مقالات آموزشی

نوشتن قرارداد تولید محتوا راجب دریافت سفارش با سرعت بالاتر

مفید بود؟

قرارداد تولید محتوا یک قرارداد الزام آور قانونی است که رابطه امانتی بین نمایندگی و مشتری ایجاد می‌کند. این قرارداد مسئولیت‌های آژانس و مشتری و جزئیات کلی برجسته و پشتیبانی کننده بندهای اصلی قرارداد تولید محتوا را مشخص می‌کند.
در این مقاله، قرار است تا به طور کلی، درباره قرارداد تولید محتوا صحبت شود و از این جهت، شما به عنوان یک سردبیر، فریلنسر و… بدانید که قرارداد کار تولید محتوا به چه صورت است.

اهمیت پیش نویس قرارداد تولید محتوا صحیح

به عنوان یک مالک، فریلنسر یا مدیر آژانس تولید محتوا، وظیفه شماست که برای محافظت از تجارت خود گام بردارید. این کار با تهیه یک قرارداد تولید محتوا مستحکم آغاز می‌شود که نقش‌ها و مسئولیت‌های همه طرفین قرارداد را مستند می‌کند.
برای تهیه قرارداد تولید محتوا موثر باید تمام توان خود را بکار گیرید. یک قرارداد کتبی نقشی اساسی در معاملات تجاری ایفا می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه طرفین با الزامات اصلی کار موافقت می‌کنند و سند مسئولیت‌های قانونی را در طرف مناسب مشخص و تعیین می‌کند.
قرارداد تولید محتوا آژانس تضمین می‌کند که کلیه طرف‌های قرارداد خصوصی تعهدات قانونی (Legal obligations) خود را درک می‌کنند. از همه مهمتر، این قرارداد در صورت عدم سو تفاهم بین طرفین به عنوان یک راه گشاینده عمل می‌کند و می‌تواند نیاز به دادرسی را در آینده کاهش دهد.
متاسفانه گفتن این کار بسیار آسانتر از انجام آن است. درک این نکته مهم است که قرارداد تولید محتوا دیجیتال چیزی فراتر از سندی است که شما برای مشتری ارسال می‌کنید و سپس آن را به صورت منظم در یک پوشه قرار می‌دهید. برای محافظت از منافع تجاری شما، در صورت رفتن به یک طرف، باید هر بخش را به دقت تهیه کنید.

آیا همیشه باید از قرارداد تولید محتوا استفاده کرد؟

روند تهیه مشتری از آژانس به آژانس دیگری متفاوت است. مهم نیست که چقدر خوب به مشتری جدیدی روی آورده اید، باید قبل از شروع کار با قراردادی که مسئولیت‌های شغلی همه طرفین را برجسته می‌کند، مذاکره کنید.
بدون قرارداد تولید محتوا  قانونی لازم الاجرا، شما خود را در معرض احتمال انجام کارهای اضافی و بدون هیچ گونه ملاحظه ای قرار می‌دهید. اگر مسئولیت‌های شغلی در قرارداد به وضوح ذکر نشده باشد، مشتری می‌تواند موارد اقدام بیشتری را درخواست کند. در نهایت، این می‌تواند منجر به از دست دادن درآمد آژانس شما شود.

برای بدتر کردن شرایط، این خطر وجود دارد که مشتریان علیه آژانس شما شکایت کنند. این می‌تواند برای ماه‌ها، حتی سال‌ها طول بکشد و می‌تواند باعث شود تا برای خلاص شدن از این شکایت، هزینه‌های زیادی کنید. به طور کلی، در یک اقتصاد در حال بهبود، آژانس‌ها به سادگی نمی‌خواهند نگران دعاوی احتمالی باشند.
بنابراین، برای جمع بندی آن، شما نیاز به قرارداد تولید محتوا با مشتریان خود دارید که مسئولیت‌های شما و مشتریان را برجسته کند. این باید شرایط و ضوابطی را که آژانس شما برای اهداف کاری تعیین کرده است برجسته کند و باید شامل خلاصه ای مختصر اما خاص از خدمات ارائه شده توسط نهاد شما باشد.
موارد ضروری قراردادها یکپارچه در سند هستند و این همان چیزی است که باعث می‌شود آنها از ابتدا دارای کسب و کار قانونی باشند. در اینجا موارد اساسی برای قراردادها آورده شده است که شما باید در هر سند قانونی وارد کنید.

