مقالات آموزشی

بهترین راه تبلیغات برای مشاغل مختلف

مفید بود؟

بهترین راه تبلیغات چیست؟ سوالی که این روز ها زیاد آن را می‌شنویم. امروزه به دلیل پیشرفت علم و صنعت و به وجود آمدن کسب و کار ها اینترنتی و تجارت های الکترونیک روش های تبلیغات نیز تغییر کرده است.

در گذشته روش ها تبلیغاتی بسیار هزینه بر و نیاز به نیروی انسانی زیادی داشتند اما امروزه با افزایش کاربران در شبکه های مجازی، تبلیغات در اینترنت بسیار موثر تر از روش های سنتی و گران قیمت است. روش های تبلیغاتی در اینترنت بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های تبلیغاتی است. بنابراین می‌توان گفت که روش تبلیغات اینترنتی بهترین راه تبلیغات است که مدیران و صاحبان مشاغل باید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنند.

روش های تبلیغات اینترنتی بسیار گسترده و زیاد هستند که رایامارکتینگ قصد دارد شما را در این مقاله با برخی از آنها آشنا کند و همچنین بهترین راه تبلیغات را برای برخی از کسب کار ها مانند: آرایشگاه، مغازه، شرکت های ساختمانی و …  بررسی کند. اگر تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید و به دنبال یک راه تبلیغاتی کم هزینه می‌گردید بهترین راه برای تبلیغات، روش های تبلیغاتی در اینترنت است.

برای تبلیغات در اینترنت شما می‌توانید از دو طریق اقدام به تبلیغات کنید، اولین راه استفاده از وبسایت است و دومین راه استفاده از نرم افزار های فضای مجازی مانند: تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و … است. در ادامه درباره روش های تبلیغاتی با استفاده از  این دو طریق صحبت خواهیم کرد.

 

بهترین راه تبلیغات مغازه چیست؟

بیشتر مغازه ها امروزه تبدیل به هایپر مارکت شده‌اند و تنوع محصولات خود را گسترده تر کرده‌اند اما این تنوع محصولات زمانی موثر خواهد بود که شما بتوانید مشتریان زیاد تری را نیز به هایپر مارکت خود جذب کنید. شما می‌توانید از طریق بنر های تبلیغاتی، پخش تراکت و … کسب و کار خود را به صورت گسترده تبلیغ کنید اما این شیوه های تبلیغاتی بسیار هزینه بر هستند.

بهترین راه برای تبلیغات مغازه استفاده از وبسایت ها و فروشگاه های مجازی است شما با استفاده یک پیج در اینترنت به راحتی می‌توانید محصولات خود را در سطح شهر به مشتریان معرفی کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. شما در این پیج تبلیغاتی می‌توانید محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید و با استفاده از این روش کسب و کار شما محله های بیشتری را پوشش می‌دهد. همین کار را شما می‌توانید در فضای مجازی نیز اجرا کنید و با درست کردن پیج در فضای مجازی مانند: اینستاگرام و … محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.

تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارد و صاحبان هایپر مارکت خود به تنهای قادر به مدیریت این پیج ها هستند بنابراین نیازی به پرداخت حقوق برای مدیریت تبلیغات شما نخواهید داشت. در این روش برعکس روش های سنتی که نیاز به چاپ و یا نصب ابزار های تبلیغاتی بود شما تنها نیاز به یک گوشی یا کامپیوتر دارید که امروزه بیشتر افراد از گوشی های تلفن همراه استفاده می‌کنند و شما می‌توانید از گوشی همراهتان برای مدیریت تبلیغات مغازه خود استفاده کنید. یکی از نمونه های بزرگ فروشگاه های اینترنتی دیجی کالا است.

