برای طراحی لوگو یا آرم باید بهخوبی تمامی اصول و قوانینی که در مورد طراحی لوگو وجود دارد رعایت شود. در اینصورت نظر بسیاری از افراد جلب طراحی لوگو میگردند و مشتریان بیشتری بهدست میآورید. بسیاری از افراد به دنبال بهترین و جذابترین طراحی لوگو اسم هستند که برند خود را به نام خودشان ثبت کنند. آنها باید برای طراحی تخصص لوگو اسم به طراحانی مراجعه کنند که با اصول طراحی لوگو آشنایی دارند.
شما در بین سایتها بسیاری که طراحی لوگو رایگان انجام میدهند، میتوانید یکی از نمونههای اسم خود را مشاهده کنید و سپس آن را بهصورت تخصصی برای طراحی سفارش دهید. طراحی که نمونه لوگو را به شما نشان میدهند با بهترین و پیشرفتهترین نرمافزار طراحی لوگو کار میکنند، آنها بهخوبی آموزش طراحی لوگو را دیدهاند و در این زمینه بهعنوان متخصص شناخته میشوند. برخی از نکات بسیار مهمی که در مورد طراحی لوگو یا آرم وجود دارد را در ادامه بیان میکنیم.
به شما پیشنهاد میکنیم مقاله “طراحی لوگو با ابزار پن چه مزایایی دارد؟” را مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی بهدست آورید.
نکاتی در مورد طراحی لوگو یا آرم :
شما برای اینکه زیباترین طراحی لوگو یا آرم را دریافت کنید باید به متخصصان و طراحانی که در این زمینه حرفهای هستند مراجعه نمایید. آنها میتوانند بهصورت بسیار تخصصی یکی از انواع لوگوهای مورد نظر شما را طراحی کرده و در صورتیکه از آن رضایت نداشتید آن را تغییر دهند. طراحان لوگو که در شرکت رایامارکتینگ فعالیت میکنند بهخوبی به اصول طراحی لوگو پایبند هستند و به همین دلیل بهترین و زیباترین لوگوها را طراحی مینمایند. برخی از مهمترین نکاتی که آنها زمان سفارش طراحی لوگو درنظر دارند و به آن عمل میکنند عبارت است از :
1. طراحی ساده لوگو :
آن دسته از انواع لوگوهایی که بهسختی طراحی میشوند، از آنجایی که جزئیات زیادی دارند در ذهن هم ماندگاری خوبی نخواهندداشت. بنابراین هرگز زمان نباید صرف طراحی لوگو پیچیده و دشوار شود. لوگوهایی که ساده هستند جذابیت بیشتری نیاز دارند و افراد هم بهراحتی آنها را در ذهن ثبت میکنند. در واقع یکی از نکاتی که در اینجا وجود دارد و شاید بسیاری از شما بهخوبی آن را درنظر نداشتهباشید، این است ک طراحی لوگو یا آرم ساده دشواریهای ویژه و خاصی دارد.
آن دسته از طرحهایی که ساده هستند نشاندهنده این است که طراح حرفهای دارند طراح بر اساس شغل و کسب و کاری که مشتری و یا کاربر دارد بهترین لوگو را که با کسب و کار او مطابقت دارد طراحی خواهدکرد. طراحان لوگو که در شرکت ام تی رویال فعالیت میکنند بهخوبی با انواع نکاتی که ساده بودن طرح را افزایش میدهد آشنا هستند. بنابراین بهتر است برای طراحی لوگو موردنظر خود به آنها اعتماد داشتهباشید.
2. سایز لوگو بهعنوان یک عامل مهم :
یکی از مهمترین نکاتی که باید در طراحی لوگو یا آرم رعایت شود و طراح آن را به یاد دارد، این است که لوگو باید در سایزهای متنوعی تولید و طراحی شود. تنها در اینصورت زیبای بیشتری دارد. برخی از کسب و کارها به دلیل خاص بودن باید لوگوهایی در اندازه بزرگ داشتهباشند و برخی از آنها هم باید اندازههایشان کوچک باشد. به هرصورت باید کیفیت لوگو بسیار عالی باشد تا بهخوبی درصورت بزرگ شدن هم کیفیت لازم را در آن مشاهده کنند.
طراحانی که هریک از انواع لوگوها را طراحی میکنند از بهترین و بهروزترین سیستمها و نرمافزارها استفاده مینمایند. به همین دلیل کیفیت تصاویر لوگوها بسیار عالی و بینظیر است. اندازه لوگوها باید متفاوت باشد تا کاربر هریک از آنها را که نیاز دارد مورد استفاده قرار دهد. این مسئله برای مشتری دارای اهمیت بسیار زیادی است و به آن توجه ویژهای نشان میدهد. بنابراین طراحان رایامارکتینگ هم به این مورد توجه بسیار زیادی دارند تا رضایت کاربر را افزایش دهند.
3. نسبت طول و عرض لوگو :
آن دسته از انواع لوگوهایی که باریک و یا بلند هستند، همچنین آن لوگوهایی که پهن و کوتاه هستند از نظر بصری تا حد زیادی گیج کننده میشوند. ایجاد تعادل بین عرض و طول لوگو یکی از مهمترین و اصلیترین نکاتی است که باید زمان طراحی لوگو یا آرم به آن توجه شود. تنها در این صورت کاربران از لوگو طراحی شده خود نهایت رضایت را دارند. اینکه لوگو تنها با استفاده از اشکال هندسی طراحی شود اهمیت ندارد، بلکه باید به استاندارد بودن آن هم توجه بسیار زیادی شود.
