مقالات آموزشی

چگونگی انجام تبلیغات مجانی اینترنتی

مفید بود؟

تبلیغات مجانی اینترنتی چگونه است؟ سوالی پرتکرار که امروزه زیاد درباره آن می‌شنویم. یکی از بهترین روش های تبلیغات استفاده از رپورتاژ های آگهی است.

برخی از سایت های اینترنتی رپورتاژ های شما را در سایت های خود به صورت کاملا رایگان تبلیغ می‌کنند. تبلیغات مجانی اینترنتی در این سایت ها علاوه بر تبلیغات کسب و کار ها به بهبودی سئو سایت ها نیز کمک می‌کند. ثبت آگهی در سایت های معتبر از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. استفاده از رپورتاژ های آگهی در تبلیغات بسیار موثر بوده است و توانسته به بیشتر کسب و کار ها رونق ببخشد.

استفاده از آنها به صورت منظم به تقویت سئو سایت نیز کمک می‌کند و نیاز شما را به خرید ادوردز ها برای کمک به سئو سایت، کاهش خواهد داد. تبلیغات مجانی اینترنتی معمولا به صورت موقتی هستند به طور مثال شما می‌توانید تبلیغات خود را در سایت های مختلف برای یک ماه به صورت رایگان تبلیغ کنید.

اما از یک ماه بیشتر شامل هزینه های خواهند شد که معمولا این سایت ها مبلغ های  زیادی را برای تبلیغات نمی‌گیرند و این هزینه ها حدود 10000 تا 700000 تومان است. اما در سایت های خبری معتبر مانند: ایسنا، ایرنا، مهر نیوز و … هزینه تبلیغات معمولا حدود 1000000 تا 1500000 تومان است. رایامارکتینگ قصد دارد در این مقاله شما را با سایت های تبلیغاتی معتبر، نحوه درج آگهی رایگان در سایت های معتبر و همچنین کتاب های مناسب در زمینه تبلیغات مجانی اینترنتی آشنا کند.

رپورتاژ چیست و این متن ها چه ویژگی های باید داشته باشند؟

رپورتاژ در حقیقت متن های هستند که هدف اصلی آنها معرفی محصولات و کسب و کار ها مختلف به صورت غیر مستقیم است. کیفیت رپورتاژ ها در تبلیغات مجانی اینترنتی بسیار اهمیت دارد زیرا هر چقدر این متن ها با کیفیت بیشتری تهیه شده باشند شانس بازدید از رپورتاژ را در سایت های تبلیغاتی بالاتر خواهد برد.

از مهمترین ویژگی های این متن ها می‌توان به نوشتن عنوان های مناسب و جالب برای متن رپورتاژ، متن باید ساده و قابل درک برای مخاطبان نوشته شده باشد، از کلمات پر تکرار  وجذاب مورد استفاده گوگل در متن اصلی رپورتاژ استفاده شود، از برند های کسب و کار در عنوان و متن اصلی حتما استفاده شود زیرا این امکان برای شما فراهم می‌شود تا به متن خود لینک داخلی و خارجی بدهید.

گذاشتن لینک در رپورتاژ ها به شما کمک می‌کنند مخاطبان را به سایت خود دعوت کنید و محصولات بیشتری را به آنها معرفی کنید، از دروغ و اغراق در متن های رپورتاژ باید خودداری شود زیرا  گفتن دروغ یا اغراق در خدمات کسب و کار ها سبب بی اعتمادی مخاطبان می‌شود. رعایت نکات نگارشی مانند: نداشتن غلط املایی، رعایت علامت ها نقطه، ویرگول و … در متن های رپورتاژ سبب افزایش کیفیت این متن ها می‌شود.