بهترین راه تبلیغات برای آرایشگاه چیست؟

شاید با خود بگویید آرایشگاه هم می‌توانید از تبلیغات اینترنتی استفاده کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله آرایشگاه ها هم می‌توانند از تبلیغات اینترنتی استفاده کنند. یکی از مشکلاتی که هم مشتریان و هم آرایشگر ها با آن مواجه بودند شلوغ شدن آرایشگاه ها و انتظار زیاد بود اما با تبلیغات اینترنتی بسیار از مشکلات این کسب و کار حل شده است آرایشگر ها با استفاده از تبلیغات از طریق فضای  مجازی و اینترنت علاوه بر تبلیغ کسب و کار خود و افزایش مشتریان مغازه خود می‌توانند مشکلاتی مانند انتظار ها طولانی در مغازه و شلوغ شدن مغازه را نیز برطرف کنند.

آنها با استفاده از پیج های تبلیغاتی می‌توانند برای وقت دادن به مشتریان خود نیز استفاده کنند و سبب شوند مغازه آنها شلوغ نشود و هر مشتری از قبل وقت مشخصی را برای اصلاح بگیرد. آرایشگر ها با استفاده از پیج های اینترنتی می‌توانند نمونه کار ها خود را نیز به مشتریان نشان دهند و یا نمونه کار ها خود را به علاقه مندان این حرفه آموزش دهند. آرایشگر ها می‌توانید از این طریق برای گسترش کسب و کار خود نیز استفاده کنند و با استفاده از این روش های تبلیغاتی به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیز بپردازند.

آرایشگر های خلاق می‌توانند با استفاده از روش های تبلیغاتی اینترنتی کسب و کار ها جدیدی را نیز به وجود بیاورند به عنوان مثال آنها می‌توانند کلاس ها آرایشگری را در اینترنت برگزار کنند. آنها می‌توانند این کلاس ها را به صورت ضبط شده به فروش برسانند یا با استفاده از قابلیت های لایو و برقراری ارتباط به صورت مستقیم در اینترنت و فضای مجازی به آموزش آرایشگری بپردازند. این روش تبلیغاتی هم برای آرایشگاه های مردانه و هم برای آرایشگاه های زنانه کاربرد دارد و هر دو آنها می‌توانند کسب و کار خود را به صورت گسترده تبلیغ (Advertise) یا کسب و کار دیگری را در کنار کار خود راه اندازی کنند.

 

بهترین راه تبلیغات برای شرکت های ساختمانی چیست؟

برخی از کسب و کار ها مانند شرکت های ساختمانی نمونه کار ها مختلفی را در سطح شهر اجرا کرده‌اند و برای نشان دادن به مشتریان حتما باید آنها را یا به دفتر خود دعوت کنند تا عکس های پروژه های اجرا شده را به آنها نشان دهند یا باید آنها را به محل ها اجرا دعوت کنند تبلیغات به این صورت بسیار سخت و زمان بر است اما با استفاده از تبلیغات اینترنتی این کسب و کار به راحتی می‌تواند نمونه کار ها و ماکت های پروژه های درحال اجرا یا اجرا شده را برای پیمانکاران مختلف در کشور به نمایش بگذارد. این روش تبلیغاتی به آنها کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن با پیمانکاران بزرگ و کارفرما ها آشنا شوند و درباره پروژه ها صحبت کنند. حتی در این کسب و کار هم مانند آرایشگر ها که توانستند کار جدیدی را در کنار کسب و کار خود با استفاده از تبلیغات اینترنتی داشته باشند،

می‌توانند با استفاده از تبلیغات از طریق سایت و فضای مجازی به خرید و فروش مصالح ساختمانی و ابزار های مختلف برای ساخت پروژه ها بپردازند، که این کسب و کار در کنار کار ها اجرایی می‌تواند بسیار پر سود باشد. بنابراین بهترین راه تبلیغات برای شرکت های ساختمانی روش تبلیغات اینترنتی است البته این شرکت ها برای تبلیغات شرکت خود می‌توانند از بیلبورد های شهری و همچنین تبلیغات تلویزیونی نیز استفاده کنند که این روش ها نیاز به سرمایه های زیادی دارد.

