مقالات آموزشی

تعیین هزینه محتوا نویسی و عواملی که در آن وجود دارد

مفید بود؟

هزینه محتوا نویسی بر چه اساسی تعیین و مشخص می‌شود؟ این یکی از سوالات پر تکراری است که در دنیای اینترنت می‌توان آن را به وضوح مشاهده کرد. حتی با یک جستجوی ساده در گوگل به راحتی می‌توان تعرفه، قیمت، هزینه و نرخ تولید محتوا متفاوتی که هر شرکت با توجه به شرایط و قوانین خاص خودش مشخص کرده را مشاهده نمایید که در اکثر مواقع قیمت‌ها تفاوت بسیار زیادی با هم دارند.

با توجه به موردی که اشاره کردیم هزینه محتوا نویسی با توجه به مراحل تولید و برای هر شرکتی کاملاً متفاوت است و نمی‌توان یک فرمول خاص را برای تمامی محتواها مشخص کرد. اما در کل هزینه‌های تولید محتوا برون سپاری شده، به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است چرا که شرکت تولید کننده محتوا با توجه به نیاز مشتری، یک محتوا را با بهترین کیفیت و بر اساس اصول سئو تولید می‌کند.

اما اجازه دهید برگردیم به سوال اصلی خودمان:

هزینه محتوا نویسی آن هم از نوع متنی بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه محتوا نویسی با توجه به انواع مختلف و متنوع محتوا، اهداف و همچنین ملزومات متفاوتی که دارد می‌تواند از هزینه‌های متفاوتی هم برخوردار باشد که در ادامه مقاله به صورت کاملاً مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

در واقع هزینه محتوا نویسی برای خیلی از شرکت‌ها، مجموعه‌ها، وب سایت و سازمان‌هایی که مایلند محتوای خود را برون سپاری کنند، یک مقدار گنگ و نامفهوم است. خیلی از شرکت‌ها و وب سایت‌ها زمانی به فکر تولید محتوا می‌افتند که سایت و اپلیکیشن آنها آماده راه‌اندازی است و با توجه به نیازشان، با سفارش‌هایی از قبیل “15 محتوا یا مقاله در ماه” و یا ارسال هر روز یک محتوا بر روی سایت، به سراغ شرکت تولید محتوا و یا نویسنده‌های فریلنسر می‌روند.

به همین دلیل است که استخدام یک نویسنده برای تولید محتوا و یا برون سپاری محتوا به دیگر شرکت‌ها، باعث سردرگمی این شرکت‌ها و سازمان‌ها شده و در واقع این انتخاب یک مقدار برای آنها سخت و دشوار است. اما اشتباهی که همین سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام می‌دهند این است که بدون در نظر گرفتن هزینه محتوا نویسی اقدام به برون سپاری پروژه‌ها می‌کنند.

باید به این نکته اشاره کنیم که تولید محتوا بخش‌ها و قسمت‌های متفاوتی دارد و به طبع تعرفه تولید محتوا بر اساس انتخاب هر بخش، متفاوت است. به طور مثال تولید محتوای متنی و طراحی پست برای اینستاگرام هم به نوعی تولید محتوا محسوب می‌شود. در همین بین، ایده پردازی و طراحی کمپین تبلیغاتی هم بخشی از تولید محتوا به شمار می‌رود. به همین دلیل هزینه محتوا نویسی برای هر بخشی کاملاً متفاوت است.

هزینه محتوا نویسی و تولید محتوای ارزان

 

یکی از ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای وب سایت‌ها، تولید محتوا به شمار می‌رود. در واقع می‌توان اینگونه گفت که یکی از با ارزش‌ترین عناصر یک سایت، تولید محتواهایی با کیفیت، ارزان و کاملاً کاربردی است. تصور خیلی از افراد این است که هزینه محتوا نویسی یک امر غیر ضروری به حساب می‌آید و به سادگی می‌توان با قیمتی بسیار کمتر هم اقدام به تولید محتوای مورد نظر کرد.