از حاشیه در متن بپرهیزید و سعی کنید در متن های رپورتاژ به نکات مهم کسب و کار و همچنین سوالات پر تکرار مشتریان بپردازید تا شانس بازدید از رپورتاژ های شما افزایش یابد. توصیه می‌شود که تهیه متن های رپورتاژ را به نویسندگان با تجربه در زمینه سئو و تولید محتوا بسپارید زیرا در صورت تهیه متن های بی کیفیت نتیجه تبلیغات تاثیرگذار نخواهد بود. در ادامه شما را با سایت های تبلیغات مجانی اینترنتی و همچنین ویژگی های آنها آشنا کنم.

سایت های تبلیغات مجانی اینترنتی باید چه ویژگی های داشته باشند؟

امروزه به دلیل افزایش کاربران در فضای مجازی و اینترنتی تبلیغات نیز شکل دیگری به خود گرفته است و صاحبان مشاغل و مدیران شرکت های متفاوت از روش های تبلیغاتی اینترنتی برای معرفی محصولات خود به مشتریان استفاده می‌کنند.

بهترین روش تبلیغاتی استفاده از رپورتاژ است که پس از تهیه این متن ها شما می‌توانید آنها را در سایت های رایگان تبلیغاتی ثبت کنید. امروزه سایت های مختلف زیادی در زمینه های تبلیغات مجانی اینترنتی فعالیت می‌کنند. این سایت ها دارای ویژگی های هستند که قبل از درج آگهی در این سایت های ابتدا باید به آنها توجه کنید، این ویژگی ها عبارت‌اند از: اتوریتی، الکسا، سن دامنه، تعداد ورودی های سایت و …
ویژگی اتوریتی (Authority)  نسبت به دیگر ویژگی های سایت های تبلیغاتی در زمینه بهبودی سئو موثرتر است. بنابراین هر چقدر این ویژگی بالاتر باشد سایت تبلیغاتی مورد نظر نیز به سئو سایت شما بیشتر کمک خواهد کرد و همچنین شانس بازدید از رپورتاژ شما در این سایت بیشتر خواهد بود. برخی از سایت های برتر آگهی رایگان عبارت‌اند از:
1.    دیوار
2.    شیپور
3.    ایستگاه
4.    شهر 24
5.    آفتاب
6.    لوکوپوک
7.    درج آگهی
8.    نیازمندیها
9.    آگهی 24
10.     هفته بازار
11.     ویستا
12.     ایران تجارت
13.     آگهی 90
14.     بازارها
15.     آگهی ایران
16.    دکورنما
17.     ایستگاه 2

نحوه درج آگهی در سایت های تبلیغات مجانی اینترنتی چگونه است؟

نحوه درج آگهی در سایت های تبلیغات مجانی اینترنتی بسیار آسان است و شما کافیست در این سایت ها عضو شوید. برای عضویت در این سایت ها معمولا به یک شماره تماس یا ایمیل نیاز خواهید داشت.

پس از عضویت شما می‌توانید به صفحه ثبت آگهی رایگان در این سایت ها مراجعه کنید و آگهی خود را با پر کردن اطلاعاتی مانند: راه ها ارتباطی ( شماره تماس، Email ، آدرس و ….)، درج قیمت، انتخاب عنوان مناسب، قرار دادن عکس، متن اصلی رپورتاژ و … در سایت های معتبر ثبت کنید. به طور مثال می‌خواهم یک رپورتاژ در زمینه املاک را در سایت آگهی رایگان همشهری ثبت کنم برای این کار به صورت زیر عمل خواهیم کرد:

1.    ابتدا گزینه ورود یا عضویت را بزنید و با استفاده از یک شماره تماس در این سایت ثبت نام کنید.

 

2.    پس از ثبت نام بر روی گزینه ثبت آگهی کلیک کنید و زمینه آگهی (استخدام، ساختمان، کسب و کار، لوازم الکترونیکی، گردشگری، خدمات و …) خود را انتخاب کنید  و سپس وارد صفحه زیر شوید با پر کردن اطلاعات در صفحه زیر می‌توانید به راحتی آگهی خود را ثبت کنید :

 

در ادامه می‌خواهم شما را با کتاب های مختلف در زمینه های تبلیغات اینترنتی و همچنین تبلیغات مجانی اینترنتی آشنا کنم و درباره خلاصه این کتاب ها با یکدیگر صحبت کنیم.

