مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی لوگو فوتبالی حرفه‌ای

مفید بود؟

هریک از طراحان لوگو که طراحی لوگو فوتبالی را برعهده می‌گیرند باید به‌خوبی درمورد قوانین طراحی لوگوهای ورزشی آشنایی داشته‌باشند. طراحان لوگو در شرکت رایامارکتینگ انواع طراحی لوگوی فوتبالی، طراحی لوگو ورزشی، لوگو ورزشی بانوان، لوگو ورزشی بدنسازی، لوگو ورزشی فوتبال و … را انجام می‌دهند.

شما می‌توانید سفارش لوگو فوتبالی خود را ثبت کنید تا آن را به‌عنوان لوگو خام فوتبالی از طراحان شرکت دریافت نمایید. امروزه بسیاری از افراد به دنبال یکی از شرکت‌های معتبر طراحی لوگو آنلاین هستند تا سفارش‌های خود را به آن شرکت ارائه دهند.

شرکت رایامارکتینگ به‌صورت 24 ساعته به مشتریان و کاربران خود خدمات می‌دهد و آن‌ها می‌توانند هر زمان که مایل بودن سفارش خود را ثبت کنند. آن‌ها برای طراحی لوگو فوتبالی به بسیاری از نکات و اصول توجه دارند تا یک لوگوی حرفه‌ای و بی‌نظیری را طراحی نمایند. برخی از مهم‌ترین نکاتی که طراحان به آن دقت زیادی دارند و بر اساس آن لوگوی خود را طراحی می‌کنند را در ادامه معرفی می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته‌باشید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “6 نکته مهم برای طراحی لوگو فوتبال” را مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی به‌دست آورید.

 

نکاتی برای طراحی لوگو فوتبالی حرفه‌ای :

برخی از مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی لوگو فوتبالی وجود دارد و شما باید از آن‌ها اطلاع داشته‌باشید عبارت است از :

 

1. ساده طراحی کردن :

آن دسته از انواع لوگوهایی که پیچیدگی زیادی دارند نه تنها سخت طراحی می‌شوند، بلکه به سختی هم در یاد افراد می‌مانند. بنابراین باید بدانید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی لوگو فوتبالی اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه داشته‌باشید این است که سادگی را رعایت کنید.

طراحانی که حرفه‌ای هستند هرگز زمان خود را برای طراحی کردن لوگوهایی که سختی زیادی دارند هدر نمی‌دهند.، آن‌ها بهترین لوگوها را با بهترین کیفیت طراحی کرده و تحویل مشتری می‌دهند. جذابیت آن دسته از لوگوهایی که ساده هستند نسبت به لوگوهایی که پیچیدگی بیشتری دارند بسیار بیشتر است. به همین دلیل طراحان لوگو برای زیباتر ساختن لوگوها نکته مهمی را که همان سادگی است همیشه درنظر می‌گیرند.

 

2. سایز و اندازه لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر :

یکی از مهم‌ترین نکاتی که طراحان لوگو برای طراحی لوگو فوتبالی به یاد دارند و به آن عمل می‌کنند این است که، لوگو را در هر سایزی تولید و طراحی می‌نماید. این مسئله برای مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل طراحان هم به آن توجه زیادی نشان می‌دهند. برخی از لوگوها هستند که در اندازه‌های کوچکی طراحی می‌شوند، آن‌ها نه تنها زیبای زیادی ندارند، بلکه مشتری‌پسند هم نیستند.

بنابراین طراحان باید به این ویژگی دقت زیادی داشته‌باشند تا همیشه مشتریان خود را برای طراحی لوگو افزایش دهند. طراحان لوگو در شرکت رایامارکتینگ باتوجه به این نکته بسیار مهم اندازه‌های متنوعی از یک لوگو را طراحی کرده و تحویل می‌دهند تا مشتری‌پسند باشد.

 

3. نسبت طول و عرض :

آن دسته از لوگوهایی که بسیار کوتاه و پهن هستند و یا آن دسته از لوگوهایی که باریک و بلند هستند، از نظر زیبایی هیچ جذابیتی در آن‌ها مشاهده نخواهیدکرد. این لوگوها در ذهن ماندگار نیستند و افراد جذب آن‌ها نمی‌شوند. بنابراین باید بدانید یکی از دیگر نکات بسیار مهمی که برای طراحی لوگو فوتبالی باید به آن دقت شود نسبت طول و عرض لوگو است. درصورتی‌که به این مورد دقت زیادی داشته‌باشید می‌توانید بهترین لوگو را در اندازه مشخص شده که جذابیت خاصی دارد تولید و طراحی کنید.

آن دسته از لوگوهایی که مربع شکل و دایره‌ای هستند تاثیر و جذابیت بیشتری دارند. بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را برای طراحی انتخاب کرده و شکل هندسی آن‌ها را برای زیبایی لوگوی خود درنظر بگیرید. طراحان رایامارکتینگ از دیگر نکاتی که برای طراحی انواع لوگو به آن توجه دارند همین نکته است. چرا که این نکته جذابیت و تاثیر لوگو را نشان می‌دهد.

 

4. تبلیغات :

طراحی لوگو فوتبالی موفق باید این مرحله را هم پشت سر بگذارد. درواقع باید بدانید هرچه که یک فرد به یک لوگو بیشتر نگاه کند، آن را زمان طولانی‌تری در ذهن خود نگه می‌دارد. به نظر شما چرا لوگوی فوتبالی تیم‌هایی مانند رئال مادرید (Real Madrid) و … در ذهن افراد ماندگار است، چون که تنها طرفداران بیشتری دارد و یا دلیل دیگری در آن نهفته‌است.

