هدف اصلی هر وب سایتی این است که به دلایل واضح در رتبه اول قرار گیرد. موتورهای جستجو ابزار قدرتمند و و کارآمدی هستند که مصرف کنندگان اطلاعات موردنیاز خود را در آن جست جو می کنند. اکثر افراد هنگام جستجو از بالای لیست شروع می کنند و به پایین اسکرول می کنند تا آنچه را که دنبال آن هستند بیابند بنابراین قرار گرفتن در بالای صفحه امری کلیدی است.
احتمالاً صدها بار شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک ابزاراست که برای بازاریابی دیجیتال حیاتی است. اما آیا واقعاً می دانید سئو چگونه کار می کند؟ حتی اگر درک اولیه ای از آنچه که مستلزم آن است داشته باشید، ممکن است هنوز درک کاملی از این فرآیند پیچیده و چندوجهی نداشته باشید.
تحقیقات نشان می دهد که اگر در رتبه اول گوگل قرار بگیرید، 40 درصد احتمال دارد روی سایت شما کلیک کنند، اگر رتبه دوم را کسب کنید 30 درصد بیشتر و اگر رتبه سوم باشید 24 درصد بیشتر است
سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است، و دانستن اینکه آنها چه هستند و چگونه کار می کنند، برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم دارد، یک امر مهم است. به طور خلاصه، سئو یک امر مهم تلقی می شود زیرا وب سایت شما را قابل مشاهده تر می کند و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای بدست آوردن مشتریان مشتریان بالقوه است.
همچنین ابزار ارزشمندی برای آگاهی از برند، ایجاد روابط با مشتریان بالقوه، و قرار دادن خود به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در حوزه کاریتان است. بنابراین، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد سئو بدانید و چرا برای موفقیت در دنیای دیجیتال امروز ضروری است برسی خواهیم کرد.
عناصر حیاتی بازاریابی سئو در ارتبط با تولید محتوا
کلمه کلیدی
روزهایی که کلمات کلیدی تنها تکنیک سئو بودند، گذشته است، اما این بدان معنا نیست که آنها هنوز حیاتی نیستند. تفاوت این است که امروزه کلمات کلیدی باید به خوبی تحقیق شوند، با دقت انتخاب شوند و با احتیاط در محتوای شما استفاده شوند تا اثربخش باشند.
اما دقیقاً کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مشتریان بالقوه برای یافتن محتوای آنلاین از آنها استفاده می کنند و سپس برندها می توانند از آنها برای ارتباط با مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند استفاده کنند.
محتوا
محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا وسیله ای است که برای دستیابی و جذب مخاطب از آن استفاده می کنید.
امروزه محتوا باید آموزشی، مرتبط و قابل اشتراک گذاری باشد. محتوا به اشکال مختلف ارائه می شود، از جمله:
محتوای صفحه وب
فیلم های
وبلاگ ها (راه اندازی وبلاگ خود برای تمرین آسان است!)
اینفوگرافیک
پادکست ها
فهرست ها
راهنماهای چگونه
کاغذهای سفید و کتاب های الکترونیکی
پست های رسانه های اجتماعی
لیست های محلی
قوانین تولید محتوا در هر وب سایتی به مانند تهیه کردن مواد اولیه برای پختن یک غذای خوشمزه و لذیذ است. چرا که هیچ آشپزی و هیچ خانم خانهداری نمیتواند بدون در نظر گرفتن مواد اولیه یک غذای خوشمزه را درست کند. حتی با مواد اولیهای که فاسد هم هست، درست کردن چنین غذایی امکان پذیر نخواهد بود.
در واقع به هیچ عنوان نمیتوان انتظار داشت که با قوانین تولید محتوا قدیمی و یا مطالب و محتواهایی قدیمی و تکراری یک وب سایت را به بهترین نتایج گوگل رساند. اگر بخواهیم کمی خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم باید عنوان کرد که یکی از فاکتورهای مهم رسیدن به صدر جستجوهای گوگل، تولید محتواهایی جذاب و مخاطب پسند آن هم به واسطه همین قوانین تولید محتوا است.