اما اجازه دهید همین مورد را با یک مثال برای شما توضیح دهیم:

تصور کنید در یک شهر کوچک و دور افتاده زندگی می‌کنید و قصدتان این است که محصول و یا کالای مورد نظر خودتان را به مردم معرفی نمایید تا آنها از شما خرید کنند. قطعاً از این موضوع آگاه هستید که پرداخت هزینه تبلیغات تا چه اندازه سنگین و طاقت‌فرسا است. در این بین بهترین، مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین روش، فقط تولید محتوای با کیفیت برای معرفی محصول، کالا و یا خدمات است و به طبع هزینه محتوا نویسی در این طور مواقع بسیار کمتر از هزینه تبلیغات است.

بهبود رتبه در نتایج گوگل با تولید محتوا ارزان

تنها راه ممکن و کاملاً ارزان برای رسیدن به بهترین نتایج جستجوی گوگل، تولید محتوای مفید، کاربردی و ارزشمند است. شما به وسیله تولید محتوا قادر خواهید بود محصولات، کالاها و خدمات وب سایت‌تان را به دیگران معرفی نمایید. هزینه محتوا نویسی به نسبت تبلیغات بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.

به واسطه تولید محتوای ارزان و کاربردی قادر خواهید بود، نرخ تبدیل مخاطبین به مشتریان دائمی کسب و کارتان را افزایش دهید و این مورد باعث افزایش بازدید بیشتر وب سایت‌تان خواهد شد. حتی به وسیله تولید محتوا می‌توانید محصولتان را در سطح جهانی به مخاطبین معرفی نمایید.

هزینه محتوا نویسی چه شرکتی به صرفه‌تر از دیگر شرکت‌ها است؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که زمانی در کسب و کارهای اینترنتی موفق خواهید بود که بتوانید به صورت روزانه تولید محتوا نمایید، حتی اگر در تولید این نمونه محتواها ناتوان هستید می‌توانید آن را برون سپاری کرده و به شرکت‌های تولید محتوا بسپارید.

یکی از شرکت‌های تولید کننده محتوا شرکت رایامارکتینگ است. هزینه محتوا نویسی در این شرکت به نسبت دیگر شرکت‌ها کاملاً به صرفه و اقتصادی است و حتی محتواهای تولید شده کاملاً یونیک، کاربردی و با کیفیت تولید و در اختیار کارفرماها قرار می‌گیرد.

مزیت‌های تولید محتوا در شرکت وبتو

محتواهایی که در شرکت رایامارکتینگ تولید می‌شود از مزیت‌های زیر برخوردار است.

  • محتواهای تولید شده کاملاً خلاقانه و یونیک است و هرگز از دیگر وب سایت کپی برداری نمی‌شود
  • مطالب تولید شده در وبتو به صورت تألیفی، ترجمه، تلفیقی از تألیف و ترجمه و یا بازنویسی است
  • محتوای تولید شده بر اساس اصول سئو تولید می‌شود
  • محتواهای تولید شده در وبتو می‌تواند ترکیبی از متن، تصویر، فیلم و یا پادکست‌های صوتی باشد
  • تمامی اصول نگارشی و دستوری در محتوای تولید شده رعایت می‌شود
  • چگالی کلمات کلیدی در محتوای تولید شده به بهترین شکل ممکن رعایت می‌شود
  • تمامی محتواهای تولید شده از تیترهای جذاب و کاربردی برخوردار است
  • استفاده از محتواهای وبتو می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری شود

هزینه محتوا نویسی با پکیج شرکت رایامارکتینگ

 

همان‌طوری که قبلاً هم اشاره کردیم هزینه محتوا نویسی بسته به نوع محتوا می‌تواند متغیر باشد و به طبع این مورد در رایامارکتینگ هم به همین منوال است که شامل موارد زیر است:

  • محتواهایی که به صورت متنی تولید می‌شود
  • تدوین و ایجاد استراتژی محتوا
  • آماده سازی تقویم تولید محتوا
  • تولید محتواهایی سئو محور
  • محتواهای ویدیویی که موشن‌گرافی هم شامل آن می‌شود
  • تولید پادکست صوتی
  • محتواهای تصویری که اینفوگرافیک هم شامل آن می‌شود
  • طراحی گرافیکی

و خیلی از موارد دیگر.

فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه محتوا نویسی

 

دو فاکتور اصلی و تعیین کننده برای برون سپاری پروژه به یک شرکت تولید محتوا، هزینه محتوا نویسی و همچنین هزینه تمام شده آن است. این دو مورد باعث می‌شود تا افراد برای برون سپاری پروژه‌های خود، تصمیم بگیرند که یک نویسنده برای تولید محتوا استخدام کنند و یا اینکه آن را به شرکت تولید محتوا، بسپارند.در واقع شما با انتخاب یک تیم تولید محتوا مانند رایامارکتینگ که در زمینه کاری خود با سابقه، با تجربه و از هزینه محتوا نویسی کمتری به نسبت دیگر رقبا برخوردار است به راحتی قادر خواهید بود محتواهایی با کیفیت، تأثیرگذار و ارزشمند را دریافت نمایید.

محتواهای این شرکت از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است و بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که توجه موتورهای جستجو به سمت وب سایت شما جلب شده است. این مورد در نهایت به افزایش مشتری و افزایش فروش شما منتهی خواهد شد و رتبه وب سایت‌تان در نتایج جستجو بهبود پیدا خواهد کرد.اما فاکتورهای تأثیرگذار بر تعرفه، قیمت و همچنین هزینه محتوا نویسی در هر وب سایتی متفاوت است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • کیفیت حرف اصلی را در تعیین هزینه محتوا نویسی مشخص می‌کند
  • محتواهایی که به صورت تخصصی نوشته شده به صورت مستقیم بر قیمت تأثیرگذارند
  • شرکت‌هایی که تنوع زیادی در تولید انواع محتوا دارند به نسبت رقبا از هزینه محتوا نویسی بیشتری برخوردارند
  • یکی از موارد تأثیرگذار دیگر بر نرخ تولید محتوا، تجربه و سابقه نویسنده فریلنسر است
  • تعداد نویسنده‌ها و تعداد مشتریانی که با شرکت همکاری می‌کنند هم بی تأثیر در تعیین هزینه محتوا نویسی نیست
  • به موقع تحویل دادن محتوا هم می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار بر نرخ تولید محتوا باشد
  • برقراری یک ارتباط دوستانه با مشتریان و نویسنده‌های فریلنسر

هزینه محتوا نویسی و خدمات تولید محتوا تخصصی

خدمات تولید محتوا که به صورت تخصصی برای وب سایت‌ها تولید می‌شود بیشترین تمرکزش روی کلمات کلیدی و صفحات مهم وب سایت است. در واقع بیشترین تمرکز در این نوع خدمات روی سئو و همچنین بالا بردن کیفیت محتوا است که به طبع هزینه محتوا نویسی هم در این طور مواقع بیشتر خواهد بود.

محتواهایی که به این شکل تولید می‌شود امکان دارد تا چند برابر از حداقل کلمات مشخص شده، بیشتر نوشته شود اما از این حداقل کلمات کمتر نخواهد شد و هر چه محتوا با تعداد کلمات بیشتری از طرف کارفرما به ثبت برسد قطعاً هزینه محتوا نویسی هم بیشتر خواهد شد.

برای اینکه بهترین نتیجه را در محتوا نویسی تخصصی دریافت کنید بهتر این است که مناسب‌ترین کلمات کلیدی را انتخاب و نسبت به آن محتوا تولید نمایید. قطعاً تأثیری که این نوع محتواها دارند به نسبت محتواهای عمومی بیشتر خواهد بود و نتایج بسیار خوبی را برای وب سایت به همراه خواهد داشت.

نتیجه‌گیری

با تمام نکاتی که در اختیار شما قرار دادیم باید به این نتیجه رسیده باشید که در اغلب موارد سازمان‌ها، مجموعه‌ها و وب سایت‌ها سعی می‌کنند سفارش تولید محتوا را به شرکت تولید محتوا بسپارند هر چند اگر هزینه محتوا نویسی در آنها به نسبت نویسنده‌های آزادکار بیشتر باشد.

در واقع شاید نویسنده‌هایی که به صورت شخصی کار می‌کنند هزینه‌های کمتری برای تولید محتوا بگیرند اما این امکان هم وجود دارد که کیفیت محتوای تولید شده بسیار کمتر از شرکت‌های تولید محتوا باشد. پیشنهاد رایامارکتینگ این است که برون سپاری پروژه‌های خود را به یک تیم کاملاً متخصص و حرفه‌ای بسپارید و به هیچ عنوان نگران کیفیت و حتی هزینه محتوا نویسی آن نباشید حتی اگر به نسبت دیگر رقبا بیشتر باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.