بهترین راه تبلیغات در فضای مجازی چیست؟

همانطور که قبلا گفته شده بهترین راه تبلیغات اینترنتی از دو روش صورت می‌گیرد. اولین روش ایجاد یک سایت در اینترنت است و دومین روش ایجاد حساب های کاربری در فضا های مجازی مانند: تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، بوتیوب و … است. هر دو روش از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. بهترین راه تبلیغات از هر دو روش استفاده از رپورتاژ است. رپورتاژ متن های سئو شده‌ای هستند که هدف اصلی آنها معرفی کسب و کار و محصولات به صورت غیر مستقیم است.

تهیه این متن ها کار آسانی نیست و باید توسط فرد با تجربه‌ای در زمینه سئو انجام شود. قیمت متن های رپورتاژ زیاد نیست و شما می‌توانید با سرمایه گذاری اندک بیشترین سود را کنید. این متن ها را می‌توانید از سایت های مختلف که در زمینه سئو و تولید رپورتاژ فعالیت می‌کنند تهیه کنید. پس از تهیه این متن ها شما می‌توانید آنها را در سایت های پربازدید انتشار دهید اکثر سایت های انتشار آگهی های شما را برای مدت کوتاه به صورت کاملا رایگان تبلیغ می‌کنند.

خصوصیت های سایت های انتشار در بازدید از آگهی های شما بسیار اهمیت دارد بنابراین به ویژگی آنها که شامل: اتوریتی، الکسا و سن دامنه هستند توجه زیادی کنید هر چقدر این ویژگی ها بالاتر باشند شانس دیده شدن آگهی شما بالاتر خواهد بود. اتوریتی در بین ویژگی های مختلف سایت های انتشار در زمینه سئو از اهمیت بیشتری برخوردار است و اگر برای شما سئو سایت مهم است حتما به بالا بودن اتوریتی توجه کنید. در ادامه شما را با نحوه درج آگهی در سایت های انتشار و همچنین ویژگی های متن های رپورتاژ آشنا خواهم کرد. پیشنهاد میکنیم مقاله سایت های رایگان تبلیغاتی چه سایت هایی هستند و چه کاربردی دارند؟ را نیز مطالعه کنید.

متن های رپورتاژ باید چه ویژگی های داشته باشند و نحوه ثبت آنها در سایت های انتشار چگونه است؟

کیفیت متن های رپورتاژ بسیار در بازدید های آگهی شما و همچنین بازدید از پیج های شما موثر هستند.بنابراین سعی کنید نکات زیر در متن رپورتاژ شما رعایت شده باشد:
متن های رپورتاژ باید لحن ساده و قابل درکی برای مخاطبان داشته باشد، به گونه‌ای که مخاطبان بتوانند با متن های رپورتاژ ارتباط دوستانه ای را برقرار کنند. این متن ها باید فاقد از هرگونه دروغ و اغراق باشد زیرا این دو عامل سبب بی اعتمادی مخاطبان می‌شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های متن های رپورتاژ عنوان های جذاب و طولانی است زیرا بیش از 90 درصد مخاطبان در اینترنت و فضای مجازی ابتدا به عنوان متن ها دقت می‌کنند. متن اصلی شما فاقد از حاشیه های زیاد باشد و به صورت خلاصه و جامع نوشته شده باشد هر چقدر به سوالات پرتکرار ( مانند: نحوه ارسال، قیمت محصولات، زمان های ارسال، راه های ارتباطی با شما و …) مخاطبان و مشتریان در زمینه کسب و کار خود در متن رپورتاژ توضیح دهید متن شما برای مخاطبان بیشتر جذاب می‌شود.

