چگونه تولید محتوا خوب انجام دهیم؟
تولید محتوا خوب در واقع یعنی اینکه محتوایی که طرفدار زیادی داشته باشد و افراد زیادی آن را بخوانند.. بیشتر نویسنده های تولید محتوا حداقل هفته ای سه بار انواع جدیدی محتواها را برای کارفرمایان خود ارسال میکنند. وقتی که صحبت از بازاریابی تولید محتوا می شود محتوا خوب همیشه در این عرصه برنده است. درخواست کننده های تولید محتوا، به دنبال تولید محتوایی هستند که غنی، ارزشمند و کارآمد باشد. نوع محتوایی که انتخاب می شود اهمیتی ندارد چه یک محتوا در قالب یک مقاله چه در پست های وبلاگ، چه تولید پادکست و ویدئو. چیزی که بیشترین اهمیت برای سفارش دهندهی محتوا دارد، تولید یک محتوا خوب است.
تمامی کسب و کار ها به محتوا احتیاج دارند و مخاطبان ان ها کسانی هستند که نیازمند خدمات ارائه شده و یا محصولات یک وب سایت هستند بنابراین با تولید محتوا خوب می تواند این افراد را به مشتری های نهایی تبدیل کرد و اهداف بازاریابی محتوا را محقق نمود. مهم نیست چه نوع کسب و کار در فضای اینترنت دارید و چه نوع خدماتی ارائه می دهید تولید محتوا خوب همواره پادشاه است. البته این بدان معنا نیست که خدمات کی شما ارائه می دهید ضعیف هم باشد موردی ندارد بلکه ممکن است تولید محتوا خوب مشتریان زیاد جذب کند اما با ارائه بهترین خدمات آن افراد به مشتریان ثابت تبدیل خواهند شد و همچنین تعریف شما را به دوستان و آشنایانشان نیز میکنند و همین امر بازم هم منجر به جذب مشتریان بیشتر می شود.
تولید محتوا خوب چیست؟
در فضای اینترنت و دنیای مجازی تولید محتوا به معنای اطلاعاتی است که به صورت آنلاین از طریق صفحات وب و یا صفحات مجازی به دست کاربران هدف می رسد. تولید محتوای خوب به این معنی است که در یک قاعده کلی، یک محتوای خوب می بایستی جالب، چالش برانگیز، سرگرم کننده و ارزشمند باشد. در این صورت تولید محتوا تنها صرف هزینه و زمان قلمداد می شود. تقاضا برای تولید محتوا خوب زیاد است، اما گاهی اوقات نیز یک محتوا خوب هم مورد توجه قرار نمی گیرد.
در واقع یکی از چالش های بازاریابی تولید محتوا سایت این است که محتوایی تولید کنیم که مشتریان را مشتاق خود کند. از طرف دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای ارزشمند به منظور جذب بیشتر مخاطب نیز تاثیر گذار است. داشتن یک وب سایت و تولید محتوا برای ان به تنهایی کافی نیست، بلکه با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانیم مخاطبان خود را از آخرین خبر ها و جدید ترین مقاله ها منتشر شده در وب سایت با خبر سازیم و آن ها را تشویق کنیم که محتوا های منتشر شده را مطالعه کنند. در تولید محتوا خوب می بایست علاوه بر تاکید بر روی نوشته محتوا بر روی روش ها موثر بازاریابی نیز تمرکز کرد.
ویژگی های تولید محتوا خوب
- یک محتوای خوب سوالات مخاطبان خود را شناسایی کرده و به درستی به آنها پاسخ می دهد.
- یک محتوا خوب با استفاده از اطلاعات درست و منابع معتبر نوشته شده است.
- یک محتوا خوب یک آموزش خوب و کاربردی است.
- یک محتوای خوب حتما از ایده های و مطالب خلاقانه بهره گرفته است.
- یک محتوای خوب به خوبی ویرایش شده و نکات نگارشی در آن رعایت شده است.
خوب است بخوانید: چگونه تولید محتوا معماری انجام دهیم؟
- یک محتوای خوب هدفمند نوشته شده است.
- یک محتوا خوب تمامی نکات سئو در آن رعایت شده و به صورت کامل بهینه سازی شده است.
- در یک محتوا خوب از تصاویر جذاب و مرتبط با محتوا استفاده شده است.
- یک محتوای خوب به صورت درست لینک سازی شده است..
- یک محتوای خوب از کلمه های کلیدی مناسب استفاده کرده است.
اسطوره شدن در تولید محتوا خوب
به صورت روزانه همواره تولید محتوا زیادی در صفحات وب صورت می گیرد و میزان تولید محتوا همواره در حال افزایش است. برای اینکه بتوانید در میان این همه اطلاعات موجود در اینترنت برجسته باشید باید در کار تولید محتوا به یک اسطوره تبدیل شوید و باید برای تولید محتوا خوب برنامه ریزی کنید. شما باید بتوانید که مشتریان زیادی را جذب کنید و آن ها حفظ کنید و همچنین می بایستی به یک ایده و موضوع محتوایی برسید که بیشترین تاثیر و اهمیت را در کسب و کار آنلاین شما دارد. بسیاری تصور میکنند که تولید محتوا تنها برای تبلیغات است در صورتی که این امر دروغی بیش نیست. محتوا همیشه برای تبلیغات نیست در واقع تولید محتوا نباید به روشی صورت گیرد که امر فروش به صورت مستقیم به خوانندگان مطرح شود بلکه در تولید محتوا باید با حقیقت روبرو شد و از فواید محصولات و یا مزیت های استفاده از خدمات موجود در وب سایت صحبت کرد و این خواننده است که در پایان تصمیم به استفاده از آن میگیرد و یا خیر.