از جمله بهترین لوگوهایی که تاثیر زیادی هم روی نگاه بینندهها دارد لوگوهای مربع و یا دایره شکل است. این لوگوها را شما بهراحتی در ذهن خود میسپارید و اگر فونت هم درون آنها بهکار برده شود جذابیت و زیبایی بیشتری دارد. بنابراین بهتر است به این مورد مهم هم دقت بسیار زیادی شود. تمامی طراحان لوگو که در شرکت رایامارکتینگ فعالیت دارند به این نکته مهم حساسیت زیادی نشان میدهند. رضایت کاربر در این شرکت دارای اهمیت بسیار زیادی است و بر همین اساس به تمامی خواستههای کاربر برای طراحی لوگو اهمیت داده میشود.
4. خصوصیات مجزا :
از دیگر نکات بسیار مهمی که زمان طراحی لوگو یا آرم باید به آن دقت شود این است که هر بخش را بهصورت مجزا مورد بررسی قرار دهند. برخی از کاربران امکان دارد که از اشکال هندسی خاصی بخواهند روی لوگوی سفارش داده شده شان استفاده شود. همچنین فونتهای خاص و ویژهای را هم سفارش دهند. در اینصورت طراحان باید بهخوبی هریک از بخشها را تفکیک کرده و مورد بررسی قرار دهند. در اینصورت بعد از اینکه بهخوبی آنها را آماده ساختند در کنار یکدیگر قرار میدهند.
کامل شدن لوگو تنها زمانی صورت میپذیرد که بخشهای متنوع را با دقت کنار یکدیگر قرار دهند. این مسئله یکی از موارد بسیار مهمی بهشمار میرود که تمامی طراحان لوگو زمانی که آموزشهای لازم را دریافت مینمایند این نکته را هم باید درنظر داشتهباشند. در اینصورت بهترین و باکیفیتترین لوگو طراحی میگردد و به مشتری تحویل داده میشود. طراحان لوگو در شرکت رایامارکتینگ از آنجایی که آموزش دیده هستند بهخوبی قادر هستند که بهترین و باکیفیتترین لوگو را بر اساس درخواست مشتری طراحی کنند.
5. مخاطب هدف باید در نظر گرفته شود :
بهطور معمول هر یک از افرادی که درخواست لوگو جدید دارند، این احساس را میکنند که دیگر لوگوی قبلی آنها تاثیرگذاریاش را از دست دادهاست. به مرور زمان رقبای یکی شرکت افزایش پیدا میکند و به همین دلیل در عرصه تجاری اگر افراد مایل هستند که همیشه قدرت داشتهباشند باید سیستم خود را بهروز نگه دارند. یکی از بهترین ابزارهایی که به روز بودن یک شرکت را نشان میدهد استفاده از لوگو جدید و بهروز است. بالا بردن فروش یکی از مهمترین درخواستهایی بهشمار میرود که افراد در نظر دارند و زمانیکه لوگو آنها در ذهن مشتری جای بگیرد فروششان هم افزایش دارد.
بر همین اساس هریک از طراحانی که لوگوهای خاص طراحی میکنند باید به جذب مشتری توجه زیادی داشتهباشند. تمامی افرادی که در شرکت رایامارکتینگ مشغول بهکار هستند جنبه تجاری هر یک از کسب و کارها را زمان انجام دادن سفارش در نظر میگیرند. بر همین اساس شما نیازی نیست نگران این مسئله باشید، چرا که طراحان لوگو بهخوبی با قوانین و استانداردهای طراحی برندهای تجاری آشنایی دارند.
6. درنظر داشتن ماهیت کمپانی :
هریک از کمپانیها دارای ارزش و اصول بنیادی هستند که باید همیشه این اصول بهصورت برجسته نشان دادهشود. زمان طراحی لوگو یا آرم باید این مسئله بهخوبی درنظر گرفته شود تا مشتری آرم و یا لوگوی شرکت را در خاطر بسپارد. اینکه ماهیت کی کسب و کار چیست و برای طراحی لوگو باید چه مکانی در نظر گرفتهشود، بسیار اهمیت دارد. بهعنوان مثال باید بدانید اگر برای یک بستنی فروشی میخواهید لوگو طراحی کنید نباید از اشکال هندسی خاصی استفاده نمایید.
این مسئله و نکته در طراحی لوگو بسیار تکنیکی بهشمار میرود و بسیاری از طراحان باید به آن دقت داشتهباشند. تنها در اینصورت میتوانند بهترین لوگو را طراحی کنند. تمامی طراحان شرکت رایامارکتینگ به این اصول پایبند هستند و زمان طراحی به این نکات توجه زیادی نشان میدهند. آنها بهخوبی اطلاعاتی که کاربر ارائه دادهاست را مطالعه کرده و سپس اقدام به طراحی انواع لوگو مناسب با آن کسب و کار و حرفه مینمایند.
7. لوگو باید تاثیر فوری در ذهن بیننده داشتهباشد :
هریک از انواع لوگوها که طراحی میشود باید بهخوبی رو ذهن بیننده تاثیر بگذارد. در واقع باید بدانید این نکته یکی از مهمترین نکاتی است که برای طراحی لوگو یا آرم در هر حرفهای به آن توجه زیادی نشان میدهند. هر یک از کسب و کارها میخواهند با استفاده از لوگو طراحی شده شان شناختهشوند که طراحان لوگو هم بهخوبی با این مورد آشنایی دارند. بر همین اساس تمامی تکنیکهای حرفهای خود را برای طراحی انواع لوگو بهکار میگیرند.