مقالات آموزشی

نحوه تولید محتوا و بررسی مزایای آن برای کسب و کار ما

مفید بود؟

چگونه محتوا تولید کنیم؟ نحوه تولید محتوا از آن جمله مواردی است که تمامی کسب و کارهایی که در حوزه اینترنت مشغول به فعالیت هستند برای جذب مخاطبین جدید و حفظ مشتریان قدیمی، به صورت روزانه مجبور به تولید آن هستند. در حال حاضر وب سایت‌های بسیار زیادی از طریق تولید و نوشتن مقاله کسب درآمد می‌کنند و در واقع یکی از شغل‌های پر درآمد دنیا به شمار می‌رود و در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که، چگونه محتوا تولید کنیم؟

اگر یک محتوا، خوب، جذاب، به درد بخور و با کیفیت باشد قطعاً طرفدارهای بیشماری را به سمت وب سایت هدایت خواهد کرد. در این چند سال اخیر با تغییر الگوریتم‌های گوگل نسبت به این موضوع، تمامی وب سایت‌های حاضر در اینترنت موظف هستند که به صورت روزانه اقدام به تولید مقاله‌هایی با کیفیت داشته باشند.

اگر قصدتان این است که در زمینه تولید محتوا فعالیت کنید، نبایستی از قدرت کلمات و تأثیری که روی مخاطبین می‌گذارد، غافل شوید چرا که کلمات و همچنین عبارات کلیدی می‌تواند بین شما و مخاطبین یک پل ارتباطی قوی و قدرتمند ایجاد کند. هر چه مقاله‌هایی که تولید و منتشر می‌کنید از کلماتی قدرتمندتر و تخصصی‌تر استفاده کند، به مرور زمان به یک برند شناخته شده در سطح وب تبدیل خواهید شد.

چگونه محتوا تولید کنیم؟

 

مطالعه کامل یک محتوا توسط مخاطبین به منزله رضایت آنها از مقاله‌ای است که منتشر کرده‌اید. هر چه مخاطبین رضایت بیشتری نسبت به مقاله داشته باشند قطعاً زمان حضور آنها در وب سایت بیشتر خواهد شد و این مورد روی سئو و همچنین رتبه وب سایت تأثیر زیادی خواهد گذاشت.چند مورد از نکاتی که می‌تواند شما را در امر تولید محتوا راهنمایی کند به شرح زیر است:

  • به صورت روزانه مطالب و مقاله‌های دیگر وب سایت‌های موفق را مطالعه نمایید
  • به دنبال مطالبی باشید که هم مفید و جذاب باشد و هم مخاطبین از مطالعه آن لذت ببرند
  • محتوا تولید شده را در شبکه‌های اجتماعی برای بازدید بیشتر، به اشتراک بگذارید
  • نویسنده‌های خبره و چیره دست که در صنعت محتوا قدرتمند عمل می‌کنند را شناسایی و به صورت روزانه نوشته‌های آنها را مطالعه نمایید
  • هر چه نوشته‌ها و مقاله‌های قدرتمند دیگر نویسنده‌ها را مطالعه نمایید قطعاً شما را در تولید محتوا با کیفیت یاری خواهد کرد

مزیت تولید محتوا برای وب سایت

شاید یکی از مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای تولید محتوا برای وب سایت بیان کرد این است که به نسبت دیگر وب سایت‌ها مانند فروشگاه اینترنتی، از دردسر کمتری برخوردار است. به طور مثال این نوع فروشگاه‌ها به واسطه اینکه محصولاتی فیزیکی ارائه می‌دهند به طبع با مواردی مانند برگشت خوردن محصول، شکایت از محصول، رضایت نداشتن و ناراضی بودن، به مشکل برخورد کردن با اداره پست و غیره، مواجه خواهد شد.

اما وب سایت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند تنها کاری که نیاز است انجام دهند، فقط تولید محتوا است و هرگز به مشکلات این چنینی برخورد نخواهند کرد چرا که هیچ محصول فیزیکی در کار نیست و اگر مشکلی هم به وجود بیاید فقط در زمینه خدمات آنلاینی است که به مخاطبین خود ارائه می‌دهند.