قوانین تولید محتوا چیست؟
رسیدن به صدر جستجوهای گوگل هرگز ممکن نخواهد شد مگر اینکه به صورت مداوم اقدام به تولید محتواهایی جذاب و کاربر پسند نمایید. اما آیا واقعاً یک وب سایت قادر خواهد بود فقط با تولید محتوا به چنین موفقیتی دست پیدا کند؟
در حقیقت اگر قدم در کسب و کارهای اینترنتی گذاشتهاید و مایلید به موفقیتهای پی در پی برسید باید به صورت مداوم و روزانه اقدام به تولید محتوا نمایید. چرا که موتورهای جستجو و همچنین رباتهای گوگل، علاقه وافر به سایتهایی دارند که به صورت روزانه وب سایتشان را به روز رسانی میکنند و بعد از به روز رسانی صفحات، گوگل یک امتیاز مثبت به سایت مورد نظر میدهد.
اما منظور ما از قوانین تولید محتوا همان قوانینی است که به واسطه آن تولید محتوا انجام میشود و هر چه این قوانین سفت و سختتر باشد قطعاً محتواهای تولید شده هم از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود. این کاملاً طبیعی است که خیلی از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار آنلاین خود به فکر تولید محتوا میافتند و یکی از اهداف اصلی آنها هم بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل است. به همین دلیل باید قبل از تولید محتوا و کسب رتبه، یک سری موارد را در زمینه قوانین تولید محتوا در نظر بگیرید.
نکاتی که باید قبل از تولید محتوا در نظر داشته باشید
این نکات به قرار زیر است:
- قبل از نوشتن محتوا و همچنین نوشتن قوانین تولید محتوا باید سعی کنید منوها و قسمتهای اولیه وب سایتتان کامل باشد. از جمله منو تماس با ما، درباره ما، قوانین و مقررات، لیست خدمات، محصولات، نمونه کارها و غیره. در واقع اگر این صفحات را آماده نکنید مخاطبین به محتوای تولید شده شما اهمیت نمیدهند و این منجر میشود که وب سایتتان را ترک کنند
- مورد دومی که باید در نظر بگیرید، قوانین تولید محتوا است. یک سری قوانین مشخص و معین را برای نوشتن محتوا در نظر بگیرید و سپس بر طبق آنها اقدام به تولید محتوای سئو محور نمایید
- بر طبق قوانینی که مشخص میکنید باید به گونهای محتوا تولید کنید که نظر مخاطبین و همچنین اعتماد آنها را به سمت خودتان جلب کنید
- یکی از قوانین تولید محتوا را میتوانید برای کسب و کارتان وضع کنید تا به نوعی تبلیغی برای محصولاتتان باشد. از تولید محتوا برای وب سایت و به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی گرفته تا تبلیغات کلیکی، رپورتاژ و خیلی از موارد دیگر
با این 4 نکته ای که بیان کردیم باید متوجه اهمیت به روز رسانی وب سایت و ایجاد محتواهایی ارزشمند، تخصصی و سئومحور شده باشید و در واقع تولید محتواهای این شکلی کار هر کسی نیست و باید از شرکتهای متخصص کمک بگیرید.
یکی از این شرکتها، شرکت تولید محتوا رایامارکتینگ است. این شرکت قادر است همواره وب سایت شما را با محتواهایی ارزشمند و مفید به روز نگه دارد. شرکتها، سازمانها، مجموعهها و افراد زیادی افتخار همکاری با رایامارکتینگ را دارند چرا که نویسندههای متخصص این شرکت توانایی تولید محتواهایی ارزشمند و مفید برای رقابت با رقبا را برای شما مهیا میکنند.
بدون شک در دنیای بازاریابی محتوا، یک وب سایت تنها و تنها با مطالب واقعاً مفید و جذاب، پابرجا خواهد ماند و اگر یک محتوا با قوانین تولید محتوا واقعاً سفت و سخت نوشته شود به راحتی قادر خواهد بود مخاطبین زیادی را به سمت وب سایتتان هدایت کند. در کنار این قوانین شما به عنوان تولید کننده محتوا بایستی اقدام به خلق محتواهایی با کیفیتتر از هر روز کنید و آن را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.
6 مورد از قوانین تولید محتوا
برای اینکه بتوانید در خلق محتواهای با کیفیت راحتتر و بهتر عمل کنید میتوانید از این 6 قوانین تولید محتوا که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، استفاده نمایید. در واقع این قوانین به شما کمک میکند که در میان این همه رقیب دیده شوید و بازدید کننده و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت، جلب نمایید.