موارد ضروری قرارداد تولید محتوا هر آژانس

تمرکز اصلی قرارداد شما روی تعهدات قانونی در قبال مشتری و دامنه کار خواهد بود. با این حال بهتر است قبل از ارسال قرارداد توسط مشتری، توسط تیم حقوقی خود انجام دهید.
برخی از اصطلاحات یا کلمات ممکن است نیاز به تغییر داشته باشند. جدا از این، در اینجا برخی موارد ضروری آورده شده است که شما باید در هر قرارداد اضافه کنید.

1. نام و آدرس مشتری و آژانس

این امر معمولا در چند خط اول قرارداد برجسته می‌شود. شما باید این مشخصات را در بالا بنویسید تا هر کسی که قرارداد را می‌خواند بلافاصله طرفین قرارداد را شناسایی کند. این باید شامل نام تجاری قانونی شما و همچنین مشتری شما همراه با آدرس ثبت شده قانونی هر مشاغل باشد. اطلاعات تماس بروز نیز باید در قرارداد تولید محتوا اضافه شود.

2. مدت زمان اجرای قرارداد تولید محتوا

یکی از اجزای بسیار مهم یک قرارداد تولید محتوا، مدت زمان کار است. در قرارداد باید تاریخ شروع و پایان ذکر شود. در آن باید زمان اتمام همراه با تعریف مشخصی از زمان پرداخت هزینه از مشتری پس از پایان کار مشخص شود.

 

3. دامنه کار تولید محتوا

دامنه کار بخشی مهم در قرارداد آژانس است و نیاز به پوشش دقیق دارد. این باید شامل کلیه محصولات قابل تحویل، نتایج مورد انتظار، نقاط عطف پرداخت و مدت زمان کلی برای تکمیل هر یک باشد.
دامنه کار خود را تا حد ممکن مقاوم کنید. به عنوان مثال، اگر اجازه تجدید نظر دهید، چند مورد را به صورت رایگان ارائه می‌دهید؟ دامنه کار باید به وضوح در صفحه اول شرح داده شود. برخی از موارد مهمی‌که باید تحت این عنوان برجسته شوند عبارتند از:
•    توافق نامه بین شما و مشتری. (agreement)
•    کلیه خدماتی که آژانس شما باید به مشتری ارائه دهد.
•    هر چیزی که از مشتری لازم باشد.
•    تعداد تجدید نظرهای مجاز؛
•    تمام تحویل‌ها از طرف شما ارائه می‌شود.
•    مهلت تحویل محتوا؛

4. یک برنامه پرداخت کاملا واضح در قرارداد تولید محتوا خود به ثبت برسانید

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید ایجاد قراردادی است که برنامه و شرایط پرداخت را به وضوح مشخص کند. هیچ کس دوست ندارد مرتبا برای پرداخت وجه مشتری را صدا کند. این می‌تواند بر روابط تجاری شما تاثیر منفی بگذارد.
برای جلوگیری از این اتفاق، اطمینان حاصل کنید که یک برنامه پرداخت روشن، همراه با کل مبلغی که باید به مشتری پرداخت شود، اضافه می‌کنید. حالت‌های پرداخت را لیست کرده و مشخص کنید که آیا بازپرداخت مجاز است یا خیر.
سرانجام، شما همچنین می‌توانید مشتری را در نقاط عطفی صورتحساب کنید تا آنها بتوانند روند کار انجام شده را پیگیری کنند. اطمینان حاصل کنید که در صورت تاخیر پرداخت، چه اتفاقی می‌افتد. به عنوان مثال، در صورت عدم تسویه به موقع فاکتورها، بیشتر آژانس‌ها هزینه اضافی کمی‌مانند هزینه دیرکرد پرداخت را اضافه می‌کنند. اگر چه تولید محتوا پرخرج بود ولی رایا مارکتینگ با راهکاری ویژه توانسته است ضمن حفظ کیفیت، هزینه تولید محتوا را به شدت کاهش دهد.