کتاب تبلیغات خلاق (Hey Whipple, Squeeze This!)

این کتاب به افراد خلاق در تبلیغات مجانی اینترنتی کمک خواهد کرد این افراد با استفاده از این کتاب می‌توانند مهارت های خود را در زمینه تبلیغات نشان دهند. نویسنده این کتاب لوک سالیوان است او معتقد است که این کتاب به افرادی که می‌خواهند برای کسب و کار خود یک هویت ساده و آشکاری داشته باشند کمک‌ می‌کند.

این کتاب انجام یک تبلیغات درست و موثر را به شما آموزش خواهد داد توصیه می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید. این کتاب به کسانی که می‌خواهند برند خود را در ذهن مشتریان ثبت کنند و صدای خود را به گوش جهان برسانند و همچنین کسانی که به دنبال راهی برای ورود به صنعت تبلیغات هستند بسیار مناسب است. این کتاب به طور خلاصه به شما کمک خواهد کرد که چگونه از وسایل ساده حتی صدای چنگال یا خودکار برای جلب توجه دیگران استفاده کنید. این کتاب همچنین شما را در تبلیغات دیجیتال و مدرن نیز راهنمایی می‌کنند و به شما آموزش می‌دهد که چگونه مشتری در دیجیتال مارکتینگ جذب کنید. برخی از سر فصل های این کتاب به صورت زیر است:
•    برای فروش بیشتر، دار و ندار خود را نفروشید
•    نکاتی چند، برای شروع کار
•    صفحه‌ای سفید و خلق یک آگهی تبلیغاتی موثر
•    نکاتی ریز، برای ساخت یک آگهی تبلیغاتی خلاق
•    در آینده، ظرف سی ثانیه، هرکسی می‌تواند مشهور شود
•    رادیو جهنم است، اما آتشی نمی‌سوزاند
•    ایده های خیلی خیلی بزرگ برای خلق رسانه و پیام
•    کشف موضوعات غیر عادی
•    فقط خوب ها، جوان می‌میرند
•    ضربه های مرگبار
•    نصایحی چند
•    یک شغل بی نظیر

 

کتاب تبلیغات تجاری، اصول و شیوه های عمل (Advertising Principles & Practice):

کتاب تبلیغات تجاری، اصول و شیوه های عمل نوشته ویلیام ولز، جان برنت و خانم ساندرا موریارتی است. این کتاب توسط سینا قربانلو ترجمه شده است و اگر شما به انگلیسی مسلط نیستید شما به راحتی می‌توانید با تهیه نسخه فارسی این کتاب از اطلاعات آموزش این کتاب در زمینه تبلیغات بهره مند شوید. این کتاب دارای 837 صفحه توضیح درباره تبلیغات و اصول انجام تبلیغات است.

در این کتاب به اصول و مبانی تبلیغات در محیط های مختلف، نحوه برنامه ریزی و مشخص کردن هدف برای تبلیغات (Advertising) و در آخر شما را با رسانه های تبلیغاتی گوناگون آشنا می‌کند. این کتاب در ادامه شما را برای ساختن روش های آگهی خلاق در رسانه های مختلف آموزش می‌دهد.