قانون اول: سعی کنید مخاطبین خودتان را بشناسید
قبل از شروع محتوا و بررسی قوانین تولید محتوا بایستی بتوانید مخاطبین خودتان را شناسایی و سپس اقدام به تولید محتوا برای آنها نمایید. برای اولین قدم از خودتان این سوالات را بپرسید:
- محتوا برای چه کسی نوشته میشود؟
- اشخاصی که شما برای رسیدن به آنها تلاش میکنید چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند؟
- از چه زبانی استفاده میکنند؟
- این افراد چه نوع ساختار محتوایی را بیشتر ترجیح میدهند؟
- نقاط ضعف و قدرت آنها در چیست؟
در واقع پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک میکند که هم قوانین تولید محتوا را به گونهای دیگر ترسیم کنید و هم اینکه محتواهایی در خور شخصیت مخاطبین خود، خلق کنید به گونهای که مورد پسند آنها قرار بگیرد.
قانون دوم: در تولید محتوا، سادگی و صمیمیت را به مخاطبین خود القاء کنید
در دنیای اینترنت محتواهایی بهترین هستند که بتوانند به بهترین و سادهترین شکل ممکن با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. برای اینکه بتوانید این سادگی و صمیمیت را به مخاطبین خود القاء کنید در قوانین تولید محتوا این موضوع را لحاظ کنید تا محتواهای تولید شده این حس را به آنها منتقل کند.
به این مورد توجه کنید که وب سایت شما کلاس درس و مدرسه نیست و قرار هم نیست محتواهایی اتو کشیده و رسمی تولید نمایید. باید شیوه به نگارش در آمدن محتواها خیلی ساده و دوستانه و روان باشد طوری که مخاطبین به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
قانون سوم: در قوانین تولید محتوا عقیده و دیدگاه منحصر به فرد داشته باشید
در بحث تولید محتوا تا جای ممکن از هیچ چیزی نترسید، حتی به هنگام موضوعگیری در یک مورد خاص و همچنین بیان دیدگاه به گونهای که شما را از مابقی جدا نکند سعی در تولید محتوا نمایید. اما از بیان نظرهایی که میتواند به برخی از اختلافها دامن بزند، جلوگیری کنید.
حتی میتوانید یکی از قوانین تولید محتوا را اینگونه وضع کنید که هرگز به محتواهایی که بین برخی از افراد مشکلاتی را به وجود میآورد، تولید نکنید. اما سعی کنید فرصتهایی را برای به چالش کشیدن آنچه معمول و رایج است پیدا و از آن برای معرفی و شناسایی کسب و کار خود به عنوان یک رهبر بازار، استفاده نمایید. در واقع اینگونه مقالهها میتواند به سرعت هر چه تمامتر به مطالب داغ در وب سایتها و شبکههای اجتماعی تبدیل شود و به طبع کامنتهای بسیار را هم جذب خودتان خواهید کرد.
قانون چهارم: یک مقدمه کوبنده و قدرتمند بنویسید
اجازه دهید در این بخش یک مقدار رُک صحبت کنیم:
شما هرگز با یک مقدمه ضعیف و متوسط نمیتوانید توجه خوانندهها را به سمت خودتان جلب کنید. در کنار عنوان و تیتری که برای محتوای خود انتخاب میکنید استفاده از یک مقدمه قدرتمند میتواند ارزش محتوای شما را دو چندان کند.
پس سعی کنید این فرصت را هرگز از دست ندهید چرا که این خطر وجود دارد که خواننده مقدمه را مطالعه کند اما مابقی محتوای شما را مطالعه نکند. یکی از اهداف در ایجاد قوانین تولید محتوا جلب توجه زیاد، ایجاد حس یکدلی و تحریک حس کنجکاوی در بازدید کننده و خوانندگان است تا جایی که وی را ترغیب کنیم که محتوای نوشته شده را تا پایان مطالعه کند.