5. یک بند فسخ قرارداد تولید محتوا را حتما بنویسید

هنگام نوشتن شرایط و ضوابط، آن را ایمن کنید. در این روش یک بند فسخ اضافه کنید. وقتی می‌خواهید از مشتری خود جدا شوید، باید با دانش حقوقی (Legal knowledge) مربوطه در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، آماده باشید. شرایط جدا شدن برای شما و مشتری یکسان خواهد بود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که می‌توانید یک شرط فسخ را توصیف کنید. موارد مهم مانند:
•    دوره اخطار قبل از خاتمه؛
•    نحوه ارسال اخطار؛
•    چگونه کار و پروژه را با مشتری مدیریت خواهید کرد.

 

عواقب نقض قرارداد

هنگام تهیه قرارداد مشتری، اضافه کنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شما یا مشتری شرایط قرارداد را نقض کنید. عواقب آن را از قبیل جریمه پولی یا فسخ قرارداد تولید محتوا بدون هیچ گونه بازپرداخت به طور صریح بیان کنید.
وقتی دو طرف به توافق و قرارداد تولید محتوا امضا می‌روند، انتظار می‌رود که پایان معامله خود را حفظ کنند. این یکی از دلایل اصلی است که شما باید سختگیرانه باشید تا طرف‌های دیگر سعی در نقض قرارداد خود نداشته باشند. همچنین می‌توانید یک بند اضافه کنید تا مشتری شما از کار با هر آژانس ارائه دهنده خدمات مشابه در حالی که با شما قرارداد دارند، جلوگیری کند.

مالکیت قانونی

به عنوان یک آژانس، شما خالق هستید. چه کسی مالکیت را پس از اتمام کار و پرداخت آن بدست می‌آورد؟ تا آنجا که ممکن است شفاف باشید زیرا حق نسخه برداری در وهله اول ممکن است شما را گمراه کند.
بندهای حق چاپ به هر دو طرف این امکان را می‌دهد تا در مورد مالکیت مالکیت معنوی اطلاعاتی کسب کنند. آژانس‌ها هنگام ایجاد پروژه‌ها از فرآیندهای خاصی استفاده می‌کنند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که آنها را نگه دارید یا اینکه مالکیت را با قیمت قرارداد انتقال دهید.

محرمانه بودن قرارداد تولید محتوا

این بند تضمین می‌کند که مشتری شما در مورد مواردی که شما نمی‌خواهید، در جمع صحبت نمی‌کند. به عنوان مثال، موارد معمول مانند نرخ‌های ارائه شده، روش‌های خدمات یا گردش کار یا موضوعات ایمیل همه محرمانه هستند.
عدم افشای آن باعث می‌شود تا مشتری در مورد محرمانه بودن عملیات یا نیازهای او خیال آسوده داشته باشد.

در مورد نکات تولید محتوا چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید با رعایت کردن نکات تولید محتوا، می‌توان یک مقاله کاملا با کیفیت و حرفه‌ای تولید کرد که آمار و نرخ تبدیل شما را شگفت انگیز کند و از این جهت، فروش خود را در کمترین زمان ممکن افزایش دهید؟ در این مقاله قرار است به طور کلی درباره نکات تولید محتوا صحبت شود و اینکه با خواندن مقاله چگونه می‌توان تبدیل به یک نویسنده محتوا موفق شد؟

، می‌توانید به این موضوع پی ببرید که برای یک مقاله حرفه‌ای، چه مواردی را باید مورد بررسی قرار داد.

درخواست غرامت

اکثر آژانس‌ها، تا سقوط احتمالی خود، از این بند چشم پوشی می‌کنند. به عنوان مثال، بگویید مشتری که برای او کار می‌کنید در نتیجه کار، آسیب می‌بیند و به طور کامل، انجام نمی‌شود. اگر بند جبران خسارت را اضافه نکنید، ممکن است در نهایت پول زیادی از دست بدهید. برای اطمینان از محدود بودن مسئولیت خود باید یک بند غرامت اضافه کنید. این بندها کاملا پیچیده است، بنابراین شما به یک تیم حقوقی نیاز دارید تا این موضوع را بررسی کند.

نتیجه

برای جمع بندی می‌توانید متوجه شوید که بیشتر کارشناسان روی یک چیز تمرکز دارند و آن هم این است که از بین بردن احتمال سوء تفاهم بین آژانس و مشتری و اطمینان از اینکه یک طرف در مورد خدمات و غرامت در یک صفحه هستند. بهترین کار این است که یک تیم حقوقی استخدام کنید که قرارداد شما را بررسی کند یا بهتر است بگویید با توجه به ماهیت شغل، یک قرارداد جدید برای شما تنظیم کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.