از دیگر آموزش های این کتاب می‌توان به معرفی بازاریابی و کاربرد های آن، بررسی سازمان های تبلیغاتی، اهمیت جستجو در تبلیغات، تاثیرات روانشناسی در تبلیغات تجاری و روش های خلاق مختلف در تبلیغات اشاره کرد. این کتاب برای افرادی که به دنبال راه های مناسب تبلیغاتی هستند و همچنین دانشجویان، استادان و … مناسب است.  این کتاب شامل 6  بخش و 23 فصل است که این سرفصل ها عبارت‌اند از:
•    بخش اول: شالوده و محیط تبلیغات
1.    مقدمه ای بر تبلیغات
2.    تبلیغات و جامعه: موازین اخلاقی و مقرّرات
3.    تبلیغات و فراگرد بازاریابی
4.    موسسات تبلیغاتی
•    بخش دوم: پیشینه، برنامه ریزی و راهبرد تبلیغات
5.    مخاطب مصرف کننده
6.    تحقق راهبردی
7.    راهبرد و برنامه ریزی
8.    تبلیغات چگونه عمل می‌کند؟
•    بخش سوم: رسانه های تبلیغات
9.    راهبرد و برنامه ریزی رسانه ها
10.      رسانه های چاپی
11.     رسانه های پخشی
12.     خرید رسانه ها
•    بخش چهارم: خلق تبلیغات
13.     جنبۀ خلاقیت تبلیغات
14.     خلق تبلیغات چاپی
15.     خلق تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
16.     خلق تبلیغات پاسخ ـ مستقیم
17.     خلق تبلیغات کتاب راهنما و تبلیغات خارج از خانه

•    بخش پنجم: عملیات تبلیغات
18.     ترویج فروش
19.     روابط عمومی
20.     مبارزۀ تبلیغاتی
21.     تحقیقات ارزشیابی کننده
•    بخش ششم: سایر انواع تبلیغات
22.     تبلیغات کسب و کار به کسب و کار و خرده فروشی
23.     تبلیغات بین المللی

کتاب مدیریت تبلیغات(ADVERTISING)

این کتاب نوشته دکتر محمود محمدیان است که این کتاب به عنوان یک منبع جامع درسی برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه ها معرفی می‌شود. کتاب مدیریت تبلیغات بسیار جذاب و مفید است. این کتاب درباره اصول و شیوه های ساخت تبلیغات توضیح می‌دهد. این کتاب تاریخچه تبلیغات را به صورت کامل توضیح می‌دهد،

دکتر محمود محمدیان در این کتاب به مراحل ساخت تبلیغ و همچنین الگو های متنوع ساخت تبلیغات را آموزش می‌دهد. این کتاب ایرانی است و برای کسانی که می‌خواهند برای کسب و کار ها تازه راه اندازی شده خود تبلیغ کنند، دانشجویان، استادان دانشگاه ها و … توصیه می‌شود. کتاب مدیریت تبلیغات می‌تواند افراد را با نحوه تبلیغات در سایت های ایرانی و همچنین پرداخت های ایرانی آشنا کند. سرفصل های این کتاب به صورت زیر هستند:
•    تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران
•    از دریاچه‌ی تبلیغات تا اقیانوس بازاریابی
•    اهداف تبلیغ
•    بودجه‌بندی تبلیغات
•    پیام تبلیغ
•    رسانه
•    ارزیابی اثربخش
•    کج‌روی‌ها و انحرافات در تبلیغ

 

خواندن کتاب در تبلیغات چه اثراتی دارد؟

 

بهترین راه تبلیغات چیست؟ سوالی که این روز ها زیاد آن را می‌شنویم. امروزه به دلیل پیشرفت علم و صنعت و به وجود آمدن کسب و کار ها اینترنتی و تجارت های الکترونیک روش های تبلیغات نیز تغییر کرده است.

خواندن کتاب های مختلف در زمینه های تبلیغات به شما راه های ساخت تبلیغات خلاقانه و چگونه توجه مشتریان را به برند خود جلب کنید را آموزش می‌دهد. بنابراین خواندن کتاب و تحقیق درباره انواع تبلیغات قبل از تبلیغات در اینترنتی و یا هر محیط دیگر بسیار ضروری است. امیدوارم که این مقاله به شما در معرفی کتاب در زمینه تبلیغات کمک کرده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.