قانون پنجم: یکی از قوانین تولید محتوا نگارش دستوری محتوا است
تصور کنید در حال مطالعه یک مطلب هستید که از نگارش صحیح دستوری، املاء و دستور زبان ضعیفی برخوردار است. این کار نه تنها اعتبار شما را زیر سوال میبرد بلکه باعث انحراف خواننده و عدم تمرکز وی میشود. تا جای ممکن یکی از قوانین تولید محتوا را نگارش صحیح دستوری قرار دهید تا مبادا خواننده زمان بیشتری را برای درک مفهوم جملات ضعیف و سخیف شما، صرف کند.
یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای اینترنتی این است که خواننده و بازدید کنندهها زمان بیشتری را در وب سایت به گشت و گذار بپردازند. این مورد میتواند درصد مطالعه مطالب توسط بازدید کنندهها را بیش از پیش کند. برای اینکه مرتکب غلط املایی نشوید، قبل از انتشار محتوا آن را با دقت بارها و بارها مطالعه کنید به خاطر اینکه نگارش دستوری اشتباه میتواند حس بدی را به کاربران انتقال دهد.
قانون ششم: عناوین و تیترهای محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است
طبق آمار به دست آمده، از هر 10 نفر بازدید کننده حدود 8 نفر از آنها عنوان مقاله را مطالعه میکنند. اما از بین این تعداد حدود 2 نفر اقدام به مطالعه کل مطلب میکنند. در حقیقت عنوان و تیتر مقاله یکی از تأثیرگذارترین قسمتهای محتوای تولید شده شما است و اگر قصدتان تأثیرگذاری روی مخاطبین است پس، از نوشتن عناوین و تیترهای تأثیرگذار شروع کنید.
در واقع عنوان باید فایده محتوای تولید شده را به مخاطبین نشان دهد به گونهای که مخاطبین متوجه شوند که در ادامه مقاله باید انتظار چه چیزی را داشته باشند. نوشتن عناوین و تیترهای قدرتمند و تأثیرگذار را به یکی از قوانین تولید محتوا خود مبدل و آنقدر در مورد نوشتن آن تفکر کنید تا بتوانید بهترین عنوان را انتخاب نمایید.
چه کاری می توانی برای تست رتبه بندی انجام بدهی؟
در ابتدا بسیار مهم است که بدانید سایت شما و کلمات کلیدیتان در چه رتبهای قرار دارد و راههای مختلفی برای دستیابی به رتبه سایت وجود دارد. یکی از چشمگیرترین ابزارها توسط
SEMRush است
استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و نتایج فوق العاده ای دارد. به سادگی URL سایتی را که می خواهید رتبه بندی کلمات کلیدی را برای آن مشاهده کنید وارد کنید، سپس کشور مورد نظر را انتخاب کنید و قبل از اینکه متوجه شوید تعداد زیادی از صفحات با اطلاعات کلیدی جذاب در اختیار شما قرار می گیرد، مانند جایی که کلمات کلیدی فعلی رتبه بندی می شوند و سپس می توانید آنها را بررسی کنید. کدام کلمات کلیدی به بیشترین توجه نیاز دارند تا در رتبه بالاتری قرار گیرند. از دیگر آمارهای مفید این ابزار، درصد ترافیک و سطح رقابت با کلمات کلیدی است. این یک درک فوقالعاده و یک پایگاه دانش مهم از نحوه رتبهبندی شما در موتورهای جستجو میدهد، زیرا تقریباً اکثریت وب سایت ها قریب به اتفاق بازدیدکنندگان روزانه خود را از غولهایی مانند گوگل و یاهو دریافت میکند.
ابزار توسعه یافته توسط SEMRush یکی از مکانیسم هایی در وب است که به سایت هایی مانند شما کمک می کند تا اهمیت رتبه بندی کلمات کلیدی را تشخیص دهید تا به دنبال بهبود موقعیت خود باشید. دانستن موقعیت رتبه بندی وب سایت شما به اندازه محتوای صفحه شما مهم است، زیرا اگر مشتریان بالقوه نتوانند شما را پیدا کنند، اطلاعات موجود در سایت شما یا خدمات عالی که ارائه می دهید، دست نیافتنی و به طور موثر بی ارزش است
در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا
میتواند شما را در این امر یاری کند.همچنین اگر در تولید زمینه تولید محتوا مهارت و فعالیت دارید شرکت رایا مارکتینگ اقدام به جذب نیرو جهت استخدام تولید محتوا می کند.