مزیت دیگری که می‌توان برای وب سایت‌های مبتنی بر تولید محتوا بیان کرد این است که از هزینه بسیار کمتری به نسبت دیگر کسب و کارهای اینترنتی برخوردارند. در چنین وب سایت‌هایی اصلاً مهم نیست که شکل و شمایل سایت چگونه باشد بلکه تنها چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است، کیفیت، جذابیت و مفید بودن محتوا تولید شده است.اما در ادامه مقاله به چند نکته ساده اشاره خواهیم کرد که نحوه تولید محتوا جذاب برای وب سایت و مخاطبین را به شما آموزش خواهد داد.

نکات کلیدی برای تولید محتوا جذاب و مخاطب پسند

نکته اول: پاراگراف اول را کوبنده و قدرتمند شروع کنید

پیرو پاسخ این سوال که چگونه محتوا تولید کنیم باید بگوییم که، یکی از اولین مواردی که باعث می‌شود مخاطبین تصمیم به مطالعه یک محتوا ‌کنند این است که جملات اول یا به اصطلاح پاراگراف اول از کشش و قدرت زیادی برخوردار باشد. هر چه این کلمات و جملات از قدرت بیشتری برخوردار باشد، مخاطبین تمایل بیشتری به مطالعه مطلب از خودشان نشان می‌دهند و قطعاً تا انتهای محتوا پیش خواهند رفت. در واقع پاراگراف اول تعیین کننده‌ترین و اثرگذارترین جملات در مقاله به حساب می‌آید.

نکته دوم: نگارش پاراگراف اول در تولید محتوا را با دقت انجام دهید

در قسمت اول به این موضوع اشاره کردیم که پاراگراف اول در محتوا تأثیر زیادی روی تصمیم‌گیری مخاطبین خواهد گذاشت و به همین دلیل بایستی از یک نگارش کاملاً صحیح برخوردار باشد. در نگارش این بخش سعی کنید علاوه بر حفظ جذابیت محتوا به گونه‌ای آن را به نگارش در بیاورید که خواننده را جذب خودش کند. پاراگراف اول مقاله در بر گیرنده کل مقاله است و مخاطب با مطالعه آن متوجه می‌شود که محتوا تولید شده درباره چه موضوعی صحبت می‌کند.

نکته سوم: از جملات به صورت هوشمندانه در محتوا استفاده نمایید

یکی از دلایل تولید محتوا برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبین است تا به نوعی آنها را به مطالعه متن مشتاق‌تر کنیم. در واقع اگر بتوانید چاشنی کنجکاوی را به هر طریق ممکن به مقاله خودتان اضافه نمایید، کار تمام شده است و مخاطبین بعد از شروع متن، تا انتها آن را مطالعه خواهند کرد. این یعنی شما بذر کنجکاوی را در متن به صورت کاملاً هوشمندانه، قرار داده‌اید به گونه‌ای که حتی خود کاربر هم متوجه این موضوع نمی‌شود.

برای این کار می‌توانید در انتهای چند پاراگراف از یک سری جملات کوتاه که در واقع حاوی یک دلیل برای خواندن پاراگراف بعد است، استفاده نمایید. این یکی از تکنیک‌های کاملاً هوشمندانه برای نگه داشتن خواننده به شمار می‌رود. به طور مثال جملات زیر را در نظر بگیرید:

  • اما سوالی که پیش می‌آید این است
  • اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم
  • توضیح می‌دهم
  • اما در این مورد دلایل بسیاری وجود دارد
  • و حالا به قسمت هیجان انگیز ماجرا رسیدیم
  • اما این پایان راه و پایان کار ما نبود
  • ولی ما هرگز شکست را قبول نکردیم

نکته چهارم: استفاده از اعداد در عنوان محتوا بسیار تأثیرگذار است

 

طبق بررسی‌های لازم که در مدرسه کسب و کار استنفورد انجام شده، به کار بردن اعداد در عناوین و تیترهای محتوا یکی از روش‌های تأثیرگذار برای مطالعه مقاله است. طبق این آمار هر چه بیشتر از اعداد در تیترهای خود استفاده کنید قطعاً نرخ کلیک و مطالعه آن هم بیشتر خواهد شد.