از برند خود در عنوان و متن اصلی استفاده شده باشد زیرا با رعایت این نکته شما می‌توانید به متن خود لینک های داخلی و خارجی دهید و علاوه بر تبلیغ کسب و کار خود در فضای مجازی و اینترنت به بهبودی سئو سایت خود نیز کمک کنید.
ثبت این متن ها در سایت های انتشار بسیار آسان است و شما تنها نیاز دارید که در این سایت ها ثبت نام کنید پس از عضویت در این سایت ها شما به راحتی می‌توانید از صفحه ثبت آگهی با وارد کردن عنوان رپورتاژ، متن اصلی، نوع محصول، قیمت محصول، راه های ارتباطی با شما مانند: شماره تماس، ایمیل و آدرس آگهی خود را در این سایت ها درج کنید.

بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

یکی از نرم افزار های پر طرفدار در فضای مجازی instagram است، اینستاگرام روزانه کاربران زیادی دارد که از پیج های مختلف در این نرم افزار دیدن می‌کنند. این نرم افزار قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است که برخی از آنها عبارت‌اند از: گذاشتن فیلم های کوتاه به مدت 1 دقیقه، گذاشتن عکس های مختلف، گذاشتن کپشن و متن در همه ی پست ها، گذاشتن لایو های یک ساعته در این نرم افزار، صفحه های چت خصوصی که شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
کیفیت متن های رپورتاژ در تبلیغات اینستاگرام نیز بسیار اهمیت دارد زیرا هر چه در این متن ها از کلمات پرتکرار و جذاب استفاده کنید پست شما در این نرم افزار مورد بازدید بیشتری قرار خواهد گرفت. بهترین راه تبلیغات در نرم افزار اینستاگرام که بسیار جذاب است، استفاده از لایو های یک ساعته است که شما می‌توانید شخصا از طریق ارتباط مستقیم با مشتریان خود درباره کسب و کار و محصولات جدید شرکت تان صحبت کنید و به سوالات آنها به صورت زنده پاسخ دهید. این راه جذاب بسیار طرفدار دارد. یکی دیگر از راه های زیبای تبلیغات در اینستاگرام ساخت کلیپ های کوتاه از فضای محیط کاری و همچنین محصولات جدید خود است که در سالهای اخیر این روش بسیار موثر عمل کرده است. هنوز افرادی که توانسته اند در اینستاگرام فالور داشته باشند و رسانه را به دست بگیرند، از قدرت خود خبر ندارند و با کمترین هزینه تبلیغات در اینستاگرام انجام میدهند. این بهترین فرصت برای معرفی کالا با خدمات شما در اینستاگرام است. وقتی این موضوع برایتان شفاف تر میشود که هزینه اجاره یک بیلبورد برای یک ماه در اتوبان همت که حدود 400 میلیون تومان است را با هزینه تبلیغات در اینستاگرام مقایسه کنید.

 

بهترین راه تبلیغات در تلگرام چیست؟

امروزه در Telegram نیز تبلیغات زیادی انجام می‌شود شما می‌توانید با ایجاد ابر گروه ها و یا ایجاد کانال های مختلف در تلگرام کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید. شما در تلگرام می‌توانید با استفاده از چت خصوصی نیز با مشتریان به صورت خصوصی در ارتباط باشید و به راحتی شرایط خرید، قیمت محصولات، نحوه ارسال و … را برای آنها توضیح دهید.

مهمترین ویژگی نرم افزار تلگرام قابلیت انتقال فایل با حجم زیاد است که شما می‌توانید با فرستادن عکس، فیلم یا حتی فایل صوتی محصولات خود را به مشتریان نشان دهید. همانطور که مشاهده کردید بهترین راه تبلیغات استفاده از روش های اینترنتی است، این روش ها نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارند و همین سبب می‌شود که شما با هزینه‌ای بسیار کم به کسب و کار خود رونق ببخشید. پس وقت را از دست ندهید و همین الان اقدام به تبلیغات کسب و کار خود از طریق روش های اینترنتی کنید امیدوارم این مقاله به شما در این راه کمک کند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.