تمرکز در تولید محتوا باید تمرکز بر تولید محتوا خوب باشد که بتواند با مخاطبان وب سایت به راحتی ارتباط برقرار کند و مخاطبان نیز مشتاق به خواندن آن ها شوند. به درستی می توان گفت که بیشتر تولید محتوا خوب در اینترنت ممکن است منجربه فروش نشده باشند، اما به هر طریق دیگری برای شهرت و برند سازی موثر بوده است و نتیجه های بسیار خوبی را به برای برند های و کسب و کار های مختلف به همراه داشته است.
قانون مهم در تولید محتوا خوب : مخاطب خود را بشناس
یکی از اصل های مهم در تولید محتوا خوب این است که مخاطبان خود را بشناسید. مهم نیست در چه زمینه ای تولید محتوا می کنید، در هر صورت می بایستی یک تصویر دقیق از مخاطبان نهایی خود داشته باشید. تا بتوانید انواع محتواهای خوب و بهینه ای را ایجاد کنید.
شما باید بدانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند و نیاز ها و خواسته های آن ها چیست و درباره وضع درآمد آن ها میزان تحصیلات و غیره اطلاعاتی به دست آورید. بعد از اینکه درک درستی اطلاعاتی از مخاطبان خود پیدا کردید، حال می توانید محتوای های خود را جوری بنویسید و یا عنوان ها را جوری تنظیم کنید که متناسب با نیاز ها و خواسته های آن ها باشد. به طور مثال اکثریت مخاطبان وب سایت شما تحصیلات بالایی ندارند باید آن ها را جوری بنویسید که برای آن ها واضح و قابل فهم باشد و از جملات خیلی تخصصی و پیچیده استفاده نشود. راه های بسیاری برای شناخت مخاطبان یک وب سایت وجود دارد. می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید نظرسنجی های مختلفی قرار دهید و از آنها بخواهید در این نظرسنجی ها شرکت کنند و یا از صفحات مجازی برای شناخت مخاطبانتان استفاده کنید.
ایده ها و موضوعات در تولید محتوا خوب
تولید محتوا خوب به ایده ها و اندیشه های خلاقانه برای گرفتن نتیجه ی مطلوب احتیاج دارد. اندیشه ها و ایده هایی خلاقانه مانند لامپ هایی هستند که هنگام روشن شدن مشخص می شوند کدام یک نورانی تر هستند و کدام ایده ها منجربه تولید یک محتوای خوب می شود. طوفان های تفکر خلاقانه معمولا در گروه ها و تیم های 8 تا 13 نفره اتفاق می افتد اما به عنوان یک نویسنده محتوای انفرادی نیز به وجود می آید. طوفان ایده های خلاقانه به نویسنده کمک می کند که بهترین ایده ها را برای حل مشکلات متعدد به وجود آید و یک شروع عالی برای آسان تر کردن کار ها و جذب مخاطبان بیشتر است. به منظور اینکه ایده و اندیشه های خلاقانه مانند یک طوفان به سراغتان بیاید ابتدا می بایستی اهداف را مشخص نمود.
اینکه آیا هدف شما ایجاد ترافیک بیشتر، جذب مشتریان بیشتر، فروش بیشتر و یا تاثیرگذاری برای روی مخاطبان است. همان طور که هدف های خود را تعیین می کنید سیلی از ایده و اندیشه ها ی خلاقانه به روی شما سرازیر خواهند شد. یکی از راه های دیگر برای ایجاد ایده های خلاقانه در تولید محتوا خوب این است برای ایده پردازی های خود یک مدت زمان تعیین کنید و برای هر بخشی از ایده های یک محدودیت زمان در نظر بگیرد این گونه افکار شما به طور خودکار تنظیم خواهد شد. به عنوان مثال می توانید پنج دقیقه وقت بگذارید و درباره عناوین محتوای خود فکر کنید.
نتیجه گیری
ما در این مقاله سعی کرده ایم تمام آن چیزی که برای تولید محتوا خوب به آن احتیاج دارید را برای شما بیان کنیم. برون سپاری محتوا نیز می تواند پیشنهاد خوبی برای تولید محتوا خوب باشد، اما فراموش نکنید که برون سپاری محتوا به تنهایی کافی نیست و شما می بایستی خواسته ها، ایده ها و اهداف خود را هنگام سفارش تولید محتوا بیان کنید و با نویسنده تولید محتوا خود در ارتباط باشید. یکی از شرکت های تولید محتوا که می توانید کار برون سپاری تولید محتوا خود را به آن بسپارید شرکت رایا مارکتینگ است. این شرکت محتوا ها را مطابق با میل و خواسته ی شما آماده خواهد کرد و با بیش از 7000 نویسنده سئو کار و تجربه های کاری فراوان شما را در تولید محتوا ی خوب یاری خواهد کرد.
شما به عنوان یک صاحب مشاغل آنلاین باید به طور مداوم تولید محتوا خوب و عالی انجام دهید و با تولید محتوا خوب بسیاری از مشکلات شما برطرف خواهد شد و همراه با آن فروش بیشتر و مشتریان وفاداری در این راه به دست خواهید آورد.