنده با تجربه و  فعال در زمینه سئو قادر است به شما در تهیه آگهی های با کیفیت کمک کند با انتشار این آگهی ها در سایت های پر بازدید شما می‌توانید مشتریان زیادی را در تمامی محله های شهر خود داشته باشید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از پیامک های تبلیغاتی افراد را به خرید کردن از مغازه خود دعوت کنید.

به طور مثال:« محصولات تازه با کیفیت فقط چند قدم با تو فاصله داره!

«تحویل رایگان» سفارش های بالای 35 هزار تومان

سوپرمارکت….

دریافت سفارش عدد 1»

ایده های نو در تبلیغات

  اگر فردی باهوش هستید و می‌خواهید کسب و کار خود را به صورت گسترده تر تبلیغ کنید با تاسیس یک فروشگاه اینترنتی فعالیت خود را در سراسر کشور گسترش دهید، شاید با خود بگویید این کار امکان پذیر نیست و نیاز به سرمایه زیادی دارد اما برخلاف این نظر این ایده شدنی است و شما نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارید. شما می‌توانید با بستن قرارداد با مغازه های بزرگ در شهر های مختلف آنها را به شرکت خود دعوت کنید و فعالیت فروشگاه اینترنتی خود را در تمامی شهر های کشور گسترش دهید.امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را با روش های تبلیغات مختلف آشنا کند و سبب شود ایده های نو در زمینه تبلیغات به ذهن شما برسد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.