درواقع علت اصلی این امر آن است که این لوگو را بیشتر تبلیغ کرده‌اند و در دید افراد گذاشته‌اند. هرچه که یک لوگو جذابیت و زیبایی بیشتری داشته‌باشد، بیشتر در معرض دید افراد قرار می‌گیرد. بنابراین باید به این نکته مهم دقت زیادی داشته‌باشید تا به بهترین نحو ممکن لوگو طراحی شده خود را تبلیغ کنید. طراحان حرفه‌ای برای اینکه کار خود را تبلیغ کنند از این ایده بهره‌برداری می‌نمایند و تاکنون هم به موفقیت بسیار زیادی رسیده‌اند.

 

5. مفهوم و طرح لوگو باید سبک باشد :

اگر طراحی لوگو فوتبالی دارای مفهوم باشد بسیار اهمیت دارد و باید به این مورد مهم دقت زیادی داشته‌باشید. البته که آن دسته از طراحان لوگو برای اینکه چند ایده را در یک لوگو قرار دهند و نهایت سادگی آن را هم رعایت کنند، بدون شک کار دشواری بریشان به‌شمار می‌رود. بنابراین باید به این امر مهم توجه بسیار زیادی شود که سادگی در عین مفهوم دار بودن رعایت شود.

انواع لوگوهایی که کارپسند هستند از طراحی‌های ساده و زیبایی برخوردار می‌شوند که مفهوم آن را افرادی که علاقه زیادی به آن تیم ورزش دارند می‌فهمند. به‌عنوان مثال باید بدانید آن دسته از افرادی که طرفدار تیم پرسپولیس (Perspolis) هستند به‌خوبی می دانند لوگوی طراحی شده آن نشانه‌ای از تمدن و باستان ایرانی است. این لوگو درعین سادگی مفهوم زیادی دارد و هریک از افرادی که به آن نگاه کنند به‌خوبی متوجه این امر می‌شوند.

 

6. توجه به رنگ‌های چاپی :

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که برای طراحی لوگو فوتبالی باید رعایت شود این است که رنگ آن به‌درستی انتخاب شود. رنگ درواقع یکی از مهم‌ترین عناصری است که در یک لوگو به‌کار می‌رود و باید با دقت بسیار زیادی آن را انتخاب نمود. هریک از لوگوها بر اساس ماهیتی که دارند باید رنگ مناسبی هم داشته‌باشند. به‌عنوان مثال لوگو فوتبالی استقلال (Esteghlal) بدون شک باید رنگ آبی داشته‌باشد، چرا که تمامی بازیکنان این تیم لباس آبی به تن دارند.

رنگ‌هایی که در یک لوگو به‌کار می‌رود معنای خاصی دارد و آن دسته از افرادی که آن‌ها را طراحی می‌کنند به‌خوبی با این نکته آشنایی دارند طراحان لوگو با معنای هریک از رنگ‌ها برای طراحی لوگو آشنایی دارند و بهترین نمونه آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

به‌طور معمول رنگ لوگوهای ورزشی باید از بین رنگ‌های شاد و یا الهام‌بخش انتخاب شود تا ماهیت تیم ورزشی را به‌خوبی نشان دهد. برخی از رگ‌هایی که تیره هستند بدون شک برای این دسته از لوگوها جذابیت ندارند و نباید انتخاب شوند. هریک از طراحانی که حرفه‌ای هستند به‌خوبی با این موارد آشنایی دارند و بهترین رنگ را انتخاب می‌کنند.

 

7. فونت به‌کار رفته‌شده در لوگو :

از دیگر نکات مهم برای طراحی لوگو فوتبالی که اهمیت بسیار زیادی دارد فونت به‌کار رفته‌شده برای لوگو است. برخی از لوگوها دارای نوشته‌هایی هستند که باید  فونت آن‌ها با نهایت دقت و ظرافت انتخاب شود. شما باید به‌خوبی این نکات را درنظر داشته‌باشید تا بدانید آیا می‌خواهید که فونت در طراحی لوگوی شما به‌کار رود و یا نرود.

زمانی‌که درخواست لوگوی خود را ثبت می‌کنید بهتر است این مورد را بیان نمایید تا طراحان لوگو شرکت به‌خوبی با درخواست شما آشنایی داشته‌باشند. برخی از افراد امکان دارد که برای لوگوی رزشی تیم خود نخواهند هیچ فونتی به‌کار رود و برخی از افراد شاید سفارش این موضوع را داشته‌باشند. به هر صورت باید به این مورد توجه شود و از جمله نکات مهمی است که باید به آن دقت نمایید.

 

8. درنظر داشتن مخاطب هدف :

به‌طور معمول زمان طراحی لوگو فوتبالی باید مخاطب به هدف آن لوگو هم به‌خوبی مدنظر قرار گرفته‌شود. در این صورت بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه لوگو را می‌توانید طراحی نمایید. برخی از لوگوها هستند که بعد از مدتی دیگر جذابیت خود را ازدست می‌دهند و افراد به‌خوبی آن در ذهن‌شان نمی‌ماند. برهمین اساس باید بدانید آن لوگو بدون شک نیاز به تغییر دارد. در این‌صورت طراحی لوگو باید در ابتدا مخاطب هدف را درنظر بگیرد و علت محبوب نبود لوگوی پیشین را هم مورد بررسی قرار دهد.

در این‌صورت می‌تواند بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه لوگو را طراحی کند که با اهداف کاربر مطابقت داشته‌باشد. برخی از انواع لوگوها را که شما می‌خواهید انتخاب کنید باید به‌خوبی جذاب بودن آن را درنظر داشته‌باشید و به طراحان شرکت بیان نمایید تا برخی از ویژگی‌های آن را که دوست ندارید برایتان تغییر دهند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.