نکته پنجم: به کار بردن افعال منفی در عناوین

عناوین محتوا که به صورت افعال منفی به کار رفته است توجه مخاطبین را بیشتر به خودش جلب می‌کند. در واقع طبق آمارهای به دست آمده از تیم تاکیپی که متشکل از جمعی از نویسنده‌های محتوا هستند، مقاله‌ها و پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بیشترین بازخورد، طرفدار و بازنشر را دارند که از افعال منفی در عناوین آن استفاده می‌شود. به طور مثال جمله 5 غذایی که افراد دیابتی نباید به آن لب بزنند و یا 7 کاری که افراد مبتلا به کرونا نباید انجام دهند. این نوع جملات به خاطر استفاده از افعال منفی بیشتری تأثیر را روی مخاطبین برای مطالعه خواهند گذاشت.

نکته ششم: متن محتوا را به هنگام ویرایش مختصر کنید

 

نباید این نکته را فراموش کنید که مطالعه مقاله‌هایی که طولانی است، برای مخاطبین سخت و دشوار است و خیلی از آنها هرگز تا پایان محتوا آن را مطالعه نمی‌کنند. پس سعی کنید بارها و بارها محتوا را بررسی و ویرایش کنید و متن مورد نظر را تا جای ممکن مختصر کنید. این یعنی منظور جملات استفاده شده را در یک سری جملات کوتاه‌تر بیان کنید. شاید گاهی مواقع این مواردی که بیان کردیم هرگز محقق نشود اما متن‌ها این ویژگی را دارند که بعد از چند بار مطالعه و ویرایش به متنی دلخواه تبدیل شوند.

نکته هفتم: محتوا سئو محور تولید کنید

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که تمامی کسب و کارهای اینترنتی به تولید محتوا نیازی مبرم دارند اما برخی از آنها که به نوعی محتوا محور هستند، به سرمایه کمتری برای راه اندازی نیاز دارند. اگر پول زیادی برای تبلیغات در اختیار ندارید می‌توانید از سئو و بهینه سازی سایت برای دیده شدن استفاده نمایید.

محتوا سئو محور به مقاله‌هایی گفته می‌شود:

  1. از کلمات کلیدی، متناسب با تعداد کلمات به کار رفته در متن استفاده شده باشد
  2. اطلاعاتی غنی و مفید را در اختیار مخاطبین قرار داده باشد
  3. از عناوین و تیترها به بهترین شکل ممکن استفاده شده باشد
  4. حتماً از تصاویر در مقاله‌ها و محتوا خودتان استفاده نمایید

برای تولید محتوا از چه شرکتی کمک بگیریم؟

شرکت تولید محتوا زیادی در اینترنت مشغول به فعالیت هستند و هر کدام مزیت‌ها و معایب خاص خودشان را دارند. اما با توجه به سابقه‌ای که شرکت رایامارکتینگ دارد پیشنهاد ما این است که خدمات آنلاین این شرکت استفاده کنید. رایامارکتینگ با در اختیار داشتن نویسنده‌های بسیار زیاد، این توانایی را دارد که مقاله‌هایی را با بهترین کیفیت، در کمترین زمان ممکن و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار کارفرما قرار دهد.

نتیجه‌گیری

در این متن بررسی کردیم که چگونه محتوا تولید کنیم و تمام نکاتی که در مورد آن بود را بیان کردیم و باید متذکر شویم که، تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای رسیدن صدر جستجوهای گوگل به تولید محتوا نیازی مبرم دارند. پس این مورد را جدی بگیرید و سعی کنید به صورت مداوم و مستمر مقاله‌هایی با کیفیت و مشتری پسند تولید کنید به گونه‌ای که روز به روز به بازدید کننده وب سایت‌تان افزوده شده و در نهایت بتوانید از آن کسب درآمد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.